Hz Peygamber in zehirlenmesi By: hafiza aise Date: 05 Temmuz 2011, 16:27:15
14— Hz. Peygamber'in (s.a.) Zehirlenmesi:
Bu savaþ sýrasýnda Hz. Peygamber (s.a.) zehirlenmiþti. Bir yahudi kadýný olan, Sellâm b. Miþkem'in karýsý ve Hâris'in kýzý Zeynep, zehirlemiþ olduðu kýzartýlmýþ bir koyunu Allah Rasülü'ne (s.a.) hediye etti. Zeynep, müslümanlara: "Muhammed koyun etinin en çok neresini sever?" diye sormuþ, müslümanlar da: "But etini çok sever." diye cevap vermiþlerdi. Bunun üzerine Zeynep butuna daha çok zehir kattý. Hz. Peygamber (s.a.) koyunun butundan ýsýrýnca, but Allah Rasülü'ne (s.a.) zehirli olduðunu bildirdi. Hz. Peygamber (s.a.) ýsýrmýþ olduðu lokmayý aðzýndan attý, sonra: "Burada bulunan yahudileri bana toplayýnýz." buyurdu. Ashab da yahudileri toplayarak Rasûlullah'ýn yanýna getirdiler. Allah Rasûlü (s.a.) yahudilere: "Ben size bir þeyler soracaðým, bana doðru cevap verecek misiniz?" diye sordu. Yahu-diler:"Evet, (doðru cevap vereceðiz) ey Ebu'l-Kâsým!"dediler.Hz. Peygamber (s.a.) onlara: "Sizin babanýz kimdir?" diye sordu. Yahudiler: "Babamýz filandýr" dediler. Hz. Peygamber (s.a.): "Yalan söylediniz. Babanýz filandýr" buyurdu. Yahudiler: "Doðru ve yerinde söyledin" dediler. Allah Rasûlü (s.a.): "Ben sizden bir þey daha sorsam, bana doðru cevap verir misiniz?" diye sordu. Yahudiler: "Evet, ey Ebu'l-Kâsým, (doðru cevap veririz.) Biz sana yalan söylesek, babamýzýn kim olduðunu bildiðin gibi bu yalanýmýzý da bilirsin" dediler. Allah Rasûlü (s.a.) onlara: "Cehennemlikler kimlerdir?" diye sordu. Yahudiler: "Kýsa bir müddet cehennemde bizler bulunacaðýz. Sonra arkamýzdan sizler oraya gireceksiniz." dediler. Bunun üzerine Allah Rasûlü (s.a.): "Haydi oradan! Vallahi, biz hiçbir zaman cehennemde size halef olacak deðiliz!" buyurdu. Allah Rasûiü (s.a.): "Size bir þey daha sorsam, bu sefer bana doðru cevap verir misiniz?" diye bordu. Yahudiler: "Evet," dediler. Hz. Peygamber (s.a.): "Siz þu koyunu zehirlediniz mi?" diye sordu. Yahudiler: "Evet, zehirledik!" dediler. Peygamberimiz: "Peki sizi, bunu yapmaya sevk eden nedir?" dedi. Yahudiler: "Eðer sen bir yalancý isen, senden kurtuiup rahata kavuþmayý istedik. Eðer gerçekten peygambersen zehir sana zarar vermez (diye düþündük)" dediler.[765]
Zeynep, Allah Rasûlü'nün (s.a.) yanma getirildiðinde: "Seni öldürmek istedim'" dedi. Peygamberimiz: "Allah sana, bunu yapabilecek gücü vermemiþtir." dedi. Müslümanlar: "Onu öldürelim mi?" diye sordular. Allah Rasûlü (s.a.): "Hayýr, Öldürmeyiniz." buyurarak, Zeyneb'e ne iliþti, ne de onu cezalandýrdý.[766]Allah Rasûlü (s.a.) omuzundan kan aldýrarak, zehirlenmiþ koyun etinden yiyenlere de kan aldýrmalarýný emretti. Bu zehirli et yüzünden, ashabtan ölenler oldu. Zeyneb'in öldürülmesi konusunda ihtilaf edilmiþtir. Ýmam Zührî þöyle der: "Müslüman olmuþ, Allah Rasûlü (s.a.) de onu býrakmýþtýr." Bu rivayeti Abdürrezzak, Ma'mer ve Zührî'den rivayet etmiþtir. Ma'-mer þöyle demiþtir: "Ýnsanlar Allah Rasûlü'nün (s.a.) Zeyneb'i öldürdüðünü söylüyorlar."
