4. Sınıf Sınav Soruları
Pages: 1234
Ynt: Din Eğitimi II Sınav Soruları By: birızbın Date: 12 Aralık 2010, 10:56:34
arkadaşlar,her şey için teşekkürler...
Ynt: Din Eğitimi II Sınav Soruları By: yüsra72 Date: 13 Aralık 2010, 01:38:57
Alıntı sahibi: nazlı üzerinde 12 Aralık 2010, 03:00:52
Din eğitimi bilimi konusunda aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?


 
Din Eğitimi bilimi, İlahiyatın bir yan dalı olarak düşünülebileceği gibi eğitimin bir yan dalı olarak da düşünülebilir.
 
Din eğitim ve öğretimi ile ilgili bütün işleri bilimsel yöntemlerle araştırıp betimleme, tahlil etme, geliştirme yönünde çalışmalar yapar.
 
Din konusunda kime, neyin, nasıl, hangi düzeyde öğretileceğini araştırır.
 
Din eğitimi bilimi, dini bilgileri temel kaynaklardan araştırma ve onları yorumlama ve değerlendirme ile uğraşmaz
 
Din eğitimi bilimi, insanlara dini bilgileri en iyi öğretmenin bir yoludur.

bunun "d" olduğunu düşünenler olduğu kadar "e" olduğunu düşünenler de var mı acaba   ???
yoksa ben mi yanlış bi yoldayım  ::)


bence cvp e dir:) çünkü din eğitim bilimi dini öğretmez, nasıl öğretileceğinin üzerinde durur.
Ynt: Din Eğitimi II Sınav Soruları By: eliff Date: 13 Aralık 2010, 23:11:48
Hangisi din eğitimi biliminin görevlerinden değildir
Allah tasavvurunun oluşumunu incelemek
Ynt: Din Eğitimi II Sınav Soruları By: Çiçekler Date: 15 Aralık 2010, 14:06:26
merhaba arkadaşlar farklı bir soru peygamberimizin hikmet müminin yiğitidir;onu nerede bulursa almaya hakkı vardır hadisi hangi ilkeden bahseder? cevabı Bilginin kaynağı ilkesi
Ynt: Din Eğitimi II Sınav Soruları By: hira---erva Date: 15 Aralık 2010, 23:44:21
hepinizden Allah razı olsun

Ynt: Din Eğitimi II Sınav Soruları By: hira---erva Date: 16 Aralık 2010, 00:06:14
sorular genelde aynı arkadaşlar sağolun

Ynt: Din Eğitimi II Sınav Soruları By: yasir Date: 17 Aralık 2010, 12:22:07
kaydedemedim. ama bir soru da yaklaşık olarak böyle:

Öğretimde zaman kazandırıcı olan, çok fazla konunun anlaşılmasına elverişli olan fakat kalıcı bilgi almaya elverişli olmayan yöntem hangisidir?ben ANLATIM YÖNTEMİ dedim. çünkü anlatımda öğretmen zamanı ekonomik kullanarak konuşur da konuşur, konuları bitirir. ama öğrenci ne anladı? yarısını unuttu :D
Ynt: Din Eğitimi II Sınav Soruları By: birızbın Date: 28 Aralık 2010, 00:06:55
Davet metodu doru,sa
Ynt: Din Eğitimi II Sınav Soruları By: hacer Date: 19 Temmuz 2011, 20:54:24
İTİDAL İLKESİ ÇIKTI. İNSANIN FITRATI GEREĞİ SEVGİ-BAĞLILIK, KORKU UMUTSUZLIK.. ..
Ynt: Din Eğitimi II Sınav Soruları By: sevda bayram Date: 14 Kasım 2011, 20:47:25
din eğitimi ıı  sınavına girdim bütün sorular aynıydı Allah cümlemize kolaylık versin :)
Ynt: Din Eğitimi II Sınav Soruları By: selsebil Date: 15 Kasım 2011, 23:46:55
soruları paylaşan arkadaşlardan Allah razı olsun.farklı olarak kalp eğitimin tam olarak nedir diye bir soru vardı.
Ynt: Din Eğitimi II Sınav Soruları By: aksan05 Date: 16 Kasım 2011, 16:49:13
"İnsanlara durumlarına göre davranınız" anlamındaki hadiste belirtilen husus hangi din eğitimi ilkesine işaret etmektedir?
Hiçbiri
Gelişim sürecine göre eğitim ilkesi
İtidal ilkesi
Bilginin yararlılığı ilkesi
Bütünlük ilkesi


