4. Sınıf Sınav Soruları
Pages: 12
Ynt: İslam Ahlak Felsefesi Sınav Soruları By: sivas Date: 15 Nisan 2011, 06:15:38
arkadaşlar,cevaplarıda verirseniz çok makbule geçer
Ynt: İslam Ahlak Felsefesi Sınav Soruları By: bosna Date: 15 Nisan 2011, 11:41:22
4 ) Kelami ahlak aşağıdakilerden konulardan hangisi ile birincil derecede ilgilenmez?
        Erdemlerin tasnifi ********
İyilik ve kötülük  
ALLAH’ın iradesi  
Kader
İnsanın iradesi

5) “Kul iyi veya kötü fiillerinin yaratıcısıdır ve yaptıklarından dolayı gelecek hayatta mükafat ve ceza hak edecektir.” Bu görüş hangi okula aittir?
Eşari
Cebriyye  
          Mutezile ************
Maturidi  
Cehmiyye

4 ) Eşarilere göre İstitâat nedir?  
a)ALLAH'ın insanda fiili işleme gücünü bil kuvve olarak vermesi ve kulun fiili tercihiyle yapmasıdır.
b-Kulun fiilinin mutlak hakimi olması ve tercihlerinde hür olmasıdır.
c-ALLAH'ın insanda fiili işleme kudret ve hürriyetini vermemesi, kulun fiilinin ALLAH’ın mutlak kudretine uygun olarak fiilini ortaya koymasıdır.  
d-ALLAH'ın insanda fiili işlemek kudretini yaratması ve kulun bu gücü dilediği anda kullanması ve bundan dolayı fiilinden sorumlu olmasıdır.
e-ALLAH'ın insanda fiili işlemekte olduğu anda ve ancak o fiili yapmaya elverişli olarak yarattığı, bu sebeple zıt değerde iki fiilden birini serbestçe kullanmaya elverişli olmayan bir kudrettir********

5 ) Cebrîler insan için doğru ve yanlışın kaynağı olarak neyi görür?
Bilim  
Akıl  
Toplumun uzlaşımı  
ALLAH’ın iradesi******
Örf ve adet

1 ) “ALLAH yeryüzündeki her fiil veya oluşun fâilidir. İradî fiiller insana sadece mecazî olarak atfedilir” görüşü aşağıdaki fırkalardan hangisine aittir?
Maturidi  
Hanefi
Cebriler********
Eşari  
Mutezile

2 ) Aşağıdaki şıklardan hangisi Kelami ahlakın özelliklerinden birisi değildir?

Cedeli yöntemi kullanmaları
Ahlaki önermelerin mantıki konumlarını araştırmayı öncelemeleri  
Dini metinlerdeki ahlaki ifadelerin nasıl anlaşılması gerektiğini önemsemeleri
Bireyin toplum içindeki rollerini tespit********  
Diğer kelami okulların eleştirisine önem verme*

Soru 2: Aşağıdaki şıklardan hangi şık dini ahlakın özelliklerini yansıtmaktadır?
I). Kur’an ve sünneteki ahlaki ve dini öğretilerin aktarımı *
II). Hz. Peygamber ile sahabelerin hayatlarının ve örnek davranışlarının öğretilmesi*
III). ALLAH’ın iradesi ve kulun seçimi arasında denge kurma
 
I, II, III
II, III  
I, II ******
Yalnız III  
Yalnız I


4 ) Mutezile’nin Yüce ALLAH hakkında kullandıkları hikmet terimiyle neyi kast etmektedir.
 
ALLAH’ın iradesinin mutlaklığını
ALLAH’ın fiillerinin sorgulanamaz oluşunu
ALLAH’ın felsefe ve hikmetin kaynağı oluşunu 
ALLAH’ın tüm fiillerinin bir gaye üzerine oluşunu********* 
ALLAH’ın bilgisinin müteal oluşunu

Ynt: İslam Ahlak Felsefesi Sınav Soruları By: ahmett Date: 15 Nisan 2011, 18:13:08
allaha yar ve yardımcımız olsun amin..
Ynt: İslam Ahlak Felsefesi Sınav Soruları By: yüsra72 Date: 15 Nisan 2011, 18:22:05
Aşağıdakilerden hangisi Mutezile için doğrudur?
I). Mutezile�nin adalet prensibi insan hürriyeti ilkesini gerektirir.
II). Mutezileye göre insanın iyiyi ve kötüyü aklen bilebilmesi ALLAH�ın adaletinin bir tezahürüdür.
III). Mutezile�ye göre Yüce ALLAH iradesinde hiçbir şeyle sınırlı değildir.