Ebu Davud, Vehb b. Bakýyye -Halid- Muhammed b. Amr- Ebu Seleme kanalýyla "Yahudi bir kadýn Hayber'de Hz. Peygamber'e (s.a.) kýzartýlmýþ bir koyun hediye etti..." diyerek hadiseyi anlatmýþtýr. Ebu Seleme devamla þöyle diyor: Zehirli et yüzünden Biþr b. Berâ b. Ma'rûr öldü. Hz. Peygamber (s.a.) yahudi kadýna haber göndererek: "Seni yaptýðýn bu þeye sevkeden nedir?" diye sordu. Câbir þöyle diyor: "Allah Rasûlü (s.a.) yahudi karýsýnýn öldürülmesini emretti, kadýn öldürüldü. "[767]
Ben derim ki: Her iki rivayet de mürseldir. Bunu Hammâd b. Seleme, Muhammed b. Amr -Ebu Seleme- Ebu Hureyre kanalýyla muttasýl bir sened-le þöyle rivayet eder: "Allah Rasûlü (s.a.) Biþr b. Berâ öldüðü zaman kadýný öldürtmüþtür. "[768]
Bu iki rivayet þu þekilde uzlaþtýrýlmýþtýr: Allah Rasûlü (s.a.) baþlangýçta Zeyneb'i öldürmemiþ, fakat Biþr ölünce öldürmüþtür.
Hz. Peygamber'in (s.a.) zehirli etten yeyip yemediði hususunda ihtilâf edilmiþtir. Rivayetlerin büyük çoðunluðu, Allah Rasûlü'nün (s.a.) o etten yediði, bundan sonra üç yýl yaþadýðý ve vefatýna sebep olan aðrýsý için de þöyle dediði yolundadýr: "Hayber günü koyundan yediðim lokmanýn acýsýný zaman zaman hissederdim. Ýþte bu anlar o zehirden dolayý kalp damarýmýn benden kesildiði anlardýr."[769]
Ýmam Zührî; Allah Rasûlü (s.a.) þehid olarak vefat etti, demiþtin
Musa b. Ukbe ve daha baþkalarý þöyle demiþtir: Allah Rasûlü'nün (s.a.) savaþmak için Hayber'e gittiði haberini duyduklarýnda Kureyþlilerin aralarýnda büyük bahisler ve anlaþmalar oldu. Kureyþlilerin bir kýsmý, Muhammed ve arkadaþlarý; bir kýsmý ise, iki müttefikimiz ve Hayber yahudileri gâlip gelecek, diyorlardý. Haccac b. Ilât es-Sülemî, müslüman olmuþ ve Hayber fethinde bulunmuþtu. Abduddâr b. Kusayoðullarinýn kýzkardeþi Ümmü Þeybe, Haccac'm nikâhhsýydý. Haccac zengin bir kimseydi. Süleymoðullarmm topraklarýnda maden yataklarý vardý. Hz. Peygamber (s.a.) Hayber'i fethedince Haccac b. Ilât Allah Rasûlü'ne (s.a.): "Karýmýn yanýnda altýnlarým var. Eðer karým ve ailesi müslüman olduðumu anlarlarsa, bana mallarýmý vermezler! Bana izin ver de, çabucak gidip Hayber'in fethi haberi ulaþmadan Mekke'ye varayým ve onlara öyie bir takým haberler vereyim ki, onlar sayesinde malýmý ve canýmý kurtarayým!" dedi. Allah Resulü (s.a.) de Haccac'a izin verdi. Haccac Mekke'ye geldiðinde, karýsýna: "Geldiðimi gizli tut ve yanýnda bulunan mallarýmý bana getir. Muhammed ve arkadaþlarýndan ele geçen ganimet mallarýndan bir þeyler satýn almak istiyorum. Çünkü onlarýn kökleri kazýnmýþ maliarý yaðmalanmýþtýr. Muhammed esir