Allah yolunda cihad By: hafýz_32 Date: 16 Ekim 2010, 13:14:47
Allah Yolunda Cihad
Cihad her müslümana vacibdir. Malile cihad in-fak etmek, beden ile cihad savaþmaktýr. Ayrýca dil ve kalem ile cihadý savunmak ve cihada teþviktir. ; Cihadýn çeþitleri;
1- Farz-ý ayn olan cihad: Müslüman ülkeleri iþgal eden düþmana karþý yapýlan cihadtýr. Mesela: Filistin'i Ýþgal eden yahudilere karþý yapýlan cihad gibi. Gücü yeten Müslümanlarýn yahudileri mallarý ve canlarýyla mücadele ederek oradan çýkarmalarý gerekir.
2- Farz-ý kifâye olan cihad: Bazý müslümanlarýn yapmasýyla diðerlerinin üzerinden düþen cihad. Mesela Ýslâm davetini baþka ülkelere Ýslami hükümler yerleþene kadar cihad ederek yaymak gibi. Onlardan kim müslüman olursa kurtulur. Kim de reddederek karþý koyarsa Allah'ýn sözü yükselinceye dek savaþ yapýlýr. Bu cihad kýyamete kadar devam eder ve birinci þýktan daha üstündür.
Müslümanlar dünyaya dalýp ziraat ve ticaretle uðraþýp cihadý terk edince zillete düþtüler. Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem'in þu hadisi doðrulandý:
"Siz faizli alýþveriþ yapar, sabaný elinize alýr, ziraata razý olur ve Allah yolunda cihadý terk ederseniz, Allah zilleti üzerinize býrakýr. Bu durumdan da ancak dininize dönmekle kurtulursunuz."[164]
3- Müslüman idarecilere karþý cihad: Bu cihad, ancak onlara ve yardýmcýlarýna nasihat etmekle olur. Zira Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem þöyle buyuruyor:
"Din nasihattir." Biz: "Kimin için yâ Rasûlullah?" dedik. O: "Allah için, Kitabý için, Rasulü için, müslüman idareciler ve onlarýn hepsi için" dedi.[165]
Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem þöyle buyuruyor:
"Cihadýn en üstünü, zalim idarecinin yanýnda hakký söylemektir."[166]
«Ht Baþýmýzdaki zalim idarecilerin zulmünden kurtulmanýn tek yolu, onlarýn idaresi altýndaki müslü-manlarýn günahlarýndan tevbe edip, itikadlanný düzeltmeleri, kendilerini ve çocuklarýný gerçek Ýslâm üzerine eðitmeleridir. Müslüman yöneticilere onlarýn günahkârlýklarýný gerekçe göstererek isyan etmek kesinlikle caiz deðildir. Bize emredilen husus dinlemek ve itaat etmektir. Bu þekilde Allah Teâlâ'nýn þu âyeti gerçekleþmiþ olur:
"Allah bir kavmi, onlar kendilerini deðiþtirmedikleri sürece deðiþtirmez,"
Ra'd: 11
Doðrusu binayý yapmadan önce onun temelini iyi atmak gerekir. O temel de toplumu oluþturmaktýr. Allah Teâlâ þöyle buyuruyor:
"Allah, sizlerden iman edip salih amellerde bulunanlara, kendilerinden öncekileri sahip ve hakim kýldýðý gibi onlarý da yeryüzüne sahip ve hakim kýlacaðýný, onlar için beðenip seçtiði dini (Ýslâm'ý) onlarýn iyiliðine yerleþtirip koruyacaðýný ve geçirdikleri korku döneminden sonra, bunun yerine onlara güven saðlayacaðýný vadetti. Çünkü onlar bana kulluk ederler, hiç-162
bir þeyi bana eþ tutmazlar. Artýk bundan sonra kim inkâr ederse, iþte bunlar asýl büyük günahkârlardýr."
Nur: 55
4- Kâfir, komünist ve ehl-i kitaba karþý cihad: Bu cihad mal, can ve dil ile olmaktadýr. Rasûlullah sal-îaîlahu aleyhi ve sellem þöyle buyuruyor:
"Malýnýzla, canýnýzla ve dilinizle müþriklere karþý cihad ediniz."
Ahmed: Sahih hadis
5- Fasýk ve günahkârlara karþý cihad: Bu cihad, el, dil ve kalp ile olmaktadýr. Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem þöyle buyuruyor:
"Sizden kim bir kötülük görürse onu eliyle düzeltsin. Eðer buna gücü yetmezse diliyle düzeltsin. Eðer buna da gücü yetmezse kalbiyle buðz etsin. Ýþte bu, imanýn en düþük derecesidir."[167]
6- Þeytana karþý cihad: Bu cihad þeytanýn vesveselerine uymamak ve ona karþý gelmekle olur. Allah Teâlâ þöyle buyuruyor:
"Þeytan sizin düþmanýnýzdýr, siz de onu düþ-frýan sayýn. O, kendisine uyanlarý ancak ateþ ehlinden Cflmaya çaðýrýr."
Fâtýr: 6
7- Nefisle cihad: Bu cihad nefse uymamak ve onu Allah'a itaat ettirip, günahlardan kaçmaya yönlendirmekle olur. Allah Teâlâ Yusuf (as)'a ilgi duyan vezirin hanýmýnýn aðzýndan þöyle diyor:
"Ben nefsimi temize çýkarmýyorum. Çünkü nefis aþýrý þekilde kötülüðü emreder, ancak Rabbim'in acýyýp koruduðu kiþi baþka. Þüphesiz Rabbim çok baðýþlayan, pek esirgeyendir."
Yusuf: 53
Allah'ým, Sen bizi hakkýyla cihad eden ihlaslý rhücahidlerden eyle! [168]
Düþmana Karþý Galip Gelmenin Yollarý
Mü'minlerin emiri Ömer b. Hattab radýyaliahu anh, Ýran'ý fethetmek için gönderdiði ordunun komutaný Sa'd b. Ebî Vakkas radýyaliahu anh'a þu ahitleþmeyi yazmýþtýr:
"1-Allah korkusu:
Ben, sana ve senin emrinde olan askerlere her halinizde Allah'a karþý takvalý olmanýzý emrediyorum. Çünkü takva, düþmanýn gücünü kýrmada en üstün güç ve harp oyunlarýnýn en güçlü tuzaðýdýr.
2- Günahlarý terk etmek:
Sana ve senin beraberinde olan askerlere, düþmana karþý kendinizi günahlardan korumanýzý emrediyorum. Çünkü askerin günaha düþmesi, düþmana nisbeten onlara daha endiþe vericidir. Müslümanlar zaferi ancak düþmanlarýnýn, Allah'a isyanlarý ile kazanýrlar. Eðer bu olmasaydý onlara galip gelemezdik. Çünkü bizim sayýmýz, onlarýn sayýsý kadar deðil, hazýrlýklarýmýz da onlarýn hazýrlýklarý kadar deðildir. Eðer biz de günah iþlersek, iþte o zaman bu onlarýn bizim üzerimizdeki güç üstünlüðü olur. eðer bizim onlara karþý iman üstünlüðümüz olmasa, biz onlarý kuvvetimizle yenemeyiz.
Unutmayýnýz ki, Allah yanýnda sizin her hal ve hareketinizi gözetleyen ve sizin iþlediðiniz amelleri bilen melekler vardýr. Onlardan utanýn ve çekinin ve Allah yolunda olduðumuz halde O'na karþý günah iþlemeyin. Sakýn: "Bizim düþmanýmýz bizden kötü insanlardýr, biz hata etsek de bize musallat olamazlar" demeyin. Günah iþlemelerinden dolayý Ýsrailoðulla-rý'na, Mecusilerin galip geldiði gibi, nice kötü kavimler vardýr ki, kendilerinden iyi olanlara galip gelmiþlerdir.[169]
3- Allah'tan yardým dilemek:
ýsým. Düþmana karþý galip gelmeyi istediðiniz gibi, [170]kendi nefislerinizi yenmek için de Allah'tan yardým isteyin. Allah bize de, size de bu zaferi göstersin." [171]
Her Müslümanýn Bir Vasiyeti Olmalý
Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem þöyle buyuruyor:
"Müslüman bir kiþinin baþýnýn altýnda yazýlý vasiyeti olmadan üst üste iki gece gecelemesi doðru olmaz." Ýbn Ömer diyor ki: "Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem'in bu hadisini duyduktan sonra, yanýmda vasiyetim yazýlý olmadan bir gece dahi geçmemiþtir."[172]
1- Ben kadar parayla akrabalarýma, komþularýma ve fakirlere verilmesini ve dini kitap alýnýp daðýtýlmasýný vasiyet ediyorum. (Bu para malýn üçte birini geçemez ve mirasçýlara da verilemez.)
2- Ölüm anýmda benim yanýmda dindar kiþiler hazýr bulundurulsun ki bana Allah'a karþý hayýrlý düþüncelerde bulunmamý hatýrlatsýnlar.
3- Ölürken bana kelime-i tevhidi söylememi telkin edin. Zira Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem þöyle buyuruyor:
"Ölmek üzere olanlara la ilahe illallah' demelerini telkin ediniz."[173]
"Kimin ölürken son sözü La ilahe illallah olursa cennete girer."[174]
4- Ben son nefesimi verdikten sonra baþýmda hazýr bulunanlar bana: "Allah'ým, onu baðýþla, onun derecesini yükselt, ona merhamet et..." gibi dualar etsinler.
