Sizden Gelenler(ÝtiKat)
Pages: 1
Allah kalbe bakar By: ehlidunya Date: 16 Eylül 2011, 17:59:50
   

Süleyman KÖSMENE


Allah kalbe bakar

Meltem Karakaþ: “Ölümden bahsedildiðinde ‘Allah korusun, Allah gecinden versin vs.’ gibi sözler kullanýlýyor. Bunda bir sakýnca var mýdýr? Sonuçta ölüm Allah’ýn emri... Biz bu sözleri kullanarak ölmek istemediðimizi ve (hâþâ) Allah’a karþý çýktýðýmýzý mý göstermiþ oluyoruz?”

Allah bizi yanlýþ anlamaz!
Bundan hiç endiþemiz olmasýn!
Biz O’nun kuluyuz!
O bizim Rabbimiz, Hàlýkýmýz!
Biz O’na vakýf deðiliz.
O ise bizim içimize, niyetimize, sýrlarýmýza, gizli açýk her þeyimize, künhümüze vakýftýr. Bunu biliyoruz elhamdülillah.
Kur’ân buyuruyor ki: “Ýçinizdekini açýða vursanýz da, gizleseniz de Allah sizi, onunla muhasebe eder de dilediðini baðýþlar, dilediðine azap eder. Allah’ýn gücü her þeye yeter.”  1
Sözlerimizde galat, yanlýþ, hata, dil sürçmesi, kastý aþan ifadeler olabilir.
O bizim niyetimizi, kastýmýzý, içimizden geçeni bildiði için, niyetimize ve kastýmýza göre hükmeder.
Esasen, Peygamber Efendimizin (asm), “Mü’minin niyeti amelinden hayýrlýdýr” sözü, kastý aþan böyle durumlarý açýklýyor.
Ölüm Allah’ýn emridir; bu doðrudur!
Ölümden bahsedince “Allah korusun!”, “Allah gecinden versin!” gibi sözler söylemeye gelince… 
Bu sözle neyi kastettiðimiz önemlidir?
Musa Aleyhisselâm, ruhunu kabzetmek göreviyle birdenbire yaný baþýnda beliren Azrail Aleyhisselâma tokat vuruyor.2
Bediüzzaman bu tokat için, “bir tahkir deðil ve adem-i kabul deðil; belki vazife-i risâletin daha devamýný ve bekasýný arzu ettiði için, kendi eceline dikkat eden ve hizmetine sed çekmek isteyen bir göze þamar vurmuþ ve vurur.” 3 diyor.
Ölümden bahsedince “Allah gecinden versin” dediðimizde eðer niyetimiz Allah’ýn ölüm emrine karþý bir tahkir ve bir adem-i kabul (kabul etmemek) ise, bunda günah ve vebal vardýr. Ama yok, niyetimiz hizmetimizin ve kulluðumuzun daha devam etmesini ifade etmek ise, bunda dinen bir sakýnca ve günah yoktur.
Nihayet Peygamber Efendimiz (asm) buyuruyor ki:
“Sizin en hayýrlýnýz, dünyasý için ahiretini, ahireti için de dünyasýný terk etmeyendir.”  4
Eðer dünya için ahireti terk etmiyor isek, sadece dilimizde kalan kastý aþan sözlerimiz için bir günah yoktur.
***
Mehmet Bey: “Abdest alma fiili bittikten sonra, baþýmýzý da meshettiðimiz halde, son yýkamadan sonra meydana gelen ellerin ýslaklýðýný tekrar baþa ve saçlara sürmek abdestin sýhhatine mani olur mu?”

Abdest temizliktir, abdest nurdur, abdest arýnmaktýr, feyizlenmektir, billûrlaþmaktýr.
Abdest almak için temiz ve kullanýlmamýþ su kullanmalýdýr. Abdest azalarýmýzý yýkayarak bir kapta biriktirdiðimiz suya “kullanýlmýþ su” veya “mâ-i müstâmel” diyoruz.
Artýk bu kullanýlmýþ su, abdest almak için ikinci defa kullanýlmaz. Kullanýlýrsa abdest sahih olmaz. Her ne kadar temiz de olsa, abdest ve gusül için “temizleyici” deðildir. Çünkü bu su, insan bedeninde “ibâdet” maksadýyla bir defa kullanýlmýþtýr.
Yemek önceleri ve sonralarý sünnet olarak ellerimizi yýkadýðýmýz su da “kullanýlmýþ” sudur.
Kullanýlmýþ sular, ne kadar temiz olurlarsa olsunlar, “ibâdet” kastýyla bir defa kullanýldýklarýndan, artýk ibâdet kastýyla kullanýlmazlar.
Baþka su yoksa, kullanýlmýþ su, elbet; vücuddaki bir pisliði giderebilir, kirli bir bölgeyi temizleyebilir, hâricî bir kirliliði yok edebilir ve temizlik de yapýlmýþ olabilir, fakat ibâdet maksadýyla kullanýlmaz. Çünkü ibâdet açýsýndan temizleyici deðildir. 
Ancak meselâ, su dolu bir kabýn içine düþmüþ bir tasý çýkarmak için baþka bir çözüm yolu yoksa temiz olmak þartýyla kollar sývanýp el içine daldýrýlabilir.
Bu durumda su–zarûret olduðundan—kullanýlmýþ sayýlmaz.
Yine meselâ bir ibrikten veya su maþrapasýndan dökerek abdest alýrken, elimizden veya yüzümüzden ibriðin veya maþrapanýn içine, dikkat ettiðimiz halde, abdest suyu sýçramýþ olsa ibrikteki veya maþrapadaki su kullanýlmýþ sayýlmaz.
Ancak elimizin veya yüzümüzün abdest suyu sýçrayarak deðil de, seri bir þekilde akarak ibriðin veya maþrapanýn içine girmiþ olsa, o su kullanýlmýþ sayýlýr ve kirli su hükmüne girer.
Fakat abdest veya gusül alýnýnca, son yýkamadan sonra ellerimizde kalan ýslaklýðý baþa veya saçlara sürmekle abdestimize veya guslümüze hiçbir zarar gelmez.
Bu davranýþ abdestin veya guslün sýhhatine hiçbir þekilde mâni olmaz.
Çünkü elimizde kalan su bir ýslaklýktan ibarettir ve biz artýk abdesti veya guslü temiz su ile almýþýzdýr.

Dipnotlar:
1- Bakara Suresi: 284.
2- Buharî, Cenâiz: 69, Enbiyâ: 31; Müslim, Fedâil: 157, 158; Nesâî, Cenâiz: 121; Müsned, 2:269, 315, 351.
3- Mektubat, s. 337.
4- Camiü’s-Saðir, 3/981.

Ynt: ALLAH kalbe bakar By: sümeyra Date: 23 Eylül 2011, 16:05:42


     Benim de aklýma takýlan sorulardý..Cevabýný bu yazýda bulmak güzel oldu..Rabbim razý olsun..
Ynt: ALLAH kalbe bakar By: nacar Date: 03 Mart 2012, 08:20:48
Öncelikle yazýyý buraya taþiyanda Allah C.C.razý olsun..
Ölüm en büyük ibrettir bence
Tabiii görene köre nee

Selam ve Dua ile...
Ynt: Allah kalbe bakar By: ceren Date: 20 Temmuz 2017, 20:41:56
Aleykümselam.Rabbim hakkýyla ve imaný ile ölen ve allahýn huzuruna onun en sevdiði kullar gibi gitmeyi nasip etsin inþallah...

radyobeyan