Tarihül-Ýslam
Pages: 1
Efendimiz s.a.v. in sihirlenmesi ve zehirlenmesi By: sumeyye Date: 23 Nisan 2011, 14:19:23
Efendimiz (S.A.V)Ýn Sihirlenmesi  Ve Zehirlenmesi


Vüheyb, Hiþam b. Urve. babasý. Urve isnadýyla Hz. Âiþe' den nakleder:

-Rasûlüllah (s.a.v)'e büyü yapýldý. Öyle etkiledi ki, yapmadýðý bir þey yapmýþ olduðunu tahayyül eder oldu. Hatta bir gün onu dua ederken gördüm. Bana «Farkýna vardýn mý? Allah (c.c.) kendine sorduðum hususu bana açýkladý. Bana iki adam geldi. Biri baþucumda diðeri ayak ucumda oturdu. Bir diðerine: "Bu kiþinin aðrýsý ne?" dedi. Öbürü "büyülenmiþ" dedi. "Kim büyülemiþ?" deyince öteki: "Lebîd b. el Asam" diye cevapladý. "Ne ile büyü yapmýþ?" deyince de: "Tarak, ta­ranýnca dökülen saç ve erkek hurma çiçeðinin kapçýðý ile" de­di. "Peki büyü nerde?" demesine de "Zervân[565] kuyusunda" diye cevap verdi.» diye anlattý. Sonra Rasûlüllah (s.a.v) oraya gidip geldi. Gelince Âiþe'ye haber vererek: «Sanki oranýn hur­ma aðaçlarý þeytan baþlarý gibiydi. Kuyunun suyu da kýna suyu gibi.» dedi. Âiþe der ki: "Ya Rasûlallah! Bunu insanlara çýkarýp gösterseydin." dedim de bana: «Artýk Allah bana þifa verdi. Hem de ben insanlara bundan bir þey yapmaktan kork­tum.» buyurdu.[566]

Hadisin bir baþka lafzýnda: «Erivan kuyusu» olarak geçer.

Tabiîn'den olan Afrâ'nm kölesi Ömer anlatýr ki:

-Lebîd b. A'sam, Peygamber (s.a.v)'e büyü yaptý. Hatta gö­zü, gördüðünü karýþtýrýr oldu. Ashab Efendimizi ziyaret bile ettiler. Sonra Cebrail ile Mikail gelip Efendimize haber ver­diler. Peygamber (s.a.v) de bu Yahudi'yi yakaladý ve adam bunu itiraf etti. (s.a.v) de sihri kuyudan çýkardý, çözüp açtý. Böylece Efendimiz (s.a.v) iyileþti ve Lebîd'i affetti.[567]

Yunus, Zührî'nin Zimmî sihirbazlar hakkýnda "bunlar büyü yapmakla öldürülmezler. Bir Yahudi, Rasûlüllah'ý ze­hirlediði halde onu öldürmedi." dediðini anlatýr.[568]

Ýkrime de, Rasûlüllah'm onu affettiðini söyler.[569]

Vakýdî de: "Bu af rivayeti bize göre "onu öldürdü" diye-ninkinden daha saðlam" der.[570]

Ebû Muaviye, A'meþ aracýlýðýyla Ýbrahim Nehâî'nin "As­habý Kiram Rasûlü Ekrem'i de, Ebû Bekir'i de, Yahudi'ler ze-hirlediler." dediðini nakleder.[571]

Sahih hadiste Ýbni Abbas (r.a.)'m: "Hayber Yahudi'lerin­den bir kadmm Rasûlüllah'a (s.a.v) zehirlenmiþ bir keçi ikram ettiðini" anlatýr. Câbir, Ebû Hüreyre ve diðer Ashab'tan bazýlarý naklederler ki, Rasûlüllah (s.a.v) Hayber'i fethedip de, sükûnet bulunca, Merhab denen Yahudi'nin bacýsý ve Se­lam b. Miþkem'in karýsý olan Zeyneb bn. el Haris öldürücü bir zehri kesip kýzarttýklarý bir oðlaðýn etine kattýlar. Zehri bilhassa ön ve arka butlara fazlaca koydular. Peygamber (s.a.v) akþam namazýný kýlýp da dönünce kadm Efendimizin yükler­inin yanýnda oturuyordu. Efendimiz'e "Þu sana benim hediyemdi, ya Muhammedi" dedi. Efendimiz yanýndakilere al­malarýný söyledi ve kebabý kadýndan alýndý ve Efendimizin Önüne konuldu. Ashab da hazýr idiler. Biþr b. Berâ b. Ma'rûr da bunlardan biriydi. Efendimiz uzanýp aldý ve bu buttan ýsýrdý. Öteki kemiði de Biþr b. Ma'rur alýp ýsýrdý. Oradakiler de diðer yerlerden yediler. Rasülüllah bundan bir lokma yi­yince:

«Çekin elinizi. Þu but bana etin zehirlenmiþ olduðunu ha­ber verdi.» buyurdu. Biþr de: "Sana ikram eden Allah için. Ben de yediðimde bu zehri anladým. Senin yemeðine tiksinti veririm korkusuyla onu aðzýmdan tükürüp atmadým. Sen að­zýna aldýðýný yeyince, nefsimin senin nefsiyin yaptýðýný yapmamasýný arzu etmedim. Senin içinde cinayez bulunan bir lokmayý yutmayacaðýný umdum." dedi. Biþr daha yerinden kalkmadan rengi deðiþti acýsý bir yýl bile sürmeyip öldü.

