4. Sınıf Sınav Soruları
Pages: 123
Ynt: Tasavvuf II Sınav Soruları By: imran Date: 15 Nisan 2011, 23:50:20
Hacı Bayram Veli ile ilgili aşağıda verilen ifadelerden hangisi yanlıştır?


 
Bayramiyye’nin kurucusu Hacı Bayram-ı Velî, Ankara’nın Solfasol (Zü’l-Fadl) köyünde doğdu. Asıl adı Numan’dır.
 
Hacı Bayram-ı Velî’nin vefatının ardından önde gelen iki müridi Akşemseddin (ö.1459) ile Dede Ömer Sikkînî (ö.1475) arasında meşrep farklılığından dolayı bir soğukluk olmuştur.
 
Hacı Bayram’ın sade bir dille ve hece vezniyle yazılmış, vahdet neşvesini terennüm eden dört şiirinden başka günümüze intikal eden başka bir eseri bilinmemektedir.
 
Beş Osmanlı padişahının saltanatını idrak eden ve kurduğu tarikatla Anadolu’nun manevî yapısının şekillenmesinde büyük katkıları olan Hacı Bayram, 1429’da Ankara’da vefat etti. Vefatından birkaç yıl önce yaptırılan ve kendi adıyla anılan Cami’nin yanına defnedildi.
 
“Somuncu Baba” diye tanınan Safiyyüddin Erdebîlî’ye intisap etti. Mürşidi ile birlikte hacca gitti ve dönüşte Aksaray’a yerleşti.

Ynt: Tasavvuf II Sınav Soruları By: iso Date: 16 Nisan 2011, 01:03:21
hacı bayram veli ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
Bayramiyye’nin kurucusu Hacı Bayram-ı Velî, Ankara’nın Solfasol (Zü’l-Fadl) köyünde doğdu

Bir müddet sonra müderrisliği terk edip, silsilesi Safiyyüddin Erdebîlî’ye ulaşan ve “Somuncu Baba” diye tanınan Hamîdüddin Aksarâyî’ye (ö.1412) intisap etti.

Mürşidi Somuncu Baba’nın yanından ayrılırken, “Sultanım, ne amel üzerine olalım, sanat bilmem ne işleyeyim?” deyince “Ekin ek, burçak ek” cevabını aldığı ve bu nedenle tekke ve zaviye inşa etmeyip çiftçilikle meşgul olduğu rivayet edilir.
 
   arkadaşlar diğer iki şıkkı hatırlayamadım. yanlış olan şık o hatırlayamadığım iki şıktan biri.
Ynt: Tasavvuf II Sınav Soruları By: haticeahsen Date: 16 Nisan 2011, 10:20:14
HACI BAYRAM VELİ İLE İLGİLİ AŞĞ.HANG.YANLIŞTIR
A)hacı bayram velinin vefatının ardından önde gelen iki müridi akşemseddin (Ö:1475)ile dede ömer sikkini(1475)arasında
meşrep farkllığından dolayı bir soğukluk olmuştur.
B)Bayramiyyenin kurucusu hacı bayram veli Ankaranın solfasol(zül fadl)köyünde doğdu asıl adı Numandır.
C)Somuncu baba diye tanınan Safiyüddin Erdebiliye intisap etti.Mürşidi ile birlikte hacca gitti ve dönüşte Ankaraya yerleşti.**********
D)Beş osmanlı padişahının saltanatını idrak eden ve kurduğu tarikatla Anadolunun manevi yapısının şekillenmesinde büyük katkıları olan hacı bayram 1429 da Ankara'da vefat etti.Vefatından bir kaç yıl önce yaptırılan ve kendi adıyla anılan Cami'nin yanına defnedildi.
E)Hacı Bayramın sade bir dille ve hece vezniyle yazılmışşşvahdet neşvesini terennüm eden dört şiirinden başka günümüze intikal eden bir esri bulunmamaktadır.



Ynt: Tasavvuf II Sınav Soruları By: queen Date: 16 Nisan 2011, 13:35:20
4 )
 Aşağıdakilerden hangisi Yeseviyye’de tasavvufi anlayışın temelini oluşturan kavramlardan değildir?


 
Sehâvet
 
Tevekkül ve Tefekkür
 
Sema **********
 
Mârifetullah
 
Fenâ fillah


Ynt: Tasavvuf II Sınav Soruları By: ilitamak Date: 16 Nisan 2011, 16:22:03
arkadaşlar farklı  bir soru belki vardır ama ben göremedim


Aşağıdakilerin hangisi Şazeliyye tarikatının özelliklerinden biri değildir?


