4. Sınıf Sınav Soruları
Pages: 12
İslam Ahlak Felsefesi Sınav Soruları By: reyyan Date: 04 Nisan 2011, 13:38:03
Sınav sorularını bu konu altından paylaşabilirsiniz...Başarılar...
Ynt: İslam Ahlak Felsefesi Sınav Soruları By: ernst Date: 05 Nisan 2011, 18:13:44
arkadaşlara kolaylıklar diler,çıkan soruların  bu sitede paylaşılmasını istirham ederim!..
Ynt: İslam Ahlak Felsefesi Sınav Soruları By: dedecim Date: 10 Nisan 2011, 22:52:35
hadi arkadaşlar birlikten güç doğar inşaallah  bu sınava giren varsa lütfen soruları eklesin saygılarımla
Ynt: İslam Ahlak Felsefesi Sınav Soruları By: nasbil Date: 11 Nisan 2011, 13:46:17
SINAVA GİREN YOK MU ARKADAŞLAR. NEREDE BU ÇALIŞKAN KARDEŞLERİMİZ... SELAM VE DUA İLE...
Ynt: İslam Ahlak Felsefesi Sınav Soruları By: İlitamli Date: 11 Nisan 2011, 14:48:54
Aşağıdakilerden hangisi İslam ahlak felsefesi bağlamında doğrudur?
I. dinler sabit bir ahlak anlayışı sunarlar
II. ahlak anlayışı siyasal yapı ve değişikliklerden etkilenir
III. üretim biçimlerimiz ahlak alanında etkide bulunur

II, III
Yalnız II
I, II
Yalnız I
I, II, III

Ynt: İslam Ahlak Felsefesi Sınav Soruları By: fatih42 Date: 12 Nisan 2011, 11:37:34
2 )
Mutezile tevellüd teorisiyle hangi soruna çözüm getirmeye çalışmaktadır?



 
Emr bil Maruf nehyi anil münker ilkesini temellendirmeye
 
Allah’ın irade ve adaletinin mutlaklığını temellendirmek
 
İnsanın belirlenmişlik ve özgürlük arasındaki ikilemini çözmeye
 
İnsanın fiillerinin ortaya çıkışı ve sorumluluğunu temellendirmek
 
İnsan fiillerinin zaman içerisinde oluşumunu açıklamak
3 )
Aşağıdakilerden hangisi Mutezile için doğrudur?
I). Mutezile’nin adalet prensibi insan hürriyeti ilkesini gerektirir.
II). Mutezileye göre insanın iyiyi ve kötüyü aklen bilebilmesi Allah’ın adaletinin bir tezahürüdür.
III). Mutezile’ye göre Yüce Allah iradesinde hiçbir şeyle sınırlı değildir.


 
II, III
 
Yalnız III
 
Yalnız I
 
I, II, III
 
I, II





4 )
Kelami ahlak aşağıdakilerden konulardan hangisi ile birincil derecede ilgilenmez?



 
Erdemlerin tasnifi
 
İyilik ve kötülük
 
Allah’ın iradesi
 
Kader
 
İnsanın iradesi
5 )
“Kul iyi veya kötü fiillerinin yaratıcısıdır ve yaptıklarından dolayı gelecek hayatta mükafat ve ceza hak edecektir.” Bu görüş hangi okula aittir?



 
Eşari
 
Cebriyye
 
Mutezile
 
Maturidi
 
Cehmiyye

1 )
Aşağıdaki ifadelerden hangileri İslam ahlak felsefesi bağlamında doğrudur?
I). Dinler sabit bir ahlak anlayışı sunarlar.
II). Ahlak anlayışı siyasal yapı ve değişikliklerden etkilenir.
III). Üretim biçimlerimiz ahlak alanında etkide bulunur.



 
Yalnız I
 
II, III
 
Yalnız III
 
I, II
 
I, II, III


1 )
“Allah yeryüzündeki her fiil veya oluşun fâilidir. İradî fiiller insana sadece mecazî olarak atfedilir” görüşü aşağıdaki fırkalardan hangisine aittir?



