Efendimizin rengi By: sumeyye Date: 23 Nisan 2011, 15:09:42
Efendimizin Rengi
Hâlid b. Abdillah, Humeyd aracýlýðýyla Enes (r.a.) tan þöyle nakleder:
Nebî (s.a.v) efendimiz esmer renkli idi.[202]
Sabit ise Enes (r.a.)tan: "Nebi (s.a.v) açýk renkli idi."dediðini nakleder.[203]
Ali b. Asým, Humeyd'den þöyle nakleder; "Enes (r.a.): -Rasûlüllah (s.a.v) beyazdý. Beyazlýðý hafif esmere kaçardý, derken iþittim.[204]
Saîd el Cürayrî anlatýyor: Ben ve Ebut Tufeyl Ka'be'y* tavaf ediyorduk. Ebut Tufeyl bana, "Benden baþka Rasûlüllah (s.a.v)i gören kimse kalmadý." dedi. Ben de; "öyleyse bana onun tarifini bir yapýver." deyince þöyle dedi:
«Rasûlüllah (s.a.v) çok münasip endamlý, tatlý bir beyazlýðý vardý.»
Hadisi Müslim de rivayet etmiþ ve "beyaz tatlý yüzlü idi" ifadesini kullanmýþtýr.[205]
Ýsmail aracýlýðýyla Ýbni Füdayl, Ebû Cühayfe'nin þöyle dediðini anlatýr; "Nebi'yi (s.a.v) ak benizli biri olarak gördüm. O zaman ihtiyarlamýþ ti. Ali'nin oðlu Hasan ona benziyordu."
Bu hadis ittifakla rivayet edilmiþtir.[206]
Abdullah b. Muhammed b. Ukayl, Muhammed b. Hane-feyye aracýlýðýyla babasýnýn þöyle dediðini nakleder: "Nebi (s.a.v) parlak renkliydi."
Bu haberi Abdullah b. Muhammed'den, Hammad b. Seleme nakleder.[207]
Mes'ûdî de, Osman b. Abdillah b. Hürmüz, Naff b. Cübe-yr aracýlýðýyla Hz. Ali (r.a.) dan; "Yüzü hafif pembeye çalardý." þeklinde nakleder. Bu haberin aynýsý Þerik de Abdülmelik b. Umeyr aracýlýðýyla Nâfi'den naklediyor.[208]
Abdullah b. Ýdris ve diðerleri Ýbni Ýshak. Zührî, Abdür-rahman b. Malik b. Cuýþuin, babasý aracýlýðýyla Süraka b. Cu'þ umun þöyle dediðini anlatýr: "Peygamber (s.a.v) e gelmiþtim. Devesi üzerinde kendine yaklaþtýðýmda baldýrýna baktým, sanki hurma özü gibi (bembeyaz) idi.[209]
Ýbni Uyeyne anlatýyor:
-Bize Ýsmail b. Ümeyye, Müzahim b. Ebî Müzahim, Ab-dü'l Aziz b. Abdillah b. Halid, Üseyd isnadýyla Muharriþ el Ka'bî'den[210] (r.a.) þöyle dediðini anlattý: "Rasûlüllah (s.a.v) geceleyin Cývrâne'den Ömre'ye girdi. O zaman sýrtýna baktým, sanki eritilip dökülen gümüþ gibi (bembeyaz) idi.[211] Ya'kûb el Fesevî der ki:
-Bize Ýshak b. Ýbrahim b. el Avlâ, Amr b. el Haris, Abdullah b. Salim, Zübeydi, Muhammed b. Müslim aracýlýðýyla Said b. Müseyyeb'in Peyðamber'i(s.a.v) anlatan Ebû Hüreyre'den (r.a.) þöyle duyduðunu haber verdi: "Nebi (s.a.v) bembeyaz idi.[212]
Rüþdîn b. Sa'd, Amr b. el Haris, Ebû Hüreyre'nin azatlýsý Ebû Yûnus isnadýyla Ebû Hüreyre'nin (r.a.) þöyle dediðini anlatýr: «Nebi (s.a.v) den daha güzel olan hiç bir þey görmüþ deðilim. Sanki Güneþ onun yüzünde dolaþýyordu. Yine yürüyü þünde ondan daha seri birini görmedim. Sanki yer dürülerek ayaðýnýn altýna gelirdi. Bizim takatimiz kesilirdi, o ise hiç yorulmamýþ olurdu.»[213]
Ayný haberi Ýbni Lehfa da Ebû Yûnustan nakleder.[214]
Efendimiz'in Yüz Þekli
Þu'be de Simâk aracýlýðýyla Câbir b. Semüra'nm (r.a.):
-Nebî (s.a.v) irice aðýzlý, badem (gibi kapaklarý uzunca) gözlü ve kibar topukluydu, dediðini anlatýr.