 
I, II
 
I, II, III
 
Yalnız I
 
II, III
 
Yalnız III


arkadaşlar bu sorunun cevabı hangisi.bilen varmı?  I VE II doğru.III yanlış gibi.ama emin değilim.biri aydınlatsın:)
Ynt: İslam Ahlak Felsefesi Sınav Soruları By: marziye Date: 15 Nisan 2011, 20:52:40
Fahreddin Razi’ye göre insanın arzu ve isteklerinin konusu nedir?


 
Mutlak bir özgürlüğe kavuşmak
 
Müstagni olmak
 
Kaygıyı gidermek
 
****Sınırsız bilgi ve güç elde etmek
 
Allah aşkına ulaşmak

Ynt: İslam Ahlak Felsefesi Sınav Soruları By: nisan.24 Date: 16 Nisan 2011, 05:45:20
sufiler tasavvufun gayesi hakkında aşağıdakilerden hangisini söylememişlerdir.
adil olmak ****
marifetullah
allah sevgisi
güzel ahlak
allah korkusunun kalbe yerleşmesi
ben adil olmka dedim ama siz yinede bi inceleyin.
Ynt: İslam Ahlak Felsefesi Sınav Soruları By: Mehmet34 Date: 16 Nisan 2011, 16:29:53
YUKARIDA OLMAYAN SORULAR
 _______________________

1 )
Eş’arîler doğru ve yanlışın  mükellefe yüklediği sorumluluk bakımından fiilleri hangi kritere göre tasnif ederler?


 
Fayda *****
 
Örf
 
Zevk
 
Tanrı iradesi
 
Akıl


2 )
Soru 2: Aşağıdaki şıklardan hangi şık dini ahlakın özelliklerini yansıtmaktadır?
I). Kur’an ve sünneteki ahlaki ve dini öğretilerin aktarımı
II). Hz. Peygamber ile sahabelerin hayatlarının ve örnek davranışlarının öğretilmesi
III). Allah’ın iradesi ve kulun seçimi arasında denge kurma
 


 
II, III
 
Yalnız III
 
Yalnız I
 
I, II *****
 
I, II, III

3 )
Eşariler kulun fiiliyle Allah’ın iradesi arasındaki ilişkiyi çözümlemek için hangi kavramı istihdam ederler?


 
Fiili yaratma
 
Tevlid
 
Kesb *****
 
Cüzi irade
 
Adalet

4 )
Eşarilere göre İstitâat nedir?


 
Allah'ın insanda fiili işlemekte olduğu anda ve ancak o fiili yapmaya elverişli olarak yarattığı, bu sebeple zıt değerde iki fiilden birini serbestçe kullanmaya elverişli olmayan bir kudrettir *****
 
Allah'ın insanda fiili işleme gücünü bil kuvve olarak vermesi ve kulun fiili tercihiyle yapmasıdır.
 
Kulun fiilinin mutlak hakimi olması ve tercihlerinde hür olmasıdır.
 
Allah'ın insanda fiili işleme kudret ve hürriyetini vermemesi, kulun fiilinin Allah’ın mutlak kudretine uygun olarak fiilini ortaya koymasıdır.
 
Allah'ın insanda fiili işlemek kudretini yaratması ve kulun bu gücü dilediği anda kullanması ve bundan dolayı fiilinden sorumlu olmasıdır.

5 )
“Allah yeryüzündeki her fiil veya oluşun fâilidir. İradî fiiller insana sadece mecazî olarak atfedilir” görüşü aşağıdaki fırkalardan hangisine aittir?


 
Maturidi
 
Hanefi
 
Cebriler *****
 
Mutezile
 
Eşari

6 )
Fahreddin Razi’ye göre insanın arzu ve isteklerinin konusu nedir?


