16. Lema birincisi By: hafiza aise Date: 06 Þubat 2011, 10:55:09
BÝRÝNCÝSÝ
Kardeþlerimizden Çaprazzâde Abdullah Efendi gibi bazý adamlar, ehl-i keþiften rivayeten, bu geçen Ramazan'da Ehl-i Sünnet ve Cemaat için bir ferec, bir fütuhat olacaðýný haber verdikleri halde, zuhur etmedi. Böyle ehl-i velâyet ve keþif neden hilâf-ý vâki haber veriyorlar? Benden sordular. Ben de, birden, sünuhat kabilinden olarak verdiðim cevabýn muhtasarý þudur:
Hadis-i þerifte vârit olmuþtur ki, "Bazan belâ nâzil oluyor; gelirken karþýsýna sadaka çýkar, geri çevirir."2 Þu hadisin sýrrý gösteriyor ki, mukadderat, bazý þerâitle vukua gelirken geri kalýr. Demek, ehl-i keþfin muttali olduðu mukadderat mutlak olmadýðýný, belki bazý þerâitle mukayyet bulunduðunu ve o þerâitin vuku bulmamasýyla o hadise de vukua gelmiyor. Fakat o hadise, ecel-i muallâk gibi, Levh-i Ezelînin bir nevi defteri hükmünde olan Levh-i Mahv-Ýsbatta mukadder olarak yazýlmýþtýr. Gayet nadir olarak Levh-i Ezelîye kadar keþif çýkar. Ekseri oraya çýkamýyor.
Ýþte bu sýrra binaen, geçen Ramazan-ý Þerifte ve Kurban Bayramýnda ve daha baþka vakitlerde, istihraca binaen veya keþfiyat nev'inden verilen haberler, muallâk olduklarý þerâiti bulamadýklarý için vukua gelmemiþler ve haber verenleri tekzip etmiyorlar. Çünkü mukadder imiþ, fakat þartý gelmeden o da vukua gelmemiþ.
Evet, Ramazan-ý Þerifte bid'alarýn ref'ine Ehl-i Sünnet ve Cemaatin ekseriyetle hâlis duasý bir þart ve bir sebeb-i mühim idi. Maalesef camilere Ramazan-ý Þerifte bid'alar girdiðinden, dualarýn kabulüne sed çekip ferec gelmedi. Nasýl ki, sabýk hadisin sýrrýyla, sadaka belâyý ref' eder; ekseriyetin hâlis duasý dahi ferec-i umumîyi cezb eder. Kuvve-i cazibe vücuda gelmediðinden, fütuhat da verilmedi.