Efendimiz
Pages: 1
Umre seferi ve Hudeybiye By: hafiza aise Date: 26 Nisan 2011, 15:01:17
UMRE SEFERÝ VE HUDEYBÝYE



Gündüzler Mekke'nin hayaliyle tüllenirken geceler de Kabe'de ibadet rüyalanyla geçiyordu. Allah Resülii (sallallahu aleyhi ve sellem) de bir rüya görmüþ ve bu rüyasýnda, ashabýnýn bir kýsmýnýn saçla­rýný týraþ ettirmiþ, diðer bir kýsmýmn da kýsaltmýþ olarak emniyet ve güven içinde Kabe'yi tavaf ettiklerine þahit olmuþtu; Kabe'nin anah­tarlanm almýþ ve onu tavaf ederek umre vazifesini gerçekleþtirmiþti!

Resülullah, sabah olup da bu rüyasým ashabýyla paylaþýnca Me­dine' de büyük bir sevinç yaþanmýþ ve ashab uzaktan kendilerine el sallayan Kabe'ye gideceklerinin müjdesini almýþ olmamn huzurunu yaþamaya baþlamýþlardý; gidecek ve umrelerini yapýp Kabe ile hasret gidereceklerdi. Resülullah da zaten ayný þeyleri söylüyordu!

Hemen hazýrlýklar yapýlmaya baþlandý. Zira Kabe, kimsenin te­kelinde olamazdý; onu atalan Hz. Ýbrahim inþa etmiþ ve Allah'a kul­luk etsinler diye kendisinden sonrakilere emanet etmiþti. Þimdi bu emanet, ehil olmayanlarýn elinde heba ediliyordu; onun þan ve þe­refini yeniden iade edecek olan da yine, Allah Resülü'ydü. Gidecek ve orada, Allah'a kulluk vazifesinin nasýl eda edilebileceðini bizzat gösterecekti.

Bu sýrada Medine'ye, Biisr Ýbn Süfyan gelmiþ ve Müslüman ol­muþtu. Geri dönmek istediðinde Allah Resülü (sallallahu aleyhi ve sellem) ona:

- Ey Büsr, diye seslendi. 'Gitmekte acele etme; belki hep birlik­te gideriz! Çünkü biz, inþallah umre için yola çýkmak üzereyiz.'

Maksat, savaþ deðil ibadetti; onun için yanlarýna sadece vahþi

, hayvanlardan kendilerini koruyacak çapta küçük kýlýçlar almýþlardý.

Bu yolculukta kendilerine, kurban edilmek üzere bir kýsým koyun ve develer de eþlik ediyordu. Resülullah da bunun için yanýna bir deve almýþtý.

Yine bir pazartesi günüydü; takvimler, altýncý yýlýn Zilkade ayýný gösteriyordu. Hücre-i saadetlerine girerek abdest alan Allah Resülü (sallallahu aleyhi ve sellern), iki kat elbise giyerek dýþarý çýktý ve kapýsýnýn önündeki Kasvd'ya binerek yola çýktý. Artýk yeryüzünün merkezine doðru yolculuk baþlamýþtý. Bu sefer yanýnda Ümmü Seleme valide­miz vardý.

Medine'de yine Ýbn Ümmi Mektüm býrakýlmýþtý. 225 O'nunla bir­likte, iki yüzü atlý olmak üzere Erisar ve Muhacirin bin dört yüz kiþi bulunuyordu.v" Az dahi olsa etraftaki Arap kabilelerinden gelenler de bu kutlu kervana katýlmýþtý. Aralarýnda Ümmü Ümôra, Ümmü Men!' Esmii Binti Amr ve Ümmü .Amir el-Eþheliyye gibi haným sa­habiler de vardý. Rüyasý görülmüþtü ya, Kabe'ye girip de onu tavaf edeceklerinden þüphe etmiyorlardý.

Zü'l-Huleyfe'ye gelindiðinde burada öðle namazý kýlýndý. Ardýn­dan Efendiler Efendisi, kurbanlýk olarak aynlan yetmiþ kadar deve­ye iþaret koymaya baþlamýþtý; kurbanlýklarý kýbleye çeviriyor ve sað yanýna iþaret koyuyordu. Bir kýsmýný kendileri yapmýþ, geride kalan­larý da Ndciye Ýbn Cündeb' e býrakarak onun yapmasýný istemiþti.

Bu sýrada yeni Müslüman Biisr Ýbn Süfydn'ý yanýna çaðýrarak gözcü olarak önden gitmesini söyledi. Ayný zamanda Abbôd Ýbn Biþr

225 Hudeybiye'ye gidilirken Medine'de Nümeyle Ýbn Abdullah el-Leysf'yi veya EbU Ruhm Gülsüm Ýbn Husayn'ý býraktýðý da ifade edilmekte, üçünü birden býrakarak Ýbn ÜmmiMektum'u namaz kýlmakla görevlendirdiði de anlatýlmaktadýr. Bkz. Be­lazuri, Ensabu'l-Eþraf, 1/154; Salihi, Sübülü'l-Hüda ve'r-Reþad, 5/33

226 Umre için yola çýkanlarýn sayýsý bin üç yüz, bin dört yüz, bin dört yüzden biraz fazla, bin beþ yüz, bin beþ yüz yirmi beþ, bin altý yüz, bin yedi yüz ve bin sekiz yüz þeklinde de ifade edilmektedir. Büyük ihtimalle rakamlardaki farklýlýk ve bin dört yüzden sonraki rakamlar, yola çýkýldýktan sonra etraftaki kabilelerden kahlan mü'minler sebebiyledir. Ayný zamanda burada, o gün genel manzaraya bakan­larýn mü'minlerin adedini tahminen söylemeleri veya kadýn, çocuk ve savaþma durumunda olmayanlan bu rakama dahil etmeyiþleri de etkili olmuþtur. Bkz. Sa­lihi, Siýbülü'l-Hiida ve'r-Reþad, 5/70-71

komutasýnda yirmi kiþilik bir müfrezeyi de,227 herhangi bir geliþme­ye karþýlýk öncü kuvvet olarak gönderiyordu.

Bu arada Hz. Ömer ve Sa'd Ýbn Ubôde Allah Resülü'rýün yanýna gelmiþ, yanlanna daha fazla silah alma konusunda O'nunla konuþ­mak istiyorlardý. Endiþeleri vardý; Kureyþ'in ne yapacaðý belli olmaz­dý. Her ne kadar ibadet maksadýyla yola çýkmýþ olsalar bile onlarýn kural tanýyacak halleri yoktu. Onun için ihtiyatlý olmak istiyorlardý. Ancak bütün ýsralarýna raðmen Habib-i Kibriya Hazretleri, yolcu si­lahýndan baþka silahlanmayý arzu etmeyecek ve her haliýkarda iba­det niyetinden taviz verilmesini uygun bulmayacaktý.

Ynt: Umre seferi ve Hudeybiye By: ceren Date: 27 Nisan 2019, 14:41:50
Esselamu aleykum. Rabbim razý olsun paylasimdan kardeþim. ..
Ynt: Umre seferi ve Hudeybiye By: Bilal2009 Date: 28 Nisan 2019, 14:07:10
Ve Aleykümüsselam Rabbim paylaþým için razý olsun

radyobeyan