Internet Explorer'a ne oluyor By: hafiza aise Date: 10 Ekim 2011, 15:00:37
Internet Explorer'a ne oluyor!

Microsoft ne yaparsa yapsýn, Internet Explorer için güzel günler hala çok uzakta gibi...
Tarayýcýlar, Internet'e açýlan kapýlardýr. Internet Explorer gibi uzun süre tekel olan bir piyasanýn Firefox, Chrome, Opera gibi yeni savaþçýlarý, ücretsiz sunduðu bir hizmetin bile düþmesi dolayýsýyla Microsoft'u ciddi anlamda endiþelendirebiliyor.
Son araþtýrmalarda 54.4% ile tarihinin en düþük seviyesini gören Internet Explorer, düþüþüne devam ediyor. En büyük rakibi, ya da bu düþüþten en büyük yararý saðlayan ise Google Chrome oluyor. Sürekli kendini yenileyen Google Chrome, Firefox ile birlikte, hatta onda daha da fazla bir biçimde, Microsoft'a ciddi tehdit oluþturuyor.
Peki ama bedava daðýtýlan bir yazýlým olan Internet Explorer'ýn düþüþü, nasýl oluyor da koskoca yazýlým devi Microsoft'u sarsmayý baþarýyor? Bedava bir yazýlýmýn baþarýsýzlýðý, neden dev bir þirketi bu kadar endiþelendiriyor?
Bedava yazýlýmýn dev þirkete zararlarý...
Internet Explorer düþüþü aslýnda oran olarak düþük. 1.1%. Asýl soru þu: Bu ücretsiz yazýlýmýn düþüþü neden koskoca bir þirketi etkiliyor? Temel cevap þurada gizli: Tarayýcý, bir bilgisayarýn internete girmesi için kullanmasý gereken temel yazýlým. Eðer bu temel yazýlýmý kontrol ederseniz, kullanýcýyý istediðiniz yöne yönlendirmeniz daha kolay olur. Örneðin, Internet Explorer'ýn temel arama saðlayýcýsý Bing ve çoðu insan bu ayarý deðiþtirmiyor. Dolayýsýyla ne kadar çok insan bu þekilde arama yaparsa, o kadar çok insan Bing'e yönelir, o kadar yüksek týklanma oraný, reklamlar vs derken yararlar listesi uzayýp gidiyor.
Ýþin özü, daðýtýmý ücretsiz olsa da, yönlendirmeleri, anýmsattýðý ve hatýrlanabilirlik ile diðer ürünlerin satýþýna, pazar payýna etki eden bu yazýlýmlarýn savaþý giderek daha da kýzýþýyor. Aslan payý belirttiðimiz 3 tarayýcýda olmasý dolayýsýyla da, kan kaybetse de birinci, birinciliðini korumak için uðraþýyor ancak çaba yeterli bulunmuyor ki pazar payý giderek düþüyor.