Nikah bahsi By: sidretül münteha Date: 09 Ocak 2011, 17:24:02
NÝKÂH BAHSÝ
Peygamber Sallallahu Aleyhi Ve Sellem'in Bazý Hanýmlarý Ýle Evlenmesi
4061- Âiþe radiyallahu anhâ'dan: (Allah Resulü sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu:)
"Sen (Âiþe'yi kastediyor) bana üç kere rüyamda gösterildin. Melek seni (rüyamda) bir ipek parçasý içinde getirip «iþte bu senin zevcendir» dedi. Yüzünü açtým baktým ki getirdiði (kýz) sen idin. Diyordum ki: Eðer bu (rüya) Allah'tan ise mutlak bunu gerçekleþtirir." [Buhârî ve Müslim][1]
4062- Tirmizî'nin lafzý: "Bu, dünyada da âhirette de senin zevcendir."[2]
4063- Urve radiyallahu anh'dan: "Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem, Âiþe'yi Ebû Bekr'den istedi. Ebû Bekr dedi ki:
«Ben senin kardeþinim.»
«Sen benim Allah uðrunda ve Kitâb'ýnda kardeþimsin. Ama o, bana helâldir»."[3]
4064- Âiþe radiyallahu anhâ'dan; Dedi ki:
"Ey Allah'ýn Resulü! Ýçinde ot bulunan bir vadide konaklarsan. Otlarýn bir kýsmýný yenmiþ; bir kýsmmý da yenmemiþ bulursan, deveni hangisinde otlatýrsýn?"
"Tabiî otlarý yenmemiþ kýsmýnda" buyurmuþ. Âiþe (bu sözü ile) Allah Resulü sallallahu aleyhi ve sellem'in kýz olarak ancak kendisiyle evlendiðini kastetmiþtir.
[Ýkisi de Buhârî'ye aittir.][4]
4065- Âiþe radiyallahu anhâ'dan: "Allah Resulü sallallahu aleyhi ve sellem, benimle ben altý yaþýmdayken evlendi (niþanlandý). Medine'ye geldik. Haris bin el-Hazrecoðullarýnda konakladýk. Sýtmaya yakalandým. Saçlarým döküldü, (iyileþince) yine uzadý. Ben salýncakta arkadaþlarýmla sallanýp oynarken annem Ümmü Rûmân bana geldi. Benden ne istediðini bilmeden yanma vardým. Elimden tutup beni evin kapýsýnda durdurdu. Ben soluk soluða idim. Nerdeyse kalbim duracaktý. Biraz su alýp yüzüme ve baþýma sürdüm. Beni eve soktu. Evde bir takým Ensâr hanýmlarý vardý.
«Hayýrlý, uðurlu ve bereketli olsun!» dediler. Annem beni onlara teslim etti. Üstümü baþýmý düzelttiler. Çok geçmeden Allah Resulü sallallahu aleyhi ve sellem'i orada görünce irkildim. Beni hemen ona teslim ettiler. Ben o zaman dokuz yaþýndaydým."[5]
4066- Diðer rivayet: : Urve dedi ki:
"Hatice, Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem, Medine'ye gitmeden üç yýl önce vefat etti. Ondan sonra iki veya iki seneye yakýn bir müddet bekledikten sonra Âiþe ile altý yaþýndayken evlendi, dokuz yaþma bastýðýnda onunla zifafa girdi."[6]
4067- Diðer rivayet: "Onunla dokuz sene birlikte oldu."[7]
4068- Diðer rivayet: "Benimle, yedi yaþýmdayken evlendi." [Buhârî, Müslim, Ebû Dâvud ve Nesâî.][8]
4069- Rezîn þunu ekledi: "Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem'e süt hediye edildi; kadýnlara:
«Haydi buyurun için ve arkadaþýnýza da (beni kastediyordu) içirin!" dedi. Utandýlar ve:
«Biz istemiyoruz» dediler. Þöyle buyurdu: "Açlýkla yalan bir arada durmaz; haydi için!» buyurdu. Bunun üzerine içtiler."[9]
4070- Ýbn Ömer radiyallahu anh'dan: "Bedir savaþýna katýlan ve Medine'de vefat eden Hüneys bin Huzâfe es-Sehmî'den dul kalan Hafsa'yý (babasý) Ömer, Osman'a rastladýðýnda (evlenmesi için) teklif etti ve dedi ki:
«Ýstersen Hafsa'yý sana vereyim.» O önce:
«Bir düþüneyim» dedi.
Aradan birkaç gün geçtikten sonra da:
«Onunla evlenmemeyi uygun gördüm» dedi. Ömer dedi ki:
Sonra Ebû Bekr'e teklif ettim ve:
«Ýstersen Hafsa'yý seninle evlendireyim» dedim. Sustu, ses çýkarmadý. Onun için Ebû Bekr'e Osman'a kýzdýðýmdan daha çok içerledim.
Aradan çok geçmeden Hafsa'yý benden (yani Ömer'den) Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem istedi ve derhal onu onunla evlendirdim.
Sonra Ebû Bekr bana rastladýðý zaman þöyle dedi:
«Hafsayý bana arz etmiþtin. Ben de sustum, biliyorsun o zaman belki bana kýrýldýn.»
«Evet» dedim.
«Susmamýn sebebi þu idi: Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem ondan (Hafsa'dan) söz etti de ben onun sýrrýný yaymak istemedim. Eðer O (Hafsa'yý) terk etseydi, ben tabiî ki kabul ederdim»." [Buhârî ve Nesâî][10]
4071- Ümmü Seleme radiyallahu anhâ'dan: ... "Onun iddeti bitince, Ebû Bekr ona haber gönderip istetti. Onunla evlenmeyi kabul etmedi. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem Ömer'i elçi olarak ona gönderip istetince, þöyle dedi:
«Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem'e haber ver, de ki: Ben kýskanç bir kadýným. Ben çok çocuklu bir kadmým. Sonra velilerimden burada kimse yoktur.»
Durumu varýp Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem'e iletince, þöyle buyurdu:
«Git ona dön ve þöyle de: «Ben kýskanç bir kadýným, sözüne gelince; ben, Allah'a dua ederim senin kýskançlýðýný giderir. Ben çocuklu bir kadýným, sözüne gelince, çocuklarý himaye edilecektir. Burada velilerimden hiç kimse yoktur, sözüne gelince, burada bulunan ve bulunmayan velilerinden hiç kimsenin bunu hos görmiyeceðini sanmam.»
Ümmü Seleme, oðlu Ömer'e:
«Ey Ömer! Haydi kalk, Allah Resulü sallallahu aleyhi ve sellem ile beni evlendir!» dedi. Hemen onu onunla evlendirdi." [Nesâî][11]
4072- Enes radiyallahu anh'dan: "Zeyneb'in iddeti bitince, Allah Resulü sallallahu aleyhi ve sellem Zeyd'e þöyle dedi:
«Haydi git ona benim kendini istediðimi bildir!» Zeyd dedi ki:
«Gidip Zeyneb'e þöyle dedim: Müjde! Allah Resulü sallallahu aleyhi ve sellem beni sana gönderdi, seninle evlenmek istiyor.»
«Rabbim tarafýndan emrolunmadýkça böyle bir þey yapamam» dedi ve hemen mescidine gitti (ibadetine koyuldu). Sonra (hakkýnda) âyet nazil oldu. Peygamber sallallahu aleyhi ve selleffl de gelip izinsiz onun yanma girdi." [Müslim ve Nesâî]
Ýnþaallah bu hadis Ahzâb sûresinin tefsirinde ileride gelecektir.[12]
4073- Ümmü Habîbe radiyallahu anhâ'dan:
"O, Ubeydullah bin Cahþ'ýn hanýmý idi. Habeþistanda ölünce, onu Necâþi Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem ile dört bin (dirhem veya dinar) mehir vererek evlendirdi.
Onu Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem'e Þurahbîl bin Hasene ile gönderdi." [Ebû Dâvud ve Nesâî][13]
4074- Diðer rivayette: "Dört bin dirhemle" þeklinde geçmektedir.[14]
4075- Enes radiyallahu anh'dan: "Allah Resulü sallallahu aleyhi ve sellem Hayber'e geldi; Allah kalenin fethini ona müyesser kýlýnca, kendisine Safýyye bint Hüyey bin Ahtab'ýn güzelliðinden söz edildi. Kocasý öldürülmüþtü. Yeni evlenmiþti. Allah Resulü sallallahu aleyhi ve sellem, ganimetten bir pay olarak onu kendi nefsi için seçti. Onunla beraber yola koyuldu; Seddu'r-Revhâ'ya varýnca onunla zifafa girdi. Sonra küçük bir yaygý içerisinde hurma ve keþ karýþýmý bir yemek hazýrlandý ve sonra bana:
«Etrafýndakileri çaðýr\» buyurdu. Ýþte bu yemek Safiyye için düðün yemeði oldu. Sonra Medine'ye doðru hareket ettik. Onun için bineðinin terkisine bir örtü seriyordu. Devesinin yanýnda oturup dizini koyuyor, Safiyye de onun dizine basýp onun devesine öyle biniyordu."[15]
4076- Diðer rivayet: O (Safiyye) Dih-ye'nin payýna düþmüþtü. Müteakiben Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem yedi kiþi karþýlýðýnda Safiyye'yi ondan satýn alýp Üm-mü Süleym'e, yanýnda iddet görmesi ve hazýrlamasý için verdi. Velîmesi (=düðün yemeði) hurma, kuru süt ve yaðdan ibaretti. Ýnsanlar yediler, doydular."
Dediler ki: "Onunla evlendi mi yoksa onu ümmü veled (yani efendisi için çocuk yapan cariye) mi yaptý bilmiyoruz. Eðer onu örterse anla ki o hanýmý olmuþtur; örtmezse o ümmü veleddir." Deveye binerken onu örttü. Bundan onun onunla evlendiðini anladýlar.
Medine'ye yaklaþýnca, Allah Resulü sallallahu aleyhi ve sellem bineðini hýzlandýrdý, biz de hýzlandýrdýk. Derken Adbâ (devesi) tö-
kezledi. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem düþtü, o da düþtü. Kalkýp onu örttü. Kadýnlar gördüler ve þöyle dediler:
«Allah Yahudi olan bu kadýný uzaklaþtýr-sýnî»" [Buhârî, Müslim, Ebû Dâvud ve Nesâî.][16]
4077- Âiþe radiyallahu anhâ'dan:
Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem'in hanýmlarýndan Benu'l-Mustalik'ten Cüveyri-ye binti'l-Haris, Sabit bin Kays bin Þem-mâs'ýn hissesine düþtü. Kendini borçlandýrmak ve borcunu ödeyip azat ettirmek için onunla mükâtebe anlaþmasý yaptý. Son derece güzel bir kadýndý. Gözün onda hazzý vardý (gören zevk duyardý).
Allah Resulü sallallahu aleyhi ve sellem'e gelip mükâtebe için (gerekli parayý bulmakta) yardým istedi. Kapýda durduðu zaman, durumundan hoþlanmadým. Benim gördüðümü (güzelliðini) mutlaka Allah Resulü sallallahu aleyhi ve sellem'in de göreceðini anladým. Dedi ki:
«Ey Allah'ýn Resulü! Ben Cüveyriye bin-ti'1-Hâris'im. Durumum sana gizli deðil, pek âlâ biliyorsun; ben Sabit bin Kays'in hissesine düþtüm. Kendimi azat ettirmek için ona borçlandým, mükâtebe akdi yaptým. Bana yardým etmen için sana geldim.»
«Sana istediðinden daha hayýrlýsýný teklif etsem hoþlanýr mýsýn?»
«-Nedir o ey Allah'ýn Resulü?»
«Borçlarýný (mükâtebe bedelini) ödeyip seninle evleneyim!»
«Olur» dedi.
Orada bulunan insanlar Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem'in Cüveyriye ile evlendiðini duyunca, ellerindeki esirleri azat edip salýverdiler ve «Bunlar Allah Resulü sallallahu aleyhi ve sellem'in akrabalarýdýr (hanýmý tarafýndan yakýnlarýdýr)» dediler."
(Âiþe) dedi ki: "Kavmi hakkýnda ondan daha bereketli bir kadýn görmedim. Onun yü-züsuyu hürmetine, Mustalikoðullanndan tam yüzden fazla ev halký hürriyetine kavuþtu."
[Ebû Dâvud][17]
4078- Âiþe radiyallahu anhâ'dan: "Cevn'in kýzý (Ümeyme) Allah Resulü sallallahu aleyhi ve sellem'in yanýna girince: «Senden Allah'a sýðýnýrým!» dedi. Allah Resulü sallallahu aleyhi ve sellem'in cevabý: «Çok büyük bir varlýða sýðýndýn. Haydi git, ailene dön!»" [Buhârî ve Nesâî, "Kilâbîlerden bir kadýn girince" lafzý ile.][18]
4079- Ebû Üseyd'den nakledilen diðer rivayet:
Allah Resulü sallallahu aleyhi ve sellem onun (Ümeyme'nin) yanýna girip onunla baþ-baþa kalýnca, "Haydi kendini bana baðýþla!" dedi. O þu cevabý verdi:
"Kraliçe bir kadýn kendi nefsini teb' asýna hibe eder mi?"
Onun sinirini sakinleþtirmek için elini ona uzatýnca, þöyle çýkýþtý:
"Senden Allah'a sýðýnýrým!"
"Sen, gerçekten sýðýnýlmaya lâyýk olana sýðýndýn" deyip (yanýmýza) çýktý ve þöyle dedi:
"Ey Ebû Üseyd! Buna râzikiyye (denilen beyaz keten kumaþtan yapýlmýþ) iki elbise verip, ailesine yetiþtirip onlara kavuþtur."[19]
4080- Diðer rivayet:
"Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem, Ümeyme bint Þarâhîl ile evlendi." Benzeri rivayet.[20]
4081- Buhârî ve Müslim, Sehl bin Sa'd'-dan benzerini rivayet ettiler; onda þöyle geçmektedir:
"Ona (kadýna) dediler ki: «Bu kimdir biliyor musun?» «Hayýr» dedi.
«Bu Allah Resulüdür, seni istemek için geldi» dediler.
«Peygamber 'le evlenmeyi kaçýrmaktan dolayý bedbaht oldum» dedi."[21]
4082- Ümmü Þerîk radiyallahu anhâ'dan: "O, kendini Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem'e baðýþlayanlardandý."[22]
4083- Enes radiyallahu anh'dan: "Dediler ki: «Ey Allah'ýn Resulü! Ensâr hanýmlarýndan hiçbirisiyle evlenmiyecek misin?»
«Onlarda aþýn kýskançlýk vardýr» buyurdu." [Nesâî][23] [1] Bu hadisi Buhârî (nikâh 9, VI, 119; 35/1, VI, 131; ta'bîr 20-21, VIII, 75-6) ve Müslim (fadâilu's-sahâbe no. 79, s. 1889).
Rudani,Büyük Hadis Külliyatý, Cem’ul-fevaid, Ýz Yayýncýlýk: 2/226.
[2] Bu rivayeti Tirmizî (no. 3880), Abd b. Humeyd an Ab-dirrezzâk an Abdillah b. Amr b. Alkame an ibn e. Hüseyn an Ýbn e. Müleyke an Âise seneâi ile tahrîc etti ve isnadý hakkýnda "hasen garîb" hükmü verdi.
Rudani,Büyük Hadis Külliyatý, Cem’ul-fevaid, Ýz Yayýncýlýk: 2/226.
[3] Bu hadisi Buhârî (nikâh 11, VI, 120), Abdullah b. Yûsuf an Ley s an Yezîd an Ýrak an Urve senedi ile tahrîc etti.
Rudani,Büyük Hadis Külliyatý, Cem’ul-fevaid, Ýz Yayýncýlýk: 2/226.
[4] Bu hadisi Buhârî (nikâh 9, VI, 119), Ýsmaîl b. Abdillah .. an ahîhî an Süleyman an Hisâm b.Urve an ebîhî an Âise senedi ile tahrîc etti.
Rudani,Büyük Hadis Külliyatý, Cem’ul-fevaid, Ýz Yayýncýlýk: 2/226.
[5] Bu hadisi Buhârî (nikâh 38-39, VI, 134; 57-59, VI, 139; 61, VI, 140), Müslim (nikâh no. 69-72, s. 1038-9), Ebû Dâvud (no. 2121,4933-7), Nesâî (nikâh 29/1-3, VI, 82) ve Ýbn Mâce (no. 1876), Hisâm b. Urve an ebîhî an Âise asl-ý senedi ile tahrîc ettiler.
Rudani,Büyük Hadis Külliyatý, Cem’ul-fevaid, Ýz Yayýncýlýk: 2/226-227.
[6] Bu hadisi Buhârî (nikâh 38-39, VI, 134; 57-59, VI, 139; 61, VI, 140), Müslim (nikâh no. 69-72, s. 1038-9), Ebû Dâvud (no. 2121,4933-7), Nesâî (nikâh 29/1-3, VI, 82) ve Ýbn Mâce (no. 1876), Hisâm b. Urve an ebîhî an Âise asl-ý senedi ile tahrîc ettiler.
Rudani,Büyük Hadis Külliyatý, Cem’ul-fevaid, Ýz Yayýncýlýk: 2/227.
[7] Bu hadisi Buhârî (nikâh 38-39, VI, 134; 57-59, VI, 139; 61, VI, 140), Müslim (nikâh no. 69-72, s. 1038-9), Ebû Dâvud (no. 2121,4933-7), Nesâî (nikâh 29/1-3, VI, 82) ve Ýbn Mâce (no. 1876), Hisâm b. Urve an ebîhî an Âise asl-ý senedi ile tahrîc ettiler.
Rudani,Büyük Hadis Külliyatý, Cem’ul-fevaid, Ýz Yayýncýlýk: 2/227.
[8] Bu hadisi Buhârî (nikâh 38-39, VI, 134; 57-59, VI, 139; 61, VI, 140), Müslim (nikâh no. 69-72, s. 1038-9), Ebû Dâvud (no. 2121,4933-7), Nesâî (nikâh 29/1-3, VI, 82) ve Ýbn Mâce (no. 1876), Hisâm b. Urve an ebîhî an Âise asl-ý senedi ile tahrîc ettiler.
Rudani,Büyük Hadis Külliyatý, Cem’ul-fevaid, Ýz Yayýncýlýk: 2/227.
[9] Rudani,Büyük Hadis Külliyatý, Cem’ul-fevaid, Ýz Yayýncýlýk: 2/227.
[10] Lafýz Buhârî'ye aittir. Bu hadisi Buhârî (nikâh 33, VI, 130; 36/3, VI, 133; 46, VI, 137) ve Nesâî (nikâh 30, VI, 83), ez-Zührîan Salim b. Abdillah b. Ömer an ebîhî asl-ý senedi ile tahrîc ettiler.
Rudani,Büyük Hadis Külliyatý, Cem’ul-fevaid, Ýz Yayýncýlýk: 2/227.
[11] Bu hadisi Nesâî (nikâh 28, VI, 81), Muh. b. Ýsm. b. Ýbr. an Yezîd (b. Hârûn) an Hammâd b. Seleme an Sabit el-Bünânî an Ýbn Ömer b. e. Seleme an ebîhî an Ümmi Seleme senedi ile tahrîc etti.
Rudani,Büyük Hadis Külliyatý, Cem’ul-fevaid, Ýz Yayýncýlýk: 2/227-228.
[12] Bu hadisi Müslim (nikâh no. 89, s. 1048) ve Nesâî (nikâh 26/1, VI, 79), Süleyman b. el-Muðîre an Sabit an Enes asl-ý senedi ile tahrîc ettiler.
Rudani,Büyük Hadis Külliyatý, Cem’ul-fevaid, Ýz Yayýncýlýk: 2/228.
[13] Bu hadisi Ebû Dâvud (no. 2107) ve Nesâî (nikâh 68, VI, 119), Abdullah b. el-Mübârek an Ma'mer ani'z-Züh-rtan Urve an Ümmii Habîbe asl-ý senedi ile tahrîc ettiler. Ýlk lafýz Ebû Davud'a, ikincisi ise Nesât'ye aittir.
Rudani,Büyük Hadis Külliyatý, Cem’ul-fevaid, Ýz Yayýncýlýk: 2/228.
[14] Bu hadisi Ebû Dâvud (no. 2107) ve Nesâî (nikâh 68, VI, 119), Abdullah b. el-Mübârek an Ma'mer ani'z-Züh-rtan Urve an Ümmii Habîbe asl-ý senedi ile tahrîc ettiler. Ýlk lafýz Ebû Davud'a, ikincisi ise Nesât'ye aittir.
Rudani,Büyük Hadis Külliyatý, Cem’ul-fevaid, Ýz Yayýncýlýk: 2/228.
[15] Lafzý Buhârî'ye (buyu' 111) aittir. Bu hadisi Buhârî (buyu' 111, III, 42; cihâd 74, III, 224; maðâzî 38, VI, 77; afime 28, VI, 206-7; da'vât 36, VII, 158), Müslim (hacc no. 462, s. 993), Ebû Dâvud (no. 2995) ve Nesâî (istiâze 45, VIII, 274), Amr b. e. Amr an Enes asl-ý senedi ile tahrîc ettiler.
Rudani,Büyük Hadis Külliyatý, Cem’ul-fevaid, Ýz Yayýncýlýk: 2/228-229.
[16] Bu rivayeti Müslim (nikâh no. 87, s. 1045-6), Ýbn e. Þey-be an Affân an Hammâd b. Seleme an Sabit an Enes senedi ile daha uzun bir metinle tahrîc etti.
Rudani,Büyük Hadis Külliyatý, Cem’ul-fevaid, Ýz Yayýncýlýk: 2/229.
[17] Bu hadisi Ebû Dâvud (no. 3931), Abdülazîz b. Yahya an Muh. b. Seleme an Muh. b. Ýshâk an Muh. b. Ca'fer b. ez-Zübeyr an Urve an Âise senedi ile tahrîc etti.
Rudani,Büyük Hadis Külliyatý, Cem’ul-fevaid, Ýz Yayýncýlýk: 2/229.
[18] Bu hadisi Buhârî (talâk 3/1, VI, 163) ve Nesâî (talâk 14, VI, 156), el-Veltdb. Müslim ani'l-Evzâf ani'z-Zührî an Urve an Âiþe asl-ý senedi ile tahrîc ettiler.
Rudani,Büyük Hadis Külliyatý, Cem’ul-fevaid, Ýz Yayýncýlýk: 2/230.
[19] Bunu Buhârî (talâk 3/2, VI, 163), Ebû Nuaym an Abdir-rahman b. Gasîl an Hamza b. e. Useyd an Ebî Üseyd senediyle tahrîc etti.
Rudani,Büyük Hadis Külliyatý, Cem’ul-fevaid, Ýz Yayýncýlýk: 2/230.
[20] Bu rivayeti Buhârî (talâk 3/3, VI, 164), el-Hüseyn b. el-Velîd en-Neysâbûrî an Abdirrahman an Abbâs b. Sehl b. Sa'd an ebîhî ve Ebî Üseyd senedi ile tahrîc etti.
Rudani,Büyük Hadis Külliyatý, Cem’ul-fevaid, Ýz Yayýncýlýk: 2/230.
[21] Bu hadisi Buhârî (eþribe 30/1, VI, 252) ve Müslim (eþribe no. 88, s. 1591), Muh. b. MutarrifEbû Gassân an Ebî Hazým an Ebî Hureyre asl-ý senedi ile tahrîc ettiler.
Rudani,Büyük Hadis Külliyatý, Cem’ul-fevaid, Ýz Yayýncýlýk: 2/230.
[22] Rudani,Büyük Hadis Külliyatý, Cem’ul-fevaid, Ýz Yayýncýlýk: 2/230.
[23] Bu hadisi Nesâî (nikâh 16, VI, 69), Ýshâk b. Ýbr. ani'n-Nadr an Hammâd b. Seleme an Ýshâk b. Abdillah an Enes senedi ile tahrîc etti.
Rudani,Büyük Hadis Külliyatý, Cem’ul-fevaid, Ýz Yayýncýlýk: 2/230.
Ynt: Nikah bahsi By: ceren Date: 16 Mart 2018, 14:46:25
Essela aleykum. RABBÝM bizleri islama uygun olarak evlenen nikahini kiyan kullardan eylesin inþallah. RABBÝM razi olsun bilgilerden kardesim...
Ynt: Nikah bahsi By: Bilal2009 Date: 16 Mart 2018, 15:33:38
Ve aleykümüsselam Rabbim her evliligi hayýrlý eylesin inþallah Rabbim paylaþým için razý olsun