Kalbin sesi By: sumeyye Date: 26 Haziran 2010, 14:19:50
Kalbin Sesi
Mülk-i azimdir kalp, insana verilen Kýymet biçilemez hazinedir O Ýlahi lütuftur deðerini bilene Yanýltmaz rehberdir sesini dinleyene Kabul için dinleyene Tatbik için dinleyene Aldatmaz insan kendini gayri aldatsa bile, binbir hileyle Kalbini aldatamaz insan Saðdan gelse, soldan gelse, üstten gelse, alttan gelse þeytana benzese, insaný aldatmak isteyen Ýnsan kendini aldatmaya yeltense, muvaffak olamaz, asla kalbini kandýramaz Böyle bir cevher vardýr kalpte Melek sesine eþtir onun sesi Daima doðruyu söyleyen melek üfler ona diyeceklerini Dil ona tercüman olur veya olmaz Ama selim kalp asla doðrudan ayrýlmaz Þeytan da bazý þeyler fýsýldar kalbe Kalp, düþmaný ele vermek için yansýtýr onun sesini Bak, düþmanýn ne diyor, diye ikaz eder sahibini Ne var ki bazýlarý bu yansýtmayý kalbin sesi sanýr Aldanýr insan, iþte o zaman aldanýr Heves hisse dönerNefsin istekleri önsezisiyle karýþtýrýlýr Bulanýr o zaman kalbin sesi Netlik kaybolur Doðru yankýlanmaz öyle bir kalpte Melek sesi tam aktarýlmaz Hüsrandadýr o zaman insan, kaybetme çizgisine gelmiþtir Ýstekleri hep dünyevidir Ötede fayda vermeyecek þeylerin talibidir o Ne yazýk ki öyledir Ýstekleriyle kýsýr döngüye girmiþtirKaprisleri düðüm düðüm etmiþtir içini Melek sesiyle çözülür bu düðümler ancak Veya melekleþmiþ bir insanin öðüt veren nefesiyle Doðruyu göstererek, sabrý öðütleyerek Hasta bünyeyi tedavi gayreti gerek Her derdin dermaný olduðu þuuruyla Ýnanarak, güvenerek, itimad ederek Rabb’e, yönelmek gerek kalple, yine kalbin tedavisi için Saðlýklý kalb-i selime kavuþmak için
Ýmanýn tasdik yeridir kalp Kriter ve tartý kabul etmeyen aðýrlýða sahiptir iman Allah katýnda Kurtuluþ garantisidir o her insan için Ýmaný olan kurtulur mutlaka Kalbin sesi bu yönüyle imanýn sesidir Amel, kalbin sesine kulak veriþtir bir manada Sesi aksiyon haline getirmiþtir
Nifaktýr, þüphedir, tereddüttür kalbi hasta eden; küfürdür, inkârdýr onu öldüren Allah’ý anmaktan uzak durmak dermansýz kýlar kalbi Mecal yoktur, güç yoktur öyle bir kalpte, kendinden beklenen fonksiyonu eda edebilmek için Mühürlü deðildir, ama kapalýdýr yine Varidattan mahrumdur Ýlham esintileri esmez orada Doðruyu ifadede keskin bir dil kullanamaz böyle bir kalp Sahibini irþad edemez dolayýsýyla Ona doðruyu gösteremez Müzebzeb, þaþkýn bir ömür sürer böyle bir kalp taþýyan Baygýn baygýn geçirir hayatýnýYaþadýðý gibi ölür, öldüðü gibi de haþrolur daha sonra Deðiþmeyen kaderdir onun için þaþkýnlýk Dünya ahiret tarlasýdýr çünkü Burada þaþkýnlýk eken, orada elbet ektiðini biçecektir
Allah’ý anmakla tatmine ulaþmýþ kalbin sesi bir baþka gürdür Ebede uzanmýþ emelleri karþýlýk bulmuþtur onunPerde kalkmýþ, basiret keskinleþmiþtir Yüklü yüklü ilham taþýr melekler O yöreye Tatmin olmuþ kalbin bulunduðu yöreye Cibril misafir gelir bazen de Gökten iltifat yaðar saðnak saðnak Söylemesi için önceden bilmiþ olmasý þart deðildir böyle bir kalbin doðruyu, güzeli, münasip olaný Düþünme sürecine girmez ondan çýkan ifadeler Þuur onu takipte zorlanýr uzun süre Yorulur ve bir köþeye çekilir þuur Sadece dinler kalbin dediklerini Kendinden geçer onu dinledikçe Yeni dost edinmiþçesine haz alýr kalbi dinlemekten Daha önce tanýþmamýþtýr çünkü o, bu ifadelerle Onlarý hiç düþünmemiþtir bile Oraya gelenlerin lahut mühürlü olduðunu bilir o Ýtirazsýz kabul eder kalbin söylediklerini Bilir ki, sadece tercümandýr gelen manalara kalbin sesi
Peygamberler babasý Ýbrahim Nebi, tatmin istedi Rabbinden kalbi için Diriliþe delil olsun diye onun kalbi deKâinatlaþsýn, uhrevileþsin diye kalp böylece Kalksýn için bütün perdeler diriliþle arasýndaki Perdesiz cilvelensin diye Hay ismi onun kalbinde Cilvelendiði gibi kâinatla ve cilveleneceði gibi ahirette Delille kalbi tatmin deðildir onun isteði Kalbi, Rabbe delil haline getirmektir Bilene kalp kâinattan daha çaplý bir delildir O, Samed ayinesidirMuhtaç deðildir kendinden baþka delile, Rabbi bulmak için Diðer deliller tasdik adýna kalbe yöneliktir Ýhtiyaçlarý vardýr onun kabulleniþine Kalbin sesiyle dirilir bütün deliller Yol yol olur merdivenleþirler insaný yücelere çýkarmak için Zirveleþir insan onlarla Zirvelerde dirilirler Her diriliþle yeni bir davete icabet etmiþçesine kanatlanýrlar Kuþ gibi hafiflerler, uçuþurlar itminan semasýnda Her hamlede gökler ötesinden ayrý bir davet alýrlar ve koþarlar o davete, durmadan koþarlar
Dirilirler ve ölü gönülleri diriltirler Toplumun en pratik diriliþ reçetesidir bu Kalbin diriliþi Bu diriliþin cemiyette yankýlanmasý Kalp, cihan çapýndaki uyanýþa sýçrama taþý O halledilmeden baþka þeylerin halli zor Kâinat ve kalp, büyüklük ve küçüklük bakýmýndan ters orantýlýdýr önem açýsýndan Fuzulidir Çoðu kâinatla alakalý hadiselerin insaný ilgilendiren taraflarý Çoðu teferruatla hafta abesle meþgul olmaktýr Ama kalp dairesinde yoðunlaþan alkanýn bütünü lüzumludur, faydalýdýr Oradaki her titreþim naðmeye ahenk katmaktadýr Ve öyle de olmalýdýr Ahenk katmalýdýr her titreþim naðmeye Kalbin sesine renk katmalýdýr
Ýlahi boya ile boyalýdýr kalbin sesi Onu dinleme, bir bakýma onun rengine bürünmek, demektir Ýnsanýn dünyasý kalpleþir böylece Kalbin sesi hakim olur diðer seslere nefsin sesine, þeytanýn sesine, bencilliðin kulak týrmalayan sesine Tekniði boðar o zaman insan Teknik nerelere týrmansa sesi duyulmaz olur Hâkimiyeti yýkýlýr Ýnsan kendisi için yaþar Kalbi ayarlar yaþantýsýný Eþyaya kölelikten kurtulur Temizler kalbini putlardan Allah’ý bilmek ve O’nu sevmeden baþka hiçbir þeye yer vermez kalbinde Düzene girer o zaman yaþantýsý insanýn Ýstikamet kazanýr Cennet kazanýr gibi kazanýr istikameti Ve istikamet ona cennet kazandýrýr Ama bu da yetmez kalbe netice olarak Son hedef deðildir çünkü onun için cennet Ýlahi cemali seyretmedir onun bütün isteði Bunu dünyada elde etme yeteneði de vardýr kalpte Dünya kalpten seyredilince, gölgeye takýlýp kalmaz insan Asla döner, aslý arar ve bulur Herþey aslýna, geldiði yere döndüðü gibi insan da O’na döner O’na, yani onu dünyaya gönderene Rabbine döner insan bütün kalbiyle Ve dýþta aradýðýný orada bulur Göklere ve yere sýðmayaný kalbinde bulur Rabbini bulur insan, kalbinde Kalbi aydýnlanýr Kalbine benzeyen dünya da aydýnlanýr Iþýða boðulur dünya kalbin sesiyle Iþýktýr çünkü onun sesi Iþýk olur elbet nurun tecellisi Sesiyle, soluðuyla, kendisiyle ve kendinde topladýklarýyla Teknikle gelen hiçbir ses ulaþamaz bu zirveye Ýnsaný ulaþtýramaz hiçbir yere Mutluluk yoktur onun sesinde, þeytan o sese hâkim olduðu sürece Onun adýna konuþtukça teknik, þeytan adýna söyledikçe söyleyeceklerini Ýnsanýn iþi bitiktir Öyle bir dünyada Davudlaþamayan, Süleymanlaþamayan dünyada Onlar gibi olmayan tekniðin aðýnda kurulu dünyada Mizmar avazý, Kur’an avazý duyulmayan dünyada Kalbin duyduklarýna göre akord edilmemiþ dünyada Ýlahi sadayla yýkanmayan dünyada