 
Maturidi
 
Hanefi
 
Cebriler
 
Eşari
 
Mutezile
2 )
Aşağıdaki şıklardan hangisi Kelami ahlakın özelliklerinden birisi değildir?
 
Cedeli yöntemi kullanmaları
 
Ahlaki önermelerin mantıki konumlarını araştırmayı öncelemeleri
 
Dini metinlerdeki ahlaki ifadelerin nasıl anlaşılması gerektiğini önemsemeleri
 
Bireyin toplum içindeki rollerini tespit
 
Diğer kelami okulların eleştirisine önem verme
3 )
Soru 2: Aşağıdaki şıklardan hangi şık dini ahlakın özelliklerini yansıtmaktadır?
I). Kur’an ve sünneteki ahlaki ve dini öğretilerin aktarımı
II). Hz. Peygamber ile sahabelerin hayatlarının ve örnek davranışlarının öğretilmesi
III). Allah’ın iradesi ve kulun seçimi arasında denge kurma
 
I, II, III
 
II, III
 
I, II
 
Yalnız III
 
Yalnız I
4 )
Eşarilere göre İstitâat nedir?
 
Allah'ın insanda fiili işleme gücünü bil kuvve olarak vermesi ve kulun fiili tercihiyle yapmasıdır.
 
Kulun fiilinin mutlak hakimi olması ve tercihlerinde hür olmasıdır.
 
Allah'ın insanda fiili işleme kudret ve hürriyetini vermemesi, kulun fiilinin Allah’ın mutlak kudretine uygun olarak fiilini ortaya koymasıdır.
 
Allah'ın insanda fiili işlemek kudretini yaratması ve kulun bu gücü dilediği anda kullanması ve bundan dolayı fiilinden sorumlu olmasıdır.
 
Allah'ın insanda fiili işlemekte olduğu anda ve ancak o fiili yapmaya elverişli olarak yarattığı, bu sebeple zıt değerde iki fiilden birini serbestçe kullanmaya elverişli olmayan bir kudrettir
5 )
Cebrîler insan için doğru ve yanlışın kaynağı olarak neyi görür?
 
Bilim
 
Akıl
 
Toplumun uzlaşımı
 
Allah’ın iradesi
 
Örf ve adet

1 )
“Allah yeryüzündeki her fiil veya oluşun fâilidir. İradî fiiller insana sadece mecazî olarak atfedilir” görüşü aşağıdaki fırkalardan hangisine aittir?



 
Maturidi
 
Hanefi
 
Cebriler
 
Eşari
 
Mutezile


2 )
Mutezile tevellüd teorisiyle hangi soruna çözüm getirmeye çalışmaktadır?



 
Emr bil Maruf nehyi anil münker ilkesini temellendirmeye
 
İnsan fiillerinin zaman içerisinde oluşumunu açıklamak
 
Allah’ın irade ve adaletinin mutlaklığını temellendirmek
 
İnsanın fiillerinin ortaya çıkışı ve sorumluluğunu temellendirmek
 
İnsanın belirlenmişlik ve özgürlük arasındaki ikilemini çözmeye
3 )
Aşağıdakilerden hangisi Mutezile için doğrudur?
I). Mutezile’nin adalet prensibi insan hürriyeti ilkesini gerektirir.
II). Mutezileye göre insanın iyiyi ve kötüyü aklen bilebilmesi Allah’ın adaletinin bir tezahürüdür.
III). Mutezile’ye göre Yüce Allah iradesinde hiçbir şeyle sınırlı değildir.


 
Yalnız III
 
I, II
 
I, II, III
 
Yalnız I
 
II, III
4 )
Mutezile’nin Yüce Allah hakkında kullandıkları hikmet terimiyle neyi kast etmektedir.