 
Müstagni olmak
 
Kaygıyı gidermek
 
Mutlak bir özgürlüğe kavuşmak
 
Sınırsız bilgi ve güç elde etmek *****
 
Allah aşkına ulaşmak
7)
“Gerçek hürriyet tam kulluktadır” sözüyle Sufi Kuşeyri neyi kast etmektedir?


 
Hürriyetin kullukla başlayan bir hedef olduğunu
 
Hürriyetin değil kulluğun hayatın anlamı bakımından önemli oluşu
 
Kulun üzerinde Allah'tan başka hiçbir şeyin etkili olmaması *****
 
Sufilerin hürriyet sorununu hiç önemsemediklerini
 
Kulun yetilerini yetkince kullanmasını

8 )
Sufiler fena kavramından neyi kast ederler?


 
Tanrı ve kulun iradesi ilişkisi bağlamında Allah iradesinin mutlaklığını kavrayış
 
Tam bir Allah korkusunun kalpte yerleşmesi
 
Tüm dünya mallarından vaz geçme ve yokluk hali
 
Kalbinde dünya sevgisine yer vermeme
 
Allah aşkı peşinde koşan sufinin kendi benliğini yok etmesi *****

9)
Tasavvufta seyru süluk kavramı aşağıdakilerden hangisine işaret eder?


 
İnsanın mertebelerinin Kuran ve Sünnetten çıktığına
 
İslam ahlakının en yüksek model oluşuna
 
İnsanın manevi oluşumun bir süreç olduğuna *****
 
İnsanın ahlakının değişmez oluşuna
 
İnsanlarla melekler arasındaki yapı farklılığına

10 )
Kelami ahlak aşağıdakilerden konulardan hangisi ile birincil derecede ilgilenmez?


 
İnsanın iradesi
 
Erdemlerin tasnifi *****
 
Allah’ın iradesi
 
İyilik ve kötülük
 
Kader

11 )
Hayvanlarla mukayeseli düşünüldüğünde insanda ahlak alanı nasıl ortaya çıkmaktadır?


 
İnsanın davranışları hayal gücüyle gerçekleştirdiği için ahlak alanı ortaya çıkmaktadır.
 
İnsan davranışlarının ortaya çıkmasında akıl, dürtü, arzu ve istekler hep beraber etkili olduğu için ahlak alanı ortaya çıkmaktadır. *****
 
İnsan tüm fiillerini düşünme sonucu gerçekleştirdiği için ahlak alanı ortaya çıkmaktadır.
 
İnsanın davranışları sadece dini değerlerle ortaya çıktığı için ahlak alanı ortaya çıkmaktadır.
 
İnsanın davranışları iç güdüyle ortaya çıktığı için ahlak alanı ortaya çıkmaktadır.

12)
“Kul iyi veya kötü fiillerinin yaratıcısıdır ve yaptıklarından dolayı gelecek hayatta mükafat ve ceza hak edecektir.” Bu görüş hangi okula aittir?


 
Mutezile *****
 
Eşari
 
Cehmiyye
 
Maturidi
 
Cebriyye
 
Yalnız I
 
Yalnız III
 
I, II, III
 
II, III *****
 
I, II
14)
Mutezile tevellüd teorisiyle hangi soruna çözüm getirmeye çalışmaktadır?


 
İnsanın belirlenmişlik ve özgürlük arasındaki ikilemini çözmeye
 
İnsan fiillerinin zaman içerisinde oluşumunu açıklamak
 
Allah’ın irade ve adaletinin mutlaklığını temellendirmek
 
İnsanın fiillerinin ortaya çıkışı ve sorumluluğunu temellendirmek *****
 
Emr bil Maruf nehyi anil münker ilkesini temellendirmeye

15)
Cebrîler insan için doğru ve yanlışın kaynağı olarak neyi görür?


 
Örf ve adet
 
Bilim
 
Toplumun uzlaşımı
 
Akıl
 
Allah’ın iradesi *****

15 )
 
Aşağıdaki ifadelerden hangileri İslam ahlak felsefesi bağlamında doğrudur?
I). Dinler sabit bir ahlak anlayışı sunarlar.
II). Ahlak anlayışı siyasal yapı ve değişikliklerden etkilenir.
III). Üretim biçimlerimiz ahlak alanında etkide bulunur.
 


 
I, II
 
I, II, III
 
II, III *****
 
Yalnız I
 
Yalnız III

16 )
Fahreddin Razi’ye göre insanın arzu ve isteklerinin konusu nedir?


