Zarar Verme Niyeti By: meryem Date: 21 Aralýk 2010, 10:54:12
1- Zarar Verme Niyeti
Sosyal alanda, îslâm dininin dürüst uygulanmasýnýn, ayný zamanda âdâlet ve merhametin hâkim olduðu güçlü ve mutlu, ahenkli ve müreffeh bir cemiyeti meydana getirmekten geri kalmayacaðý bir tedbirler bütününü almýþ olduðu bilinmektedir. Fakat diðer taraftan dünyanýn en iyi kanununun, uygulandýðý veya onu uygulamaya davet ettiði insanlarýn iyi iradesi olmaksýzýn güçsüz olacaðýný da bilmekteyiz. Bir kanunu baltalamanýn en korkunç yolu, ona sert bir mukavemeti karþý çýkarmaktan veya onun uygulanmasýný ihmal etmekten ibaret deðildir: Bu, nazarî temizliðini lekelemeden ve kullanýmýný daha temiz ellere tahsis etmek suretiyle onun kutsallýðýna saygý göstermenin baþka: bir þekli olacak; ve ayrýca o, uygulanmaya konulacak olursa, onun saðlamlýðýný isbatlamak için ona zaman býrakmak olacaktýr. Bir kanuna karþý en kötü ve en zararlý tutum, itinâ ile harfiyen hürmet ederek, onu hedefinden saptýrmak için tam anlamýyle hazýrlanarak, böylece onu iyilik ve merhamet sever iken, çok zalim ve menfur kýlmak suretiyle onun karþýsýnda dindar bir görünüme bürünmektir. Kur'ân'm kötü niyetli evliliðe dair bazý uzlaþtýrmalar konusunda adlandýrdýðý þudur: "Allah'ýn âyetlerini alaya almak." (el-Bakara 2/231).Mesele þudur: Biz, Kur'ân'm eþler arasýndaki bu kudsî baðý, bütün makul vasýtalarla devam ettirmeye ve saðlamlaþtýrmaya ne derecede çalýþtýðýný biliyoruz. îlk önce, hoþlanmasalar bile, erkeklere, eþlerine insanca muamele etmelerini emrederek[145]. Sonra, bazý taviz verme pahasýna da olsa, zevcelere kocalarýyla anlaþmalarýný öðütleyerek[146] Nihayet, — aralarýnda davalarýný çözemedikleri durumda— bir uzlaþtýrma bulmaya çalýþmak için, iki tarafý onlarýn ihtilâfýný, onlarýn her biriyle ilgili ailelerinden birer hakem olmak üzere iki üyenin hakemliðine sunmaya davet ederek[147]. Daha âlâsý! Eðer bütün bu uzlaþtýrýcý çabalar baþarýsýzlýða uðramýþ ve boþanma kararlaþtýrýlmýþ ise, Kur'ân kocaya bir mühlet verir ki, o bu süre boyunca meseleyi yeniden düþünsün[148]. Eðer onun arkasýnda ikinci bir anlaþmazlýk meydana gelir ve ikinci bir boþanma kararý ortaya çýkarsa, Kur'ân tarafýndan yeniden benzer bir uzlaþtýrma mühleti verilir. Ve ayrýlma ancak üçüncü boþanmada kesin duruma gelir[149]. Artýk bir evlilik ruhunun, fýtratý bozmaksýzýn sürüp gidemeyeceðini itiraf etmek gerekir, imdi, evliliðe müteallik baðýn kopmasýný önlemek ve bilhassa onarmak gayesiyle olan bütün bu teþebbüslerin amacý, ne pahasýna olursa olsun, ancak çatýþmak için birbirine yaklaþan iki zýt unsuru birleþtirmek deðildir. Tam tersine onlar, olay sona erdikten ve ruhlar yatýþtýktan sonra, ailevî bir hayatýn normal seyrini yeniden almasý için imkân tasarlamaktadýr. Kur'ân-ý Kerim açýkça, ailevî birliðe bu yeniden dönüþü, çiftlerden her birinin ödevlerini dürüstçe edayý ümit etme þartýna baðlamaktadýr[150].Bununla beraber kindar insanlarýn garazý, onlara verilen bu hakký kötüye kullanmak ve onu eþleri için bir eziyet vasýtasý yapmak ister. Onlara tahsis edilen süre boyunca ihtiyarlarýný geciktirerek ve ancak son anda kararlarýný belli ederek, sonunda hanýmlarýna dönerler, yalnýz geçmiþin bir unutulmasý maksadý ile ve yeni bir sevgiden dolayý saðlam bir hava oluþturmak niyetiyle deðil, ayný zamanda onlarý yeni baþtan boþamak ve böylece onlarýn dikkatini hep uyanýk tutmak maksadýyledir ki bu durum, bu görünür baðla onlara biraz daha çok saadet getirmeye elveriþli baþka bir evlilik teþkil etmesine engel olurken, ancak onlarýn hürriyetlerinin ayak baðlarýný devam ettirmek için olacaktýr. Kur'ân, birçok yerde böyle günahkâr niyetlere karþý, insanlarý uyarmakta ve bazen çok sert ifâdeler ku Uanmaktadýr[151]Yararlanacaklara yardým etmekten ziyade meþru varisleri mahrum býrakmak gayesinde olan vâsîlere de benzeri bir uyarma yapýlmýþtýr[152] Bir çok diðer misâller [153]arasýnda bu Kur'ânî misâllerden hiç þüphesiz Hz. Peygamber herkes için tesbit ettiði þu cihanþümul kuralý çýkarmýþtýr: "Ne baþkasýna, ne kendine asla zarar vermemek"[154][145] en-Nisâ4/19.
[146] en-Nisâ 4/128.
[147] en-Nisâ 4/35.
[148] el-Bakara 2/228.
[149] el-Bakara 2/229.
[150] el-Bakara 2/228.
[151] el-Bakara 2/230.
[152] en-Nisâ 4/12.
[153] Meselâ, el-Bakara 2/233,282; et-Talâk 65/6.
[154] Mâlik, Muvatta', Kitâbü'l-Akdiya, Bab 26.
Ynt: Zarar Verme Niyeti By: ceren Date: 03 Þubat 2017, 18:55:32
Esselamu aleyküm.Allahýn yarattýðý tüm varlýklara merhamet eden,onlara iyi bakýp davranan ve zarar vermekden uzak kalýp allahýn rahmetine kavuþan kullardan eylesin bizleri inþallah...
Ynt: Zarar Verme Niyeti By: HALACAHAN Date: 21 Nisan 2017, 16:31:05
Aleykum selam Rabbim niyeti halis kullarindan eylesin bizleri insaalalh
Ynt: Zarar Verme Niyeti By: Bilal2009 Date: 21 Nisan 2017, 16:56:40
Ve aleykümselam Rabbim bizleri hep yarar niyeti taþýyan kullarýndan eylesin Rabbim paylaþým için razý olsun
Ynt: Zarar Verme Niyeti By: Sevgi. Date: 21 Nisan 2017, 18:17:50
Aleyna ve Aleykümüsselam. Mevlam bizleri herdaim niyeti güzel kullarýndan olabilmeyi nasip etsin inþaAllah. Amin
Ynt: Zarar Verme Niyeti By: ceren Date: 30 Mart 2018, 14:44:58
Aaleylumselam.rabbim razý olsun paylasimdan kardeþim. ..
Ynt: Zarar Verme Niyeti By: Yehma Date: 26 Ekim 2018, 07:43:06
Biz bize kötülük edene kiþiye bile zarar verme niyetibde olamayýz Ýslam dini bunu uygun görmez. Böyle bir niyette olsak bir yapsak iki kere yapsak üç kere yapsak, bunu alýþkanlýk haline getirebiliriz. Biz niyetimiz amelimiz iyi olana yönelmek ve yöneltmek olmalýdýr. Bu hayatýn her alanýnda böyledir
Ynt: Zarar Verme Niyeti By: Zehra.hunerli Date: 26 Ekim 2018, 09:19:15
Peygamber Efendimiz Mekke'de peygamber olmadan önce el Emin olarak biliniyordu peygamber olduðunda inanmayanlar bile onun her konuda dürüst olacaðýna ve yalan söylemeyeceðine ne olursa olsun asla hak yemeyeceðini ve Ondan kimseye zarar gelmeyeceðini biliyorlardý Bu yüzden kendisine el Emin kendisinden emin olunan kiþi demiþlerdir paylaþým için Allah razý olsun