Dini makale ve yazýlar
Pages: 1
Kalpler ya meleklerindir ya da seytanlarin By: sumeyye Date: 04 Haziran 2010, 14:10:53
KALPLER YA MELEKLERÝNDÝR YA DA ÞEYTANLARIN


Merkez, bir objenin veya bir varlýðýn bütün sýnýrlarýna göre tam orta noktasýdýr Veya merkez, kendisine baðlý olan bütün unsurlarý idare eden ve onlara hükmetme yetkisi bulunan bir güçtür Ýnsan, varlýðýný bir kan pýhtýsýyla kazanmýþ, vücut azalarý ve organlarý sonradan oluþmuþ bir varlýktýr Ýþte bu vücut azalarýna merkez konumundaki küçük bir et parçasý olan kalp, akýl unsurunu da kullanarak yönetip yön vermektedir
Ýnsanoðlu, dünya üzerine kendisini yaratan Allah tarafýndan gönderilirken pek çok üstün özellikle donatýlmýþ buna karþýlýk da çeþitli sorumluluklar da yüklenmiþtir Kalp, her zaman için iki þey arasýnda karar vermek durumundadýr; iyi veya kötü, güzel veya çirkin, dürüstlük veya hilekârlýk, yükselmek veya alçalmak, öfkelenmek veya sakinleþmek Bu örnekteki gibi kalp, yaratýlýþ itibariyle, melekten veya þeytandan gelen düþünceleri kabul etmeye elveriþli bir durumdadýr Ýnsan, ya kendisine iyilikten baþka bir þey tavsiye etmeyen meleklere ya da tavsiyesi kötülükten gayrisi mümkün olmayan þeytana tabi olacaktýr
Nefsin istekleriyle dünya arzusu kalbe üstünlük saðlarsa, þeytan büyük bir imkan bulmuþ olur ve o, kalbi vesveseleriyle meþgul eder Lakin kalp, Allah’ýn zikrine dönerse, þeytan oradan uzaklaþýr ve onun için imkan kapýsý da kapanmýþ olur Kalbin savaþ meydanýnda, melekler ordusu ile þeytanlar ordusu arasýnda daimi bir kavga vardýr Bu savaþ fethe kadar sürer Kalbi fetheden kalbe yerleþir ve mekan tutar, kaybeden ise yeni bir savaþ baþlatma hevesiyle fýrsat bekler Bu fetih, insanoðlunun eðilimlerine göre deðiþiklik kazanabilir
Ýþte bu yüzden müslüman bir kiþi, iyiliðin veya kötülüðün bakir tarlasý konumundaki kalbine sahip çýkarak ve rabbinin kendisine verdiði sorumluluk duygusunun da getirdiði vazife ile iyi olandan yüz çevirmemelidir Kalbini arýtma cihazý gibi kullanýp tertemiz duygular ve düþüncelerle hayatýný bu yol üzere ayarlamalýdýr
Kalplerin ve nefislerin temizlenmesi, ancak ibadetler ve çeþitli amellerle mümkün olur Ýbadetler de ancak hakkýyla ve tam olarak yapýldýðý zaman tesirini gösterir Ýþte o zaman temizlenmiþ nefse sahip bir kalp ortaya çýkabilmektedir Bunun da izleri dil, göz, kulak gibi diðer organlarda kendini göstermektedir
Kalbin tevhid, ihlas, sabýr, þükür, Allah sevgisi ve korkusu, doðruluk gibi sýfatlarla donanmasýnýn yaný sýra bunlarýn zýddý olan riya, kibir, gurur, azgýnlýk, sapýklýk gibi kötü sýfatlardan da sýyrýlmasý gerekmektedir Böylece kalp temizlenmiþ olur ve bunun meyveleri de toplum ve insanlarla olan iliþkilerin Allah’ýn emirlerine göre düzenlemesiyle ortaya çýkar Allah Teala Kur’an-ý Kerim’de þöyle buyurur:
"Görmedin mi ki, Allah nasýl bir örnek vermektedir: Güzel söz kökü sabit, dallarý ise gökte olan güzel bir aðaç gibidir Rabbi’nin izniyle her zaman yemiþini verir Olur ki, düþünüp öðüt alýrlar diye Allah insanlara böyle örnekler vermektedir" (Ýbrahim 24-25)
Kalp bir kaledir, þeytan ise o kaleye girmeye çalýþan düþman askeri Kaleyi, düþman askerlerinden korumanýn baþlýca unsuru, kalenin kapý ve duvarlarýnýn muhkem olmasý ve yýkýk ve hasarlý yerlerinin saðlamlaþtýrýlmasýdýr Þeytaný ve kötülükleri uzaklaþtýrmayý baþarmak için ise giriþleri kapatmanýn yollarýný bilmek gerekmektedir Kalbin zaaflarý ne kadar çok ise þeytanýn giriþ kapýlarý da o kadar çoktur Ýnsanoðlunda bulunan her kötü huy, þeytanýn silahý ve kalbe giriþ kapýsý bulduðu yollardan birisidir Allah Teala’yý anmak þeytaný kalbe uðramaktan alýkoyar Çünkü zikir, kalbi takva ile tamir ettikten ve kötü sýfatlardan temizledikten sonra kalbe yerleþir Yoksa kuru sözden ibaret olup kalp üzerinde bir hükmü olmaz ve þeytanýn sultasýný önleyemez Bu cümleyi en güzel þekilde açýklamak için Kur’an’a baþvurmak gerekirAllah Teala þöyle buyuruyor:
"Öyle salih kimseler vardýr ki, onlarý, Allah’ýn zikrinden, namazý hakkýyla kýlmaktan ve zekatý vermekten ne ticaret alýkor, ne de bir alým satým Onlar, kalplerin ve gözlerin muzdarip olacaðý bir günden korkarlar" (Nur 37)
Allahu Teala, kalplerin ve gözlerin muzdarip olacaðý bir günden bahsediyor Muzdarip olacak olan kalp ve göz sahiplerinin suçlarýndan bir tanesi ön plana çýkýyor: Allah’ý yeterince anmamak, zikretmemek ve Allah’la beraber olamamak Dünya hayatý o kimseyi kendisiyle meþgul etmiþ, ticareti, dükkaný, tezgahý ve sair iþ ortamý kendisini Allah’ý zikretmekten veya namazýný hakkýyla kýlmaktan alýkoymuþ Gözündeki dünya gözlüðü hýrsýna hýrs katmýþ Para kazanma düþüncesiyle çevresini göremediði gibi Alemlerin Rabbi olan yaratanýný da unutmuþ, ibadet defterini çoktan kapatmýþ Hayatý çalkantýlarla dolu, borç bataðýnda sefilleri oynayan, rahat ve huzur ortamý bulmak için bataklýk çukurundan çýkamayan insanlar bilmeli ki, kalpler Allah’ýn huzurunda huzur bulur Kur’an’da, "Kalpler ancak Allah’ý anmakla huzur bulur" (Ra’d 28) ayeti bu anlatýlanlara en güzel cevaptýr
Bir önceki ayette kalp ile gözün ayný cümlede ve yanyana zikredilmesinin de bir nedeni vardýr Kalbin tek baþýna etkili bir organ veya bir merkez olmasýnýn yanýnda eksik yanlarý da vardýr Mesela duyamaz, göremez Ýþte, kalbin dýþ dünyaya açýlan birinci penceresi gözdür Ýkincisi kulaktýr Kalbin görmek istediði ile kötülük veya güzellik arasýnda dengeli bir çizgi vardýr Bu çizgideki denge ya kötülük tarafýna ya da güzellik tarafýna kayacaktýr
Peygamberimiz Hz Muhammed (sav) ne güzel beyan etmiþ: "Haberiniz olsun ki, insanda bir lokmacýk et parçasý vardýr O, salih olursa bütün vücut iyi olur O, kötü olursa bütün vücut kötü olur O et parçasý nedir bilir misiniz? Dikkat edin ki o, kalptir"
Allah Teala, Kur’an-ý Kerim’de kalb-i mutmain’e dikkat çekmiþtir Kalb-i mutmain, iman huzuru ile güzel ahlakýn kemaline doðru mesafe almýþ kalbdir Ýbadetleri taklitten çýkmýþ tahkiki olmuþtur ve kalbi zikirle aydýnlanmýþ, nefsine hakim olmuþtur Bu kalbe sahip insan merhamet doludur, hem insanlýða karþý hem de tüm canlýlara karþý Hayra ve hakka hizmette koþma, þerden, kötülüklerden kaçma konusunda ondan daha ileride kimseyi bulamazsýnýz
Kalp, aç bir köpek misali þeytanýn yal kabýdýr Köpek insana yaklaþýr, ekmek veya su vermeyip azarlandýðý zaman uzaklaþýp gider Fakat yiyecek bir madde verip alýþtýrdýn mý artýk kapýndan ayrýlmaz, her gün yeni yiyecekler bekler Þeytan da aynen aç bir köpek gibidir Þeytaný besledin mi, her gün insanýn iyi huylarýný yer bitirir Azýlý diþlerini iyi hasletlere geçirir ve birer birer bu hasletleri yok eder
Zamanýmýz insanýný þöyle bir düþünelim: Kalpler katýlaþtý Kibir ve haset cinsinden olan art niyetler çoðaldý, iyi muamele zayýfladý Ýyiliði tavsiye, kötülüðü savma, iyiliklerde yarýþma, sýkýntýlý günlerde yardýmlaþma hasletleri günler geçtikçe kardan adam misali erimekte Acý hissi veren olaylarda dahi kalp çarpýntýsý deðiþmeyen, merhamet yoksunu bir toplumda yaþamak herhalde gelebileceðimiz en son nokta olsa gerek Günümüz insaný toplumla kaynaþma seçeneðini en son tercih olarak görüyorken, kendi kabuðundaki dar çerçeveli dünyasýný mamur etmenin telaþýný bir ömür boyu sürdürme gayretindedir Doðal olarak toplumsal duygu ve hasletleri yitiren yýðýnlar da çýð gibi büyümektedir Kendi derdine düþen insanlar kalabalýk toplumda sesini duyuramayan kiþi durumuna gelmiþtir
Ýnce duygularla, zarif ve latif anlayýþla hissedebilme özelliðine sahip kiþiler için fazla söz kabalýktýr Kalplerin kavrayabileceði, hislerimize tercüman olacak bir ayet ile cümlelerimi bitirmek istiyorum
"Bunlardan sonra yine kalpleriniz katýlaþtý Artýk kalpleriniz taþ gibi yahut daha da katýdýr Çünkü taþlardan öylesi var ki, içinden ýrmaklar kaynar Öylesi de var ki, çatlar da ondan su fýþkýrýr Taþlardan bir kýsmý da Allah korkusu ile yukarýdan aþaðýya yuvarlanýrAllah yapmakta olduklarýnýzdan gafil deðildir" (Bakara 74)
Tevfik Allah’tandýr


 Þ. Derman
 
Ynt: Kalpler ya meleklerindir ya da seytanlarin By: zahdem Date: 04 Haziran 2010, 14:44:16
rabbim hepimizi  kalbini meleklere açanlardan;þeytana kapatabilenlerden eylesin

radyobeyan