Microsoft, Google'a meydan okudu By: melek24 Date: 29 Mayýs 2009, 13:48:29
Yazýlým devi Microsoft, internetin bir numaralý arama motoru Google'a rakip olmasý için geliþtirdiði arama motoruna "Bing" ismini verdi.

"Farklý" olma iddiasýndaki yeni arama motoru için kýsa ve akýlda kalýcý isim seçildi. Þirketin, yeni arama motorunun tanýtýmýna 100 milyon dolar ayýrdýðý iddia ediliyor.
Kod adý "Kumo" olan yeni hizmet, pazartesi günü ABD'de devreye giriyor. Diðer ülkelerse ilkin geçici sürümle yetinecek. Tam sürüm, Ýngiltere ve Kanada'da birkaç hafta, diðer ülkelerde ise birkaç ay içinde hizmete sunulacak.
Microsoft, "internet kullanýcýsýnýn karar vermesine yardým edecek" yeni arama motoruyla "alýþkanlýklarý deðiþtirme" iddiasýyla ortaya çýkýyor.
Þirket yöneticilerine göre, "amaç; (Arýyorum, buluyorum!..) dedirtecek kýsa ve kolay hatýrlanan bir ismi insanlarýn kafasýna sokmak..."
"Bing", þirketin iddiasýna göre, internet kullanýcýlarýna daha ilk sayfadan itibaren en iyi sonuçlarý sunacak. Yeni motor, arama alanýnda "yepyeni bir tecrübe" vaad ediyor. Motordaki en önemli yenilik, bilgilerin web sitelerine baðlantýlardan ziyade alt baþlýklarla sunulacak olmasý. Mesela, "Türkiye" kelimesini arayan birinin karþýsýna Türkiye'de tatil, turizm, gayrimenkul, kültür gibi temalar gelecek ve kullanýcý bunlardan istediðini seçecek.
"Karar vermeye yardýmcý unsurlar" da motorda kullanýlacak. Örnek olarak, en ucuz seyahat bileti bulmak veya fiyatýna, yemeklerine, atmosferine veya internet kullanýcýlarýnýn verdiði nota göre lokanta seçmek yeni arama motoruyla çok kolay olacak.
"Ýnternetçilerin sorularýna cevap verecek zeki program" olarak da tanýmlanan "Bing", Microsoft'un "Live Search" arama motorunun yerini alacak