edilmiþ, arkadaþlarý da kendisini ter-ketmiþtir. Yahudiler, onu Mekke'ye gönderip, sonra Medine'de ölen adamlarýna karþýlýk öldüreceklerine dair yemin ettiler" dedi. Bu haber Mekke'de yayýlýnca, müslümanlara çok aðýr geldi, gýrtlaklarýna dayandý. Müþrikler ise neþe ve sevinçlerini belirttiler. Ýnsanlarýn þamata ve gürültüleri, sevinç gösterileri Hz. Peygamber'in (s.a.) amcasý Abbas'ýn kulaðýna gelince, kalkýp dýþarý çýkmak istedi. Fakat sýrtüstü düþtü, ayaða kalkmaya gücü yetmedi. Bunun üzerine oðlu Kusem'i yanma çaðýrdý. Kuþem sima bakýmýndan Allah Rasûlü'ne (s.a.) benziyordu. Bu arada Abbas, Allah düþmanlarýnýn sevinmemeleri için, sesini yükselterek þöyle þiir söylüyordu:
"Sevgili oðlum Kuþem! Burnu yerde sürülesicelerin, burnunun sürt meþine raðmen,
Nimet sahibi Rabbim'in, izzet ve hamiyet sahibi Peygamberine yen sevgili oðlum Kuþem!"
Gerek müslümanlardan, gerekse müþriklerden pek çok kimse Abbasi kapýsýnýn önünde toplandýlar. Onlardan kimisi neþe ve sevinç gösteriyorjý misi müslümanlarýn baþýna gelene seviniyor ve sevinç gösterisi için teþvik yor, kimisi de hüzün ve felâketten dolayý ölü gibi bir hal arzediyordu. Müslümanlar, Abbas'ýn söylediði þiiri iþitip soðukkanlýlýðýný görünce, gönülleri ferahladý; müþrikler ise kendilerine ulaþmayan bir haberin Abbas'a geldiðini zannettiler. Sonra Abbas, bir kölesini Haccac'a göndererek ona þöyle dedi: "Onunla yalnýz olarak görüþ ve; 'Getirdiðin haber ve söylediðin þeylerden dolayý sana yazýklar olsun! Halbuki Allah'ýn vaad ettiði þeyler, getirdiðin haberden daha hayýrlý deðil miydi? de!' Köle bunlarý söyleyince, Haccac "Ebu'l-Fazl'a selâm söyle! Bana evlerinin tenha bir yerini hazýrlasýn, kendisinin yanýna varacaðým. Vereceðim haber onu sevindirecektir." dedi. Köle, evin kapýþma gelince: "Müjde ey Ebu'1-Fazl!" diye seslendi. Abbas sevincinden, sanki hiç hasta deðilmiþ gibi, yerinden sýçradý. Kölenin yanýna gelip, alnýndan öptü. Köle, Haccac'ýn dediklerini bildirince Abbas köleyi âzad etti. Sonra köle Abbas'a: "Haccac bana, kendisi için odalarýndan bir odayý boþaltmaný ve öðle vakti sana geleceðini söyledi." dedi. Haccac, Abbas'ýn yanýna gelip onunla baþbaþa kalýnca, vereceði haberi gizli tutmasý için Abbas'tan söz istedi. Abbas da bu hususta söz verdi. Bunun üzerine Haccac, Abbas'a þöyle dedi: "Ben, Allah Rasûlü'nü (s.a.) Hayber'i fethetmiþ, mallarýný ganimet olarak almýþ, bundan Allah'ýn hisseleri ayrýlmýþ ve Allah Rasûlü'nü (s.a.) Huyey'in kýzý Safiyye'yi kendisi için seçmiþ ve onunla zifafa girmiþ bir vaziyette býrakýp gelmiþ bulunuyorum. Ben kendi mallarým için, onlarý toplayýp götürmek için geldim. Allah Rasûlü'nden (s.a.) istediðim þekilde konuþmak için izin istedim, O da bana izin verdi. Benim söylediklerimi üç gün gizli tut. Sonra istediðini söyleyebilirsin." Karýsý Haccac'ýn mallarýný topladý, sonra Haccac çabucak Medine'ye döndü. Üç gün geçince Abbas, Haccac'ýn karýsýna gelerek: "Kocan ne yaptý?" diye sordu. Haccac'ýn karýsý: "Gitti ey Ebu'l-Fazl, All«h seni mahzun eylemesin. Sana ulaþan haber bize de aðýr gelmiþtir.-" diye karþýlýk verdi. Abbas dedi ki: "Evet, Allah beni mahzun etmez. Allah'a hamdolsun ki, ancak istediðim þey olmuþtur. Allah, Rasûlü'ne Hayber'i fethetmeyi nasip etmiþ, orada Allah'ýn taksimatý uygulanmýþ ve Allah Rasûlü (s.a.) Safiyye'yi kendisi için seçmiþtir. Eðer sana kocan lazýmsa, git ona yetiþ." Kadýn: "Vallahi, sanýrým ki sen doðru söylüyorsun." dedi. Abbas: "Vallahi, doðru söylüyorum. Durum sana söylediðim gibidir." dedi. Bunun üzerine kadýn: "Peki, bunlarý sana kim haber verdi?" diye sordu. Abbas: "Sana o haberi veren kiþi haber verdi" dedi. Kadýnýn yanýndan ayrýlarak Ku-reyþlilerin meclislerine geldi. Kureyþliler Abbas'ý görünce: "Ey Ebu'1-Fazl! Vallahi bu, büyük bir soðukkanlýlýk ve dayanýklýlýktýr! Senin baþýna hayýrdan baþka bir þey gelmesin!" dediler. Abbas: "Evet, Allah'a hamdolsun, benim baþýma hayýrdan baþka bir þey gelmemiþtir. Bana, Haccac þunlarý, þunlarý haber verdi ve benden, bir ihtiyacýndan dolayý söylediði þeyleri üç gün gizli tutmamý istedi" dedi. Böylece Allah, müminler üzerindeki üzüntü ve tasayý müþrikler üzerine çevirmiþ oldu. Müslümanlar evlerinden çýkarak Abbas'ýn yanma geldiler. Abbas da durumu onlara anlattý. Sevindirici haberi duyunca müslümanlarýn yüzleri aydýnlandý.[770]
[765] Buharî, 58/7, 64/141, 76/55; Ebu Davud, 4509; Dârimî, 1/3,4; Ahmed b. Hanbt Ebu Hureyre'den.
IÝ2/451;
[766] Buharý, 51/28; Müslim, 2190; Enes b. Mâlik'den.
[767] Ebu Davud, 4511.
[768] Rasûlullah'a (s.a.) dayandýrýlan bu rivayetin senedi hasendir. Hâkim ve Beyhakî (Sii-nen'de) rivayet etmiþlerdir. Hadisin sonundaki iki rivayet arasýný uzlaþtýrma Beyhakî'ye aittir.
[769] Buharî (64/83) muallak olarak, Yunus -Zührî-Urve- Âiþe (r.a.) senediyle rivayet etmiþtir. Ýbn Hacer þöyle demiþtir: Bu hadisi Bezzâr, Hâkim ve Ýsmaüî, Anbese b. Halid -Yunus kanalýyla Rasûlullah'a (s.a.) dayandýrmýþlardýr. Musa b. Ukbe bu hadisi Zührî kanalýyla mürsel olarak rivayet etmiþtir. Ayný þekilde hadisin mürsel olarak iki þahidi daha vardýr ki, Ýbrahim el-Harbî, Garîbü'l-Hadîs'inde bunlarý rivayet etmiþtir.
[770] Abdiirrezzâk, Musannef, 9771; Ahmed b. Hanbel, 3/138: Abdürrezzâk'tUn. Seuc s, hýhtýr. Heysemî Mecmau 'z-Zevâid'de (6/154) nisbesine Ebu Ya'Iâ, Bezzâ^e TalLranî vý de katmýþtýr.
Ýbn Kayyim el-Cevziyye, Za’du’l-Mead, Ýklim Yayýnlarý: 3/379-383.
Ynt: Hz Peygamber in zehirlenmesi By: Zeynep7D Date: 25 Aralýk 2013, 17:40:24
2. anlatýlan olayý okudum ama çok bir þey anlayamadým ama 1.olayda Zeynep'in Peygamberimizi zehirlemiþ olmasý beni üzdü .. :(
Ynt: Hz Peygamber in zehirlenmesi By: semih7/a Date: 13 Ocak 2015, 15:56:05
Ben bu olanlarý okuduktan sonra bu savaþ ýn hangisi olduðunu merak ettim birde peygamberimize müslümanlar neden farkli nir isim diyor ???
Ynt: Hz Peygamber in zehirlenmesi By: RAMAZAN 7/D Date: 28 Ocak 2015, 10:51:25
Peygamber Efendimizi kim neden öldürmek istesin ki. Zeynep çok büyük yanlýþ yapmýþ. ALLAH Resulunu nasýl niye zehirlemek istesin . Peygamber Efendimizin o zehrini acýsýný duymasýný istesin .
Ynt: Hz Peygamber in zehirlenmesi By: burcu113 Date: 26 Þubat 2015, 16:02:22
Peygamber efendimiz zehirleneceðini bilmesi onun zehirlenmesini önlemiþtir.Ama yahudilerin o þekil de denemesi hiç doðru deðil.Ya Peygamber efendimiz ölseydi o zaman.Neyse Allah korumuþ.Allah sizden razý olsun.
Ynt: Hz Peygamber in zehirlenmesi By: ikranur 7d Date: 26 Þubat 2015, 17:13:41
Bir yahudi kadýný olan, Sellâm b. Miþkem'in karýsý ve Hâris'in kýzý Zeynep, zehirlemiþ olduðu kýzartýlmýþ bir koyunu Allah Rasülü'ne (s.a.v.) hediye etti. Zeynep, müslümanlara: "Muhammed koyun etinin en çok neresini sever?" diye sormuþ, müslümanlar da: "But etini çok sever." diye cevap vermiþlerdi. Bunun üzerine Zeynep butuna daha çok zehir kattý. Hz. Peygamber (s.a.v.) koyunun butundan ýsýrýnca, but Allah Rasülü'ne (s.a.v.) zehirli olduðunu bildirdi. Hz. Peygamber (s.a.v.) ýsýrmýþ olduðu lokmayý aðzýndan attý
Ynt: Hz Peygamber in zehirlenmesi By: [Muhammed] Date: 26 Þubat 2015, 19:27:20
Ve Alleykümselam Ve Rahmetullah...paygmber efendimize böyle þeyler yapýlmasýný çok normal buluyorum.Bir defasýndada mekkeli mürþikler efendimizi öldürmek için kapýsýn önünde nöbet tutuyorlar.Peygamber efendimizi o dönemde sevenler varsa onlar müslümanlardýr.Müþrikler onlarý öldürmek için ne planlar kurmuþtur.Peygamber efendimizi Allah (celle celaluhu) yardýmýyla daima dimdik durmuþtur.Rabbim (celle celaluhu) razý olsun paylaþýmdan dolayý ÝnþaAllah...