 
Ebü’l-Hasan eş-Şâzelî, kendi zamanında bilhassa mevlid-i nebî gibi önemli günlerde büyük toplantılar düzenlemiş, bayraklar ve kösler eşliğinde alaylar kurmuş, büyük halk kitleleri bu toplantılarda hazır bulunmuştur.
 
“Marifet”, Şâzeliyye’de sıkça vurgulanan önemli bir kavramdır. Tarikatın kurucusu Şâzelî’nin hizb, duâ ve vecizeleri başta olmak üzere tarikat mensubu şeyhlerin eserlerinde önemli bir yer tutar.
 
Şâzeliyye, Anadolu’ya XVI. yüzyılın başlarında Meymûniyye kolunun kurucusu Ali b. Meymûn tarafından getirilmiştir.
 
Şâzeliyye öncelikle İstanbul, Kahire ve Bağdad gibi şehirlerde teşekkül etmiş ve sonraki dönemlerde Mısır’ın yanı sıra Mağrib bölgesine de yayılmıştır.++++++(doğru cevap)
 
Şâzeliyye tarikatında cehrî zikir esastır. Oturarak (kuûdî) veya ayakta (kıyâmî) yapılır.

emeği geçen arkadaşlara teşekürler

Ynt: Tasavvuf II Sınav Soruları By: Salihasu Date: 16 Nisan 2011, 20:53:21

Kadiriyye ile ilgili aşağıda verilen ifadelerden hangisi yanlıştır?





  Kâdiriyye, Endonezya’dan Kuzey Afrika’ya, Sibirya’dan Afrika içlerine kadar yayılmıştır. 
  Kâdiriyye, Abdülkâdir Geylânî tarafından Bağdat’ta kurulmuş bir tasavvuf yoludur. 
  Kâdiriyye’yi Anadolu’ya ilk defa Abdülkadir Geylânî’nin torunlarından Hüseyin Hamevî getirmiştir.  xxxxxxxxxxxxx
  Kâdiriyye’yi İstanbul’a getiren İsmail Rûmî (ö.1631)’dir. İsmail Rûmî’nin İstanbul’da yaptırdığı Tophane tekkesi, bu yolun Anadolu’daki merkezi konumundadır. 
  İslâm dünyasının en eski ve en yaygın tarikatlarından birisi olarak kabul edilen Kâdiriyye, XIII-XV. asırlar arasında Osmanlı Devleti dışındaki Müslüman ülkelerde gelişimini farklı kolları 

Ynt: Tasavvuf II Sınav Soruları By: bafra55 Date: 16 Nisan 2011, 22:53:18
butun soruların toplamını hazırladım sadece cevapları yazdım kolaylık olması acısından
Tasavvuf II Sınav Soruları

1) '' Osmanlı Devletinin ilk kuruluşunda medresenin yanında bir de tekkenin tesis edilmesi, diğer bir ifadeyle Dursun Fakih'in yanında bir de mutasavvıfın bulunması, devletin tasavvuf ve tarikatlara verdiği önemi göstermesi bakımından dikkat çekicidir.''
Bu dönemde Dursun Fakih'le birlikte ismi anılan mutasavvıf aşağıdakilerden hangisidir?

Şeyh Edebali

2 ) Tekkelerin Edebiyat Fakültesi olarak nitelendirilmesi ile ilgili aşağıda söylenenlerden hangisi yanlıştır?
 
Tekkeler Edebiyat alanında İsmâil Dede Efendi gibi bir dâhî yetişmiştir.

3 ) Tarikatların sosyal faaliyetleri ile ilgili aşağıda verilenlerden hangisi yanlıştır?

Seyyah dervişler vasıtasıyla İslam’ın diğer Müslüman ülkelere yayılması. ******
4 ) Tekkelerin sosyal fonksiyonları bağlamında bazı tekkeler “Tecrit Yeri” vazifesi yapmışlardır. Aşağıdakilerden hangisi bu tekkelerden biridir?

Üsküdar Miskinler Tekkesi

5 ) Aşağıdaki kavramlardan hangisi Tasavvuf tarihinde tekke için kullanılan isimlerden değildir?

Küveyr

6 ) Aşağıdakilerden hangisi tekelerin sosyal faaliyetlerinden biri değildir

Hapishane

7 ) Aşağıdakilerden hangisi Bayramiliğin özelliklerinden biri değildir

Anadolu dışında Balkanlara da yayılan Bayramiyye, Halvetiyye ve Nakşibendiyye izleri taşır.

8 ) Aşağıdakilerden hangisi Nakşbendiliğin özelliklerinden biri değildir?
 .
 Nakşibendiyye’nin önemli bir esası “Devran”dır.

9 ) Bahâeddin Nakşibend ile ilgili aşağıda verilen ifadelerden hangisi yanlıştır

Bahâeddin Nakşibend’in kendisinden çok önce vefat etmiş olan Alâeddin Attâr tarafından da manen yetiştirildiği kabul edilir.

10 ) Aşağıdakilerden hangisi Mevleviliğin özelliklerinden biri değildir?

 
Mevleviyye’de çile (halvet), 100 gündür. Çileye giren bir Mevlevî dervişi, bu süre içinde tekkede bulunmak zorundadır, orayı izinsiz terk edemez.

11 ) Bedeviyye ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?

Bedeviyye Mısır dışında da bir çok ülkede özellikle Hindistan’da yaygınlık kazanmıştır.
12 )  Aşağıdakilerden hangisi XVI-XIX. Asırlarda belli başlı tasavvufî olaylardan biri değildir?

Yeniçeri Ocağı’nın 1838 yılında kaldırılması üzerine, Bektaşî tekkeleri de kapatılmış ve şeyhliklerine Nakşî, Kâdirî ve Mevlevî halifeler tayin edilmiştir.

13 )Aşağıdakilerden hangisi Halvetiyye’nin kollarından biri değildir?

Kâsâniyye: Ahmed Kâsânî (ö.1542)

14 )Şazaliyye tarikatı hakkında yanlış tır?

Şâzelî, İstanbul halk folkloründe fırıncıların pîri olarak kabul edilmiştir. Eski İstanbul’da birçok fırında, “Her sabah besmeleyle açılır dükkânımız; Hazret-i Şâzelî’dir pîrimiz üstâdımız” levhası asılı bulunurdu
15 ) Mevlevilik hakkında hangisi yanlış?

Mevlânâ, Zerkûbî’nin ölümünden sonra Sultan Veled ile aynı sohbeti devam ettirmeye çalıştı.
.
16 )Aşağıdakilerden hangisi Yeseviyye’nin özelliklerinden biri değildir?

Yeseviyye’de zikir hafî olup “hatme” adıyla anılır.
 17 )Halvetiyye ile ilgili aşağıda söylenenlerden hangisi yanlıştır?

Haftanın belli günlerinde Halveti tekkelerinde sesli olarak topluca icra edilen zikre “sema” ve “hatm-i hâce” gibi isimler verilir
18 )Kadiriyye ile ilgili aşağıda verilen ifadelerden hangisi yanlıştır?

Kâdiriyye’yi Anadolu’ya ilk defa Abdülkadir Geylânî’nin torunlarından Hüseyin Hamevî getirmiştir..
19)  “XII-XIII. asırlara genel olarak bakıldığında tarikatların tekevvün dönemi olarak dikkati çeker.”
Aşağıdaki tarikatlardan hangisi bu dönemde kurulmamıştır?

  Halvetiyye
 20 )Aziz Mahmud Hüdayi ile ilgili aşağıda verilen ifadelerden hangisi yanlıştır?
Celvetiyye’nin kurucusu Aziz Mahmud Hüdâyî, 1541’de İstanbul’da doğdu.

21 )Rifaiye ilgili aşağıdaki bilgilerden hangisi yanlıştır.
 
Rifâiyye, Kâdiriyye gibi Horasan kökenli bir tarikattır.

 22 ) Aşağıdakilerden hangisi Nakşbendiyye kollarından biri değildir?

  Şemsiyye: Ahmed Şemseddin Sivâsî 
23 )Aşağıdaki eserlerden hangisi Abdülkadir Geylânî’ye ait değildir?

  Fütühatü’l-Mekkiyye 
 24 )Hacı Bektaşi Veli'nin eserlerinden değildir?
-menakibül arif
25 )Sufiler tasavvufun gayesi hakkında aşağıdakilerden hangisini söylememişlerdir?

Adil olmak

26 ) Kadiriyye’de toplu zikir hangi şekilde icra edilir?

 Cehrî-Kıyâmî

27 ) Hacı Bektaşi Veli ile ilgili aşağıda söylenenlerden hangisi yanlıştır?