5- Akraba ve diðer Ýnsanlara ölüm haberimin duyurulmasý için haberciler gönderilsin. Cami imamý da cemaate benim için dua ve istiðfar etmelerini söylesin.
6- Borçlarým varsa hemen ödensin. Zira Rasû-lullah sallallahu aleyhi ve sellem þöyle buyuruyor:
"Mü'min kiþinin ruhu borcu ödeninceye kadar baðlýdýr.[175]
Akýllý Müslüman zor duruma düþmemek için borcunu hayatta iken öder.
7- Cenazeyi taþýrken sessiz olunmasý, namaz kýlan cemaatin sayýsýnýn çok olmasý ve samimi olarak dua edilmesi.
8- Defnedildikten sonra ölüye dua edilmesi. Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem ölüyü defnettikten sonra baþýnda durmuþ ve þöyle demiþtir:
"Kardeþinizin baðýþlanmasý için dua ediniz, sorulara doðru cevap vermesini dileyiniz, zira o þu an sorgulanmaktadýr."
Hakim: Sahih hadis.
9- Ölünün ailesine baþsaðlýðý dilemek. Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem, ölenin ailesine þöyle baþsaðlýðý dilemiþtir:
"Aldýðý Allah'ýndýr, verdiði Allah'ýndýr. Her þey O'nun katýnda belli bir ecel iledir. Sabret ve karþýlýðýný Allah'tan bekle."[176]
Taziyenin belirli bir vakiti belirli bir zamaný yoktur. Ölünün akrabalarý sabretmeli ve Allah'ýn kaderine rýza göstermelidir.
10- Ölünün yakýnlarý, komþularý ve arkaâaþla-rý ölü evine yemek hazýrlamalýdýr. Çünkü Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem þöyle buyuruyor: [177]
"Cafer ailesine yemek hazýrlayýn. Zira onlarýn baþýnda meþgul eden bir olay vardýr." [178]
Dinen Yasak Olan Þeyler
1- Varislerden birine mirastan bir þey vasiyet etmek. Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem þöyle buyuruyor:
"Varise vasiyet yoktur."
Darekutnî rivayet etmiþ, el-Elbânî Sahihu'l-Cami'de sahihlemiþtir.
2- Ölünün arkasýndan çok sesli aðlamak, saçlarý yolup, üst baþ yýrtmak, yanaklarý dövmek ve siyah elbise giymek. Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem þöyle buyuruyor:
"Ölü, kendisi için aðlayanlardan dolayý kabrinde azab görür." [179]
3- Gazetelerde, ilan panolarýnda ve buna benzer yerlerde vefat ilanlarý vermek, çelenk yaptýrmak. Çünkü bu bid'attir, onda malýn zayi edilmesi ve gayri muslimlere benzeme de vardýr.
K\m bir kavme benzerse o da onlardandýr."[180]
4- Kur'an okutmak için hocalarý evlere toplamak. Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem þöyle buyuruyor:
"Kur'an'ý okuyun ve onunla amel edin. Onun aracýlýðý ile yemeyin, para kazanarak dünya malýna sahip olmayýn."[181]
Bu konuda okuyana para vermek de almak da haramdýr. Eðer o parayý ölüler adýna fakirlere verirsek bunun sevabý ölüye ulaþýr ve fayda verir.
6- Evde veya camide ölünün ailesine baþsaðlýðý dilemek için toplanmak ve yemek yemek. Sahabeden Cerir radýyallahu anh þöyle diyor:
"Biz, defninden sonra baþsaðlýðý dilemek için ölünün evinde toplanýp yemek yemeði yasaklandýk."
Ahmed: Sahih hadis.
Ýmam Þafiî ve Nevevî bunu mekruh saymýþlardýr. Hanefilerden Ýbn Âbidin, ölü evinde yemek ziyafetinin mekruh olduðunu yazmaktadýr. Çünkü üzüntü anýnda deðil, sevinç anýnda ziyafet verilir.
Yine Hanefiler'den Bezzâzî'ye göre ölü için ilk gün, üçüncü gün ve haftasýnda yemek vermek mekruhtur. Sene-i devriyesinde kabrinde yemek vermek, Kur'an okuyup hatim etmek de mekruhtur.
7- Ölünün kabrinde Kur'an okumak, mevlit töreni düzenlemek. Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem ve sahabe böyle bir þey yapmadýðý için caiz deðildir.
6- Mezar taþý yaptýrmak, üzerine yazý yazmak haramdýr. Zira:
"Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem mezar taþý yapýlmasýný ve süslenmesini yasaklamýþtýr."
Tirmizî rivayet etmiþ, Hakim sahihlemiþ, Zehebî de ona muvafakat etmiþtir.
Ancak kabrin bilinmesi için baþ tarafýna bir taþ koymak müstehabdýr. Zira Rasûlullah saîlallahu aleyhi ve sellem Osman b. Maz'un'un kabrine böyle yapmýþ ve þöyle buyurmuþtur:
"Kardeþimin kabrini tanýmak ve ailemden ölenleri buraya defnetmek için böyle yaptým."[182]
Sakalý Býrakmak Vacibdir
1- Allah Teâlâ, þeytan hakkýnda þöyle buyuruyor:
"Muhakkak onlara emredeceðim de Allah'ýn yarattýðýný deðiþtirecekler."
Nisa: 119
Sakalý kesmek, þeytana uymak ve Allah'ýn yarjattýðý þeyi deðiþtirmektir.
2- Allah Teâlâ þöyle buyuruyor:
"Peygambersizeneverdiyseonualýn,sizeeasakladýysa ondan da sakýnýn.
Haþr: 7
Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem sakalý uzatmayý emretmiþ, onu kesmeyi yasaklamýþtýr.
3- Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem þöyle buyuruyor:
"Býyýklarýnýzý kýsaltýnýz, sakalýnýzý uzatýnýz. lOlecusiiere muhalefet ediniz."[183]
Yani dudaklarýnýzý aþan býyýklarýnýzý kýsaltýn, sakalýnýzý uzatarak kafirlere muhalefet edin.
4- Rasûlullah sailallahu aleyhi ve sellem þöyle buyuruyor:
"On þey fýtrattandýr: Býyýklarý kýsaltmak, sakalý uzatmak, misvak kullanmak, su ile burnu temizlemek (istinþak), týrnaklarý kýsaltmak..."[184]
Sakalý uzatmak fýtrattan, yani yaratýlýþtan gelen bir özelliktir. Onu kesmek haramdýr.
5- "Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem erkeklerin kadýna benzeyenlerine lanet etmiþtir."[185]
Erkek sakalýný keserse kadýna benzer, bu da Allah'ýn lanetine sebep olur.
6- Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem þöyle buyuruyor:
"... Rabbim bana sakalýmý uzatmamý ve býyýðýmý kýsaltmamý emretti." [186]
Sakalý býrakmak Allah ve Rasulü'nün emridir. Öyleyse onu býrakmak vacibdir. Ayrýca sakalý kesmenin yasak olduðuna dair bir çok hadis vardýr.
7- Yanak üzerindeki kýllarý kesmek caiz deðildir. Çünkü sözlükte yanak üzerindeki kýllar sakal olarak geçmektedir.
8- Týb ilminin de kabul ettiðine göre sakal, bademcikleri güneþe karþý korumaktadýr. Ayrýca sakalý kesmenin cilde zararý olmaktadýr.
9- Sakal erkeðin süsüdür. Kadýnla erkek arasýndaki ayýrt edici özelliktir. Günümüzde bazý kadýnlar sakallý erkekle evlenen bir kadýna: "Ben erkek birisiyle evlendim, kadýn birisiyle deðil" diye cevap vermiþtir.
10- Sakal kesmek hoþ olmayan köktü davranýþlardandýr. Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem þöyle buyuruyor:
"Sizden kim bir münker/kötülük görürse onu eliyle düzeltsin. Buna gücü yetmezse diliyle düzeltsin. Buna da gücü yetmezse kalbiyle buðz etsin. Zira bu, imanýn en düþük derecesidir." [187]
Bu hadise göre sakalýný kesenlere engel olmamýz gerekir.
11- Sakalýný kesen bir adama: "Sen Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem'i seviyor musun?" dedim. O da: "Evet, çok seviyorum" dedi. Ben: "Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem sakalýný uzatýn" diye buyuruyor. O'nu seven insan O'na karþý mý gelir, yoksa O'na uyar mý?" dedim. O: "Uyar" dedi ve sakalýný býrakmaya söz verdi.
12- Eðer hanýmýn senin sakal býrakmana engel olursa, ona þöyle söyle:[188]
."Ben Müslüman bir adamým, Rabbim'in emrine karþý gelmekten korkarým." Sonra ona güzel bir hediye al ve Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem'in þu hadisini oku: "Allah'a isyan konusunda insana itaat yoktur." [189]
Þarký Ve Müziðin Ýslâm'daki Hükmü
1- Allalh Teâlâ þöyle buyuruyor: "
"Ýnsanlardan öylesi var ki, herhangi bir ilmi delile dayanmadan Allah yolundan saptýrmak ve sonra da onunla eðlenmek için boþ lâfý satýn alýr.
Lokman: 6
Müfessirlerin çoðuna göre âyetteki boþ lâftan kasýt þarkýdýr.
Ýbn Mes'ud: "O þarkýdýr" demiþtir. Hasan Bas-rî: "Bu âyet þarký ve nefesli çalgý hakkýnda inmiþtir" demiþtir.
2- Allah Teâlâ þeytana hitap ederek þöyle buyuruyor:
"Onlardan gücünün yettiði kimseleri sözünle þaþýrt."
Ýsra: 64
Yani, þarký ve çalgý ile. 3- RasCýýlullah sallallahu aleyhi ve sellem þöyle buyuruyor:
"Ümmetimden öyle topluluklar olacak ki, zinayý, ipeði, içki ve müzik aletlerini helal sayacaklar."[190]
Yani; Müslümanlar içinden öyle topluluklar gelecek ki, zina yapmayý, içki içmeyi, müzik çalmayý helal sayacaklar. Oysa vurarak ve üfleyerek ses ve naðme çýkaran her alet haramdýr. Mesela: Ud, ney, davul, def gibi. Hatta zil bile. Zira Rasûlullah sallalia-hu aleyhi ve sellem þöyle buyuruyor:
"Zil þeytanýn düdüðüdür."[191]
Sesin çirkinliðinden dolayý böyle denilmiþtir. Bu hadis, zil sesinin çirkin bir þey olduðunu göstermektedir. Çünkü insanlar onu Hýristiyanlarýn çanýna benzer þekliyle hayvanlarýn boynuna takmaktadýrlar. Belki de zil sesi rahatsýz bir þey olduðu içindir.
4- Ýmam Þafii'den "Kitabu'l-Kadâ" da þöyle dediði naklediliyor: "Þarký kötü bir eðlencedir. Boþ bir 'Þe benzer. Kim çok þarký söyler ve dinlerse o kiþi aptaldýr ve þahitliði kabul edilmez. [192]
Þarký Ve Müziðin Zerarlarý
Ýslâm bir þeyi yasaklamýþsa, o þeyin mutlaka bir zararý vardýr. Þarký ve müziðin zararý da çoktur. Ýbn Teymiye onlarý þöyle sýralýyor:
1- Çalgý âletleri nefsin içkisidir. Onun verdiði sarhoþluk kadehteki içkiden daha etkilidir. Eðer nefis o âletlerin sesiyle sarhoþ olursa þirk koþmaya, fuhuþ yapmaya ve adam öldürmeye baþlar. Ýþte bu üç þey þarký ve müzik dinleyen insanlarda çok görülmektedir. Buna ýslýk çalmak ve alkýþta dahildir.
2- Þirk koþmalarýna gelince, çünkü onlar müzik söyleyen þarkýcýlarý Allah'ý sever gibi severler ve hatta onlara taparlar.
3- Fuhuþ yapmalarýna gelince, þarký zinaya giden bir yoldur ve kötü yola düþmenin en büyük sebeplerindendir. Kadýn, erkek ve gençler, müzik ve þarký dinleyerek özgürlüklerinin son haddinde cinsel arzu ve isteklerini ön plana çýkararak zinaya düþmektedirler. Ayný, içki içenlerde olduðu gibi.
4- Adam öldürmeye gelince, bu da þarký dinlemeyi ve söylemeyi meslek edineneler arasýnda çokça görülür. Onlar: "Fulan filaný tek baþýna öldürdü" diyerek, bunu onun kendi gücüyle yaptýðýný sanmaktadýrlar. Oysa onlarýn hepsinin beraberinde bir þeytaný vardýr. Hangisinin þeytaný kuvvetli ise diðerini öldürür.
5- Þarký ve müzik dinlemek kalbe hiçbir faydasý ve bir maslahatý olmadýðý gibi, ona zarar veren, onu ifsad edip sapýklýða düþüren bir þeydir. Müziðin ruha verdiði zarar, içkinin bedene verdiði zarardan daha fazladýr. Ruhun müzikten aldýðý lezzet, vücudun içkiden aldýðý sarhoþluk lezzetinden daha büyüktür.
6- Müziðin dini amaçla ibadet olarak dinleyenlere þeytanlar oyun oynamaktadýr. Onlarý ateþ üzerinde yürütür, onlardan biri kýzgýn demiri aiýr ve vücuduna basar. Bunun gibi þeyler. Onlar namaz kýlarken, Kur'an okurken böyle þeyler yapmazlar. Çünkü bu þeyler imana dayalý dini ibadetlerdir. Þeytanlarý def eder. Öteki þeyler ise þirk ve bid'at olan þeytani iþlerdir." [193]
Vücuda Þiþ Sokmak
Vücuda þiþ sokmayý ne Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem ne de sahabe yapmamýþtýr. Eðer böyle bir þeyi yapmak hayýrlý olsa idi, onlar bizden önce bunu yaparlardý. Oysa þiþ sokmak bid'atçilerin ve sofilerden bazýlarýnýn yaptýðý bir iþtir.
Ben onlarýn böyle bir þey yaptýklarýný gözlerimle gördüm. Onlar ellerinde defler, bir camide toplanýp içinde þarap ve içkiden bahseden ilahiler söylüyorlardý. Üstelik camide bu tür þeyleri söylemekten de utanmýyorlardý. Sonra çok ses çýkartacak þekilde defleri çalmaya baþladýlar. Sonra Allah'tan ayrý olarak baþkalarýndan yardým istediler. Þeytan onlarý çýldýrttý ve içlerinden birisi gömleðini çýkartarak soyundu ve eline bir þiþ aldý, vücuduna sokmaya baþladý. Sonra bir baþkasý bir þiþe alýp onu kýrdý ve aðzýnda çiðnemeye baþladý. Ben kendi kendime: "Eðer yaptýðý bu þey doðru olsa, böyie yapmaz, gider Müslümanlarýn topraklarýný iþgal eden ve çocuklarýmýzý öldüren Yahudilerle savaþýrdý" dedim.
Onlarýn böyle yapmalarýna etraflarýnda toplanan þeytanlar yardým etmektedir. Çünkü onlar Allah'ýn zikrinden yüz çevirip, baþkalarýndan yardým isteyerek O'na þirk koþmaktadýrlar. Allah Teâlâ þöyle buyurmaktadýr:
"Kim Rahman'ý zikretmekten gafil olursa, yanýndan ayrýlmayan bir þeytaný ona musallat ederiz."
Zuhruf: 36
Allah, onlarýn sapýklýklarýný artýrsýn diye þeytanlarý onlara musallat etmektedir. Nitekim þöyle buyuruyor:
"De ki: Kim sapýklýkta ise, Allah ona sapýklýðýný artýrmasý için mühlet versin."
Meryem: 75
Þeytanlarýn yardým ettiklerine þaþmamak lazým. Zira Süleyman aleyhisselam cinlerden, Belkýs'ýn tahtýný kendine getirmelerini istemiþti. Kur'an'da þöyle geçiyor:
"Cinlerden bir ifrit: Sen makamýndan kalkmadan ben onu sana getiririm. Gerçekten bu iþe gücüm yeter ve bana güvenebilirsin, dedi."
Nemi: 39
Ýbn Batuta gibi Hindistan'a gidenler, vücutlarýna þiþ sokanlarýn orada bulunan Mecusiler olduðunu görmüþlerdir. Mecusiler ise ateþe tapan kâfirlerdir.
Mesela, velilik ve keramet göstermek deðil. Bu, açýkça þarký ve müzik etrafýnda toplanan þeytanlarýn iþidir. Çünkü vücutlarýna þiþ sokanlarýn çoðu, günah iþleyen ve þeyhlerinden medet isteyerek açýkça Allah'a þirk koþan kimselerdir. Nasýl olur da bunlarýn yaptýðý, keramet veya evliyalýk olur! Allah Teala evliyalar hakkýnda þöyle buyuruyor:
"Bilesiniz ki, Allah'ýn dostlarýna korku yoktur; onlar üzülmeyecekler de. Onlar, iman edip de takvaya ermiþ olanlardýr."
Yunus: 62-63 ,
Veli, sadece Allah'tan yardým dileyen mü'min ve muttaki kiþidir, þirk ve günahtan kaçýnan kiþidir. \ Keramet ona, Allah'tan istemeden bir yardým olarak : gelir, Ýnsanlarýn önünde meþhur olmak için deðil. [194]
Günümüzde Þarký Ve Müzik
Günümüzde þarký ve müzik en çok düðün ve cemiyetlerde görülmektedir. Radyolarda ise sevgi, aþk, arzu, öpmek, buluþmak, boy, fizik, ölçü, yüz hatlarý gibi gençlenn þehvetlerini etkileyen cinsi konular konuþulmaktadýr. Bu þekilde onlar fuhþa ve zinaya teþvik edilerek ahlâkî deðerler bozulmaktadýr.
Þarký ve müzik icracýlarý, sanat adý altýnda insanlarýn paralarýný haksýz yere alarak kendilerine lüks villalar, arabalar alýp Avrupa ve Amerikalarda tatil yapmaktadýrlar. Onlarýn bu yaþantýlarýna özenen, þarký ve ahlâk dýþý filmlerini izleyen gençlerin de ahlâklarý bozulmakta ve sanki onlarý taparcasýna sevmektedirler. Öyle ki 1967 yýlýnda Araplarla Yahudiler arasýndaki savaþta radyodan yapýlan ilanda þöyle diyordu: "Öne doðru hücum edin. Sizinle birlikte falanca þarkýcý, falanca artist bulunmaktadýr..."Ancak Yahudilerin önünde yenilmekten kurtulamadýlar. Aslýnda þöyle ilan etmesi gerekirdi: "Ýleri! Allah'ýn yardýmý sizinledir..." Yine savaþtan önce bir bayan þarkýcý, Kahire'de verdiði haftalýk konserini, yenerlerse savaþtan sonra Tel-Avivrde yapacaðýný söylüyordu. Oysa Yahudiler savaþtan sonra Kudüs'te Aðlama Duvarý'nda savaþý kazandýklarý için Allah'a dua ediyorlardý. [195]
Kadýnlarýn Cilveli Konuþmasý
Bera b. Malik radýyallahu anh sesi güzel bir sa-habi idi. Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem'in yolculuklarýnda ona marþlar okurdu. Yine böyle bir yolculuðunda þiir okurken kadýnlara yaklaþýnca Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem ona "Kadýnlara dikkat et, sesini kes" dedi. Hakim rivayet etmiþ, Zehebî de ona katýlmýþtýr. Hakim diyor ki: "Rasûluilah sallallahu aleyhi ve sellem o kadýnlarýn Bera'nýn sesini dinlemelerini hoþ görmedi."
Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem güzel bir sesle söylenen basit bir mýrýldanmayla kadýnlarýn cilvelenmelerinden korkuyorsa, günümüzdeki açýk saçýk kadýnlarýn vücutlarýyla insanlarýn gönüllerini hoplatan þarkýlarýný dinleseydi acaba nasýl olurdu? [196]
Islýk Çalmak Ve El Çýrpmak
Allah Teâlâ þöyle buyuruyor:
"Onlarýn Kabe yanýndaki ýslýk çalmai&eel çýrpmaktan baþka bir þey deðildir."
Enfal35
Öyleyse ýslýk çalmak ve el çarpmaktan sakýnmak gerekir, çünkü bu hem kadýnlara benzemek hem de müþriklere ve fasýklara benzemektir. Eðer hoþumuza giden acayip bir þey görürsek "Maþallah" veya "Sübhanallah" diyelim. [197]
Þarký Ve Müzik Dinlemek Ýnsanda Nifak Oluþturur
1- Ýbn Mes'ud radýyaliahu anh þöyle diyor: "Þarký dinlemek týpký suyun bitkiyi yetiþtirdiði gibi kalpte nifak doðurur. Allah'ý zikretmek ise kalpte iman yeþertir."
2- Ýbn Kayyým diyor ki: "Kim þarký dinlemeye devam ederse hiç haberi olmadan kalbinde nifak oluþur. Böyle bir kiþi eðer nifakýn ne demek olduðunu iyi bilse idi, onun etkisini böyle görürdü. Çünkü kulun kalbinde Kur'an sevgisi ile þarký sevgisi bir arada bulunmaz. Ýkisinden biri diðerini kovar. Nitekim þarký dinleyenlere Kur'an sesinin aðýr geldiðine çoðu kere þahit olmuþuzdur. Ondan sýkýlmakta, okuduklarýndan faydalanmamakta ve kalpleri titreme-mektedir. Ama þarký sesini duyduklarýnda kulak kesilmekte ve mutlu olmaktadýrlar. Ýþte bu yüzden onlar þarký ve müzik dinlemeyi Kur'an dinlemeye tercih ederler. Þarký ve müzik dinleyip de vaktinde namaza yetiþen insan sayýsý azdýr. Özellikle camide cemaat namazýna.
3- Hanbelî alimi Ýbn Akil diyor ki: "Hanbelilere göre, eðer þarký söyleyen na mahrem bir kadýn ise, onun sesini dinlemek haramdýr."
4- Ýbn Hazm ise Müslüman bir erkeðin namahrem bir kadýn sesini dinleyip ondan zevk almasýnýn haram olduðunu söylemektedir[198]
Þarký Ve Müziðin Ýlacý
1- Radyo dinlemekten ve televizyon seyretmekten uzak durmak. Özellikle þehvet uyandýrýcý ve tahrik edici müzikleri dinlememek.
2- Þarký ve müziðin en büyük ilacý Kur'an dinlemektir. Özellikle Bakara Sûresi'nÝ. Çünkü Rasûlul-lah sallallahu aleyhi ve sellem bir hadisinde þöyle buyuruyor: "Þeytan, içinde Bakara Sûresi okunan evden kaçar."[199]
Ayrýca Allah Teâlâ þöyle buyuruyor:
"Ey insanlar! Size Rabbinizden bir öðüt, gönül-lerdekine þifa, müminler için bir hidayet ve rahmet gelmiþtir."
Yunus:57
3- Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem'in hayatýný ve þahsiyetini okumak. Yine sahabenin hayatýný okumak. [200]
[164] Ahmed: Sahih hadis
[165] Müslim
[166] Ebû Davud ve Tirmizî: Hasen hadis
[167] Müslim
[168] Muhammed Cemil Ziynü, Ýslam Gençligine Öðütler, Guraba Yayýnevi: 160-164.
[169] Týpký^bugün yahudilerin Filistin konusunda Araplara galip gel- mesîi'gibi.
[170] Ýbn Kesir el-Bidâye'de nakletmiþtir.
[171] Muhammed Cemil Ziynü, Ýslam Gençligine Öðütler, Guraba Yayýnevi:165-166.