Bunun gipi bir çok paygamberimize yapýlan haksýzlýlar benzeri gibi iðrenç haksýzlýklar,suçlamalarý öðrenmek isterseniz Ve ben isticeðinizede inanýyorum.
EFENDÝLER EFENDÝSÝ HAZRETÝ MUHAMMED (sallalahu aleyhi ve sellem) adlý kitapý okumanýzý tavsiye ederim çok güzel bilgiler içerir.
YAZARIDA:Rahime KAYA...
Ynt: Hz Peygamber in zehirlenmesi By: 8c nazlý Date: 09 Mart 2015, 22:53:34
zehirlemiþ olduðu kýzartýlmýþ bir zeynep koyunu Allah Rasülü'ne (s.a.) hediye etti. kim onu zehirlemek isterki
Ynt: Hz Peygamber in zehirlenmesi By: sultan aktay Date: 01 Nisan 2015, 14:36:03
selamun aleyküm zeynep neden zehirlemek istemiþ çok büyük ayýp yapmýþ gerçektn
Ynt: Hz Peygamber in zehirlenmesi By: Kaan8/B Date: 14 Nisan 2015, 23:09:19
Musa b. Ukbe ve daha baþkalarý þöyle demiþtir: Allah Rasûlü'nün (s.a.) savaþmak için Hayber'e gittiði haberini duyduklarýnda Kureyþlilerin aralarýnda büyük bahisler ve anlaþmalar oldu. Kureyþlilerin bir kýsmý, Muhammed ve arkadaþlarý; bir kýsmý ise, iki müttefikimiz ve Hayber yahudileri gâlip gelecek, diyorlardý. Haccac b. Ilât es-Sülemî, müslüman olmuþ ve Hayber fethinde bulunmuþtu. Abduddâr b. Kusayoðullarinýn kýzkardeþi Ümmü Þeybe, Haccac'm nikâhhsýydý. Haccac zengin bir kimseydi. Süleymoðullarmm topraklarýnda maden yataklarý vardý. Hz. Peygamber (s.a.) Hayber'i fethedince Haccac b. Ilât Allah Rasûlü'ne (s.a.): "Karýmýn yanýnda altýnlarým var. Eðer karým ve ailesi müslüman olduðumu anlarlarsa, bana mallarýmý vermezler! Bana izin ver de, çabucak gidip Hayber'in fethi haberi ulaþmadan Mekke'ye varayým ve onlara öyie bir takým haberler vereyim ki, onlar sayesinde malýmý ve canýmý kurtarayým!" dedi. Allah Resulü (s.a.) de Haccac'a izin verdi. Haccac Mekke'ye geldiðinde, karýsýna: "Geldiðimi gizli tut ve yanýnda bulunan mallarýmý bana getir. Muhammed ve arkadaþlarýndan ele geçen ganimet mallarýndan bir þeyler satýn almak istiyorum. Çünkü onlarýn kökleri kazýnmýþ maliarý yaðmalanmýþtýr. Muhammed esir edilmiþ, arkadaþlarý da kendisini ter-ketmiþtir. Yahudiler, onu Mekke'ye gönderip, sonra Medine'de ölen adamlarýna karþýlýk öldüreceklerine dair yemin ettiler" dedi. Bu haber Mekke'de yayýlýnca, müslümanlara çok aðýr geldi, gýrtlaklarýna dayandý. Müþrikler ise neþe ve sevinçlerini belirttiler. Ýnsanlarýn þamata ve gürültüleri, sevinç gösterileri Hz. Peygamber'in (s.a.) amcasý Abbas'ýn kulaðýna gelince, kalkýp dýþarý çýkmak istedi. Fakat sýrtüstü düþtü, ayaða kalkmaya gücü yetmedi. Bunun üzerine oðlu Kusem'i yanma çaðýrdý. Kuþem sima bakýmýndan Allah Rasûlü'ne (s.a.) benziyordu.
radyobeyan