ilim , ilitam , arapça klavye , ibadet , hadis , eğitim > Forum > ๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ > İslam Fıkhı Eseleri > Bidayetül Müctehid > Dört ayaklı yırtıcı hayvanlar ve yırtıcı kuşlar
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Dört ayaklı yırtıcı hayvanlar ve yırtıcı kuşlar  (Okunma Sayısı 889 defa)
21 Ocak 2011, 15:23:35
Sibgatullah
Sadece Üye
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 8.448


« : 21 Ocak 2011, 15:23:35 »



b- Dört Ayaklı Yırtıcı Hayvanlar ve Yırtıcı Kuşlar:


1- îbn Kasım, imam Mâlik'ten dört ayaklı yırtıcı hayvanların mekruh olduğunu rivayet etmiştir. Mâlikilerin cumhuru, îmam Mâlik'in bu görüşünü kuvvetli bulup ona katılmışlardır. îmam Mâlik'in Muvatta'daki sözünden ise, onun bu hayvanların haram olduğunu benimsemiş olduğu anlaşılmakta­dır. Zira Ebû Hüreyre'den Peygamber (s.a.s) Efendimiz'in,

«Azı dişleri sivri ve uzun olan hayvanların etini yemek haramdır»
[20] hadisini rivayet ettikten sonra, «Bizdeki umumî görüş de budur» demektedir.

îmam Şafii, îmam Mâlik'in tabilerinden Eşheb ile diğerleri ve imam Ebû Hanife de dört ayaklı yırtıcı hayvanların haram olduğunu benimser. An­cak, bunlar yırtıcı hayvanların cinsinde ihtilâf etmişlerdir, imam Ebû Hani-fe'ye göre et yiyen bütün hayvanlar -hatta fil, sırtlan, yerbu (Arap tavşanı) ve kedi bile- yırtıcıdırlar, imam Şafii ise, «Sırtlan ile tilkinin eti yenir» demiştir, imam Şafii'ye göre eti yenmeyen yırtıcı hayvanlar -arslan, kaplan ve kurt gi­bi- insanlara saldıran hayvanlardır. îmam Mâlik'in mezhebinde bu her iki görüş de vardır. Ulemanın cumhuru, maymunun da etini yemenin ve may­mundan yararlanmanın caiz olmadığını benimser, imam Şafii, köpeğin de haram olup köpekten yararlanmanın caiz olmadığını söylemiştir. Çünkü îmam Şafii, köpeğin artığının yasak edilmesinden necis olduğu mânâsını çıkarmıştır.

Dört ayaklı yırtıcı hayvanlar hakkındaki bu ihtilâfın sebebi, Kur'an-ı Kerim'in hadislerle çelişmesidir. Çünkü,

"De ki: Bana vahyolunanlar içinde, leşten, dökülen kandan ve do­muz etinden başka -çünkü domuz eti pistir yiyen bir kimsenin yiyecek­leri içinde haram edilmiş bir şey bulamıyorum" [21] âyet-i kerimesinin za­hirinden, bu âyette zikredilenlerin dışında kalan şeylerin helâl olduğu anla­şılmaktadır.

Ebû Salebe el-Huşenî'nin «Rasul-i Ekrem (s.a.s) azı dişlen uzun ve siv­ri olan yırtıcı hayvanların etini yemeyi yasak etti» mealindeki hadisinin za­hiri ise yırtıcı hayvanların haram olduğunu göstermektedir. Buhârî ile Müs­lim bu hadisi bu şekilde rivayet etmektedirler [22]. îmam Mâlik'in ise -yukarı­da geçtiği üzere- Ebû Hüreyre'den bu mânâda rivayet ettiği hadis [23] âyet-i kerime ile çelişmekte daha zahirdir. Çünkü Ebû Salebe'nin hadisi ile âyet-i kerimeyi -hadisteki yasağı kerahete hamletmek sureti ile- telif etmek müm­kündür. Fakat Ebû Hüreyre'nin hadisinde yırtıcı hayvanların etini yemenin haram olduğu tasrih edildiği için bu hadis -eğer, «Ziyade nesihtir ve Kur'an hadis ile nesholunur» diyenlerin görüşüne uyulup, «Âyet'in hükmü bu hadis ile nesholunmuştur» denilmezse- âyet-i kerime ile telif edilemez «Ebû Hü­reyre'nin hadisi âyette bulunmayan bir ziyadeyi ihtiva etmektedir» diyenler, yırtıcı hayvanların haram olduğunu benimsemişlerdir. Sırtlan ve tilkinin ha­ram olduğunu söyleyenler de, hadiste geçen «Yırtıcı hayvanlar» deyiminin umumu ile istidlal etmişlerdir. Yırtıcı hayvanlardan âdî olanları istisna eden­ler ise Abdurrahman b. Ammar'ın, «Câbir b. Abdullah'a 'Sırtlanın etini yi­yebilir miyim?' diye sordum. Câbir 'Evet', dedi. Câbir'e 'Sen bunu Rasûlul-lah (s.a.s)'dan bizzat işittin mi?' dedim. 'Evet', dedi» [24] mealindeki hadisine dayanmışlardır. Zira bu hadisi her ne kadar Abdurrahman'dan başkası riva­yet etmemişse de Abdurrahman -hadis imamlannca- güvene şayan bir kim­sedir. Ayrıca sabit olmuştur ki Peygamber (s.a.s) Efendimiz'in yanında dabb'm (keler) eti yenmiş de Peygamber (s.a.s) Efendimiz ses çıkarmamıştır [25]