 
 İnsanın sağlam bir dini kişilik kazanması ve dengeli dini davranışlar geliştirebilmesi için onun eğitiminde birbiri ile uyumlu bir bütünlük içinde dikkate alınması gereken üç özellik aşağıdakilerden hangisidir?

Beden, zihin, kalp
Zihin, ruh, duygular
Beden, zihin, duygular
Zihin, kalp ,ruh
Kalp, ruh, nefis

"Hikmet müminin yitiğidir; onu nerede bulursa almaya hakkı vardır." Anlamındaki hadiste hangi din eğitimi ilkesine işaret edilmektedir?
 
Bilginin kaynağı ilkesi
Bütünlük ilkesi
Bilginin yararlılığı ilkesi
Bilginin gerekliliği ilkesi
İtidal ilkesi

Ynt: Din Eğitimi II Sınav Soruları By: marslan Date: 16 Kasım 2011, 18:42:01
TEŞEKKÜRLER ARKADAŞLAR. EMEĞİNİZE SAĞLIK. 
Ynt: Din Eğitimi II Sınav Soruları By: marslan Date: 16 Kasım 2011, 19:07:06
UMARIM FAYDALI OLUR.KIBRİS-İ:Din Eğitimi II Sınav Soruları


1-Aşağıdakilerden hangisi İslam eğitiminin esasları bakımında doğru değildir?
İslam eğitimi açısından insandaki zihin, kalp ve nefis kuvvelerinin eğitilmesi esastır.
 İslam eğitiminin temel esasları Hz. Peygamberin hadislerine dayanır.
 İslam eğitimine dair bütün etkinlikler insanın zihnini, kalbini ve nefsini olgunlaştırmayı hedef almak durumundadır.
 İslam dinin Müslümanlardan istediği üç temel özellik, kamil bir iman, salih amel ve güzel ahlaktır.
 İslam eğitimine dair bütün etkinlikler insanın zihnini, kalbini ve nefsini olgunlaştırmayı hedef almak durumundadır.
2-Aşağıdaki maddelerden hangileri din eğitimi biliminin görevi kapsamına girer?
1- Çalışmalarında sosyal, kültürel ve teknolojik gelişmeleri dikkate almak
2- Dinin tarihi gelişimini incelemek
3- İnsanları hayatın manasını aramağa teşvik etmek
4- Mevcut bilimlerden yararlanarak sosyal, kültürel ve teknik gelişmeleri iman ile ilişkilendirmek
5- Toplumdaki sosyal, kültürel ve teknolojik gelişmeleri incelemek
6- Din eğitim ve öğretim faaliyetleri için elverişli öğretim programları geliştirmek
 3,4,5,6 
 3.4.6 
 Hepsi
 1,2,4,6 
 1,3,4,6
3-Tarih boyunca toplumlarda müzikten mimariye, şiirden güzel sanatlara, insani ilişkilerden âdet ve geleneklere her alanda dinin derin izlerini görmek mümkündür.” ifadesiyle anlatılmak istenen durum din eğitiminin dayandığı hangi temele işaret etmektedir?
  Sosyal temel 
  Felsefi temel 
  Psikolojik temel 
  Tarihi temel 
  Kültürel temel 
4-Aşağıdaki ifadelerden hangisi din eğitiminin dayandığı kültürel temelleri anlatmamaktadır?
  a-Dinin değişmez davranış normlarının sürekliliği, bunlarım kültürel yaşantılardaki yansımalarına bağlıdır. 
b-  Din, toplum kültürü oluşturup şekillendiren en önemli unsurlardan biridir. 
c-  Her toplum şöyle veya böyle derin tarihi kökleri olan bir kültürel mirasa sahiptir. 
d-Toplumların oluşturdukları bütün değer yargılarının müşterek davranış normlarının, gelenek ve hukuk sistemlerinin temelinde onları belirleyen bir kutsallık bulunur. 
e- İnsanın maneviyata olan tutkusu, onun yeteneklerinin ve zevklerinin bütün tezahürlerini etkiler 
5-Aşağıdaki maddelerden hangileri din eğitimi biliminin diğer bilimlerle ilişkisinin sağladığı pratik faydalarından değildir?
 Kendi verilerini diğer ilimlerin istifadesine sunarak etki alanını genişletmek 
  Kendi ulaştığı sonuçları diğer bilimlerin verileri ile test etmek 
  Diğer ilimlerin literatürüne sahip olmak 
  Çalışmalarına temel oluşturacak bilgileri hazır bulmak 
  Kendi sınırları
6-Din eğitimi bilimi, farklı kültürlerde dini grupların nasıl oluştuğuna, bunların birbirleriyle ilişkilerine, karşılıklı etkileşimlerine dair bilgiler için hangi bilimin yardımına ihtiyaç duyar?
  Antropoloji 
  Eğitim Bilimi 
  Psikoloji 
  Eğitim Sosyolojisi 
  Sosyoloji 
7-İnsanlara durumlarına göre davranınız" anlamındaki hadiste belirtilen husus hangi din eğitimi ilkesine işaret etmektedir?
  Gelişim sürecine göre eğitim ilkesi 
  Bilginin yararlılığı ilkesi 
  Bütünlük ilkesi 
  İtidal ilkesi 
  Hiçbiri 
8-Hikmet müminin yitiğidir; onu nerede bulursa almaya hakkı vardır." Anlamındaki hadiste hangi din eğitimi ilkesine işaret edilmektedir?
  Bilginin gerekliliği ilkesi 
  Bilginin kaynağı ilkesi 
  Bilginin yararlılığı ilkesi 
  İtidal ilkesi 
  Bütünlük ilkesi 
9-Dinin öğretimine dair ayet ve hadislerde sıkça geçen “tebliğ”, “davet”, “irşad”, “öğüt” kavramları hangi genel öğretim metodu ile ilgilidir?
  Anlatım metodu 
  Tebliğ metodu 
  Öğretim metodu 
  Davet metodu
  İrşat metodu 
10-Dikkatin uyarılmasını, bilginin zihne yerleşmesini ve zihinde pekişmesini sağlamaya yönelik olan din öğretimi özel öğretim metodu aşağıdakilerden hangisidir?

  Tedrici öğretim metodu 
  Davet metodu 
  Tartışma metodu 
  Tekrarlayarak belletme metodu 
  Özendirme-sakındırma metodu 
11-Din eğitimi faaliyetlerinde İslam eğitiminin üç temel esasının hangi sıraya göre gözetilmesi gerekir?
  Kalp Eğitimi, Zihin Eğitimi, Nefis Eğitimi 
 Zihin Eğitimi, Kalp Eğitimi, Nefis Eğitimi
  Nefis eğitimi, Kalp eğitimi, zihin eğitimi 
  Zihin eğitimi, Nefis Eğitimi, Kalp Eğitimi 
  Kalp Eğitimi, Nefis Eğitim, Zihin Eğitimi 
12-Eğitim Bilimi ile Din Eğitimi Bilimi arasındaki en temel ortak nokta aşağıdakilerden hangisidir?
  İnsanın eğitimi  i
  Eğitimin hedefleri 
  Eğitimin ilkeleri 
  Eğitimin Problemleri 
  Öğretim yöntemleri 

13-Aşağıdaki ifadelerden hangileri din eğitiminin dayandığı tarihi temelleri anlatmaktadır?
1-      Yaşanan tarihi tecrübeler, din eğitim ve öğretiminin toplum için vazgeçilmez derecede gerekli olduğunu göstermektedir.
2-      Hıristiyan dünyasındaki İspanyol Fedaileri, Dominikenler, Fransiskenler gibi misyonerlik teşkilatları tarihi bir gerektir.
3- Tarihi tecrübeler göstermiştir ki din olgusu devam ettiği sürece dinin eğitim ve öğretimi de devam edecektir.
4-   Tarih boyunca insanlar kendi dinlerini yeni kuşaklara öğretmekle kalmamış, diğer insanlara da kabul ettirebilmek için olanca güçleri ile çalışmışlardır.
5-  Tarih boyunca din ile ilişkilerini üst düzeyde tutmuş olan Türk toplumunda Cumhuriyetin kurulması ile birlikte Devlet din eğitiminden çekilmiştir.
  Hepsi
  1,3,5 
  3,4,5 
  1,4,5 
  1,3,4 
  14-Aşağıdakilerden hangisi bir öğrenme eylemi değildir?
Anlama 
  Bilme 
  Belleme 
  Kavrama 
  Ezberleme 

15-Aşağıdaki öğrenme basamaklarından hangisinde öğrenme deha güçlü ve kalıcıdır?
  Sentez 
  Anlama 
  Analiz 
  Uygulama 
  Kavrama 
16-İnsanları öğrenme eylemine sevk etmek, onlarda öğrenme motivasyonu sağlama üzere ödül ve müeyyide unsurlarının etkin bir şekilde kullanıldığı din öğretimi özel öğretim metodu aşağıdakilerden hangisidir?
  Davet metodu 
  Özendirme-sakındırma metodu 
  Örnek olma-model sunma metodu 
  Tartışma metodu 
  Temsili anlatım metodu
17-Aşağıdaki ifadelerden hangisi din eğitiminde “kabiliyet ve statüye göre eğitim” ilkesine uygundur?
  Bilgi herkes değil layık olana verilmelidir.
  Çocuğa bilgi kavrayacağı ölçüde verilmelidir.
  ALLAH yoluna hikmetle ve güzel öğütle çağırınız
 İnsanlara akılları miktarınca konuşun
  Kolaylaştırın zorlaştırmayın, müjdeleyin nefret ettirmeyin
18-«Düşününü ki, bir zaman siz yer yüzünde zayıf düşmüş ezilen bir azınlık idiniz, insanların sizi yerinizden yurdunuzdan koparıvereceğinden korkardınız. Böyle iken ALLAH sizi barındırdı ve yardımı ile destekledi, size temiz rızklar verdi ki şükredesiniz. Ey iman edenler ALLAH’a ve Resulüne ihanet etmeyin ki, size verilen emanetlere bilerek ihanet etmiş olmayasınız.” (Enfal, 8/26-27)
Yukarıda anlamı verilen ayetlerdeki öğretim tarzı hangi genel öğretim metoduna uygun düşmektedir.?
  Problem çözme metodu
  Rol oynama metodu
  Anlatım metodu
  Gösteri metodu
  Örnek olay incelemesi metodu
 19-Aşağıdakilerden hangisi eğitim biliminin tarihi süreç içerisinde geliştirdiği metotların din eğitiminde de kullanılması gerektiğini gösteren sebeplerden bir değildir?
 Her insanın aynı anlama, öğrenme, düşünme yetilerine sahip olması
  Din eğitim ile genel eğitimin hedeflerinin aynı olması
  Her iki eğitimde de eğitim çabalarının insana yönelik olması
  Her insanın aynı duygusal özelliklere sahip olması
  Bütün insanların aynı gelişime, büyüme ve olgunlaşma kurallarına tabi olmaları
 

20-Yüce ALLAH’ın varlığını, kuvvet ve kudretini kavramaya, olaylardan ibret ve dersler çıkararak hayatı anlamlandırmaya en elverişli öğretim metodu aşağıdakilerden hangisidir?
  Gösteri Metodu
  Gözlem metodu
  Örnek olay incelemesi metodu
  Rol oynama metodu
  Problem çözme metodu
Din Eğitimi II Sınav Soruları

1-Aşağıdakilerden hangisi İslam eğitiminin esasları bakımında doğru değildir?
İslam eğitimi açısından insandaki zihin, kalp ve nefis kuvvelerinin eğitilmesi esastır.
 İslam eğitiminin temel esasları Hz. Peygamberin hadislerine dayanır.
 İslam eğitimine dair bütün etkinlikler insanın zihnini, kalbini ve nefsini olgunlaştırmayı hedef almak durumundadır.
 İslam dinin Müslümanlardan istediği üç temel özellik, kamil bir iman, salih amel ve güzel ahlaktır.
 İslam eğitimine dair bütün etkinlikler insanın zihnini, kalbini ve nefsini olgunlaştırmayı hedef almak durumundadır.
2-Aşağıdaki maddelerden hangileri din eğitimi biliminin görevi kapsamına girer?
1- Çalışmalarında sosyal, kültürel ve teknolojik gelişmeleri dikkate almak
2- Dinin tarihi gelişimini incelemek
3- İnsanları hayatın manasını aramağa teşvik etmek
4- Mevcut bilimlerden yararlanarak sosyal, kültürel ve teknik gelişmeleri iman ile ilişkilendirmek
5- Toplumdaki sosyal, kültürel ve teknolojik gelişmeleri incelemek
6- Din eğitim ve öğretim faaliyetleri için elverişli öğretim programları geliştirmek
 3,4,5,6 
 3.4.6 
 Hepsi
 1,2,4,6 
 1,3,4,6
3-Tarih boyunca toplumlarda müzikten mimariye, şiirden güzel sanatlara, insani ilişkilerden âdet ve geleneklere her alanda dinin derin izlerini görmek mümkündür.” ifadesiyle anlatılmak istenen durum din eğitiminin dayandığı hangi temele işaret etmektedir?
  Sosyal temel 
  Felsefi temel 
  Psikolojik temel 
  Tarihi temel 
  Kültürel temel 
4-Aşağıdaki ifadelerden hangisi din eğitiminin dayandığı kültürel temelleri anlatmamaktadır?
  a-Dinin değişmez davranış normlarının sürekliliği, bunlarım kültürel yaşantılardaki yansımalarına bağlıdır. 
b-  Din, toplum kültürü oluşturup şekillendiren en önemli unsurlardan biridir. 
c-  Her toplum şöyle veya böyle derin tarihi kökleri olan bir kültürel mirasa sahiptir. 
d-Toplumların oluşturdukları bütün değer yargılarının müşterek davranış normlarının, gelenek ve hukuk sistemlerinin temelinde onları belirleyen bir kutsallık bulunur. 
e- İnsanın maneviyata olan tutkusu, onun yeteneklerinin ve zevklerinin bütün tezahürlerini etkiler 
5-Aşağıdaki maddelerden hangileri din eğitimi biliminin diğer bilimlerle ilişkisinin sağladığı pratik faydalarından değildir?
  Kendi verilerini diğer ilimlerin istifadesine sunarak etki alanını genişletmek 
  Kendi ulaştığı sonuçları diğer bilimlerin verileri ile test etmek 
  Diğer ilimlerin literatürüne sahip olmak 
  Çalışmalarına temel oluşturacak bilgileri hazır bulmak 
  Kendi sınırları
6-Din eğitimi bilimi, farklı kültürlerde dini grupların nasıl oluştuğuna, bunların birbirleriyle ilişkilerine, karşılıklı etkileşimlerine dair bilgiler için hangi bilimin yardımına ihtiyaç duyar?
  Antropoloji 
  Eğitim Bilimi 
  Psikoloji 
  Eğitim Sosyolojisi 
  Sosyoloji 
7-İnsanlara durumlarına göre davranınız" anlamındaki hadiste belirtilen husus hangi din eğitimi ilkesine işaret etmektedir?
  Gelişim sürecine göre eğitim ilkesi 
  Bilginin yararlılığı ilkesi 
  Bütünlük ilkesi 
  İtidal ilkesi    Hiçbiri 