[172] Buhârî, Müslim
[173] Müslim
[174] Hakim: Hasen Sahih
[175] Ahmed: Sahih hadis
[176] Buhârî
[177] Ebû Dâvûd ve Tirmizi: Hasen Hadis
[178] Muhammed Cemil Ziynü, Ýslam Gençligine Öðütler, Guraba Yayýnevi: 167-170.
[179] Buhârî, Müslim.
[180] Ebû Dâvûd: Sahih
[181] Ahmed: Sahih hadis.
[182] Ebû Dâvûd: Hasen hadis.
Muhammed Cemil Ziynü, Ýslam Gençligine Öðütler, Guraba Yayýnevi: 171-173.
[183] Müslim
[184] Müslim
[185] Buharý.
[186] Cerir: Hasen hadis.
[187] Müslim
[188] Ahmed: Sahih hadis.
[189] Muhammed Cemil Ziynü, Ýslam Gençligine Öðütler, Guraba Yayýnevi:174-177.
[190] Buhârî, Ebû Davud: Sahih hadis
[191] Müslim
[192] Muhammed Cemil Ziynü, Ýslam Gençligine Öðütler, Guraba Yayýnevi: 178-179.
[193] Muhammed Cemil Ziynü, Ýslam Gençligine Öðütler, Guraba Yayýnevi: 180-181.
[194] Muhammed Cemil Ziynü, Ýslam Gençligine Öðütler, Guraba Yayýnevi: 182-184.
[195] Muhammed Cemil Ziynü, Ýslam Gençligine Öðütler, Guraba Yayýnevi: 185-186.
[196] Muhammed Cemil Ziynü, Ýslam Gençligine Öðütler, Guraba Yayýnevi: 187.
[197] Muhammed Cemil Ziynü, Ýslam Gençligine Öðütler, Guraba Yayýnevi: 188.
[198] Muhammed Cemil Ziynü, Ýslam Gençligine Öðütler, Guraba Yayýnevi: 189-190.
[199] Müslim
[200] Muhammed Cemil Ziynü, Ýslam Gençligine Öðütler, Guraba Yayýnevi:191.
Ynt: Allah yolunda cihad By: ceren Date: 06 Mayýs 2015, 00:50:00
Esselamu aleyküm.Rabbim razý olsun paylaþýmdan kardeþim.Allah yolunda cihad etmek;nefsine hakim olmak ile,þeytana uymamak ile,idareciye karþý,din düþmanlarýna karþý,Allaha þirk koþanlara karþý olur.Rabbim bu öðütlere uyan kullarýndan eylesin bizleri inþallah..
Ynt: Allah yolunda cihad By: HALACAHAN Date: 14 Ocak 2016, 00:53:10
Cihad ne þekilde olursa olsun Rabbimizin rýzasý için olmalý..
Ynt: Allah yolunda cihad By: Kevšer Date: 14 Ocak 2016, 07:18:02
Aleyna Ve Aleykümüsselăm. Allah yolunda cihad etmek Allah'ýn emir ve yasaklarýna hakkýyla uyabilmek ile mümkün olur. ÝnþaAllah bizlerde Allah yolunda cihad edenlerden oluruz. Paylaþým için Rabbim Razý olsun kardeþim...
Ynt: Allah yolunda cihad By: HALACAHAN Date: 28 Temmuz 2016, 03:20:43
Nefse hakim olma seytana uymama ibadetlerimizi istikrarlý yapma cihad hükmünde oluyor ..Rabbim ibadetlerimizi kabul eylesin ..
Ynt: Allah yolunda cihad By: HALACAHAN Date: 22 Nisan 2017, 00:50:32
Aleykum selam cihad her muslumana vacip imiþ insaalalh allah yolunda cihad edenlerden oluruz
Ynt: Allah yolunda cihad By: Ayþegül Yýldýrým koü Date: 17 Kasým 2018, 09:08:24
Simdi en güzel cihat insanýn nefsi ile olan cihadidir. Ýnþallah kazananlardan oluruz. Allah razý olsun sizlerden bu güzel bilgileri bizlere ulaþtýrdýðiniz için l.
Ynt: Allah yolunda cihad By: Bilal2009 Date: 17 Kasým 2018, 12:00:47
Ve aleykümüsselam Ýslam yolunda cihad iki þekildedir Biri Ýslam a savaþ açan kimselere karþý diðeri de -ki daha büyüðü - insanýn kendi nefsine karþý Rabbim paylaþým için razý olsun
Ynt: Allah yolunda cihad By: ceren Date: 17 Kasým 2018, 15:31:04
Esselamu aleyküm. Allah yolunda calýþan cihad eden sadece onun rýzasýný düþünen kullardan olalým insallah. Rabbim razý olsun paylaþýmdan kardeþim...
radyobeyan