Metalib ul Aliye
Pages: 1
Saflar By: sumeyye Date: 19 Ekim 2011, 14:06:06
Saflar



391. Abdullah (b. Mes'ûd) bildiriyor: "Ýsrail oðullarýnýn kadýnlarý erkeklerle ayný safta namaz kýlarlardý. Derken boylarýný yükseltmek amacýyla takunyalar edindiler. Sonra her biri arkadaþýna bakmaya baþladý. Bunun üzerine onlara âdet/hayýz dönemi verildi ve böylece geride tutuldular." Abdullah dedi ki: "Siz de kadýnlarý aziz ve celil olan ALLAH'ýn onlarý geride tuttuðu gibi (saflarda) geride tutunuz." (Müsedded)
392. Ýbn Ömer demiþtir ki: "Üç kiþi namaza duracaklarý vakit içlerinden biri Öne geçer, ikisi de onun arkasýnda durarak saf tutarlar." (Ravi) Dedi ki:[339] "Bir defasýnda gelip onun (îbn Ömer'in) soluna durdum. Beni tutup saðma geçirdi." (Müsedded) Hadis sahîh mevkûfým? [340]
393. Abdullah b. Utbe demiþtir ki: Abdullah b. Ömer'le birlikte öðle namazýna durdum. Beni tutup sað yanýna koydu. Derken geldi. Ben ve o, onun arkasýna durduk. {Müsedded). Hadis sahih mevkût [341]
394. Ebû Sa'd el-Hatmî demiþtir ki: Câbir b. Abdullah'tan anlatýrken iþittiðime göre Peygamber (sallallahu aleyhi vesellem) ona ve Câbir'e veya Cebbar b. Sahr'a namaz kýldýrmýþ ve onlarý arkasýna yerleþtirmiþtir. (Müsedded) [342]
395. Ýbn Abbâs'm naklettiðine göre Resûlullah (sallallahu aleyhi veseera) þöyle buyurmuþtur: "Saflarý sýklaþtýrýn. Zira þeytan, bodur/týknaz koyunlarýn (hazeff kuzularý gibi, aranýza girmek ister.  [343]
(Ebû Bekir b. Ebî Þeybe ve Ebû Ya'lâ) [344]
396. Fâtýma binti Kays der ki:  Resûlullah'ý  (s.a.v.) þöyle buyururken iþittim:  "Erkeklerin saflarýnýn en hayýrlýsý, birincisi; en þerlisi sonuncusudur.   Kadýnlarýn saflarýnýn ise  en hayýrlýsý sonuncusu;  en þerlisi birincisidir." (el-Hâris) [345]
397. Hz. Ömer demiþtir ki: "Muhakkak ki ALLAH ve melekleri ilk safta namaz kýlana rahmet ederler." (el-HârÝs) [346]
398. Huceyra binti Husayn der ki: "Ýkindi namazýnda Ümmü Seleme brze imamlýk yaptý. (Namazda) Aramýzda durdu." (Müsedded) [347]
399. Süveyd b. Gafele demiþtir ki: Bilâl namaz kýlmak için omuzlarýmýzý ayný hizaya getirir, ayaklarýmýza vururdu. (Müsedded) [348]




[339] Yani Ýbn Ömer'in azatlýsý Nâfi.
[340] Bûsîrî ravilerinin güvenilir olduklarým söylemiþtir.
[341] Ömer'in azatlýsý.
[342] Müsneýie'de þöyle geçmektedir: "Hadisin aslý Müslim'in Sahîh'inde Velîd b. Ubâde yoluyla Cabir'den farklý bir baðlamda nakledilen uzunca bir hadiste geçmektedir."
[343] Hazef, küçük Hicaz davarýdýr. Hadis için bkz. Zevâid, II, 91.
[344] Bûsîrî demiþtir ki: "Ýkisinin de senedinin merkezinde kimliði belirsiz bir tabiî vardýr."
[345] bkz. el-Hâris, Müsned, II, 190. (Bendeki yazma nüsha). Bûsîrî demiþtir ki: "el-Hâris bunu, Mücâlid'in meçhul olmasý sebebiyle zayýf bir senetle rivayet etmiþtir."
[346] Hadis Berâ b. Âzib ve baþkasýndan merfû olarak da rivayet edilmiþtir.
[347] Ýbn Ebî Þeybe bunu baþka ifadelerle rivayet etmiþtir. (II, 88).
[348] Taberânî, Bilâl'den þöyle nakletmiþtir: "Peygamber (sallallahu aleyhi vesellem) namazda omuzlarimýzý ayný hizaya getirirdi" Bkz. Zevâid, II, 90. Bilâl'in bu haberi Musannefte (I, "omuzlarýmýzý   ve   ayaklarýmýzý   ayný   hizaya   getirirdi   (düzeltirdi)"   ifadesiyle


radyobeyan