Büyük Osmanlý Tarihi
Pages: 1
Sureti By: sidretül münteha Date: 29 Mart 2011, 16:24:17
Sureti




"Trabzonda yayýnlanmakta olan Ýkbal Gazetesinden Ýkti­bastýr"

Evet. Bu yeni düþman bundan yirmi asýr evvel, Osmanlý imparatorluðunun Arz-ý Filistin Nâmiyla yâd olunan bir kýtai kýymetdârandan (topraklarýndan) hicrete mecbur olmuþ Ýbranilerin ahfadý olan bu günkü musevilerin müfrit düþünce sahiplerinden, Siyonistler adýný taþýyan kitledir. Fikirlerini yaymalarý siyonizm adý ile yapýlmaktadýr. Bu yeni yahudiler­de, ecdadýnýn Ben-i Ýsrail topraklarýnda ganude-i türab-ý âdemi olan hatýrat-i mâziyesini ihya etmek ve araziy-i mu­kaddese de, yeni bir devlet-i mütemeddine-i Ýsrailîyeyi teþkil ve te'sis etmek ve nihayet bütün bütün dünyadaki musevi-leri, arz-ý mev'udun kýzgýn çöllerinde, münbit vâdile rinde "Hz.Musa"nýn mabud-u âzami ile olan mülakatý ve "Evamir-i Aþere"nin alýndýðý mahal olan füyuzatlý semânýn kubbei þaþaadan altýnda, diðer kavimlerin kahredici pençesinden, kurtararak berhayat-ý istiklâl ile vâyedar bir ömür, huzur ve sükûn ile yaþatmak ve bu amâl-i azîmle bu gün yaþýyorlar. Dünyanýn dört bir yanýna saçýlmýþ, mevcudiyet-i siyasiyye-sini kaybetmiþ bir millet-i kadime için bu emel tabii halden­dir. Fakat; vatanýn her köþesini ne þekilde olursa olsun, isti­lâcý kuvvetlere karþý müdafaa etmek de tabiatýyla mâkul ve meþrudur.

Binaenaleyh; Siyonistlerin bütün bu emel uðrundaki te-þebbüsatýný, adým adým tâkib etmek ve ona göre memleketemizde engel olucu tedbirler alalým. Hükümetimizin, daha doðrusu milletimizin en mühim vâzifei vatanperverânesidir. Bu günkü düþmanýn memleketimizi fethetmek hususundaki amal ve hareketini imâni bir nazarla tetkýyk edersek hiç þüphe yokki garib bir fikr-i istilânýn karþýsýnda bulunu­ruz. ..Sahai arzda neþvünema bulan insan neslinin vakit va­kit aileler ve kabileler, devletler kurma hususundaki geçirdi­ði þekil ne maziye nede günümüze asla benzerliði olmadýðý­ný görürüz. Çoðunlukla harp ve darp ile gasb, yaðma ve tagallüple kurulmuþ olan devletlerin, velhasýl mahsul-ü tahak­küm ve zülüm olan devletlerin tekâmül menkýbeleri müna­sebetleri olamayacaðýný görürüz. Ýþte bu gün kü devleti melhuzenin gelecekdeki varlýðý da 20. asrýn, bedî-i harikula­desi gibi yeni bir bedia-i medeniyet, yeni bir numûnei galibi­yet olarak, bu asr'ýn ve belki de gelecek asýrlarýn bir vaka-i Önemsizi telakki edilecek bir tarzda hayat bulmak istiyor. Devlet ve milletimizin kudret-i ictimaiyyesi ve siyasiyyesin-den temenni edelim ki vatanýmýzýn bu kýymetli uzvu þimdi ve gelecekte, üzerinde böyle bir hâ dise-i harikulade ile im­tiyaz alamasm. Arz-i Filistin ile civarýnda, Suriye toprak­larýnda, BeriyetüþÞam'dâ ve nihayet Irak-ý Arab'da, bütün o havali-i kadime-i Ýsrailiye de geniþ arazi satýlmasý, musevÝ muhacirleri iskân etmek ve bu yolla mübarek yerde, gele­cekte istiklâlini elde edecek, Ýbraniler kavi bir mevcudiyeti canlandýrýp, zaman zaman ihtilâl teþebbüsleri ve de isyanlar ile muhtariyete veya mümtaziyete nail olarak velhasýl dev-let-i Osmaniyeyi maddi ve mânevi yönden zayýf düþürerek, onun enkazý üzerinde yeni bir uzviyet-i siyasiye kurmak su­retiyle vârisi ebedisi olmak siyaseti Siyonistlerin esas ül esas, hareketleridir. Bununla beraber maksada varmak için takip olunan diðer yollar vardýr; ki onlarý da Siyonist lerce "Musevi Prensi" yâd edilen, Rusyalý Oþiken adlý yahudinin"Program" unvanýyla yayýmladýðý eserinden öðreniyoruz. Oþiken, bunlarý dört noktada topluyor:

1)  Arz-ý Filistin de servet ve marifet cihetiyle galip gel­mek.

2)  Yahudilerin bütün kuvvetini ve sermayesini tanzim edip yükseltmek

3) Musevilerde milliyet hissini çoðaltýp,yaymak.

4)  Maksadý temin için diplomasî yoluyla mesâi sarfetmek.

Birinci yoldaki baþarý arazi satýn almakdan ibarettir. 1839 senesine rastlayan 1255 hicri senesinde ilân edilen tanzimat "Hatt-ý Hümayunu" ile memleketimiz de hukuk-u medeniye ve sîyasiyye esaslarý konarak; müsavat ve hürriyet ikilisi, rüþeym (cenin) hâlinde meydana çýkýnca bundan cesaret bulan yahudiler, iki bin sene evvel terk ettikleri Kudüsü Þerif Sancaðý havalisine hicrete baþlamýþlar ve bu ana kadar yüzbin nüfusa balið olmuþlardýr. Bunlarýn ancak onbini Osmanlý tâbiyetinde olanlardýr. Roçild gibi ünlü yahu-di zenginin yardýmlarý sayesinde, yüz bin dönüm kadar arazi satýn almýþlardýr. Osmanlý imparatorluðu gibi geniþ arazisin de, yüzmilyon nüfusu bile besleyebilen fakir ve medeniyete ihtiyacý olan bir devletin muhacir kabulü, memleketin imân nokta-i nazarýndan caiz hâttâ þâyan-ý makbulse de, vatanýn bir parçasýna yerleþip de, servet biriktirip kudret sahibi olduktan sonra imtiyaz sahibi olma siyasetini güdüp, ica-býndada kýyam edecek her hangi bir ferdi, kitle hâlindeki muhacirleri hudud-u hâkimiyetten bir adým ileri geçirme-mekde daha çok elzem ve önemli bir vazifedir. Bu gün Rus­ya gibi Siyonizm tehlikesine mâruz kalan bir devlet, yahudi-'erin esasen pek câhil ve gafil olan moskof köylülerine karþý sahip olduklarý üstün sosyal hayatlarýný kendi milletinin sa­adeti için bir felâket sayarak, onlarý cidden uzaklaþtýrdýðýný düþünürsek, bizim Siyonistlerin öncüsü olarak telakki edilen musevi muhacirlerin kabulü ile kendilerinin arazi almalarýna razý gelmememiz icâb ederken aksini yapmamýz büyük ha­talardan sayýlýr.

Rusya'dan musevilerin uzaklaþtýrýlmasý yeni bir hadise ol­madýðý gibi bizde istimalin siyasetide yeni iþletilmiþ deðildir. Komþumuzdaki bu teyakkuz ve þiddete mukabil bizde kötü­lüðü affedici merhamet ve gaflet ne kadar üzücüdür. Mâmaafih geçmiþte bu merhamet ve gaflet son zamanlarda "âmal-i þahsiye" endiþesine münkalip olduðuna ve bunun daha ziyade felâkete sebeb olacaðýna þüphe yoktur. Hâttâ gizli ellerin bu temayülat-i milliyetperveranelerine inzimam eden ihtiraslarý devam ederse kýsa zamanda Osmanlýlarýn baþýna bir Siyonizm gailesi çýkacaðýndan bihakkýn endiþe edilmelidir.           


radyobeyan