Son Peygamber
Pages: 1
Boykot ve Bir Mucize By: sumeyye Date: 15 Aralýk 2009, 23:03:04
Boykot ve Bir Mucize






Kureyþliler Peygamber efendimize, onu himaye eden, savu nan, kötülüklere karþý koruyan Haþim oðullarýna, özellikle hiç bir tehdide aldýrýþ etmeyen Ebu Talib´e karþý kesin karara var dýlar. Ebu Talib, onlarýn tehditlerine karþý yüce bir dað gibi du ruyor, gevþeklik ve fütur göstermiyor, kararlýlýðýný elden býrak mýyordu. Kureyþliler, iþin bu noktaya vardýðýný görünce, artýk zulüm yapmaya ve kaba kuvvet kullanmaya karar verdiler. Ka rarlarý, Peygamber efendimizi öldürmekti. Ebu Talib´i ve bera berindeki Haþim oðullarýný hiçe sayýyorlardý.

Ebu Talib, onlarýn gizlice aldýklarý suikast kararýndan ha berdar olmuþtu. Peygamber efendimizi korumak hususunda Abdü Menaf oðullarým toplantýya çaðýrmýþtý. Onun bu çaðrýsý na Abdü Menafoðullarý arasýndan, sadece Muttalib oðullarý ica bet etmiþlerdi. Bunlar, hem cahiliyet ve hem de Ýslamiyet döne minde Haþimoðullarý´yla birlik içinde olmuþlardý. Haþimoðulla-rý da Ebu Talib´le beraber olmuþlardý. Ancak Ebu Leheb, Ebu Talible birlikte hareket etmemiþ, Kureyþliler´in yanýnda yer al mýþtý. Onlarýn zulümlerine ve yeðeni Hz. Muhammed´e yapýlan suikast kararýna katýlmýþtý. Þimdi de Zühri´nin bu konuda söy lediklerine kulak verelim: "Müþrikler, müslümanlara karþý tavýrlarýný þiddetlendirmiþlerdi. Müslümanlarýn durumu zorlaþ mýþ, eziyet ve belalara maruz kalmýþlardý. Kureyþliler, Resulul-lah (sav)´i alenen Öldürmek için suikast planý kurmuþlardý. Ebu Talib onlarýn bu planýný öðrenince Muttaliboðullarý´yla Haþimi-ler´i toplantýya çaðýrdý. Resulullah (sav)´i kendi mahallerine alýp himaye etmelerini ve suikastçýlara karþý korumalarýný is tedi. Ebu Talib´in bu çaðrýsýna Haþimiler içindeki müslümanlar da, kafirler de uydular. Bazýlarý iman ve yakinlerinden, bazýlarý da hamiyetlerinden dolayý bu çaðrýya icabet etmiþlerdi. Kureyþ liler, akrabalarýnýn Resulullah´ý topluca himaye ettiklerini du yunca müþrikleri toplantýya çaðýrýp þu karara vardýlar: Haþi-moðullarý´yla bir arada oturmayacaklar, onlarla alýþ veriþ etme yecekler, onlarýn evlerine girmeyeceklerdir. Resulullah(sav)i kendilerine teslim etmedikleri sürece bu boykotlarýný devam et tireceklerdi. Bu kararlarýný ve suikast niyetlerini yazýya geçir diler ve bir belge haline getirdiler. Artýk Haþimoðullarý´yla asla barýþmayacaklar ve Hz. Muhammed´i, öldürmeleri için kendile rine teslim etmedikleri sürece onlara acýmayacaklardý!"

Haþimoðullarý, kendi mahalleri içinde üç yýl bekledikleri halde boykot hala devam ediyordu. Çeþitli eziyetlere ve zah metlere maruz kalmýþlardý. Pazarlar, kendilerine kapatýlmýþtý. Mekke´ye gelen yiyecek maddeleri kendilerine satýlmýyor ve ve rilmiyordu. Dýþardan gelen erzaklarý kendilerinden önce müþ rikler gidip satýn alýyorlardý.

Gece olup da, yatma zamaný geldiðinde, herhangi bir suikast karþýsýnda kalmamasý için Ebu Talib, Peygamber efendimize gelip kendisinin yataðýnda yatmasýný söylerdi. Bazan da kendi oðullarýna veya kardeþlerine veya amcasý oðullarýna, gelip Mu-hammed´in yataðýnda yatmalarýný emrederlerdi. Bu büyük ve alicenab amca, Muhammed (sav)´e uykuda iken suikast yapýl masýna karþý tedbir alýyordu. Bu yaþlý adam, kendini suikastçý lara hedef kýlýyordu. Zaman zaman Peygamber efendimizin ya­taðýnýn yerini deðiþtiriyordu. Böylece asabiyet için deðil, þefkat, muhabbet ve merhametinden Ötürü Peygamber efendimizi ko ruyordu. Cenab-ý Allah, bu büyük amcanýn kalbine Hz. Mu-hammed´e karþý büyük bir þefkat, sevgi ve merhamet býrakmýþ tý.