 
Allah’ın iradesinin mutlaklığını
 
Allah’ın fiillerinin sorgulanamaz oluşunu
 
Allah’ın felsefe ve hikmetin kaynağı oluşunu
 
Allah’ın tüm fiillerinin bir gaye üzerine oluşunu
 
Allah’ın bilgisinin müteal oluşunu
5 )
“Kul iyi veya kötü fiillerinin yaratıcısıdır ve yaptıklarından dolayı gelecek hayatta mükafat ve ceza hak edecektir.” Bu görüş hangi okula aittir?



 
Maturidi
 
Cebriyye
 
Cehmiyye
 
Eşari
 
Mutezile

1 )
Aşağıdakilerden hangisi sufi ahlakının ayır edici bir özelliği olarak görülebilir?



 
Müslüman bireyin dünya ile ilişkisini düzenlemek öncelikli sorunu olmuştur.
 
Tanrı iradesi kavramı üzerine odaklaşır.
 
Kader konusu öncelikli sorunudur.
 
Kuran ve sünnetteki ahlaka dair ifadelerin anlaşılması öncelikli sorunudur.
 
Müslüman bireyin aile içindeki rollerini tespit eder

Ynt: İslam Ahlak Felsefesi Sınav Soruları By: birızbın Date: 12 Nisan 2011, 11:40:34
Sevgili arkadaşlar! Bu sorunun(İSLAM AHLAK FELSEFESİ BAĞLAMIDA DOĞRUDUR?) cevabı [E'dir]1.2.3. bilgilerinize arz ederim...
Ynt: İslam Ahlak Felsefesi Sınav Soruları By: dedecim Date: 12 Nisan 2011, 16:49:11
 lütfen bu soruların cevaplarınıda yazalım saygılarımla
Ynt: İslam Ahlak Felsefesi Sınav Soruları By: omerkorkmaz Date: 13 Nisan 2011, 12:27:59
Kelami ahlak aşağıdakilerden konulardan hangisi ile birincil derecede ilgilenmez?


 
Erdemlerin tasnifi
 
Allah’ın iradesi
 
İnsanın iradesi
 
Kader
 
İyilik ve kötülük
Aşağıdakilerden hangisi Mutezile için doğrudur?
I). Mutezile’nin adalet prensibi insan hürriyeti ilkesini gerektirir.
II). Mutezileye göre insanın iyiyi ve kötüyü aklen bilebilmesi Allah’ın adaletinin bir tezahürüdür.
III). Mutezile’ye göre Yüce Allah iradesinde hiçbir şeyle sınırlı değildir.


 
I, II
 
I, II, III
 
Yalnız I
 
II, III
 
Yalnız III
Mutezile tevellüd teorisiyle hangi soruna çözüm getirmeye çalışmaktadır?


 
Emr bil Maruf nehyi anil münker ilkesini temellendirmeye
 
İnsanın fiillerinin ortaya çıkışı ve sorumluluğunu temellendirmek
 
İnsan fiillerinin zaman içerisinde oluşumunu açıklamak
 
Allah’ın irade ve adaletinin mutlaklığını temellendirmek
 
İnsanın belirlenmişlik ve özgürlük arasındaki ikilemini çözmeye
Aşağıdaki ifadelerden hangileri İslam ahlak felsefesi bağlamında doğrudur?
I). Dinler sabit bir ahlak anlayışı sunarlar.
II). Ahlak anlayışı siyasal yapı ve değişikliklerden etkilenir.
III). Üretim biçimlerimiz ahlak alanında etkide bulunur.
 


 
I, II
 
II, III
 
Yalnız I
 
I, II, III
 
Yalnız III
Hayvanlarla mukayeseli düşünüldüğünde insanda ahlak alanı nasıl ortaya çıkmaktadır?


 
İnsanın davranışları iç güdüyle ortaya çıktığı için ahlak alanı ortaya çıkmaktadır.
 
İnsan tüm fiillerini düşünme sonucu gerçekleştirdiği için ahlak alanı ortaya çıkmaktadır.
 
İnsan davranışlarının ortaya çıkmasında akıl, dürtü, arzu ve istekler hep beraber etkili olduğu için ahlak alanı ortaya çıkmaktadır.
 