Rahman’ýn elindedir kalp O’nun istediði yöne dönüp durmaktadýr, hadisin bize öðrettiði- ne göre Ve yine dua etmektedir Allah Rasulü: “Ey kalpleri evirip çeviren kalbimi dininde sabit kýl”diye Kalp o zaman bir mana kazanacaktýr çünkü Sabit ibresi din olmayan kalbin sinede taþýnmasý sadece yüktür onu taþýyana Dinsiz insan yaþamamalý aslýnda Yaþamýyor aslýnda Ýnsan hayatý yaþamýyor o Baþka varlýklarýn hayatýdýr yaþadýðý “Belhüm edal’ damgalý
Bir toplum düþünün þimdi, dört ayaklýlarýn hayatýný yaþayan, hayatý dünyadan ibaret sayan bir toplum düþünün ki, dinlenmez olmuþtur orda kalbin sesi Fazilette ve bütün güzelliklerde ölüdür böyle bir toplum Ýyi þey bitmez böyle bir çöplükte Kalbi baðlar kopuktur fertler arasýnda Ýnsanlar sadece kendi hayatýný yaþamaktadýr oradaFerd yapayalnýzdýr, milyonlarca hemcinsi arasýnda Yýðýnlar vardýr, fakat toplum yoktur, toplu düþünce, toplu ideal, toplu gaye, toplu hedef ölmüþtür
Kalbin sesinin sosyolojik yönü gözden ýrak tutulmuþtur hep Hâlbuki onun sesi bütün varlýðý kucaklamaktadýrÝnsaný ve insanlýðý da içine alýr bu kucaklayýþ Vahþet vardýr, cehalet vardýr onun sesinin duyulmadýðý, dinlenmediði yerlerdeMedeniyet görünümlü vahþet, bilgi görünümlü cehalet, þefkat görünümlü sadizm hâkimdir ruhlarda Baþkasýný bulamazsa, kendini diþleyecektir ölü sevenler Kendini kirletmeye yeltenecektir baþka iffet bulamazsa fuhþu meslek edinenler Ne kadar çirkinlik, iðrençlik varsa onlar revaç bulacaktýr toplumdaDamarlarýnda kan yerine kin ve nefret dolaþacaktýr insanlarýn; insan sanýlan varlýklarýn Cins cinsi çektiði için sevilecek hayvanlar da Veya insanýn kendine olan düþmanlýðý kýlýk deðiþtirerek yansýyacak top’uma Kendinden nefret ettiði için sevecek insanlar kediyi, köpeði Ýnsanlarýn, açlýktan, sefaletten ölmelerine alakasýz davrananlar, balinalarýn kurtuluþunu bayramlaþtýracaklar kendi aralarýnda Peygamber torununu acýmasýzca katledenler soracaklar: “Bit, pire öldürmek günah mýdýr?” diye Deðer ölçüleri meshe uðramýþtýr, yapý deðiþtirmiþtir bütünüyle maymun olmuþtur insanlar, fareleþmiþtir bazýlarý Meshe uðrayan ümmetler gibiYaygýnlaþmýþtýr bu deðiþiklik, insanlýðýn büyük çoðunluðunu sarmýþtýr Ruhlarý deðiþmiþtir de kalýplarý insandýr
Düzelir mi böyle bir toplum? Niçin düzelmesin ki! Derdi veren garanti ediyor derman da vereceðini Ýþi kökten halletmeli Toplumun düzelmesinde temele inilmeli Teferruat ucuzluðundan vazgeçmeli artýk Acele ederek geç kalmamalý Tabandan tavana geçmesi gereken merhale sürecini, darbelememeli sürat adýna Kalpleri imardan baþlamalý büyük mimari Abide bu kaide üzerinde yükselmeli Kalbin sesiyle çizilmeli þekiller Ýlham kalpten gelmeli çareler düþünülürken Öyle olanlar, dinlenmeli cemiyette, onlar iþe vaziyet etmeli Realite hamuruna onlar þekil vermeli, kalbin sesiyle yoðrulmuþ hamuru onlar þekillendirmeli Çamurdan kuþu dirilten Mesih nefesi gibi, kalbin sesi cemiyeti diriltmeliÞemseddin NURÝ