Bunu Müslim naklediyor.[215]
Bu haberi Ebû Dâvûd da Þu'be aracýlýðýyla «Þehla gözlü, (siyahý kýrmýzýya çalan elâ gözlü) ufakça topuklu idi.» þeklinde verir.[216]
Ebû Ubeydeder ki:
«Buradaki "Eþ-Þekletü" kelimesi "el Humraü" kelimesinde ifade edilen "kýrmýzýlýk" olup gözün beyazýnda olur. "Eþ Þehl,etü (Þehla)" ise gözün siyahlýðýnda bulunan kýrmýzýlýktýr. (Ravi der ki) Ben, "Ya «Menhûsül Kavb» ne manaya geliyor? dedim de, Ebû Ubeyd; "Ökçenin etinin az olmasýdýr" dedi.[217] Nitekim Simâk da bu kelimeyi bu anlamda izah etmiþtir.[218][202] Müslim Fazail h.no99; Beyhakî Delâil 1/203; Fesevî el Ma rife vet Tarih 3/342.
[203] Beyhakî Delâü 1/203; Ýbni Sa d Tabakat 1/413.
[204] Beyhakî Delâil 1/204; Ýbni Savd Tabakat 1/414.
[205] Müslim 2340; Ebû Dâvûd 4864; Taberî 3/180; Ýbni Sa'd Tabakat 1/417; Bey-' hakî Delâil 1/204, 6/501; Müsned 5/454; Tirmizî Þemail 14.
[206] Buharý 61/23; Müslim 2347; Tirmizî 3779; Müsned 4/307; Beyhakî Delâil 1/205.
[207] Beyhakî Delâil 1/206; Ýbni Sa'd Tabakat 12/411.
[208] Beyhakî Delâil 1/206; Ýbni Asakir Tarihi Dýmýþk.
[209] Beyhakî Delâil 1/207.
[210] Muharriþ b. Abdillah el-Ka'bî (r.a.) ashabýn pek tanýnmayanlarýndan dýr. Tek bilinen rivayeti bu hadistir. Bak Zehebî Tecrîd-i Esmais Sahabe 2/53 no. Mim. 588.
[211] Fesevî Tarih 3/342; Beyhakî Delâü 1/208.
[212] Fesevî Tarih 3/342; Beyhakî Delâü 1/208.
[213] Ýbni Savd l/415te bunu Abdullah b. Mübarek, Amr el Haris, Ebû Yunus isna-dýyia verir. Aynýsýný Beyhakî de Delaü'inde l/209da nakleder ancak Ýbni Mübarek ile Amr arasýnda Rüþdîn b. SaM ismini ilave eder. Müsned 2/280; Ýbni Hibbân Tertib 6276.
[214] Müsned 2/350; Tirmizî 3728.
Ýmam Zehebi, Tarihü’l-Ýslam, Cantaþ Yayýnlarý: 2/134-136
[215] Müslim 2339; Tirmizî 3726; Fesevî. Tarih 3/344, 945; Beyhakî Delâü 1/210, 245; Müsned 5/103; Tirmizî Þemail 11; Ýbni Sa'd Tabakat 1/416.
[216] Bu hadis Ebû Dâvûd’un Sünen’inde deðilse de Beyhakî Ebû Dâvûd’dan nakleder. Ýbni Sa’d 1/416; Beyhakî Delâil 1/211; Müsned 5/88. ancak Hakim 2/602; Müsned 5/86; Taberânî 2/243 ve Paki. Kanip 5 ve Kinlisî 364 de Eþhel yerine Eþkel lafzýyla verirler.
[217] Ebû Ubeyd Garîbül Hadis 3/28.
[218] Müslim 2339; Tirmizî 3726; Burada Þu'be, Simak'a "eþkelü'l ayneyn" nedir? deyince, farsça olarak "Badem Çeþm" diyor. Tabi bu "Badem gözlü" demektir.
Ýmam Zehebi, Tarihü’l-Ýslam, Cantaþ Yayýnlarý: 2/136-137
Ynt: Efendimizin rengi By: Sevgi. Date: 08 Þubat 2022, 18:28:14
Esselamü Aleyküm. Canlar caný gönüller sultaný peygamber efendimizin yolundan gidenlerden oluruz inþaAllah
Bilgiler için Allah sizlerden razý olsun kardeþim
Ynt: Efendimizin rengi By: ceren Date: 08 Þubat 2022, 18:35:05
Esselamu aleyküm.binler salatu selam peygamber efendimizin üzerine olsun inþallah.paylasimdan dolayý Allah razý olsun ....
Ynt: Efendimizin rengi By: Bilal2009 Date: 09 Þubat 2022, 13:37:40
Ve aleykümüsselam Peygamberimizin yaratýlýþý yaratýlýþlarýn en güzeli.. Rabbim bizleri Peygamberimizin yolundan ayýrmasýn