8-Hikmet müminin yitiğidir; onu nerede bulursa almaya hakkı vardır." Anlamındaki hadiste hangi din eğitimi ilkesine işaret edilmektedir?
  Bilginin gerekliliği ilkesi  Bilginin kaynağı ilkesi   Bilginin yararlılığı ilkesi  İtidal ilkesi 
  Bütünlük ilkesi 
9-Dinin öğretimine dair ayet ve hadislerde sıkça geçen “tebliğ”, “davet”, “irşad”, “öğüt” kavramları hangi genel öğretim metodu ile ilgilidir?
  Anlatım metodu  Tebliğ metodu Öğretim metodu   Davet metodu  İrşat metodu 
10-Dikkatin uyarılmasını, bilginin zihne yerleşmesini ve zihinde pekişmesini sağlamaya yönelik olan din öğretimi özel öğretim metodu aşağıdakilerden hangisidir?
  Tedrici öğretim metodu           Davet metodu  Tartışma metodu  Tekrarlayarak belletme metodu 
  Özendirme-sakındırma metodu 
11-Din eğitimi faaliyetlerinde İslam eğitiminin üç temel esasının hangi sıraya göre gözetilmesi gerekir?
  Kalp Eğitimi, Zihin Eğitimi, Nefis Eğitimi  Zihin Eğitimi, Kalp Eğitimi, Nefis Eğitimi
  Nefis eğitimi, Kalp eğitimi, zihin eğitimi    Zihin eğitimi, Nefis Eğitimi, Kalp Eğitimi 
  Kalp Eğitimi, Nefis Eğitim, Zihin Eğitimi 
12-Eğitim Bilimi ile Din Eğitimi Bilimi arasındaki en temel ortak nokta aşağıdakilerden hangisidir?
İnsanın eğitimi  i Eğitimin hedefleri    Eğitimin ilkeleri  Eğitimin Problemleri  Öğretim yöntemleri 
13-Aşağıdaki ifadelerden hangileri din eğitiminin dayandığı tarihi temelleri anlatmaktadır?
1-      Yaşanan tarihi tecrübeler, din eğitim ve öğretiminin toplum için vazgeçilmez derecede gerekli olduğunu göstermektedir.
2-      Hıristiyan dünyasındaki İspanyol Fedaileri, Dominikenler, Fransiskenler gibi misyonerlik teşkilatları tarihi bir gerektir.
3- Tarihi tecrübeler göstermiştir ki din olgusu devam ettiği sürece dinin eğitim ve öğretimi de devam edecektir.
4-   Tarih boyunca insanlar kendi dinlerini yeni kuşaklara öğretmekle kalmamış, diğer insanlara da kabul ettirebilmek için olanca güçleri ile çalışmışlardır.
5-  Tarih boyunca din ile ilişkilerini üst düzeyde tutmuş olan Türk toplumunda Cumhuriyetin kurulması ile birlikte Devlet din eğitiminden çekilmiştir.
  Hepsi 1,3,5  3,4,5  1,4,5  1,3,4 
  14-Aşağıdakilerden hangisi bir öğrenme eylemi değildir?
Anlama   Bilme  Belleme  Kavrama   Ezberleme 
15-Aşağıdaki öğrenme basamaklarından hangisinde öğrenme deha güçlü ve kalıcıdır?
  Sentez   Anlama   Analiz   Uygulama  Kavrama 
16-İnsanları öğrenme eylemine sevk etmek, onlarda öğrenme motivasyonu sağlama üzere ödül ve müeyyide unsurlarının etkin bir şekilde kullanıldığı din öğretimi özel öğretim metodu aşağıdakilerden hangisidir?
  Davet metodu   Özendirme-sakındırma metodu    Örnek olma-model sunma metodu   Tartışma metodu   Temsili anlatım metodu
17-Aşağıdaki ifadelerden hangisi din eğitiminde “kabiliyet ve statüye göre eğitim” ilkesine uygundur?
  Bilgi herkes değil layık olana verilmelidir.
  Çocuğa bilgi kavrayacağı ölçüde verilmelidir.
  ALLAH yoluna hikmetle ve güzel öğütle çağırınız
 İnsanlara akılları miktarınca konuşun
  Kolaylaştırın zorlaştırmayın, müjdeleyin nefret ettirmeyin
18-«Düşününü ki, bir zaman siz yer yüzünde zayıf düşmüş ezilen bir azınlık idiniz, insanların sizi yerinizden yurdunuzdan koparıvereceğinden korkardınız. Böyle iken ALLAH sizi barındırdı ve yardımı ile destekledi, size temiz rızklar verdi ki şükredesiniz. Ey iman edenler ALLAH’a ve Resulüne ihanet etmeyin ki, size verilen emanetlere bilerek ihanet etmiş olmayasınız.” (Enfal, 8/26-27)
Yukarıda anlamı verilen ayetlerdeki öğretim tarzı hangi genel öğretim metoduna uygun düşmektedir.?
  Problem çözme metodu Rol oynama metodu   Anlatım metodu Gösteri metodu Örnek olay incelemesi metodu
 19-Aşağıdakilerden hangisi eğitim biliminin tarihi süreç içerisinde geliştirdiği metotların din eğitiminde de kullanılması gerektiğini gösteren sebeplerden bir değildir?
 Her insanın aynı anlama, öğrenme, düşünme yetilerine sahip olması
  Din eğitim ile genel eğitimin hedeflerinin aynı olması
  Her iki eğitimde de eğitim çabalarının insana yönelik olması
  Her insanın aynı duygusal özelliklere sahip olması
  Bütün insanların aynı gelişime, büyüme ve olgunlaşma kurallarına tabi olmaları
 20-Yüce ALLAH’ın varlığını, kuvvet ve kudretini kavramaya, olaylardan ibret ve dersler çıkararak hayatı anlamlandırmaya en elverişli öğretim metodu aşağıdakilerden hangisidir?
  Gösteri Metodu Gözlem metodu   Örnek olay incelemesi metodu  Rol oynama metodu
  Problem çözme metoduAşağıdakilerden hangisi İslam eğitiminin esasları bakımında doğru değildir?
İslam eğitimi açısından insandaki zihin, kalp ve nefis kuvvelerinin eğitilmesi esastır.
 İslam eğitiminin temel esasları Hz. Peygamberin hadislerine dayanır.***
 İslam eğitimine dair bütün etkinlikler insanın zihnini, kalbini ve nefsini olgunlaştırmayı hedef almak durumundadır.
 İslam dinin Müslümanlardan istediği üç temel özellik, kamil bir iman, salih amel ve güzel ahlaktır.
 İslam eğitimine dair bütün etkinlikler insanın zihnini, kalbini ve nefsini olgunlaştırmayı hedef almak durumundadır. 1-Aşağıdaki maddelerden hangileri din eğitimi biliminin görevi kapsamına girer?
1- Çalışmalarında sosyal, kültürel ve teknolojik gelişmeleri dikkate almak
2- Dinin tarihi gelişimini incelemek
3- İnsanları hayatın manasını aramağa teşvik etmek
4- Mevcut bilimlerden yararlanarak sosyal, kültürel ve teknik gelişmeleri iman ile ilişkilendirmek
5- Toplumdaki sosyal, kültürel ve teknolojik gelişmeleri incelemek
6- Din eğitim ve öğretim faaliyetleri için elverişli öğretim programları geliştirmek
  3,4,5,6    3.4.6    Hepsi  1,2,4,6  1,3,4,6 