Mü´minler gerçekten de büyük bir imtihan karþýsmdaydýlar. Haþimoðullarýyla Muttaliboðullarý da ayný durumdaydýlar. Kücücük çocuklarý açlýktan kývranýyorlardý. îbn îshak´ýn da dediði gibi, bu boykot çok yönlü olmuþtu. Evlenmeyi dahi kapsamýna almýþtý. Müþrikler, Haþimilerden ve Muttaliboðullarýndan kýz almadýklarý gibi, onlara kýz da vermiyorlardý.

Haþimoðullarýyla Muttaliboðullarý, baþlarýnda Ebu Talib ve Peygamber efendimiz olmak üzere bu boykot içinde üç yýl bek lediler. Çocuklarýnýn açlýktan kýrýldýklarýný görüyorlardý. Ama büyükleri asla aldýrýþ etmiyor ve paniðe kapýlmýyorlardý. Müþ rikler bu boykotu onlara, Muhammed´i kendilerine teslim etme leri için uygulamýþlardý.

Cenab-ý Allah, Haþimoðullarý´yla Muttaliboðullarý içindeki müminlere ve kafirlerin kalblerine sabýr vermiþti. Bu süre için de Cenab-ý Allah, insanlara iki ayet göndermiþti:

1- Bir kurtçuk gelmiþ müþriklerin boykot belgesinin her tara fýný yemiþ, sadece Allah´ýn adýyla sýfatlarýnýn bulunduðu kýsmý býrakmýþtý. Bununla o kurtçuk, adeta Allah adýnýn zulüm bel gesinde bulunmasýna razý olmadýðýný göstermiþti. Kurtçuðun boykot belgesini yediðini, sadece Allah adý ile sýfatlarýnýn bu lunduðu kýsmý býraktýðým, Cenab-ý Allah Peygamber efendimi ze, doðru sözlü ve güvenilir elçisine haber vermiþti. O´nun þaný büyük kudreti yücedir.

2- Bazan taþlardan da sularýn fýþkýrdýðý gibi, zulüm ve düþ manlýk belgesini imzalayan bir takým Kureyþli müþriklerin kalpleri de merhamete gelmiþti. Haþimoðullarý´nm karþý karþý ya kaldýklarý boykotun üçüncü yýlýnda, Kureyþ batýnlarýndan olan Abdü Menafoðullarý´ndan, Kusayoðullarý´ndan ve diðer ba zý Kureyþlilerden ileri gelen þahýslar, ileriye atýlýp bu boykot kararýnýn kötü bir karar olduðunu söylediler. Bu belgeyle akra balýk baðlarýnýn hiçe sayýldýðýný, gerçeðin gözardý edildiðini ifa de ettiler. Kabe tavanýnda asýlý olan bu belgeyi iptal etmeyi ve bunun getirdiði haksýzlýklarý ortadan kaldýrmayý istediler. Ku-reyþ´in önde gelen þahsiyetleri bu düþüncede iken Ebu Talib, onlara bir kurtçuðun boykot belgesini yediðini ve belgede sade ce Allah adýnýn yazýlý olduðu kýsmý býraktýðýný söyledi. Bera berinde Abdülmuttaliboðullarý´ndan birkaç kiþi de Kureyþliler´in yanlarýna gitmiþlerdi. Kureyþ´in büyük kalabalýðý içinde E3u Talib onlara þöyle dedi: "Size bildirmemiz gereken bir ge liþme oldu. Üzerine imza koyduðunuz þu belgeyi getirin de göre lim. Belki aramýzda bir barýþ meydana gelir." Kureyþliler onun bu sözlerinden dolayý umuda kapýldýlar. Haþimoðullarý´nýn Mu hammedi kendilerine teslim edeceklerini sandýlar. Bu umutla hemen boykot belgesini getirdiler ve Ebu Talib ve adamlarýnýn önüne koydular. Sözcüleri onlara þöyle dedi:

"Ey Haþimiler! Artýk Önerilerimizi kabul etmenizin ve toplu-lumumuzu birleþtirmenizin zamaný gelmiþtir. Bizim aramýzý sadece bir kiþi bozmuþtur. Milletimizi tehlikeye sokacak o ada mý himayenize alarak, kavminiz için tehlike yarattýnýz!"

Bu sözcünün söylediklerine Ebu Talib þu karþýlýðý verdi:

"Size içinde doðruluktan baþka bir þeyin bulunmadýðý bir haber vermeye geldim. Asla yalan söylemeyen yeðenim Muham-med, bu belgenizin kurtçuklar tarafýndan yendiðini, ancak Al lah adýnýn yazýldýðý kýsmýn yenmeden kaldýðýný söylüyor. Allah sizi, bize karþý reva gördüðünüz haksýzlýk ve zulümlerle baþba-þa býrakmýþtýr. Eðer yeðenimin bana söyledikleri doðru ise ar týk gafletten uyanýn ve þunu iyi bilin ki, onu size asla teslim et meyeceðiz. Son ferdimize kadar hepimiz ölmedikçe onu teslim alamazsýnýz. Eðer yeðenimin söyledikleri yalansa, onu size tes lim ederiz. Siz de dilerseniz öldürür, dilerseniz býrakýrsýnýz." Ebu Talib´in bu sözlerine Kureyþli müþrikler: "Söylediklerini kabul ediyoruz" dediler. Kabe´de asýlý duran belgenin saðlamlý ðýna güvendikleri için, sonucun kendi lehlerine olacaðýný ve Muhammed´in de kendilerine teslim edileceðini sanmýþlardý.

Boykot belgesini yerinden çýkarýp getirdiler. Onun, Peygam ber efendimizin ve doðru sözlü elçinin haber verdiði gibi, kurt çuk tarafýndan yenilmiþ olduðunu gördüler. Hakka davet edil miþler, ancak hak belgelerle birlikte kendilerine geldiði zaman, iman etmemiþlerdi. Küfür ve inatlarýnda ýsrar ederek, kafirce sözler sarfettiler ve: "Bu da sizin adamýnýzýn bir büyüsüdür" dediler. Yine küfürlerine döndüler ve öncekinden daha kötü tu tumlar sergilediler. Resulullah (sav)´e karþý daha þiddetli düþman oldular. Gördükleri ayet ve mucize, onlarýn küfürlerini da ha da arttýrmýþtý.

Abdülmuttaliboðullarý´ndan olup Ebu Talib´le birlikte Ku-reyþ meclisine gelen gurubun sözcüsü onlara þöyle dedi: "Bizden baþkalarý sihir ve yalana daha layýktýrlar. Ne dersiniz? Üzerinde karara vardýðýnýz boykot belgesi, küfür ve sihre daha yakýndýr. Eðer sizler sihir üzerinde ittifak etmiþ ve karara var mýþ olmasaydýnýz belgeniz bozulmayacaktý.Çünkü "Sizin elini zin altýnda bulunuyordu. Buna raðmen içinde Allah adýnýn ya zýlý olan kýsmýndan baþka her tarafý, kurtçuk tarafýndan yenil di. Þimdi, bizim mi, yoksa sizin mi sihirbaz olduðunu söyle yin!"

Ebu Talib ile birlikte Kureyþ meclisine gelmiþ olan akraba larýnýn sözleri, her ne kadar müþriklerin kalplerine þifa olma mýþsa da, onlarýn batýl üzerinde karar birliði etmiþ olan saflarý ný yardý. Kusayyoðullarý´ndan, Abdü Menafoðullarý´ndan ve di ðer boylardan bazý kimseler çýkýp boykotu kýnadýlar. Bu kararý benimsemediklerini ve karþý olduklarýný ifade ettiler. Hiç tered-düte düþmeden, fikirlerinden geri dönmeden kesin bir ifade ile bu boykot belgesiyle alakalarý olmadýðýný bildirdiler. Nefis ba kýmýndan murdar, akýl ve fikir bakýmýndan sapýk olan Ebu Ce hil, bu iþin geceleyin yapýlmýþ olduðunu ifade etti.[1]

Bu olaydan çýkarýlacak sonuç þudur: Kureyþliler, küfür ve inatlarýnda Muhammed (sav)i öldürecek kadar ileri gitmiþlerdi. Onu öldürdükten sonra karþýlaþacaklarý sonuca aldýrýþ etmiyor lardý. Haþimoðullarýnm intikam alacaðý ihtimalini düþünmü yorlardý. Muhtelif kabilelerden katiller toplayýp Muhammed (sav)´i bunlara Öldürtmeyi düþünmüþlerdi. Böyle yaptýklarý tak dirde Haþimoðullarý´nm bütün kabilelere karþý kan davasýna kalkýþamayacaðýný düþünmüþlerdi. Böylece Haþimoðullarý sui kasta boyun eðecek ve Kureyþli müþrikler de bu beladan (!) kurtulacaklardý. Çünkü daveti kökünden kazýyacak ve Muham med (sav)i Öldüreceklerdi. Ama davetin sahibi Muhammed (sav), bu alçakça plana karþý sadece Rabbi´nin yardýmýna güve niyordu. Onun alicenab ve büyük þahsiyet sahibi olan amcasý, bütün yükü omuzuna alýp eziyetlere karþý göðüs geriyordu. Her türlü yola baþvurarak Muhammed (sav)´i korumaya çalýþýyor du. Suikasttan korumak için onu kendi yataðýnda yatýrýyor ve kendini ona feda etmeye hazýrlanýyordu. Bütün bunlara rað men Ebu Talib, yeni dine girmiyor ve eski inançlarýnda ýsrar ediyordu. Bu kýssada görüldüðü gibi, Kureyþliler içinde, kar (leþlerinin baþýna gelen imtihan ve fitneden elem duyanlar da bulunuyordu. Hatta bazýlarý, Muhammed (sav)i tasdik etmeye meyletmiþlerdi. Hatta bu nedenle bir çoklarý islam´a girmiþler dir. Nitekim, ilk baþta gönüllü olarak boykota katýlan kimseler, artýk boykotun doðurduðu sonuçlara tahammül edemez hale gelmiþlerdi. Boykotun baþlangýçta bir tehdit niteliði taþýdýðýný sanýyorlardý, ama boykot kararlarýnýn uygulandýðýný görünce, bunu hazmedememiþlerdi. Bu sebeple bazý müþrikler, mü´min-lere gizlice yemek gönderiyorlar, bunu gören ve mü´minlerle akrabalýk baðý olan diðer bazýlarý da olaya göz yumuyordu.

Rivayete göre Hz. Hatice´nin kardeþinin oðlu Hakim bin Hü-zam bin Huveylid, kölesiyle birlikte bir miktar buðday yüklene rek halasý Hz. Hatice´ye götürmüþtü. Bunu gören Ebu Cehil, onun yakasýna sarýlmýþ ve þöyle demiþti: "Haþimoðullarý´na mý gidiyorsun? Allah´a andolsun ki, ne sen, ne de erzakýn oraya gitmeyeceksiniz! Yoksa seni Mekke´de rezil rüsvay ederim!"

Bu sýrada orada bulunan Ebu´l-Buhturi bin Hiþam bin Haris bin Esed, Ebu Cehil´i kýnayarak þöyle dedi: "Sana ne oluyor? Adama ne karýþýyorsun? Haþimoðullarý´na yemek götürüyorsa, sana ne!" Peygamber´in yanýnda bulunan halasýna erzak götü ren bir adama ne karýþýrsýn?! Adamý býrak da yoluna gitsin." Fakat Ebu Cehil bir türlü adamýn yolundan çekilmiyor ve onu engelliyordu. Nihayet her ikisi de karþýlýklý olarak birbirlerine lanet etmeye baþladýlar. Fakat Ebu Cehil, sadece kaba kuvvet ten anlardý. Ebu´l-Buhturi yerde duran bir devenin çene kemi ðini alýp Ebu Cehil´in kafasýna vurdu ve kafasýný yardý. Sonra da yere yatýrýp dövdü.

Olay Abdülmuttalib oðlu Hz. Hamza´mn gözleri Önünde ol muþtu. Fakat müþrikler bu aurumun müslümanlar tarafýndan görülmesini ve Haþimoðullarý´nýn kendilerine karþý sevinç duy malarým istemiyorlardý.

Müslümanlara ve boykot altýnda bulunan Haþimiler´e iþte bu þekilde erzaklar götürülüyordu. Erzaký götürenlerden bazý larý da boykot belgesine imza atanlardý. Fakat bunlar boykot kararýnýn uygulanmasýna rýza göstermemiþlerdi. Bu kararýn kaldýrýlmasýný umuyorlardý. Fakat buna raðmen Haþimoðulla-rý´yla Muttaliboðullarý çeþitli eziyet ve zahmetlere maruz kal mýþlardý. Bunlarýn gördükleri eziyet ve zahmetlerin en þiddetli sini Peygamber efendimiz çekmiþti.



--------------------------------------------------------------------------------


[1] lbn Kesir, el-Bidaye ve´n-Nihaye, c.3, s.84-85.


Ynt: Boykot ve Bir Mucize By: ceren Date: 13 Þubat 2021, 02:18:42
Esselamu aleyküm.musrikler bütün mucizelerine raðmen Ýslam dinine dönmemis peygamber efendimize ve sahabelerine eziyet etmislerdir.rabbim razý olsun bilgilerden kardeþim....

radyobeyan