İnsanın davranışları hayal gücüyle gerçekleştirdiği için ahlak alanı ortaya çıkmaktadır.
 
İnsanın davranışları sadece dini değerlerle ortaya çıktığı için ahlak alanı ortaya çıkmaktadır.

Ynt: İslam Ahlak Felsefesi Sınav Soruları By: omerkorkmaz Date: 13 Nisan 2011, 13:27:21
Eş’arîler doğru ve yanlışın  mükellefe yüklediği sorumluluk bakımından fiilleri hangi kritere göre tasnif ederler?


 
Örf
 
Tanrı iradesi
 
Akıl
 
Zevk
 
Fayda
“Allah yeryüzündeki her fiil veya oluşun fâilidir. İradî fiiller insana sadece mecazî olarak atfedilir” görüşü aşağıdaki fırkalardan hangisine aittir?


 
Maturidi
 
Cebriler
 
Hanefi
 
Eşari
 
Mutezile
Soru 2: Aşağıdaki şıklardan hangi şık dini ahlakın özelliklerini yansıtmaktadır?
I). Kur’an ve sünneteki ahlaki ve dini öğretilerin aktarımı
II). Hz. Peygamber ile sahabelerin hayatlarının ve örnek davranışlarının öğretilmesi
III). Allah’ın iradesi ve kulun seçimi arasında denge kurma
 


 
II, III
 
I, II, III
 
Yalnız I
 
I, II
 
Yalnız III
Cebrîler insan için doğru ve yanlışın kaynağı olarak neyi görür?


 
Toplumun uzlaşımı
 
Örf ve adet
 
Bilim
 
Allah’ın iradesi
 
Akıl
Eşarilere göre İstitâat nedir?


 
Kulun fiilinin mutlak hakimi olması ve tercihlerinde hür olmasıdır.
 
Allah'ın insanda fiili işlemekte olduğu anda ve ancak o fiili yapmaya elverişli olarak yarattığı, bu sebeple zıt değerde iki fiilden birini serbestçe kullanmaya elverişli olmayan bir kudrettir
 
Allah'ın insanda fiili işleme gücünü bil kuvve olarak vermesi ve kulun fiili tercihiyle yapmasıdır.
 
Allah'ın insanda fiili işlemek kudretini yaratması ve kulun bu gücü dilediği anda kullanması ve bundan dolayı fiilinden sorumlu olmasıdır.
 
Allah'ın insanda fiili işleme kudret ve hürriyetini vermemesi, kulun fiilinin Allah’ın mutlak kudretine uygun olarak fiilini ortaya koymasıdır.

Ynt: İslam Ahlak Felsefesi Sınav Soruları By: omerkorkmaz Date: 13 Nisan 2011, 15:16:46
Mutezile tevellüd teorisiyle hangi soruna çözüm getirmeye çalışmaktadır?


 
Allah’ın irade ve adaletinin mutlaklığını temellendirmek
 
İnsan fiillerinin zaman içerisinde oluşumunu açıklamak
 
Emr bil Maruf nehyi anil münker ilkesini temellendirmeye
 
İnsanın belirlenmişlik ve özgürlük arasındaki ikilemini çözmeye
 
İnsanın fiillerinin ortaya çıkışı ve sorumluluğunu temellendirmek***

Mutezile’nin Yüce Allah hakkında kullandıkları hikmet terimiyle neyi kast etmektedir.


 
Allah’ın fiillerinin sorgulanamaz oluşunu
 
Allah’ın iradesinin mutlaklığını
 
Allah’ın bilgisinin müteal oluşunu
 
Allah’ın tüm fiillerinin bir gaye üzerine oluşunu***
 
Allah’ın felsefe ve hikmetin kaynağı oluşunu

“Gerçek hürriyet tam kulluktadır” sözüyle Sufi Kuşeyri neyi kast etmektedir?


 
Hürriyetin değil kulluğun hayatın anlamı bakımından önemli oluşu
 
Kulun üzerinde Allah'tan başka hiçbir şeyin etkili olmaması***
 
Sufilerin hürriyet sorununu hiç önemsemediklerini
 
Kulun yetilerini yetkince kullanmasını
 
Hürriyetin kullukla başlayan bir hedef olduğunu

İslam Dinin Arap toplumunun ahlak yapısı üzerindeki etkilerini aşağıdaki şıklardan hangisi ifade etmektedir ?


 
Bireyselleşmeyi vurgulamıştır
 
Tasarruf kavramını merkeze getirmiştir.
 
Arap ahlakını bedevi kabile ölçeğinden evrensel boyuta çıkarmıştır.***
 
Arap ahlakının ekonomik boyutunda keskin düzenlemeler getirmiştir
 
Aile ahlakını tamamen dönüştürmüştür

“Kul iyi veya kötü fiillerinin yaratıcısıdır ve yaptıklarından dolayı gelecek hayatta mükafat ve ceza hak edecektir.” Bu görüş hangi okula aittir?


 
Maturidi
 
Cebriyye
 
Eşari
 
Cehmiyye
 
Mutezile***

Cevaplarda yanlışlık olabilir arkadaşlar. Kontrol edin lütfen...

Ynt: İslam Ahlak Felsefesi Sınav Soruları By: f.i.k.r.e.t Date: 13 Nisan 2011, 20:40:10
eşariler kulun fiili ile allahın iradesi arasındaki ilişkiyi çözümlemek için hangi kavramı istihdam etmişler
kesb
tevlid
cüz-i irade
adalet
fiili yaratma
tasavvufta seyru suluk neye işaret eder
sufilerin fena kavramı ne ifade der
Ynt: İslam Ahlak Felsefesi Sınav Soruları By: dedecim Date: 13 Nisan 2011, 22:48:08
haydi dostlar az kaldı soru ve cevapları eklemeye devam edelim hep birlikte  gayret saygılarımla
Ynt: İslam Ahlak Felsefesi Sınav Soruları By: cananay Date: 14 Nisan 2011, 19:50:44
4 ) 

“Güçlü bir devlet yapısının bulunmadığı bir toplumdaki ahlak anlayışıyla güçlü bir devletin olduğu toplumdaki ahlak anlayışlarının farklı olması bunun en güzel örneğidir. Veya tarım toplumundaki ahlak alanının değer ve buna uygun davranış kalıplarıyla sanayi toplumundaki değer ve buna uygun davranış kalıplarının farklı olması kaçınılmazdır. Yine sosyal yapıdaki değişikliğe örnek olarak, çekirdek aile anlayışının yaygın olduğu bir toplum, geleneksel geniş ailenin yaygın olduğu toplumlar arasında ahlak anlayışlarının değişiklik göstermesi kaçınılmazdır. Yine buna şehir ve kırsal alandaki yaşam biçimlerinin ahlak alanına farklı şekillerde etkide bulunduğunu da ekleyebiliriz. Yine tarihte köle ve cariyeliğin meşru kabul edildiği toplumlardaki aile ahlakının ve rollerin dağıtımının çok farklı olduğunu öngörebiliriz”.
 
Yukarıdaki metnin ana vurgu ve amacı nedir?



  Şehir hayatındaki ahlak anlayışının köye ve kasabada olan ahlak anlayışından farklılığını göstermek 
  Köle ve cariyelerin hiçbir ahlaka tabi olmadığını göstermek 
  Devletin ahlak alanını etkilediğini ve bu bağlamda ahlaki değerlerin nasıl değiştiğini göstermek 
  Ahlak alanın sosyal, siyasal ve ekonomik yapılardaki değişimlerle etkileşim halinde olduğunu göstermek  ccc
  Sosyal yapıdaki değişikliklerin aile anlayışını değiştirdiğini ve bununda geleneksel ahlakı değiştirdiğini göstermek 


Ynt: İslam Ahlak Felsefesi Sınav Soruları By: dedecim Date: 14 Nisan 2011, 22:14:36
değerli dostlar  az kaldı lütfen  soruların cevaplarını ekleyelim inş saygılarımla

radyobeyan