Diðer Yazýlar
Pages: 1
Kibir Esaretinde Kalanlar By: reyyan Date: 13 Temmuz 2011, 07:46:45
Kibir Esaretinde Kalanlar


Eylül 2010 - 141.sayý

Mehmet ILDIRAR kaleme aldý, DÝÐER YAZILAR bölümünde yayýnlandý.

Alemlere rahmet olarak gönderilen Hz. Peygamber s.a.v. Efendimizin Asr-ý Saadet’i, hiçbir peygamberin zamanýnda görülmemiþ bir kemalat, iþitilmemiþ bir nuraniyet ve ulaþýlmasý mümkün olmayan bir asalete bürünmüþtü.

Hz. Peygamber s.a.v. Efendimiz, Ýslâmiyet’i getirdiði zamanda çok büyük zorluklar ve sýkýntýlar içerisinde kalmýþtýr. Ýnsanlarýn Ýslâm’ý anlamaktaki zorluklarý nefsin inatçýlýðýndan kaynaklanmýþtýr. Bu asýrda dahi, Kur’an elimizdeyken, binlerce hadis-i þerif bize ulaþmýþken, peygamberlerin güzel halleri ve Asr-ý Saadet hayatý bir ibret olarak ortada iken, insanlarýn acýklý halleri yine nefslerinin terbiye olmamýþlýðýndan kaynaklanýyor.

Kendimizi bilmek Rabbimizi bilmeye vesile olduðundan nefslerimizi terbiye ederek olgunlaþmamýz gerekir.

Her bir peygamberin firavunu olduðu gibi Hz. Peygamber s.a.v. asrýnýn firavunu da Ebu Cehil olmuþtur. “Ebul Hakem” ismiyle anýldýðý halde nefsine uyup, vazgeçmediði inkâr ve inadý yüzünden Ebu Cehil olarak anýlýp, helak olup gitmiþtir.

Peygamber s.a.v.’in risaleti zamanýnda kibir sahiplerinin ne gibi haller içinde kaldýklarýný, kiminin inat ve anlayýþsýzlýk yüzünden, kiminin çirkin ahlâka meyletmesiyle inkârda kalýp helak olduklarýný biliyoruz. Diðer taraftan sahabilerin ise Rasulullah s.a.v.’in getirmiþ olduðu nuraniyeti ve mucizeleri görmek suretiyle iman ve Ýslâm’la müþerref olarak iki cihan saadetini elde ettiklerini de biliyoruz.

Ýnsan ibretle düþünürse, bir asýrda yaþanan çirkinlikler diðer asýrlarda da görülmüþ, insanlar ya hayýrdan ya þerden yana olmuþlardýr. Bu bakýmdan insanlýk her asýrda ikiye ayrýlmýþtýr.

1. Hidayette olanlar. 2. Dalâlette kalýp, inkârda inat edip nefsinin çirkinliðine saplananlar.

Kureyþli müþriklerin Ýslâmiyete ve Rasulullah s.a.v. Efendimiz’e itiraz etmelerinin sebepleri þunlardýr:

Yüzyýllarca putperest olarak yaþadýlar. Birdenbire hidayeti anlamakta zorlandýlar.

Kâbe’nin bulunmasý sebebiyle Mekke kutsal bir þehirdi. Kureyþin ileri gelenlerinin Mekke’ye gelen hacýlara karþý vazifeleri vardý. Efendimiz’in getirdiði Ýslâm ile onlarýn vazifeleri ve dolayýsýyla üstünlükleri ortadan kalkýnca Efendimiz’e itiraz ettiler.

Efendimiz s.a.v.’in peygamber olmasýna, diðer topluluklarýn ileri gelenleri, peygamber kendi içlerinden çýkmadý diye itiraz ettiler. Yahudilerin dalâlette kalmalarýnýn bir sebebi de “Peygamber Arap’tan çýkmaz, Ýsrailoðullarý’ndan çýkmasý gerekir..” diyerek kýskançlýk göstermelidir.

Peyamberin Haþimoðullarýndan çýkmasýyla, Haþimoðullarýnýn diðer ailelere karþý bir üstünlük saðlayacaðýný zanneden Kureyþ’in ileri gelenleri telaþlanmýþlar, kendi aþiret ve sülalelerine olan baðlýlýklarý cahilce inat etmelerine sebep olmuþtur.

Ýþte Ebu Cehil de bu durumdan etkilenip, çirkin gururuyla hareket ederek þöyle kýyas yapmýþtýr: “Biz Abdimenafoðullarý onlarla þan þeref hususunda yarýþtýk. Biz de halka yemek yedirdik, kabileleri barýþtýrdýk, baðýþlar yaptýk. Gökten vahiy gelen bir peygamberin kendi içlerinde olduðunu söyleyene kadar, iki atýn bir arabada yan yana gitmesi gibi aynýydýk onlarla. Ne yapalým da bize de bir peygamber gelsin, aramýzda denkliði saðlayalým?”

Ýþte nefslerinin bu kendini beðenmiþliði ile gerçeðe karþý bile bile direndiler. Böylece ebedi hayatý tehlikeye atýp kendilerine zulmettiler. Kimse onlara zulmetmedi, bu tamamen onlarýn kendi suçlarý oldu.

Ynt: Kibir Esaretinde Kalanlar By: sultan aktay Date: 06 Nisan 2015, 15:13:14
ebul hakem ismiydi sonra ebul cehil yapar mahvolmþtr

radyobeyan