ilitam ,arapça klavye, ilahiyat, önlisans > Forum > ๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ > İslam Tarihi Eserleri > Zadul Mead > Bayram namazını kıldırışı
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Bayram namazını kıldırışı  (Okunma Sayısı 866 defa)
05 Ağustos 2011, 13:28:11
Safiye Gül

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 15.436


« : 05 Ağustos 2011, 13:28:11 »



3— Bayram Namazını Kıldırışı:

 

Ramazan bayramında namazı geciktirir; kurban bayramında ise daha erken kildınrdı. Sünnete son derece bağlı olan İbn Ömer, güneş doğmadan namaza çıkmaz ve evinden musallaya varıncaya kadar tekbir getirirdi.

Hz. Peygamber (s.a.) musallaya varınca ezansız, kâmetsiz[1084] ve "esSalâtü câmiaten = Haydin cemaatle namaza!" dedirtmeden doğrudan doğ­ruya namaza başlardı. Bunlardan hiçbirini yapmamak sünnettir. Ne Pey­gamberimiz, ne de ashabı musallaya vardıklarında; ne namazdan önce, ne de sonra herhangi bir namaz kılarlardı[1085]

Hutbeden önce namazı kıldırmakla işe başlar, iki rekât namaz kıldınr-dı. Birinci rekâtta başlangıç tekbiriyle birlikte peşpeşe yedi tekbir alır her iki tekbir arasında çok az bir müddet susardı. Tekbirler arasında belli bir zikir söylediği nakledilmemiştir. Ancak Hallâl'ın nakline göre İbn Mes'ûd bu aralarda Allah'a hamdeder, O'na övgüde bulunur ve Hz. Peygambere (s.a.) salât ü selâm getirirdi. Gereğini yapmak için sünneti araştıran İbn Ömer, her tekbirde ellerini kaldırırdı.

Hz. Peygamber (s.a.) tekbirleri bitirince kıraate başlardı. Fâtiha'yı okur sonra rekâtların birisinde "Kâf" diğerinde de "Kamer" sûresini okurdu.[1086] Bazan da "A'lâ" ve "Gâşiye" sûrelerini okurdu[1087] Her iki rivayet de sahihtir. Bunlar dışında, Hz. Peygamber'in (s.a.) başka sûreler okuduğuna dair, hiçbir sahih rivayet yoktur.

Kıraati bitirince tekbir alır, rükûa giderdi. Sonra birinci rekâtı tamam­layıp secdeden kalkar, peşipeşine beş kere tekbir alırdı. Tekbir almayı biti­rince kıraate başlardı. Öyleyse her iki rekâtta da ilk yaptığı şey tekbir getir­mektir. Kıraatin peşini rükû izliyordu. Hz. Peygamber'in (s.a.) iki kıraati birbiri ardınca yaptığı, önce tekbir aldığı sonra kıraat eyleyip rükûa gittiği, ikinci rekâtta kalkınca okuduğu, tekbiri kıraatten sonraya bıraktığı nakle-dilmekteyse de bu nakil sabit değildir. Çünkü Muhammed b. Muâviye en-Nisaburî tarafından rivayet edilmiştir. Beyhakî onun hakkında: "Pek çok­ları onu yalan söylemekle suçlamıştır." diyor.

Tirmizî, Kesîr b. Abdullah b. Amr b. Avf —babasıAbdullahb. Amr-dedesi Amr b. Avf yoluyla rivayet eder ki: Hz. Peygamber (s.a.) bayram namazlarının ilk rekâtinde kıraatten önce yedi diğer rekâtta yine kıraatten önce beş tekbir ahrdı.[1088] Tirmizî diyor ki: "Bu hadisi Muhatnmed'e, yani

Buharî'ye sordum. Bana "Bu konuda bu hadisten daha sahihi yoktur" cevabını verdi. Benim görüşüm de budur. Bu konuda Abdullah b. Abdur-rahman et-Tâifî - Amr b. Şuayb - babası - dedesi yoluyla rivayet edilen hadis de sahihtir."

Ben derim ki: Tirmizî, Abdullah b. Abdurrahman hadisiyle şu hadisi kastediyor; "Hz. Peygamber (s.a.) bayram namazında ilk rekâtta yedi, ikin­cide beş olmak üzere toplam on iki tekbir aldı. Ne öncesinde, ne sonrasın­da namaz kıldı. " İmam Ahmed: "Ben de bu görüşü savunuyorum" diyor. Yine aynı İmam Ahmed, Müsned'mde, bu Kesir b. Abdullah b. Amr'in hadisine çatmış ve: "Onun naklettiği hadisin hiçbir değeri yoktur' demiş­tir. Tirmizî de bazan onun naklettiği hadisi sahih sayarken, bazan da hasen sayıyor. Oysa Buharı bu konuda naklolunan en sahih hadisin bu olduğunu belirtmiş, bizzat Tirmizî'de Amr b. Şuayb hadisinin sahihliğine hükmedip kendisinin de Buharî'nin görüşünde olduğunu haber vermiştir. En iyi bilen Allah'tır. [1089] 


[1084] Buharî,  13/7; Müslim, 886 (6) ve 887; Ebu Davud,  1148; Tirmizî, 532.

[1085] Buharı,  13/26; Tirmizî, 537; Nesâî, 3/193;  îbn Mâce,  1291.

[1086] Müslim, 891; Nesâî, 3/183; Tirmizî, 534; îbn Mâce,  1282.

[1087] Müslim, 878; Tirmizî, 533; Nesâî, 3/184; İbn Mâce,  1281; Abdürrezzak, 5706.

[1088] Tirmizî, 536; îbn Mâce, 1279; Dârakutnî, 1/181; Tahâvî, 2/399; Beyhakî, 3/286. İs­nadı zayıfsa da pek çok destek hadis bulunduğu için Tirmizî hadisi hasen saymıştır. Bu konuda şu kaynaklarda hadisler mevcuttur: Ebu Davud, 1149, 1151; îbn Mâce, 1278,  1280; Tahâvî, 2/399; Hâkim,  1/298; Ûarakutnî,  1/181;Ahmet 2/180 Bk. Nasbu'r-Râye, 2/216, 219.

[1089] İbn Kayyim el-Cevziyye, Za’du’l-Mead, İklim Yayınları: 1/414-416

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Moderatöre Bildir   Kayıtlı
Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.038


View Profile
Re: Bayram namazını kıldırışı
« Posted on: 17 Ağustos 2019, 18:08:13 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Bayram namazını kıldırışı rüya tabiri,Bayram namazını kıldırışı mekke canlı, Bayram namazını kıldırışı kabe canlı yayın, Bayram namazını kıldırışı Üç boyutlu kuran oku Bayram namazını kıldırışı kuran ı kerim, Bayram namazını kıldırışı peygamber kıssaları,Bayram namazını kıldırışı ilitam ders soruları, Bayram namazını kıldırışıönlisans arapça,
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &