ilitam ,arapça klavye, ilahiyat, önlisans > Forum > ๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ > İslam Fıkhı Eseleri > Hüccetullahil Baliğa > Mehrin sadece mal olması şartı yoktur
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Mehrin sadece mal olması şartı yoktur  (Okunma Sayısı 753 defa)
21 Ocak 2011, 13:12:02
Sümeyye

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 29.261



Site
« : 21 Ocak 2011, 13:12:02 »



Mehrin, Sadece Mal Olması Şartı Yoktur:


Rasûlullah (s.a.) bir defasında Kur'ân'dan bazı sûreleri(n öğ­retilmesini) mehir kılmıştır. [1454] Çünkü Kur'ân öğretimi, rağbet edi­len önemli bir hizmettir; mala olan arzu ve talep gibi, ona da arzu duyulur. Dolayısıyla malın yerini alması caiz olmuştur. [1455]

 
Velime: Düğün Ziyafeti
 

Eskiden insanlar gerdekten önce ziyafet vermeyi âdet edin­mişlerdi. Bunda birçok maslahat bulunmaktadır:

i. Nikâh, herkese iyi bir yolla duyurulmuş olur. Gerdeğe gir­mek üzere olduğu bir sırada, kurulan ilişkinin evlilik ilişkisi oldu­ğunun herkese duyurulması gerekir. Böylece nesep konusunda hiçbir kuşkuya mahal kalmaz; nikâh, sifahtan (zina) ilk bakışta ayrılmış olur; kadının o adama ait olduğu herkesin gözü önünde ilân edilmiş olur.

ii. Bu bir şükür ifadesidir. Allah Teâlâ, kendisine yuva kur­ma nimetini bahsetmiştir. Bu durumda onun da, Allah'ın kullarına ikramda bulunması ve onlara ziyafet vermesi bir şükür gereği olacaktır.

iii. Kadına ve ailesine saygı manasına gelir. Kadın için mal harcaması, onun için insanları bir araya toplaması, kadının onun yanında değeri ve Önemli bir yeri olduğunu gösterir.

iv. Ev halkı arasında özellikle de ilk kez bir araya gelişlerde, ülfet ve muhabbetin gerçekleştirilmesi için bu tür davranışlara ih­tiyaç vardır.

v. Daha önceden sahip olmadığı yeni bir nimeti elde etmek, ferah, coşku ve sevinç doğurur; bu insanı mal harcamaya iter. Böy­le bir dürtüye uymak ve ziyafet vermek, cömertlik vasfını kazan-.. mak, pintilik dürtüsüne baş kaldırmak için bir alıştırma olur.

Buna benzer daha birçok faydaları vadır. [1456]

 
Rasûlullah (S.A.) Düğün Ziyafeti Vermiştir:
 

Düğün ziyafeti vermede gerek şehir ve ev siyaseti ve gerekse nefis terbiyesi ve ihsan mertebesine ulaşılması açısından birçok fayda bulunması sebebiyle, bu âdetin Rasûlullah (s.a.) tarafından olduğu gibi korunması, ona teşvikte bulunması, bizzat kendisinin de bu âdet doğrultusunda hareket etmesi vacip olmuştur.

Rasûlullah (s.a.), düğün yemeğini mehir konusunda belirttiği­miz benzeri gerekçelerle tahdit etme yoluna gitmemiştir. Bunun   ' ortası, bir koyun kesip yedirmektir.

Rasûlullah (s.a.), Safiyye (r.a.) ile evliliğinde "hays[1457] yeme­ği vermiş, bir hammıyla evlendiğinde ise sadece iki müd arpa (ek­meği) yedirmiştir. [1458]

 
Düğün Davetine Katılma:
 

Rasûlullah (s.a.) şöyle buyurmuştur:

"Biriniz, düğün yemeğine davet edildiği zaman ona katılsın!" Bir rivayette de devamla şöyle buyurmuştur: "Artık ister yer, ister yemez. [1459]

Genel teşrî esaslarından biri şudur: Bir kimseye, bir maslahata mebni insanlara yönelik bir şey yapması emredildiği zaman, bu emir, insanların da onun arzu ettiği şeye karşılık vermelerinin, ona icabette bulunmalarının teşvik edilmesini gerektirir. Aksi tak­dirde emirden beklenen maslahat gerçekleşmez. Evlenen kimse, insanlara düğün yemeği vermek ve bu yolla nikâhı herkese duyur­makla emrolununca, insanlara da onun davetine katılmaları emro-lunur. Davetli oruçlu olur da, yemek istemezse bunun bir zararı ol­maz. Çünkü katılmasıyla asıl maksat hasıl olmuştur.

Hem, davete icabet etmek sıla kabilinden bir İyiliktir. Bunun bir sünnet olarak yaşanmasında, hem şehrin hem de mahallenin düzen ve intizamına büyük katkı olur. [1460]



[1455] Şah Veliyyullah Dihlevî, Hüccetullâhi’l-Bâliğa İslâm Düşüncesinin İlkeleri, İz Yayınları: 2/403.

[1456] Şah Veliyyullah Dihlevî, Hüccetullâhi’l-Bâliğa İslâm Düşüncesinin İlkeleri, İz Yayınları: 2/403-404.

[1457] Hays; hurma, keş ve tereyağının yoğurulması ile yapılan bir yemek tü­rüdür.

[1458] Şah Veliyyullah Dihlevî, Hüccetullâhi’l-Bâliğa İslâm Düşüncesinin İlkeleri, İz Yayınları: 2/404.

[1459] Buhârî, Nikâh, 71; Müslim, Nikâh, 105; Ebû Dâvûd, Afime, 1; İbn Mâce, Nikâh, 25.

[1460] Şah Veliyyullah Dihlevî, Hüccetullâhi’l-Bâliğa İslâm Düşüncesinin İlkeleri, İz Yayınları: 2/404-405.



[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Moderatöre Bildir   Kayıtlı
Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.038


View Profile
Re: Mehrin sadece mal olması şartı yoktur
« Posted on: 01 Haziran 2020, 20:07:52 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Mehrin sadece mal olması şartı yoktur rüya tabiri,Mehrin sadece mal olması şartı yoktur mekke canlı, Mehrin sadece mal olması şartı yoktur kabe canlı yayın, Mehrin sadece mal olması şartı yoktur Üç boyutlu kuran oku Mehrin sadece mal olması şartı yoktur kuran ı kerim, Mehrin sadece mal olması şartı yoktur peygamber kıssaları,Mehrin sadece mal olması şartı yoktur ilitam ders soruları, Mehrin sadece mal olması şartı yokturönlisans arapça,
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &