ilitam ,arapça klavye, ilahiyat, önlisans > Forum > ๑۩۞۩๑ İslami İlimler Dunyası ๑۩۞۩๑ > Dini Konular > Dini makale ve yazılar  > Ruhun izdüşümleri
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Ruhun izdüşümleri  (Okunma Sayısı 544 defa)
08 Haziran 2010, 16:01:04
Sümeyye

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 29.261



Site
« : 08 Haziran 2010, 16:01:04 »



Ruhun İzdüşümleri



İnsan üzerine, düşünmeye başladığımızda, insanın özünü belirginleştiren ruhu kavramadan, insan üzerine düşünme gerçekleşmez Bunun farkında olarak bir düşünme gerçekleştirmeliyiz Ruh soyut bir kavram olmaktan öte bir insani öz ve onu aşkın olan ile iletişime sokan tek kanal olarak belirginlik kazanır Ruhun doğru anlaşılması aynı zamanda aşkın olanın doğası üzerine de bir fikir edinme imkanı sağlar Aşk; bu üçgeninin tamamlanmasının bir sonucu ve/veya keşişimidir Aşkın doğası üzerine düşünüm gerçekleştirerek bu üç saçayağı hakkında bir fikir edinebilirRuhun labirentlerinde gezinirken elde edeceğimiz tecrübeler üzerine bir hayat inşa etmek, doğru bir hayatın yaşanılır kılınmasında elzem bir durum olduğu ortadadır Ruhun labirentlerinde kaybolmayı göze almak bir başlangıç olması açısından önemlidir Ruhta kaybolmadan ruh üzerine bir tecrübe sahibi olmanın mümkünatı görünmemektedir Kaybolmayı göze almadan bilmeyi düşünmek sağlıklı bir bakışı içermez Labirent içinde labirent gezmenin fiyakası, yoldan çıkmanın hazırlık aşaması olarak anlaşılmayı beklemektedir Ruhu keşfetmeden labirentleri içinde dolaşmanın, labirentleri içinde dolaşmadan ruhu keşfetmenin imkansızlığını belirtmenin önemi kaçınılmazdır
Ruh nasıl kendini size bırakır sonrada terk eder? Bu bırakma ve terk etme sorununu çözemeden ruhun hakikati hakkında bir şeylere vakıf olmak önemsenmemelidir Kendi üzerine bir düşünüm gerçekleştirmeden sağlıklı bir ruh analiz yapmak bizi yanlış yorumlara taşır Ruhun aşkın olanla ilişkisini belirlemeden, aşkın olan ile bir tecrübeye sahip olmadan ruh hakkında bir bilgiyi ifade etmek zayiattandır Ruhtaki her labirent kendisini farklı bir şekilde tezahür ettirir Her tezahür de aslında yeni bir tecrübeyi beraberinde taşır Tecrübeleri basamak yaparak ruhun labirentleri hakkında fikir ve bilgi edinme hakkını kullanmak, her labirentin taşıdığı tecrübeyi de ruh hakkında bir dolayımlanma ile bilgiye dönüştürme imkanı vardır İmkanı olma ile onu dönüştürme her zaman birbirini tamamlamaz Spekülatif bir bilginin taşıdığı bütün zorluklar ruhun labirentleri için de geçerlidir Bu öznellik içinde kendi tecrübesine dayalı bir bilgilenme sürecini, başka öznel tecrübe birikimlerini de dikkate alarak sürdürmek gerekir Farklı tecrübelerin bizi daha geniş bir anlam dünyasına taşıması dikkate alınmalıdır Çünkü, insan teki olarak elde edeceğimiz ruh ile ilgili her bilgi ve tecrübe “ben”i yani “biz”i ifade etmektedir
Ruhun labirentleri arasında gezintiye çıkmak sahilde gezinmeye benzemez Bu gezi herhangi bir gezi değildir Dikkat ve uyanıklılık isteyen bir gezidir Burada elde edilebilecek bir tecrübe ve bilgi insan için önem arz eder İnsanlık açısından ise ‘katma değer’ olur Ruh içinde gezinmek sürekli yeni tecrübe alanları demek ve sürekli bir uyanıklığı çağrıştırır Dikkat kesilmeyen bir uyanıklılık tecrübeleri yanlış algılama sonucu menzile varmayı geciktirebilir
Aşkın olanın doğası üzerine bir tecrübeye sahip olmadan bu mesele üzerinde söz söylemeye cüret etmek bile sakıncalı bir durum oluşturur Aşkın olanın doğası üzerine bir fikir edinmek içinde aşk üzerine derinlemesine bir düşünüş gerçekleştirmek gerek Düşünüşün ne olduğu ile ilgili bir fikre sahip olmadan da düşünmeyi anlamak zor olsa gerek
Bu nedenle birkaç hamle birlikte yapmak gerekecektir Düşünüşün bir açılımını yapmanın zarureti ortada durmaktadır
Düşünme; Düş, düşün, düşünme ayrımlarını dikkate alarak bir değerlendirme yaparak tanımlanmalı Düş; soyut bir zeminde kurguladığımız bir algılama ve anlama eylemidir Düş; hem soyut ve hem kurgulu bir durumu oluşturur Düşünme de bu kurgulu durumun açıklık kazanmasından başka bir şey değildir Bir şeyin doğası üzerine düşünme dediğimizde aslında zihin yoluyla o şeyi kendi soyut zeminimizde tecrübe aracılığıyla tanıma girişimidir Soyut zemin aynı zamanda bütünlüğü kavrama noktasında da yardımcı unsurdur, belki de tek imkandır Şimdi tam burada bizim üzerine düşüneceğimiz şeyin ne olduğunu kavramak için kendisini bize açmasını sağlamanın yolunu bulmalıyız
Düşünme, düşünülecek şey üzerine odaklanmadır Yani bütün yoğunluğunuzu vererek bir şeyleri kaçırmadan o şey üzerine kapatılmaktır Duygusal yoğunluğun düşünme edimi üzerine etkisini hesaba katmak önemli bir adım olarak kayıtlara geçer Düşünme üzerine duygusal farklılıkların etkisi tecrübe edildikçe kendisini deşifre edecektir Bazen sevgi, bazen nefret, bizi o şey üzerine yoğunlaştırır Dikkatimizi celbeder Bizi yeniden o şey hakkında tetikler ve yaklaşımımızı gözden geçirtir Elbette ki, düşünme ile ünsiyet oluşturmak daha olumlu neticeler alma bakımından doğru bir adım olacaktır
Düşünme, düşünülecek şey ile tanışıklık elde etmektir Tanışıklık içinde düşünülecek şeyin kendisi ile bir alaka kurmak lazım Bu alakayı tanışıklığa dönüştürmek içinde onu sevgiyle düşünmek gerek, eğer sevgi ile düşünme gerçekleşmezse o şeyin doğasına dönük bir ilgi ve bilgi oluşmaz Demek ki, düşünme eylemini gerçekleştirmek için ilgi, alaka, tanışıklık ve sevgi ile yürümek gerekir ki, düşünme eylemi gerçekleşsin Düşünme, o şeyin üzerine tam olarak yönelme ve bütün içinde anlamaya ve tasavvura dönüştürmedir Başka türlü bir şekilde düşünmeyi nasıl sağlarız Eldeki bilgileri ve tecrübeleri o şeyin doğası üzerine yönelterek o şeyi tanımlama ve belirlenmiş bir düzeye getirme uğraşısıdırDüşünüş; üzerinde düşünme eylemini gerçekleştirdiğimiz şey üzerine doğru sorular ile gidebilme imkanıdır Doğru sorular bizi doğru cevaplara taşıdığı zaman bir düşünüş eylemi gerçekleşmiş olur O zaman aşk nedir sorusu bizi aşk üzerine düşünmeye sevk edecektir Aşkı diğer sevgilerden ayıran özellikleri nelerdir?
Aşk; insanı tatmin eden bir duyguyu bütün olarak yaşama konusunda duyduğu tedirginliğin adı olarak tanımlanma imkanıdır Kişiden kişiye farklılık arz eden yapısı itibarı ile aşk kendinden çokça söz ettiren bir duygu ve anlam karmaşası diye nitelenebilir Kimilerinde de belki tek gerçeklik olarak itibara alınan bir duygusal yükümlülük olarak önem kazanır Aşkın köreltici özelliğini hesaba katmadan değerlendirme yapmanın eksikliğini belirtmek yerinde bir davranış olacaktır Kabalığı ve inceliği aynı zeminde muhafaza etmesi ilginç gelebilir Müthiş bir duyarlılığı oluşturacağı gibi atalet ve miskinliğin müsebbibi olarakta tezahür edebilir Yoğunluğunun ağırlığı arttıkça duygusal bağlılığı/bağımlılığı yoğunlaştırır Aşk, hislerimizin doğru algılamasına zaaflar katar Çevremizle ilişkimizin zarar görmesini arzu etmemesine rağmen bu sonucu verir Kendinden geçmenin, hiçbir şeyin anlamının kalmadığı bir düzeyi işaret etmektedir aşkAynı zamanda büyük bir fedakarlığın anahtarı olarak karşımıza çıkma cüretini bulur Bu keşmekeşlik içinde maşukuna doğru yönelmekte bir zaafa düşmezSevgisinden şüphe ölüm nedenidir Feragat etmede eline su dökülmez, zülfü-yar için saatlerce belki de zamanı durdururcasına beklemesini bilerek bir sabır anıtı hüviyeti taşır
Aşk elbette bunlar değil belki de bunları aşan bir şeydir Toplu bir resim çekme kaygısını makul görmek adına yapılmış tespitlerdir Aşk, aydınlatma, berraklaştırma, ayrıştırma ve benzeri yoğun duygusal anaforların girdabında yol bulma aracıdır Aşk, sonsuzluk içinde sonlu bir bekleyişi çağrıştırır Aşk; yakar, kavurur farkına varmazsınız, tepkilerinizi kendinize ait hissettiğiniz andan itibaren yanıldığınızı aşk sayesinde anlarsınız Aşkın sonsuzluk bağı içindeki konumu ile bu dünyaya ait boyutu üzerinde tecrübeye sahip olmadan aşkı anlamanın imkansızlığı fark edilmez Aşk, sonsuzluk iklimi üzerine bir iz düşüm olarak değer kazanır İnsan ile varoluşun sırları arasında ki gizemdir Aşk, sonsuzluk iksirinin yeryüzünü yaşama bağlama arzusudur Aşk, insan olmanın insan kalmanın kendisinden başka seçeneği olmayan tek ilaçtır Aşk, varoluş boyutunda kendi kalma deneyiminin adı olarak kayıtlara geçmesidir Aşk, bütünüyle yok oluşun başlangıca dönüşmesidir Aşk, varoluşun simgesel değeri ve kapsayıcı unsurudur Aşk, varoluştur…
Aşkın doğası üzerine anlama çabamızı sürdürmeliyiz Onu anlamadan hayatı ve varoluşu anlamlandırmanın imkansızlığını hissen bilmek önemlidir O yüzden aşk üzerine düşünmeye ve değerlendirmeye devam edilmelidir
Aşk kendini tezahür ettirir, hissettirir, varlığının farkına varılmasını arzular ve bunu gerektirecek bir eylem ortaya koyar Aşk, fedakarlık konusunda cesurdur, gözü pektir, aşk; affedici boyutunu ortaya koyarken, kıskançlığını ve nefretini gizler Affedicilik boyutu kuşatıcı olmasından kaynaklı maşukunu özgür bırakır, ama yapılanları affetmez Koyu bir alev halinde için, için yanar, yandığını hissettiğinizden derinliğini keşfedemezsiniz Sarhoş edici, körleştirici olmakla birlikte ayık tutması ve uyanıklılığı baskın bir karakterdir Sabır ve metanette hiçbir şey yarışamaz onunla, mukavemet gücü sınırlama tanımaz, kendi içinde müthiş bir sükunet ve huzur sağlar, bütün aforizmalara dayanma gücü oluşturur Yanarken aydınlatan, aydınlatırken ısıtan, ısıtırken ıslatan önemli bir ayrım olarak kendini teşhis ettirir Fark edeni kendinden geçiren, bulaşanı iflah ettirmeyen, içinde yer alanı için için yakan özelliği ile aşk, renginden kaçılmaz bir kekrik ve esrik tadı ile hayata müdahil olmaktadır Sıcak bir duygusallığın insanı huzura çağıran sesi de onundur Sarıp sarmalayan bir duygu coşkunluğunun insanı mest eden, müthiş bir dinamizm sağlayan ve kendini öyle bir güven ile dolu hisseder ki, başkaldıramayacağı bir güç kabul etmeyen, imkan ve potansiyeli harekete geçiren de o tanıdık duygudur aşk
Aşk; bir aydınlatma işlevi görür ve üzerine yöneldiği her şeyi açığa çıkarır İletken olduğu için tek taraflı bir iş görmez tam aksi çok taraflı bir iş görme yeteneğine sahiptir Aşk ışık gibi; hızı ve yoğunluğu sayesinde bir anda her tarafta olmasını sağlarken görünürken dahi aslında soyut olmayı sağlayan bir örtüye bürünür Tam olarak keşfetmek mümkün olmamaktadır Aşk; kuşatıcı rolünü iyi oynadığı gibi uğradığı her olayı kendine dönüştürme olas...
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Moderatöre Bildir   Kayıtlı
Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.038


View Profile
Re: Ruhun izdüşümleri
« Posted on: 22 Temmuz 2019, 02:13:33 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Ruhun izdüşümleri rüya tabiri,Ruhun izdüşümleri mekke canlı, Ruhun izdüşümleri kabe canlı yayın, Ruhun izdüşümleri Üç boyutlu kuran oku Ruhun izdüşümleri kuran ı kerim, Ruhun izdüşümleri peygamber kıssaları,Ruhun izdüşümleri ilitam ders soruları, Ruhun izdüşümleriönlisans arapça,
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &