Ynt: Tasavvuf I Sınav Soruları By: ahmett Date: 07 Aralık 2010, 11:32:12
herkese selamunaleyküm çalışmalar iyi bizim için bu fedakarlığı yapan herkese teşekkürler. Bizde bir çalışma yok bulunduğum köye internet verilmiyo bu durumda haftada bir ilçeye gelince internete girebiliyoruz .İnterneti olan kardeşlerimiz Nimeti İyi değerlendirsin inşALLAH. çook zor oluyo dersleri takib etmek .Sözün Özü Bu Site olmasa biz BİTTİK ya huu..
Ynt: Tasavvuf I Sınav Soruları By: ebulhasa Date: 07 Aralık 2010, 23:30:06
yüce mevla bu sitede emeği gecen herkesten celbi hesenat defi seyitla ödüllendirsin
Ynt: Tasavvuf I Sınav Soruları By: Cihan Date: 09 Aralık 2010, 09:21:54
1 ) Günümüze ulaşan ilk Kitâbü’z-zühd müellifi aşağıdakilerden hangisidir?
Hatîb el-Bağdâdî
Vekî b. el-Cerrâh
Ahmed b. Hanbel
Ebû Mes’ûd b. İmrân el-Mevsılî
Abdullah b. Mübârek
2 ) Aşağıdakilerden hangi müellif eserinde itikadi konularla birlikte tasavvufî kavramları da açıklamıştır?
Hakîm Tirmizî
Hâris b. Esed Muhasibi
Ali b. Osman el-Cüllâbî el-Hücvirî
Ebû Nasr Serrâc
Ebû Bekir Kelâbâzî
3 ) Tasavvufla felsefenin ortak alanları aşağıdakilerden hangisidir?
Nefs-Ruh-Varlık
Dünya-Allah-İnsan
Allah-İnsan-Varlık
İnsan-ı Kamil-Allah-Varlık
Ruh-Dünya-Allah
4 ) Osmanlı dönemi tasavvuf ricali, tarikatları ve tekkeleriyle ilgili yapılmış doktora çalışmaları ve müellifleri göz önünde tutulduğunda aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
Reşat Öngören: “XVII. Asırda Anadolu’da Tasavvuf”
Necdet Yılmaz: “XVIII. Asırda Anadolu’da Tasavvuf”
Ramazan Muslu: “XIX. Asırda Anadolu’da Tasavvuf”
Hür Mahmut Yücer: “XX. Asırda Anadolu’da Tasavvuf”
Metin İzeti: “Balkanlarda Tasavvuf”
İlim dünyasına bir vefa borcu olarak bu sorularda benden başarılar dilerim
Ynt: Tasavvuf I Sınav Soruları By: Cessas Date: 09 Aralık 2010, 21:25:37
SA, REYYAN HOCAM TASAVVUFTKİ SORULARIN CEVAPLARINI YZSANIZ MEMNUN OLURUZ.. ZİRA SİZİNKİNİ BAZ ALIYOR VE DİĞERLERİNKİYLE KARŞILAŞTIRIYORUZ..KOLAY GELSİN, Fİİ EMANİLLEH.
Ynt: Tasavvuf I Sınav Soruları By: reyyan Date: 10 Aralık 2010, 14:19:46
SA, REYYAN HOCAM TASAVVUFTKİ SORULARIN CEVAPLARINI YZSANIZ MEMNUN OLURUZ.. ZİRA SİZİNKİNİ BAZ ALIYOR VE DİĞERLERİNKİYLE KARŞILAŞTIRIYORUZ..KOLAY GELSİN, Fİİ EMANİLLEH.
Aleykum selam, soruları düzenledim.Selam ve dua ile...
Ynt: Tasavvuf I Sınav Soruları By: emine42 Date: 10 Aralık 2010, 17:18:01
1) Behcetü'n nüfus adlı hadis şerhi aşağıdaki müelliflerden hangisine aittir?
a)Ebu Bekir Kelebazi b)Hakim et-Tirmizi c)Ahmed er-Rifai d)Sadreddin Konevi
e)İbn Ebi Cemre++++
2)Mistisizm ile Tasavvuf arasındaki farklar göz önüne alındığında aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
CEVAP: Mistisizm terbiye metotları fertlerin karakter yapısına göre farklılık arz ettiği halde tasavvufta bu farklılık ve zenginlik yoktur.
3)"elbiseni temizle" ayetini "huyunu güzelleştir" olarak açıklayan kimdir?
CEVAP: Hasan-ı Basri
Ynt: Tasavvuf I Sınav Soruları By: vahit Date: 12 Aralık 2010, 10:41:52
arkadaşlar tasavvuf I ankaranın mı???
Ynt: Tasavvuf I Sınav Soruları By: 68ÜNSAL Date: 12 Aralık 2010, 13:19:50
) Felsefî ve dinî mistikler ayırımı göz önünde tutulduğunda aşağıdakilerden hangisi doğru değildir?
Bir'e ve bütüne ulaşma Plotinus (205-270) ve İskenderiye Okulu’nun temsil ettiği felsefî mistisizm’dir.
Dini mistiklere göre vecdin hedefi doğrudan doğruya Tanrı'ya varmak, O’nun kendisiyle birleşmek, visâl halinde olmak ve O’nda kaybolmaktır.
Felsefi ve dini ayrımı yapılmakla birlikte, felsefî mistisizm ile dini mistisizm arasında yakın bir ilişkinin ve akrabalığın varlığından söz edilir. Hind mistisizminin Plotinus’un yakın akrabası olması gibi.
Felsefi mistikler vecd’in amacını Bir’e ve bütüne varmakta bulmakla beraber, Tanrı'yı bu bir ve bütünde mündemiç görmezler.
Felsefî mistiklere göre vecd’in gayesi, zihin yolu ile varılması mümkün olmayan Bir’e, bütüne ulaşmaktır.
sorunun cevabını bilen varsa işaretleyebilir mi?
Ynt: Tasavvuf I Sınav Soruları By: eliff Date: 12 Aralık 2010, 21:15:34
) Felsefî ve dinî mistikler ayırımı göz önünde tutulduğunda aşağıdakilerden hangisi doğru değildir?
Bir'e ve bütüne ulaşma Plotinus (205-270) ve İskenderiye Okulu’nun temsil ettiği felsefî mistisizm’dir.
Dini mistiklere göre vecdin hedefi doğrudan doğruya Tanrı'ya varmak, O’nun kendisiyle birleşmek, visâl halinde olmak ve O’nda kaybolmaktır.
Felsefi ve dini ayrımı yapılmakla birlikte, felsefî mistisizm ile dini mistisizm arasında yakın bir ilişkinin ve akrabalığın varlığından söz edilir. Hind mistisizminin Plotinus’un yakın akrabası olması gibi.
Felsefi mistikler vecd’in amacını Bir’e ve bütüne varmakta bulmakla beraber, Tanrı'yı bu bir ve bütünde mündemiç görmezler.******
Felsefî mistiklere göre vecd’in gayesi, zihin yolu ile varılması mümkün olmayan Bir’e, bütüne ulaşmaktır.
sorunun cevabını bilen varsa işaretleyebilir mi?
Ynt: Tasavvuf I Sınav Soruları By: Cessas Date: 12 Aralık 2010, 23:37:46
S.a Reyyan hanım, tasavvuf sorularından 10. soruda hata olduğunu düşünüyorum:
Tasavvuf I Sınav Soruları « 1 2 »
10)(Dünyada haksız yere kibirlenip büyüklük taslayanları, âyetlerimi gereği gibi anlamaktan uzaklaştırırım” (el-A‘râf, 146) âyeti göz önünde tutulduğunda aşağıdakilerden hangisi ALLAH’ın âyetlerini anlamaya manidir?
Hased
Hepsi
Dünya sevgisi
Ucûb
Kibir
Bu ayeti kerime göz öninde bulundurulduğu zamn, yani bu ayeti kerime açısından soruya cevap vereceksek doğru şık "kibir" şıkkı olmalı..genel manada cevap istenseydi dediğiniz doğru olurdu..
..başarılar..sa
Ynt: Tasavvuf I Sınav Soruları By: Cessas Date: 13 Aralık 2010, 00:13:49
Aleykum selam, soruları düzenledim.Selam ve dua ile...
sa, tasavvuf sorularından 21. sorunun cevabını bulamadım, size zhmet olmazsa onun cevabı yazabilirmisiniz..cezaakellahu hayran..sa
Ynt: Tasavvuf I Sınav Soruları By: yüsra72 Date: 13 Aralık 2010, 00:53:56
21)Felsefî ve dinî mistikler ayırımı göz önünde tutulduğunda aşağıdakilerden hangisi doğru değildir?
Bir'e ve bütüne ulaşma Plotinus (205-270) ve İskenderiye Okulu’nun temsil ettiği felsefî mistisizm’dir.
Dini mistiklere göre vecdin hedefi doğrudan doğruya Tanrı'ya varmak, O’nun kendisiyle birleşmek, visâl halinde olmak ve O’nda kaybolmaktır.
Felsefi ve dini ayrımı yapılmakla birlikte, felsefî mistisizm ile dini mistisizm arasında yakın bir ilişkinin ve akrabalığın varlığından söz edilir. Hind mistisizminin Plotinus’un yakın akrabası olması gibi.
Felsefi mistikler vecd’in amacını Bir’e ve bütüne varmakta bulmakla beraber, Tanrı'yı bu bir ve bütünde mündemiç görmezler. ****
Felsefî mistiklere göre vecd’in gayesi, zihin yolu ile varılması mümkün olmayan Bir’e, bütüne ulaşmaktır.
Ynt: Tasavvuf I Sınav Soruları By: elifsnmz Date: 13 Aralık 2010, 12:18:09
"Tebe-i tabiîn" döneminde iyice genişleyen İslâm dünyasında refah seviyesi yükseldikçe halkın ibadet ve zühd konularına yönelenlerine yeni bir takım adlar verilmeye başlandı.” Aşağıdaki adlardan hangisi bu dönemde sufilere verilen isimlerdin değildir?
Nâsik
Abid
Salik
Zâhid
Bekkâ
Ynt: Tasavvuf I Sınav Soruları By: elifsnmz Date: 13 Aralık 2010, 12:37:51
“Kişi mü’min olduğu halde zina etmez, hırsızlık yapmaz.” (İbn Mâce, Fiten 3) hadisi aşağıdakilerden hangisini ifade eder?
Kişinin haram fiil işlediğinde İslâm’dan çıkmamakla birlikte, iman açısından yara aldığını gösterir.
Hırsızlık yapan hırsızlık anında hem Müslüman hem de mü’mindir.
Zina eden zina anında Müslüman olmakla birlikte mü’min değildir.
Kişi haram fiil işlediğinde İslam’dan çıkmakla birlikte, iman açısından bir yara almaz.
Hiçbiri
Ynt: Tasavvuf I Sınav Soruları By: ahmett Date: 14 Aralık 2010, 14:18:32
şunun cevabı ne acaba
Asıl adı Levâkihul-envâr fî tabakâti’l-ahyâr olan eser aşağıdakilerden hangisidir?
Tezkiratü’l-evliyâ
el-Kevâkibü’d-dürriyye
Tezkiratü’l-evliyâ
Tabakâtü’l-evliyâ
et-Tabakâtü’l-kübr
ben ee dedim ama bilmem hiç derslere bakmadım