Birlik ve beraberlik By: sumeyye Date: 06 Aralýk 2010, 16:47:52
BÝRLÝK VE BERABERLÝK
Kuran ve sünnete veya þer’i delillere göre yanlýþ bir hareketi ve yolu elleþtirirseniz þöyle bir cevapla karþýlaþýyorsunuzdur: “Birbirlerimizi eleþtirmeyelim, önemli olan birlik ve beraberliktir. Birliði bozmayalým vs.” Peki batýl da olsa, tam ve kesin delile aykýrý da olsa, tam ve yanlýþ da olsa yine de ayný tutum mu takýnýlacak? Onlara sorsanýz yine de göz yummanýzý isteyeceklerdir. Veya bekle görürsün, zaman gösterir vs. diyeceklerdir.
Birlik ve beraberlik batýl veya yanlýþ üzerine ise, bu batýl ve yanlýþtýr. Birlik ve beraberlik yalnýz ve yalnýz þer’i delile binaen ve hak üzerine gerçekleþir. Bir haram veya küfür varsa daðýlmak haktýr. Nitekim Allah’ü teâla þöyle buyurmuþtur:
“Hayýr ve takva iþleri üzerine birbirinize yardým edin. Günah iþlemek tecavüz ve haksýzlýk yapmak üzerine hiç yardýmlaþmayýn. Allah’tan sakýnýn. Þüphesiz ki Allah þiddetli azaba sahiptir.” (Maide 2)
Buna göre, bir parti lâikliðe dayalý olup buna baðlýlýðýný gösterirse onunla yardýmlaþma yapýlmaz. Çünkü, en büyük günah ve günahlarýn anasý olan Küfre baðlýlýðý gösteriyor. Keza, demokrasi, Cumhuriyet, temel hürriyetler, Atatürk ilkeleri, milliyetçilik, vatancýlýk vs. de öyle.
Resulüllah (S.A.S.)þöyle buyurmaktadýr: “Ümmetim delalet (sapýklýk) üzerine birleþmez” Bu hadisin içeriðine göre sapýklýk üzerine birleþmek kesinlikle caiz olmaz.
Allah’ýn birleþmekle ilgili daveti hep hak üzerinedir. Bir ayette þöyle buyurmaktadýr:
“Allah’ýn ipine hepiniz sýmsýký sarýlýn ve hiç tefrika olunmayýn (bölünmeyin).” (Al’i Ýmran 103)
Burada birleþme, birlik ve beraberlik Allah’ýn ipine yani dinine veya emrine uyarak gerçekleþir. Bir kimse dine ve Allah’ýn emrine uyarsa ona yardým etmek gerekir. Haram iþliyorsa onu bundan vazgeçirmek için çalýþýlýr . Ya el ile, ya dil ile , ya da kalp ile (buðz ederek)onu vazgeçirmek gerekir. Nitekim Resulüllah (S.A.S.) þöyle buyurmaktadýr: “Kim sizden bir münker görürse onu eliyle deðiþtirsin, yapamazsa diliyle, yapamazsa kalbiyle yapsýn. Ýmanýn en zayýf derecesi de budur” (Muslim)
Bundan dolayý, birimiz günah iþlerse onu eleþtirmeliyiz ve bundan onu vazgeçirmeye çalýþmalýyýz. Yoksa günah iþlediði halde ve hatta küfür ilkelerine baðlýllýðý gösterdiði halde ona susmak hele hele onunla birleþmek kesinlikle caiz olmaz. Zira Ýsrail oðullarýndan bazýlarý münkeri nehyederken münkerden vazgeçmeyenlerle beraber yedikleri içtikleri ve oturduklarý için lânetlendiler. Bununla ilgili hadis Abu Davud ve Ýbni Abi Hatem’de geçmektedir.
Bu nedenle, birisi Þer’i hükme muhalefet ederse; hem eleþtirilir, hem de nehyedilir. Eleþtirmek münkeri nehyetmekten bir parçadýr.
Batýla ve münkere susmak büyük cinayettir. “Susan dilsiz þeytandýr” diye bir hadiste susmanýn ne olduðu nitelendirilmiþtir.
Üstelik, Resulüllah (S.A.S.) þöyle buyurdu: “Þüphesiz ki Allah’ü teâla kýyamet gününde kula (kullara) þöyle soracak: Münkeri gördüðünde niye nehyetmedin? (böyle hesaba çekilecektir). Eðer Allah bir kula hüccetini verirse bu kul þöyle diyecektir: Ey rabbým seni (rýzaný) arzu ederek insanlarý böldüm.”(Ýbni Mace)
Bu sebeple, insanlar münker üzerine birleþirlerse onlarý daðýtmak gerekir. Þu anda, büyük devletler veya küçük devletler BM.’lerde ve diðer konferanslarda çok zaman küfüre dayalý ilkeler üzerine birleþirler. Hep günah üzerine birlik ve beraberlik saðlarlar.
M. 300’lerde Ýznik’te Bizanslarýn kralý Konstantin Ýsa dinine mensup 3300 den fazla rahip topladý. Konstantin teslis (Allah üçtür) inancýný onlara kabul ettirmeye çalýþtý. Bunlardan 3000 kiþi kralý dinlerine kazanmak için onun isteðini kabul ettiler. 300 kiþi ise red etti ve Kral bu ufak mü’min gurupla savaþmaya baþladý. Burada da birlik ve beraberlik saðlamak için çalýþýldý, ve üç yüz kiþi kabul etmedi. Bu inanç egemen olunca; Ýsa’nýn sahih dini sona erdi. Hýristiyanlýk ortaya çýktý. Þu anda bazý müslümanlar dinlerinden öyle tâvizler gösteriyorlar ki dini insanlarýn kafalarýnda bozmaya sebep oluyorlar.
Hülasa, önemli olan Þer’i hükme baðlanmaktýr, Þer’i deliller ve hükümler neredeyse onlarla beraber olmalýyýz. Þer’i delile aykýrý olan her þey red edilir. Onun üzerine birleþilmez, daðýlýnýlýr ve insanlarýn batýl ve münker üzerine birleþmeleri daðýtýlýr ve daðýtýlmalýdýr.