Cep telefonu kullananlar dikkat! By: reyyan Date: 21 Mart 2011, 12:29:43
Cep telefonu kullananlar dikkat!
Maðduriyetlerinin giderilmesi açýsýndan yeni bir geliþme yaþandý...
Tüketici haklarýnýn korunmasý, maðduriyetlerinin giderilmesi yolunda Turkcell, ''Cep Anayasasý'',Vodafoneise ''Tüketici Haklarý Bildirgesi''ni hazýrlayarak, müþterilerine sundu.
Alýnan bilgilere göre, birçok tüketici, abonesi olduklarý firmayla karþýlaþtýklarý maðduriyetlerinin giderilmesi için ilgili birlik, dernek gibi sivil toplum örgütleri ile Tüketici Sorunlarý Hakem Heyetlerine baþvururken GSM operatörüTurkcellve Vodafone, yeni bir uygulamayý, çalýþmayý hayata geçirdi.
Yaþanan rekabet ortamýnda daha fazla aboneye sahip olmak için çeþitli kampanyalar düzenleyen GSM operatörlerinden Turkcell, ''Cep Anayasasý'', Vodafone ise ''Tüketici Haklarý Bildirgesi'' ile vatandaþlarýn maðduriyetlerinin en aza indirilmesi, haklarýnýn korunmasýný hedefliyor.
Vodafone'nun ''Tüketici Haklarý Bildirgesi''nden bazý bölümler þöyle:
''Madde 1: Eþitlik Hakký.Mobililetiþimden faydalanmak herkesin hakkýdýr.
Madde 2: Þeffaflýk Hakký. Þeffaf hizmet almak herkesin hakkýdýr. Vodafone, kazanmýþ olduðunuz promosyon TL'leri daha yüksek fiyattan deðil kendi tarifenizin fiyatýndan kullandýrýr.
Madde 3: Seçme Hakký. Özgürce seçmek herkesin hakkýdýr. Vodafone, internetpaketlerini sadece aylýk deðil, ihtiyacýnýz kadar internet kullanmanýz için haftalýk, günlük, saatlik olarak da sunar.
Madde 4: Vazgeçme Hakký. Vazgeçmek herkesin hakkýdýr. Vodafone, numaranýzý taþýyýp çekim kalitesinden memnun kalmazsanýz paranýzý iade eder.
Madde 5: Uluslararasý Ýletiþim Hakký. Uluslararasý iletiþim kurabilmek herkesin hakkýdýr.
Madde 6: Kontrol Hakký. Harcamalarýný kontrol altýnda tutmak herkesin hakkýdýr. Vodafone, tarifenizdeki dakikalarýn yüzde 80'ini harcadýðýnýzda sizi bilgilendirir, fatura tutarýnýzý kontrol etmenizi kolaylaþtýrýr.
Madde 7: Destek Hakký. Zor durumda destek almak herkesin hakkýdýr.
Madde 8: Kolaylýk Hakký. Hizmete kolayca ulaþmak herkesin hakkýdýr.
Madde 9: Geri Bildirim Hakký. Görüþ bildirmek herkesin hakkýdýr. Vodafone, hizmet aldýðýnýz her noktada görüþlerinizi alýr ve size daha iyi hizmet verebilmek için önerilerinizi deðerlendirir.
Madde 10: Güvenlik Hakký. Kiþisel bilgilerinin korunmasý herkesin hakkýdýr.''
-''CEP ANAYASASI''-
Turkcell'incep telefonuabonelerinin iletiþim haklarýný güvence altýna alan ''Cep Anayasasý''nýn bazý maddeleri de þöyle:
''1. Ürün, kampanya ve servisler ile ilgili þeffaf ve anlaþýlýr þekilde bilgi ve destek almak herkesin hakkýdýr. Paketini kullanýrken ve kullanýmý bittiðinde bilgilendirilmek herkesin hakkýdýr.
2. Doðrudan, hýzlý ve kaliteli müþteri hizmetleri herkesin hakkýdýr. Kalite belgesine sahip bir operatörden hizmet almak herkesin hakkýdýr. Çaðrý merkezinde tek tuþla bir dakika içinde gerçek bir müþteri temsilcisiyle görüþmek herkesin hakkýdýr.
3. Kaliteli ses ve internet iletiþimi herkesin hakkýdýr.
4. Acil ihtiyaç halinde, sevdiklerine ve acil yardým numaralarýna eriþebilmek herkesin hakkýdýr. Hattý konuþmaya kapalý dahi olsa, 155 gibi tüm acil numaralara ulaþabilmek herkesin hakkýdýr.
5. Bu anayasaya yeni maddeler önermek, ürün ve hizmet geliþtirmek için her türlü öneride bulunmak herkesin hakkýdýr.
-TÜKETÝCÝLER BÝRLÝÐÝNÝN GÖRÜÞÜ-
Tüketiciler Birliði Genel Baþkaný Nazým Kaya, GSM operatörlerinin tüketici haklarýný esas alarak oluþturup, hayata geçirdikleri bazý maddelerden oluþan anayasa ve bildirgenin sevindirici olduðunu söyledi.
Burada kendilerini sevindiren bölümün ''tüketici haklarýnýn korunmasý'' amacýyla yapýlmasý olduðunu ifade eden Kaya, þunlarý kaydetti:
''Bu noktada, GSM sektöründe faaliyet gösteren firmalar Cep Anayasasý, Tüketici Haklarý Bildirgesi yayýmlayarak doðruluk yarýþýna girmiþ bulunuyorlar. Firmalarýn bu þekilde ataða geçme gayretleri, timsahýn gözyaþlarý þeklinde izah edilebilir. Bunlar firmalarýn bugüne kadar yaptýklarýnýn itiraflarýdýr. Adeta, 'Tüketicileri en çok bu alanlarda maðdur ettik' itiraflarýnýn listesini açýkladýlar.
Tüketicilerin yýllardýr þikayetlerinin zirvede olduðu iki sektörden biri olan iletiþim sektörünün aktörleri, bugüne kadar yaptýklarýnýn yanlýþ olduðunu, bundan sonra yazýlý taahhütleri ile artýk bu hatalarý yapmayacaklarýný bildirmeleri itiraftan ibarettir. Çok net olarak söyleyebiliriz ki, bu metinlerin yayýmlanmasý aþamasýnda dahi ve halen bir çok tüketici maðdur edilmiþtir.''
Kaya, taahhütlerde yer alan hükümlerin mevzuatla düzenlenmiþ olmasýna raðmen tüketicinin zafiyetini ve mecburiyetini sürekli kazanca çeviren operatörlerin itiraflarýný kayda geçirdiklerini belirterek, ''Bu taahhütlerini takip edeceðimizi kamuoyu ile paylaþýyoruz. Bu taahhüt bildirgeleri ile yeni bir kandýrma sürecine girilmemesini arzu ediyor, bunun takipçisi olacaðýmýzý bildiriyoruz'' dedi.
AA