Dini makale ve yazýlar
Pages: 1
Sebebler,Tabiat Ve Kendi Kendine Varolma By: Nursima Date: 29 Eylül 2011, 17:36:31

SEBEPLER, TABÝAT VE KENDÝ KENDÝNE VAROLMA


1- Sebepler Ve Tesadüfler Kâinatý Meydana Getiremez:
Tesadüf, kanunla zýtlaþmak demektir. Kanun, belirli ve devamlý bir münâsebeti ifade eder. Onda bir plân, program, nizam ve intizam vardýr. Halbuki tesâdüf, geliþigüzelliðin ve baþý- boþluðun adýdýr. Ýlimler ise, dâima kanunlarla meþgul olur; tesâ-düfleri meþgûliyet sahalarýna almaz ve onlarla uzaktan-yakýndan ilgilenmezler. Ýlimler ve kanunlarý tesadüflerle bir arada mütalâa etmek, büyük bir yanlýþlýktýr.
Kelimeler üzerinde bu kadarcýk durduktan sonra, hükmümüzü te’yid için bir kaç misâl verip, bu mevzûyu geçelim:
Bir insanda altmýþ tirilyon hücre ve bir hücrede bir milyona yakýn protein vardýr. Bir proteinin tesadüfen meydana gelebilmesi için, 10 rakamýnýn arkasýnda 160 sýfýr ile ifâde edilen ihtimal gereklidir. Ortada tercih ettirecek bir sebep olmadan bu ihtimallerden birinin tesadüfen vukû bulmasý ise, yine o rakamlar adedince muhâldir ve mümkün deðildir!..
2- Kâinat Kendi Kendine Meydana Gelemez:
Varlýðý zarurî olma, olmamasý mümkün olmama demektir. Burada zarurî kelimesinden maksad, vücubdur. Vücudu vacip olanýn dýþýnda her varlýk, imkân dairesine dahildir. Ýmkân ise, olup olmamasý müsâvî ma'nâsýna gelir. Vücudun vacip olmasý, ayný zamanda sonsuzluðu gerektirir. Halbuki kâinatta müþâhede edilen her varlýk, sür’atle bir sona doðru kaymaktadýr. Öyleyse, kâinatta sonradan varlýk sahasýna çýkmýþ hiçbir mevcûdun vücudu vacib deðildir. Vücudun vacip olmayýþý, mümkün olmasýyla eþdeðerdir. Mümkün ise, bir yaratýcýya muhtaçtýr. Muhtaç olunan yaratýcý ile muhtaç olan eþyanýn ayný olmasý ise, sadece bir hezeyan ifadesidir. Öyleyse, yaratýcýya muhtaç olaný yaratan, hiçbir zaman madde ve madde cinsinden olamaz. Onu yaratan, vücudu vacip olan bir Zât olabilir ki, O da Allah (cc)'dýr.
Diðer taraftan, -muhalfarz- eðer madde ayný zamanda kendini yaratan güçse, þimdi o güç ve kuvvet nereye gitmiþtir?. Ebedî olmayan bu gücün ezelî olamayacaðý da gayet açýktýr!. Öyleyse, varlýðýn ötesinde bütün varlýða hükmeden ezelî ve ebedî bir Zât vardýr ki, O da, Allah (cc)’dýr.
3- Tabiat Ve Tabiat Kanunlarý da Yaratýcý Olamaz:
Kanunla, o kanunu vaz'eden ayný deðildir. Tabiat kanunlarýný yine tabiat kanunlarý koymuþ olamaz. Diðer taraftan, tabiatýn kendinde olmayaný baþkasýna vermesi de muhâldir. Sonra, insanda mevcut binlerce duygunun hiçbiri tabiatta yoktur. Öyleyse tabiat, kendinde olmayaný insana nasýl verebilmiþtir? Bu muhâli hangi akýl kabul edebilir?
Kendinden daha mükemmeli yaratamayan taþ, toprak, hava, ýsý ve ýþýktan mürekkeb olan tabiat, insaný nasýl yaratabilir?
4- Tevhid’de Sühûlet Vardýr:
Bütün eþyayý bir tek þeye vermek, bir tek þeyi bütün eþyaya taksim etmekten daha kolaydýr. Bir zerrenin yaratýlmasý için bütün bir kâinat gereklidir. Bütün kâinatý yaratamayan, bir tek zerreyi yaratamaz. Zirâ eþya arasýnda böyle bir telâzum -biribirini gerektirme, biribiriyle sýký alâka içinde bulunma- vardýr.
Ýdare açýsýndan bir orduyu bir kumandanýn emrine vermek, gayet kolaydýr. Buna karþýlýk, bir tek neferi ordunun neferleri adedince kumandanlarýn emrine vermek ise, iþ ve idareyi zorlaþtýrmak demektir.
Bütün kâinatý Cenâb-ý Hakk'a isnad etmekle, bir zerrenin yaratýlmasýný O’na nisbet etmek arasýnda fark yoktur. Mes'-elenin aksinde de netice ayný olacaktýr. Yani bir zerreyi kim yaratmýþsa, bütün kâinatý da o yaratmýþtýr. Daha açýk bir ifadeyle, yaratýlýþýn zerresiyle küresi, mikrobuyla gergedaný, damlasýyla deryasý, parçasýyla bütünü arasýnda fark yoktur. Küreyi yaratamayan zerreye, gergedaný yaratamayan mikroba, deryayý yaratamayan damlaya, bütünü yaratamayan da parçaya sahip olamaz ve hükmedemez...

Ynt: Sebebler,Tabiat Ve Kendi Kendine Varolma By: sümeyra Date: 29 Eylül 2011, 17:55:46


     Yani bir zerreyi kim yaratmýþsa, bütün kâinatý da o yaratmýþtýr. Daha açýk bir ifadeyle, yaratýlýþýn zerresiyle küresi, mikrobuyla gergedaný, damlasýyla deryasý, parçasýyla bütünü arasýnda fark yoktur. Küreyi yaratamayan zerreye, gergedaný yaratamayan mikroba, deryayý yaratamayan damlaya, bütünü yaratamayan da parçaya sahip olamaz ve hükmedemez...

     Amenna ve saddakna..Rabbimin kudret eli her an her varlýðýn üzerinde...Bu yüzden..ALLAH var ,DERT yok..

radyobeyan