 
Kaygıyı gidermek
 
Müstagni olmak
 
Mutlak bir özgürlüğe kavuşmak
 
Allah aşkına ulaşmak
 
Sınırsız bilgi ve güç elde etmek *****

17 )
Tasavvufta seyru süluk kavramı aşağıdakilerden hangisine işaret eder?


 
İnsanın ahlakının değişmez oluşuna
 
İnsanın mertebelerinin Kuran ve Sünnetten çıktığına
 
İnsanın manevi oluşumun bir süreç olduğuna *****
 
İnsanlarla melekler arasındaki yapı farklılığına
 
İslam ahlakının en yüksek model oluşuna

Ynt: İslam Ahlak Felsefesi Sınav Soruları By: Mehmed Date: 17 Nisan 2011, 00:21:45
İSLAM AHLAK FELSEFESİ

1) Aşağıdakilerden hangisi İslam ahlak felsefesi bağlamında doğrudur?

I. Dinler sabit bir ahlak anlayışı sunarlar
II. Ahlak anlayışı siyasal yapı ve değişikliklerden etkilenir
III. Üretim biçimlerimiz ahlak alanında etkide bulunur

II, IIIcccccc
Yalnız II
I, II
Yalnız I
I, II, III

2)Mutezile tevellüd teorisiyle hangi soruna çözüm getirmeye çalışmaktadır?

Emr bil Maruf nehyi anil münker ilkesini temellendirmeye 
ALLAH’ın irade ve adaletinin mutlaklığını temellendirmek 
İnsanın belirlenmişlik ve özgürlük arasındaki ikilemini çözmeye 
İnsanın fiillerinin ortaya çıkışı ve sorumluluğunu temellendirmek  cccccccccc
İnsan fiillerinin zaman içerisinde oluşumunu açıklamak

3 ) Aşağıdakilerden hangisi Mutezile için doğrudur?

I). Mutezile’nin adalet prensibi insan hürriyeti ilkesini gerektirir.
II). Mutezileye göre insanın iyiyi ve kötüyü aklen bilebilmesi ALLAH’ın adaletinin bir tezahürüdür.
III). Mutezile’ye göre Yüce ALLAH iradesinde hiçbir şeyle sınırlı değildir.

II, III 
Yalnız III 
Yalnız I 
I, II, III 
I, II

4 ) Kelami ahlak aşağıdakilerden konulardan hangisi ile birincil derecede ilgilenmez?

Erdemlerin tasnifi  ccccccccccc
İyilik ve kötülük 
ALLAH’ın iradesi 
Kader 
İnsanın iradesi

5 )“Kul iyi veya kötü fiillerinin yaratıcısıdır ve yaptıklarından dolayı gelecek hayatta mükafat ve ceza hak edecektir.” Bu görüş hangi okula aittir?

Eşari 
Cebriyye 
Mutezile  ccccccc
Maturidi 
Cehmiyye

6 )“ALLAH yeryüzündeki her fiil veya oluşun fâilidir. İradî fiiller insana sadece mecazî olarak atfedilir” görüşü aşağıdaki fırkalardan hangisine aittir?

Maturidi 
Hanefi 
Cebriler  ccccccc
Eşari 
Mutezile

7 ) Aşağıdaki şıklardan hangisi Kelami ahlakın özelliklerinden birisi değildir?
 
Cedeli yöntemi kullanmaları 
Ahlaki önermelerin mantıki konumlarını araştırmayı öncelemeleri 
Dini metinlerdeki ahlaki ifadelerin nasıl anlaşılması gerektiğini önemsemeleri 
Bireyin toplum içindeki rollerini tespit  ccccccccccc
Diğer kelami okulların eleştirisine önem verme

8 ) Aşağıdaki şıklardan hangi şık dini ahlakın özelliklerini yansıtmaktadır?

I). Kur’an ve sünneteki ahlaki ve dini öğretilerin aktarımı
II). Hz. Peygamber ile sahabelerin hayatlarının ve örnek davranışlarının öğretilmesi
III). ALLAH’ın iradesi ve kulun seçimi arasında denge kurma
 
I, II, III 
II, III
 I, II  ccccccccc
Yalnız III 
Yalnız I

9 ) Eşarilere göre İstitâat nedir?
 
ALLAH'ın insanda fiili işleme gücünü bil kuvve olarak vermesi ve kulun fiili tercihiyle yapmasıdır. 
Kulun fiilinin mutlak hakimi olması ve tercihlerinde hür olmasıdır. 
ALLAH'ın insanda fiili işleme kudret ve hürriyetini vermemesi, kulun fiilinin ALLAH’ın mutlak kudretine uygun olarak fiilini ortaya koymasıdır. 
ALLAH'ın insanda fiili işlemek kudretini yaratması ve kulun bu gücü dilediği anda kullanması ve bundan dolayı fiilinden sorumlu olmasıdır. 
ALLAH'ın insanda fiili işlemekte olduğu anda ve ancak o fiili yapmaya elverişli olarak yarattığı, bu sebeple zıt değerde iki fiilden birini serbestçe kullanmaya elverişli olmayan bir kudrettir cccccccc

10 ) Cebrîler insan için doğru ve yanlışın kaynağı olarak neyi görür?
 
Bilim 
Akıl 
Toplumun uzlaşımı 
ALLAH’ın iradesi  cccccccc
Örf ve adet

11 ) “ALLAH yeryüzündeki her fiil veya oluşun fâilidir. İradî fiiller insana sadece mecazî olarak atfedilir” görüşü aşağıdaki fırkalardan hangisine aittir?

Maturidi 
Hanefi 
Cebriler  cccccccc
Eşari 
Mutezile

12 )Mutezile’nin Yüce ALLAH hakkında kullandıkları hikmet terimiyle neyi kast etmektedir.

ALLAH’ın iradesinin mutlaklığını 
ALLAH’ın fiillerinin sorgulanamaz oluşunu 
ALLAH’ın felsefe ve hikmetin kaynağı oluşunu 
ALLAH’ın tüm fiillerinin bir gaye üzerine oluşunu  ccccccc
ALLAH’ın bilgisinin müteal oluşunu

13 )Aşağıdakilerden hangisi sufi ahlakının ayır edici bir özelliği olarak görülebilir?

Müslüman bireyin dünya ile ilişkisini düzenlemek öncelikli sorunu olmuştur. 
Tanrı iradesi kavramı üzerine odaklaşır. 
Kader konusu öncelikli sorunudur. 
Kuran ve sünnetteki ahlaka dair ifadelerin anlaşılması öncelikli sorunudur.  cccccccc
Müslüman bireyin aile içindeki rollerini tespit eder

14) Hayvanlarla mukayeseli düşünüldüğünde insanda ahlak alanı nasıl ortaya çıkmaktadır?

İnsanın davranışları iç güdüyle ortaya çıktığı için ahlak alanı ortaya çıkmaktadır.
İnsan tüm fiillerini düşünme sonucu gerçekleştirdiği için ahlak alanı ortaya çıkmaktadır.
İnsan davranışlarının ortaya çıkmasında akıl, dürtü, arzu ve istekler hep beraber etkili olduğu için ahlak alanı ortaya çıkmaktadır. cccccccc
İnsanın davranışları hayal gücüyle gerçekleştirdiği için ahlak alanı ortaya çıkmaktadır.
İnsanın davranışları sadece dini değerlerle ortaya çıktığı için ahlak alanı ortaya çıkmaktadır.

15) Eş’arîler doğru ve yanlışın  mükellefe yüklediği sorumluluk bakımından fiilleri hangi kritere göre tasnif ederler?

Örf
Tanrı iradesi
Akıl
Zevk
Faydaccccccc

16) Eşarilere göre İstitâat nedir?

Kulun fiilinin mutlak hakimi olması ve tercihlerinde hür olmasıdır.
ALLAH'ın insanda fiili işlemekte olduğu anda ve ancak o fiili yapmaya elverişli olarak yarattığı, bu sebeple zıt değerde iki fiilden birini serbestçe kullanmaya elverişli olmayan bir kudrettir cccc
ALLAH'ın insanda fiili işleme gücünü bil kuvve olarak vermesi ve kulun fiili tercihiyle yapmasıdır.
ALLAH'ın insanda fiili işlemek kudretini yaratması ve kulun bu gücü dilediği anda kullanması ve bundan dolayı fiilinden sorumlu olmasıdır.
ALLAH'ın insanda fiili işleme kudret ve hürriyetini vermemesi, kulun fiilinin ALLAH’ın mutlak kudretine uygun olarak fiilini ortaya koymasıdır.

17) Mutezile’nin Yüce ALLAH hakkında kullandıkları hikmet terimiyle neyi kast etmektedir.

ALLAH’ın fiillerinin sorgulanamaz oluşunu
ALLAH’ın iradesinin mutlaklığını
ALLAH’ın bilgisinin müteal oluşunu
ALLAH’ın tüm fiillerinin bir gaye üzerine oluşunu*** cccccccc
ALLAH’ın felsefe ve hikmetin kaynağı oluşunu

18)“Gerçek hürriyet tam kulluktadır” sözüyle Sufi Kuşeyri neyi kast etmektedir?

Hürriyetin değil kulluğun hayatın anlamı bakımından önemli oluşu
Kulun üzerinde ALLAH'tan başka hiçbir şeyin etkili olmaması*** cccccccc
Sufilerin hürriyet sorununu hiç önemsemediklerini
Kulun yetilerini yetkince kullanmasını
Hürriyetin kullukla başlayan bir hedef olduğunu


19)İslam Dinin Arap toplumunun ahlak yapısı üzerindeki etkilerini aşağıdaki şıklardan hangisi ifade etmektedir ?

Bireyselleşmeyi vurgulamıştır
Tasarruf kavramını merkeze getirmiştir.
Arap ahlakını bedevi kabile ölçeğinden evrensel boyuta çıkarmıştır.*** cccccccc
Arap ahlakının ekonomik boyutunda keskin düzenlemeler getirmiştir
Aile ahlakını tamamen dönüştürmüştür

20)“Kul iyi veya kötü fiillerinin yaratıcısıdır ve yaptıklarından dolayı gelecek hayatta mükafat ve ceza hak edecektir.” Bu görüş hangi okula aittir?

Maturidi
Cebriyye
Eşari
Cehmiyye
Mutezile***cccccccc

21) Eşariler kulun fiili ile ALLAHın iradesi arasındaki ilişkiyi çözümlemek için hangi kavramı istihdam

etmişler
kesbcccccccc
tevlid
cüz-i irade
adalet
fiili yaratma

22) Tasavvufta seyru süluk kavramı aşağıdakilerden hangisine işaret eder?

İnsanın mertebelerinin Kuran ve Sünnetten çıktığına 
İslam ahlakının en yüksek model oluşuna 
İnsanın manevi oluşumun bir süreç olduğuna ***** cccccccccc
İnsanın ahlakının değişmez oluşuna 
İnsanlarla melekler arasındaki yapı farklılığına


23) Sufiler fena kavramından neyi kast ederler?

Tanrı ve kulun iradesi ilişkisi bağlamında ALLAH iradesinin mutlaklığını kavrayış 
Tam bir ALLAH korkusunun kalpte yerleşmesi 
Tüm dünya mallarından vaz geçme ve yokluk hali 
Kalbinde dünya sevgisine yer vermeme 
ALLAH aşkı peşinde koşan sufinin kendi benliğini yok etmesi *****cccccccccc

4) Güçlü bir devlet yapısının bulunmadığı bir toplumdaki ahlak anlayışıyla güçlü bir devletin olduğu toplumdaki ahlak anlayışlarının farklı olması bunun en güzel örneğidir. Veya tarım toplumundaki ahlak alanının değer ve buna uygun davranış kalıplarıyla sanayi toplumundaki değer ve buna uygun davranış kalıplarının farklı olması kaçınılmazdır. Yine sosyal yapıdaki değişikliğe örnek olarak, çekirdek aile anlayışının yaygın olduğu bir toplum, geleneksel geniş ailenin yaygın olduğu toplumlar arasında ahlak anlayışlarının değişiklik göstermesi kaçınılmazdır. Yine buna şehir ve kırsal alandaki yaşam biçimlerinin ahlak alanına farklı şekillerde etkide bulunduğunu da ekleyebiliriz. Yine tarihte köle ve cariyeliğin meşru kabul edildiği toplumlardaki aile ahlakının ve rollerin dağıtımının çok farklı olduğunu öngörebiliriz”.
 
Yukarıdaki metnin ana vurgu ve amacı nedir?

  Şehir hayatındaki ahlak anlayışının köye ve kasabada olan ahlak anlayışından farklılığını göstermek 
  Köle ve cariyelerin hiçbir ahlaka tabi olmadığını göstermek 
  Devletin ahlak alanını etkilediğini ve bu bağlamda ahlaki değerlerin nasıl değiştiğini göstermek 
  Ahlak alanın sosyal, siyasal ve ekonomik yapılardaki değişimlerle etkileşim halinde olduğunu göstermek  ccccccc
  Sosyal yapıdaki değişikliklerin aile anlayışını değiştirdiğini ve bununda geleneksel ahlakı değiştirdiğini göstermek

25) Fahreddin Razi’ye göre insanın arzu ve isteklerinin konusu nedir?

Mutlak bir özgürlüğe kavuşmak 
Müstagni olmak 
Kaygıyı gidermek 
****Sınırsız bilgi ve güç elde etmek  cccccccc
ALLAH aşkına ulaşmak

26) sufiler tasavvufun gayesi hakkında aşağıdakilerden hangisini söylememişlerdir.

adil olmak ****cccccccccc
marifetullah
ALLAH sevgisi
güzel ahlak
ALLAH korkusunun kalbe yerleşmesi

Ynt: İslam Ahlak Felsefesi Sınav Soruları By: ismail Date: 17 Nisan 2011, 01:02:19
Alıntı sahibi: yüsra72 üzerinde 15 Nisan 2011, 18:22:05
Aşağıdakilerden hangisi Mutezile için doğrudur?
I). Mutezile�nin adalet prensibi insan hürriyeti ilkesini gerektirir.
II). Mutezileye göre insanın iyiyi ve kötüyü aklen bilebilmesi ALLAH�ın adaletinin bir tezahürüdür.
III). Mutezile�ye göre Yüce ALLAH iradesinde hiçbir şeyle sınırlı değildir.


 
I, II
 
I, II, III
 
Yalnız I
 
II, III
 
Yalnız III


arkadaşlar bu sorunun cevabı hangisi.bilen varmı?  I VE II doğru.III yanlış gibi.ama emin değilim.biri aydınlatsın:)


bence I ve II doğru III yalnış 2.Haftada geçen konu şu şekilde
"Mu‘tezile, ALLAH’ın kötülüğü irade edebileceği iddiasının aklen iğrenç olması bir yana, ALLAH’a sefeh ve abes atfetmesi nedeniyle de reddeder. Buna ilaveten, insanı kötülüğü arzu etmeye sevkedip iyiliği iğrendirmek, arzunun gerçek tabiatı olan iyiliği irade etmeyi teşvik etmek ve iğrenmenin gerçek tabiatı olan kötülükten kaçınmayı teşvik etmek ile çelişir. Bu durum aynı zamanda ALLAH’ın doğru seçim yapanlara ihsan ettiği mükafatı kazanma fırsatını da insanın elinden alır.36
Bunlara ilave olarak, kötülüğü irade etmek de kötülüktür. Buna göre, ALLAH ne başkalarının yaptığı kötülüğü irade edebilir, ne de onu kendisi başlatabilir."  Haşa (:
Ynt: İslam Ahlak Felsefesi Sınav Soruları By: Mehmed Date: 17 Nisan 2011, 01:40:15
Aşağıdakilerden hangisi Mutezile için doğrudur?

I). Mutezile’nin adalet prensibi insan hürriyeti ilkesini gerektirir.
II). Mutezileye göre insanın iyiyi ve kötüyü aklen bilebilmesi ALLAH’ın adaletinin bir tezahürüdür.
III). Mutezile’ye göre Yüce ALLAH iradesinde hiçbir şeyle sınırlı değildir.

II, III 
Yalnız III 
Yalnız I 
I, II, III 
I, II ccccccccccccccccccc

CEVAP  I,II   OLACAK
Ynt: İslam Ahlak Felsefesi Sınav Soruları By: imran Date: 17 Nisan 2011, 09:01:15
şu dakka itibariyle girdim farklı soru çıkmadı.hatta kendi sınavlarım içinde aynı sorularla karşılaştım sürekli..

radyobeyan