Yırtıcı kuşlara gelince: Cumhur yukarıda birkaç sefer geçen âyet-i kerimeye dayanarak, «Helâldir» demiştir. Kimisi de, îbn Abbas'm «Peygamber (s.a.s) azı dişleri sivri ve uzun olan dört ayaklı yırtıcı canavarlarla pençeli kuşların etini yemeyi yasak etti» mealindeki hadisine dayanarak haram ol­duğunu söylemiştir. Fakat bu hadisi Buhârî ile Müslim almayıp yalnız Ebû Dâvûd almaktadır [26].[27]


[20] Mâlik, Sayd, 25/4, no; 14.

[21] En'am, 6/145.

[22] Buhârî, Zebâih, 72/29, no: 5530; Müslim, Sayd, 34/3, no: 1932.

[23] Mâlik, Sayd, 25/4, no: 10.

[24]  Tirmizî, Et'ime, 26/4, no: 179.

[25] Buhârî, Et'ime, 70/10, no: 539.

[26] Ebû Dâvûd, Et'ime, 21/33, no: 3803. I

[27] İbn Rüşd Kadı Ebu'l-Velid Muhammed b. Ahmed b. Muhammed b. Rüşd El-Hafîd, Bidayetü’l-Müctehid ve Nihayetü’l-Muktesid, Beyan Yayınları: 2/394-396.


[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Moderatöre Bildir   Kayıtlı

Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 123.080


View Profile
Re: Dört ayaklı yırtıcı hayvanlar ve yırtıcı kuşlar
« Posted on: 26 Mayıs 2015, 06:27:46 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Dört ayaklı yırtıcı hayvanlar ve yırtıcı kuşlar rüya tabiri,Dört ayaklı yırtıcı hayvanlar ve yırtıcı kuşlar mekke canlı, Dört ayaklı yırtıcı hayvanlar ve yırtıcı kuşlar kabe canlı yayın, Dört ayaklı yırtıcı hayvanlar ve yırtıcı kuşlar Üç boyutlu kuran oku Dört ayaklı yırtıcı hayvanlar ve yırtıcı kuşlar kuran ı kerim, Dört ayaklı yırtıcı hayvanlar ve yırtıcı kuşlar peygamber kıssaları,Dört ayaklı yırtıcı hayvanlar ve yırtıcı kuşlar ilitam ders soruları, Dört ayaklı yırtıcı hayvanlar ve yırtıcı kuşlarönlisans arapça,
Logged
15 Mart 2014, 22:23:30
damla 7c
Öğrenci Grubu
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 664



« Yanıtla #1 : 15 Mart 2014, 22:23:30 »

Dört ayaklı yırtıcı hayvanlar hakkındaki bu ihtilâfın sebebi, Kur'an-ı Kerim'in hadislerle çelişmesidir. Çünkü,

"De ki: Bana vahyolunanlar içinde, leşten, dökülen kandan ve do­muz etinden başka -çünkü domuz eti pistir yiyen bir kimsenin yiyecek­leri içinde haram edilmiş bir şey bulamıyorum" [21] âyet-i kerimesinin za­hirinden, bu âyette zikredilenlerin dışında kalan şeylerin helâl olduğu anla­şılmaktadır.



Gerçekten domuz iğrenç bir hayvan .....
Onun eti ve kendisi zaten sağlığa zararlı olacağı ve olduğu için insanların sağlığının aleyhine bir hayvan.... Domuz eti bu yüzden dinimizce yasaklanmıştır...

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Moderatöre Bildir   Kayıtlı
16 Mart 2014, 01:37:13
Ceren
Görevli
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 5.834


« Yanıtla #2 : 16 Mart 2014, 01:37:13 »

Etçil olan hayvanların yenmesi tüm mesheblerce  haramdır.Çünkü insan sağlına zararı vardır.
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Moderatöre Bildir   Kayıtlı

Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &