Edebul Mufred
Pages: 1
Temenni etmek By: sidretül münteha Date: 20 Aralýk 2010, 17:09:57
(388) Temenni Etmek


878— Hazreti Aiþe þöyle demiþtir:

—  Bir gece, peygamher (Sav) in uykusu kaçtý da:

«—   ashabýmdan salih bir adam bana geleydi de, beni bu gece gözetleyip koruyaydý,» buyurdu. O esnada bir þakýrtý  duyduk. Bunun üzerine Peygamber:

— Kimdir o?» dedi.

—  Sa'd, cevabý varildi. (Sa'd dedi ki:) Ey Allah'ýn Resulü! Ben seni korumaya geldim

—  Bundan sonra Peygamber  (Sallallahü Aleyhi ve Sellem) uyudu; Öyle korumaya geldim ki, uyku teneffüsünü iþittik.[479]

 

Allah Tealâ, Maide sûresinin 67. âyetinde : «Allah seni insanlardan koruyacaktýr.»

Diye Peygambere hitap ettiði halde, yine Peygamber'in korunmak için bir kimsenin bulunmasýný arzu etmesi iki þekilde yorumlanýr:

1— Hadîs-i jerîfin varid olduðu hâdise, bu âyet-i kerîmenin inmesinden önce vaki olmuþtur. Nitekim Bedir, Uhud, Hendek, Hayber, Hvneyn savaþlarýnda Hz. Peygamber in muhafaza edilip korunduðuna dair haberler var­dýr. Hatta Peygamber'in muhafýzlarý olarak þu Ýsimler söylenir: Sa'd ibni Muaz, Muhammed ibni MesIeme , Zübeyr, Ebû Eyyûb, Zekvân, Mihcen , Abbas ve Ebû Reyhane...    Ayet nazil olunca bu görev terkedilmiþtir.

2— Ayetin nüzulünden sonra da muhafýzlýk görevi devam etmiþtir. Hz. Peygamber in korunmasý iþini Cenab-ý Hak tekeffül etmiþse de, kulluk gö­revini yerine getirmek ve Allah'a tevekkülü tam yapmak ve insanlara ted­bir alma bakýmýndan yof göstermek için korunmayý Ýhmal etmemiþlerdir. Bu arada hak ve mubah olan þeyleri temenni etmenin, keski þu olaydý diye, istek ve arzuda bulunmanýn sakýncalý bir hareket olmadýðýný da öðrenmiþ bulunuyoruz. Temenni, gelecek zamanda bir nimete ve bir Ýþe kavuþmayý arzu edip istemek demektir.[480]

 

(389) Bir Adama, Bir Þeye, Bir Ata Bu Bahirdir = Denizdir Denilir
 

879— Enes ibni Malik'in þöyle dediði iþitilmiþtir:

Medine'de (bir gece insanlarý dehþete düþüren) bîr korku oldu da Peygamber (Sallallahü Aleyhi ve Sellem) (korkuya sebep olan gürültünün düþman sesi olup olmadýðýný araþtýrmak üzere) Ebû Talha'nýn atýný ariyet olarak aldý. Bu ata Mendûb adý verilmiþti. Peygamber buna bindi, (keþfi­ni yaptý). Dönünce þöyle buyurdu:

«— Hiç bir þey görmedik, (korkulacak bir tehlike yok). Gerçek su ki. bu atý bir bahir es deniz bulduk.»[481]

 

Bahir, derya ve deniz demektir. «Bu insan derya gibidir.» Ýlim ve fa­zileti fazla olan kimseye dendiði gibi, yorulmasý olmayan, uzun nefesli ve koþucu hayvana da denir. Ýnsan ve eþya hakkýnda bu kelimenin kullanýl­masý mubah olduðuna delil olarak bu hadîs-i þerif getirilmiþtir. Ayný za­manda Peygamber (Sav) insanlarýn en cesuru bu­lunduðuna delil olarak da bu hadîs-i þerif birinci cildin 303 sayýsýnda geç­miþti. Oraya müracaat edilsin.[482]



[479] Buhâri: (94) Kitabu't-Temenni. (4.)Müslim: (44) Kitabu Fezaili's-Sahâbe, Hadts : 39-40. Tirmizi:  (30) Kltftbu'l-Menakýb. Hfcdis : 3757. todlu'llah; C. I. s. 327-328.

A. Fikri YAVUZ, Ýmam Buhari’nin Derlediði Ahlak Hadisleri (Edeb-ül Müfred), Sönmez Neþriyat: 2/232.

[480] A. Fikri YAVUZ, Ýmam Buhari’nin Derlediði Ahlak Hadisleri (Edeb-ül Müfred), Sönmez Neþriyat: 2/232-233.

[481] Buhdrî; (51) KÝtabýý'1-Hibe, (33.) Bab. Müslim : <43) KItabu'l-Fezall, Hadis : 48. Fadlu'llah: C. II, s. 228-229.

A. Fikri YAVUZ, Ýmam Buhari’nin Derlediði Ahlak Hadisleri (Edeb-ül Müfred), Sönmez Neþriyat: 2/233.

[482] A. Fikri YAVUZ, Ýmam Buhari’nin Derlediði Ahlak Hadisleri (Edeb-ül Müfred), Sönmez Neþriyat: 2/234.




Ynt: Temenni etmek By: ceren Date: 02 Aralýk 2017, 14:25:04
Esselamu aleyküm.Her þeyi allahdan dileyen temenni eden ve hayrý ondan isteyen kullardan olalým inþallah.Rabbim razý olsun paylaþýmdan....
Ynt: Temenni etmek By: Sevgi. Date: 02 Aralýk 2017, 20:09:08
Ve aleykümüsselam Efendimiz i Allah koruyordu en büyük koruyucu O dur böyle olduðu halde yinede O nu insanlarda korumuþ muhafýzlýk yapmýþtýr inþaAllah

radyobeyan