Bazýlarý da "Biþr yerinden hiç kalkamadan orada öldü." derler. Rasülüllah (s.a.v) kadýný çaðýrýp: "Buna niye teþebbüs ettin?" diye sorguladý. Kadýn da: «Sen benim milletimden ala­caðýný aldýn. Babamý, amcamý ve kocamý öldürdün. Ben kendi kendime, eðer bu adam Peygamber ise, but ona haber ver­ecektir. Yok eðer bir kral ise ölür de kurtuluruz." diye düþündüm.» dedi.

Efendimiz kadýný Biþr Ýn velilerinin eline öldürmeleri için verdi. (Esas olan budur.)

Ebû Hüreyre (r.a.) ise þöyle der:

Rasülüllah (s.a.v) kadýna dokunmadý ve omuz baþýndan kan aldýrdý. Bu kan alma iþlemini Ebû Hind bir boynuz ve bý­çakla yaptý. Efendimiz Ashab'ma da bunu emretti. Onlar da baþlarýnýn ortasýndan kan aldýrdýlar. Bundan sonra (s.a.v) üç yýl daha yaþadý.[572]

Rasûlü Ekrem (s.a.v) ölümüyle sonuçlanan hastalýðýnda þöyle diyordu:

«Hala Hayber'de yediðim etin acýsýný duyuyorum. Ýþte þah damarýmýn kesilme vakti gelmiþtir. (Bir rivayette de) Hala Hayber yemeðinin zehrinin acýsý dönüp dönüp bana geri ge­liyor.»

Bu hadisin aslý Buharî'de dir. Ama bu þekildeki Siyak'ý ðarîbdir.[573]

EbûlAhvas, EbûMes'ûd (r.a.)'m þöyle dediðini nakleder:

-Rasûlüllah (s.a.v) katledilerek öldürülmüþtür, diye do­kuz defa yemin etmem bir kere yemin etmemden daha hayýr­lýdýr. Yani Nebi (s.a.v) þehit edilmiþtir. Böylece Allah (c.c.) onu peygamber olarak vazifelendirmiþ ve þehit yapmýþtýr.[574]



[565] Metin'de Zî Ervan ise de Btýharî'ýie "Zervan"dýr ve Joðrusu o olsa gerek, ki Zehebî ona da Ýþaret eder. Müslim de bu kuyu. "Zî Ervan" diye geçer. Aynî de bu hadisin þerhinde, "her ikisi de doðru ise de, halkýn bildiði "Zervarfctir. Bu kuyu. Yahudi Züreyk oðullarý bahçesindeki kuyudur." der. Bak l'mdetü'l Karî  15/170.

[566] Buharý Bedül Halk 59/11, Týb 76/49. Daavât SO/57; Müsned 6/50, 96: Ýbni Mâce 3545: Ýbni Savd 2/1%; Müslim Selâm 43; Beyhakî S/135: Humeydî Müsnetî 259: Ýbni Ebî Þeyhe 7/386.

[567] Hadisin mürsel olduðunu Zehebî "Tabiînden" sözüyle bildirmiþ oluyor. Ýbni Sa'd böylece 2/196, 197'de naklediyor. Ancak bu haber, Ýmam Ahmed'in Müsned'inde 4/367; Nesâî Mücteba 7/112'de Zeyd b. Erkam (r.a.)'tan müsned olarak veriliyor. Ýbni Ebî Þeybe 7/386.

[568]  Ýbni Sa’d Tabakat 2/199

[569]  Ýbni Sa’d Tabakat 2/199

[570]  Ýbni Sa’d Tabakat 2/199

[571] Ýbni Sa’d Tabakat 2/200

[572] Buharj Megazî 64/41 bu izah olmadan, Hibe 41/28'de yine kýsaca ; Müslim Selam 2190; Ebû Dâvûd 4509, 4510, 4511, 4512, 4513, 4514; Ýbni Mâce 3546; Müsned   1/305,  373;  Ýbni  Hiþam  Sîre 4/44;  Ýbni Sa'd 2/202; Beyhakî Delâil 4/264, S/46; Taberanî 11/24, 2/24.

[573] Beyhakî Delâil 4/264. Bu hadis ayrý ayrý rivayetlerin bir araya getirilerek na-kiidir. Buharý ve Müslim'de parça parça geçer. Bak Buharý Meðazî 64/41, Hibe 41/28; Müslim 2190.

[574] Hakim Müstedrek 3/58.

      Ýmam Zehebi, Tarihü’l-Ýslam, Cantaþ Yayýnlarý: 2/267-270



Ynt: Efendimiz s.a.v. in sihirlenmesi ve zehirlenmesi By: Sevgi. Date: 15 Þubat 2022, 08:43:18
Esselamü Aleyküm. Bilgiler için Allah sizlerden razý olsun kardeþim

Ynt: Efendimiz s.a.v. in sihirlenmesi ve zehirlenmesi By: Bilal2009 Date: 17 Þubat 2022, 19:39:27
Ve aleykümüsselam Allah þüphesiz Peygamberini korudu ve bize o olaydan felak ve nas sureleri de ihsan edilmiþ oldu Rabbim paylaþým için razý olsun

radyobeyan