Hacı Bektâş Veli o zamanki adıyla Sulucakarahöyük, bugünkü adıyla Nevşehir’e yerleşmiştir. Burada 1171 yılında vefat etmiş ve türbesi buradadır.

28 )  Aşağıdaki isimlerden hangisi XIV. ve XV. Asır mutasavvıflarından biri değildir?

-Hacı Bektaş-ı Velî

29) Sa’diyye’nin kurucusu Sa‘deddin el-Cebâvî (ö.575/1180) ile ilgili aşağıda belirtilenlerden hangisi yanlıştır?

Nesebi baba tarafından Hz. Ömer’e, anne tarafından Hz. Ebu Bekir’e ulaşır.

30) Abdülkadir Geylânî’nin tasavvufi görüşleri ile ilgili aşağıda verilenlerden hangisi yanlıştır?

O, İbn-i Arabi tarafından sistemleştirilen tasavvuf anlayışını geliştirmiş, dinin zahirî hükümlerine bağlılık konusunda son derece titiz davranmıştır.

31) Çiştiyye ile ilgili aşağıda söylenenlerden hangisi yanlıştır?

Adını, asıl kurucusu Hâce Ebû İshak eş-Şâmî’nin şeyhi Mimşâd ed-Dîneverî’nin emriyle yerleştiği Herat yakınlarındaki Çişt köyünden alır.
32) 12-13.yy.islam dünyasında en yaygın tarikatlar..
.Kairiyye,Yeseviyye,Rifaiyye
33) Şeyhul meşrik lakabı verilen tarikat şeyhi? C:A.Geylani
34) -Ruh hastalıklarını telkin yoluyla tedavi eden ? C:Saadettin el- Cebavi
35-Kanuni ile süt kardeş olan şeyh? C:Beşiktaşlı Yahya Efendi
36-Menakibül Arifin kimin eseri? C:Ahmet Eflaki
37-Hangi yüzyılda tekke neşriyatı çoğalmıştır?19 yy
39) Aşağıdakilerden hangisi Mevleviliğin özelliklerinden biri değildir?
Mevleviyye’de çile (halvet), 100 gündür. Çileye giren bir Mevlevî dervişi, bu süre içinde tekkede bulunmak zorundadır, orayı izinsedemez******************************
40) Hangisi tarikatlerin onksiyonlarından değildir?
Seyyah dervişler vasıtasıyla İslam’ın diğer Müslüman ülkelere yayılması.*************
41) Tarikatlar dönemi ile ilgili aşağıda söylenenlerden hangisi yanlıştır?


 
Bu dönem XII. asırdan başlayarak tasavvufî tefekkürün en büyük temsilcilerinin yetiştiği, tasavvufî şiir ve edebiyatta en değerli mahsullerin verildiği bir süreçtir.
 
Tasavvuf tarihi dönemlerinin ikincisi olan tarikat dönemi, tasavvuf müesseselerinin (tarikat, tekke, fütüvvet teşkilatı vb.) ortaya çıkarak sosyal hayatın bir parçası haline geldiği dönemdir.
 
Siyasî otoritenin zaafa uğradığı XII-XIII. Asırda halkın manevî otoritelere sığınarak sıkıntılarından uzaklaşmaya çalıştığı; halkın ve yöneticilerin XI. asırdan itibaren sûfîlere gösterdikleri hürmet, saygı ve yardımın giderek arttığı görülür.
 
Bu dönemde kaleme alınan İbnü’l-Fâriz’in Dîvân’ı, İbnü’l-Arabî’nin Füsûs’u, Konevî’nin Fükûk’u ve Fahreddin Irâkî’nin Lemeât’ı tefekkür tarafı ağır basan, tasavvuf düşüncesini zengin kavramlarla açıklayan eserler olarak ilgi çekmiştir.
 
XII-XIII. Asırlar bir yandan ehl-i sünnet tasavvufu gelişip kurumsallaşırken, diğer yandan da Kalenderî ve Hayderî gibi Şîa fırkalarının tasavvufî kisve altında faaliyet gösterdikleri görülür.
42) Hacı Bayram Veli ile ilgili aşağıda verilen ifadelerden hangisi yanlıştır?
“Somuncu Baba” diye tanınan Safiyyüddin Erdebîlî’ye intisap etti. Mürşidi ile birlikte hacca gitti ve dönüşte Aksaray’a yerleşti*****.
43) Aşağıdakilerden hangisi Yeseviyye’de tasavvufi anlayışın temelini oluşturan kavramlardan değildir?
Sema **********
44) Aşağıdakilerin hangisi Şazeliyye tarikatının özelliklerinden biri değildir?.
 
Şâzeliyye öncelikle İstanbul, Kahire ve Bağdad gibi şehirlerde teşekkül etmiş ve sonraki dönemlerde Mısır’ın yanı sıra Mağrib bölgesine de yayılmıştır.++++++(doğru cevap)
45) Kadiriyye ile ilgili aşağıda verilen ifadelerden hangisi yanlıştır?

  Kâdiriyye’yi Anadolu’ya ilk defa Abdülkadir Geylânî’nin torunlarından Hüseyin Hamevî getirmiştir.  xxxxxxxxxxxxx

Ynt: Tasavvuf II Sınav Soruları By: ahmet26 Date: 16 Nisan 2011, 23:27:10
yeni soru: Tarikatler dönemi ile ilgili aşağıdakilerin hangisi yanlıştır?
cevap : Tasavvuf tarihi dönemlerinin ikincisi olan tarikat dönemi, tasavvuf müesseselerinin (tarikat, tekke, fütüvvet teşkilatı vb.) ortaya çıkarak sosyal hayatın bir parçası haline geldiği dönemdir.
Ynt: Tasavvuf II Sınav Soruları By: eliff Date: 17 Nisan 2011, 13:32:32
farklı bir soru
“Pir-i Türkistan” diye bilinir. Orta Asya’da geniş tesirler icra etmiş bir mutasavvıf-şâirdir. Tarihi şahsiyeti hakkında bilgi azdır ve mevcut bilgiler de daha çok menkıbelere dayanır. Batı Türkistan’daki Çimkent şehrinin doğusunda yer alan Sayram kasabasında doğdu. Bazı kaynaklarda onun Yesi’de, bugünkü adıyla Türkistan’da doğduğu kaydedilmektedir. Doğum tarihi tam olarak bilinmemektedir.”

Yukarıda bahsedilen mutasavvıf aşağıdakilerden hangisidir?



  Hacı Bektaş Veli 
  Ahmed Yesevî 
  Arslan Baba 
  Abdülhâlik-ı Gucdüvânî 
  Yûsuf Hemedânî 

Ynt: Tasavvuf II Sınav Soruları By: zehrahsn Date: 17 Nisan 2011, 18:18:00
 
TASAVVUF II QUİZ 1 SINAVISınav Bitiş Zamanı : 17.04.2011 - 18:20:35
Kalan Sınav Süresi: 0 saat 4 dk. 12 saniye  Sınav Şartlarını Kabul Ediyorum
 1 )  Aşağıdakilerden hangisi Mevleviliğin özelliklerinden biri değildir?



  Mevleviyye’de çile (halvet), 100 gündür. Çileye giren bir Mevlevî dervişi, bu süre içinde tekkede bulunmak zorundadır, orayı izinsiz terk edemez. 
  Mevleviyye, XIII. yüzyılın sonlarında Konya’da, Mevlânâ Celâleddin Rumî adına oğlu Sultan Veled tarafından tesis edilmiş bir tasavvuf yoludur. 
  Mevleviyye, idari merkez Konya’da kalmak şartıyla, Fatih Sultan Mehmed döneminde İstanbul’a giren ilk tarikatlardan birisidir. 
  Mevleviyye, şubesi olmayan bir tasavvuf yoludur. Sadece “veled” ve “şems” meşrepleri vardır. 
  Mevlevî yolunun en önemli iki özelliği “sema” ve “çile”dir. 

2 )  Aşağıdakilerden hangisi Bayramiliğin özelliklerinden biri değildir?



  Bayramî silsilesi, Hamîdüddîn Aksarayî’ye bağlı olarak, Halvetiyye ve Nakşibendiyye silsilelerine ulaşır. 
  Bayramiyye’de irşad usûlü, esmâ zikrine dayanır. 
  Bayramî tacı başlangıçta on iki dilimli iken, bizzat Hacı Bayram Velî tarafından altı dilimli beyaz çuhaya dönüştürülmüştür. Tacın boyu, başlangıçta namazda sütrelik edecek kadar uzun iken sonraları kısaltılmıştır. Tacın tepesinde birbirinin içinde bulunan ve “gül” denilen üç daire, tevhidin üç mertebesine işaret eder. 
  Hacı Bayram-ı Velî’nin vefatından sonra tarikat, Şemsiyye (Akşemseddin ve Melâmiyye Dede Ömer Sikkînî) adlarında iki kola ayrılmıştır. 
  Anadolu dışında Balkanlara da yayılan Bayramiyye, Halvetiyye ve Nakşibendiyye izleri taşır. 

3 ) Tarikatların sosyal faaliyetleri ile ilgili aşağıda verilenlerden hangisi yanlıştır?




  İslam mücahitlerinin ulaşamadığı uzak diyarlara İslam’ın yayılması. 
  İslam mücahitlerince fethedilen toprakların İslamlaştırılması ve bu topraklarda yaşayanların gönüllerinin İslam’a ısındırılması. 
  Seyyah dervişler vasıtasıyla İslam’ın diğer Müslüman ülkelere yayılması. 
  İslam diyarlarının işgale uğraması veya düşman saldırılarına maruz kalması sırasında tarikat erbabının direniş ve yurdu düşmana karşı savunması. 
  Tarikat mensuplarının bir çok iç savaş ve çekişmelerde halklar arasında arabulucu rolü oynamaları. 

4 ) Bahâeddin Nakşibend ile ilgili aşağıda verilen ifadelerden hangisi yanlıştır?



  Muhammed Bahâeddin Nakşibend, kendisine silsilesini soran bir kişiye “Silsile ile kimse bir yere ulaşamaz” demiş ve asıl olanın sadakat ve samimiyet olduğunu vurgulamıştır. 
  Muhammed Bahâeddin, 1318’de Buhara yakınlarındaki Kasr-ı Hinduvân’da (Kasr-ı Ârifân) dünyaya geldi. 
  Bahâeddin Nakşibend’in kendisinden çok önce vefat etmiş olan Alâeddin Attâr tarafından da manen yetiştirildiği kabul edilir. 
  Hâce Muhammed Bahâeddin, müritlerine dinî kaidelere uymayı, takvayı ve azimetle amel etmeyi ısrarla tavsiye eder; velîlik derecelerine bu şekilde ulaşılabileceğini söylerdi. 
  Nakşibendiyye’nin kurucusu Muhammed Bahâeddin, Buhârâlı olduğu için “Buhârî” nisbesiyle ve küçüklüğünde babası ile birlikte nakışçılık yaptığı için “Nakşbend” lakabıyla anılır. Bu lakaba nispetle kurduğu tarikata da “Nakşibendiyye” denilmiştir. 

5 )  Halvetiyye ile ilgili aşağıda söylenenlerden hangisi yanlıştır?




  Kurucusu Kerîmüddin Ahî Muhammed Halvetî’nin yeğeni ve halifesi Ömer Halvetî’dir. 
  Haftanın belli günlerinde Halveti tekkelerinde sesli olarak topluca icra edilen zikre “sema” ve “hatm-i hâce” gibi isimler verilir. 
  Halvetiyye’nin temeli, XIV. yüzyılın ikinci yarısında Harezm bölgesinde, silsilesi Sühreverdiyye’ye bağlanan Kerîmüddin Ahî Muhammed Halvetî (ö.1350) tarafından atıldı. 
  Halvetiyye’de seyru sülûk yedi isimle (lâ ilâhe illallah, Allah, hû, hak, hay, kayyûm, kahhâr) yapılır. 
  Tarikatın tüm esaslarını tam olarak tespit eden ve tarikatı daha geniş bir coğrafyaya yayan mutasavvıf ise, “ikinci kurucu şeyh” (pîr-i sânî) ve “Halvetiyye Tâifesinin Seyyidi” olarak anılan Seyyid Yahya Şirvânî (ö.1457 veya 1463-64) olmuştur. 

   5/5   Cevap Listesi 1 2 3 4 5
Ynt: Tasavvuf II Sınav Soruları By: Mehmed Date: 20 Temmuz 2011, 18:55:53
arkadaşlarr tasavvuf 2 soruları olarak yine aynı sorular çıktı. zaten geçtiğimiz vize ve huiz soruların hepsi bu sitede var.buradan bakabilirsiniz.
Ynt: Tasavvuf II Sınav Soruları By: neyzen Date: 20 Temmuz 2011, 19:08:38
teşekkürler hocam,diğer dersler hakkında bilgin varsa  onuda paylaş lütfen

Ynt: Tasavvuf II Sınav Soruları By: Mehmed Date: 20 Temmuz 2011, 20:29:52
farketmiyor. diğer derslerden de aynı sorular çıkıyor.

radyobeyan