2-Tarih boyunca toplumlarda müzikten mimariye, şiirden güzel sanatlara, insani ilişkilerden âdet ve geleneklere her alanda dinin derin izlerini görmek mümkündür.” ifadesiyle anlatılmak istenen durum din eğitiminin dayandığı hangi temele işaret etmektedir? Sosyal temel   Felsefi temel  Psikolojik temel  Tarihi temel    Kültürel temel 
3-Aşağıdaki ifadelerden hangisi din eğitiminin dayandığı kültürel temelleri anlatmamaktadır?
a-Dinin değişmez davranış normlarının sürekliliği, bunlarım kültürel yaşantılardaki yansımalarına bağlıdır. 
b-  Din, toplum kültürü oluşturup şekillendiren en önemli unsurlardan biridir. 
c-  Her toplum şöyle veya böyle derin tarihi kökleri olan bir kültürel mirasa sahiptir. 
d-Toplumların oluşturdukları bütün değer yargılarının müşterek davranış normlarının, gelenek ve hukuk sistemlerinin temelinde onları belirleyen bir kutsallık bulunur. 
 e- İnsanın maneviyata olan tutkusu, onun yeteneklerinin ve zevklerinin bütün tezahürlerini etkiler 

4-Aşağıdaki maddelerden hangileri din eğitimi biliminin diğer bilimlerle ilişkisinin sağladığı pratik faydalarından değildir?
  Kendi verilerini diğer ilimlerin istifadesine sunarak etki alanını genişletmek 
  Kendi ulaştığı sonuçları diğer bilimlerin verileri ile test etmek 
  Diğer ilimlerin literatürüne sahip olmak 
  Çalışmalarına temel oluşturacak bilgileri hazır bulmak 
  Kendi sınırları
5-Din eğitimi bilimi, farklı kültürlerde dini grupların nasıl oluştuğuna, bunların birbirleriyle ilişkilerine, karşılıklı etkileşimlerine dair bilgiler için hangi bilimin yardımına ihtiyaç duyar?
  Antropoloji  Eğitim Bilimi    Psikoloji   Eğitim Sosyolojisi   Sosyoloji 
6-İnsanlara durumlarına göre davranınız" anlamındaki hadiste belirtilen husus hangi din eğitimi ilkesine işaret etmektedir?
  Gelişim sürecine göre eğitim ilkesi  Bilginin yararlılığı ilkesi    Bütünlük ilkesi    İtidal ilkesi   Hiçbiri 

7-Hikmet müminin yitiğidir; onu nerede bulursa almaya hakkı vardır." Anlamındaki hadiste hangi din eğitimi ilkesine işaret edilmektedir?
  Bilginin gerekliliği ilkesi  Bilginin kaynağı ilkesi  Bilginin yararlılığı ilkesi    İtidal ilkesi  Bütünlük ilkesi 
8-Dinin öğretimine dair ayet ve hadislerde sıkça geçen “tebliğ”, “davet”, “irşad”, “öğüt” kavramları hangi genel öğretim metodu ile ilgilidir?  Anlatım metodu   Tebliğ metodu  Öğretim metodu  Davet metodu  İrşat metodu 

 9-Dikkatin uyarılmasını, bilginin zihne yerleşmesini ve zihinde pekişmesini sağlamaya yönelik olan din öğretimi özel öğretim metodu aşağıdakilerden hangisidir?
 Tedrici öğretim metodu    Davet metodu    Tartışma metodu   Tekrarlayarak belletme metodu    Özendirme-sakındırma metodu 




10-Din eğitimi faaliyetlerinde İslam eğitiminin üç temel esasının hangi sıraya göre gözetilmesi gerekir?
 Kalp Eğitimi, Zihin Eğitimi, Nefis Eğitimi 
  Zihin Eğitimi, Kalp Eğitimi, Nefis Eğitimi 
  Nefis eğitimi, Kalp eğitimi, zihin eğitimi 
  Zihin eğitimi, Nefis Eğitimi, Kalp Eğitimi 
  Kalp Eğitimi, Nefis Eğitim, Zihin Eğitimi 
11-Eğitim Bilimi ile Din Eğitimi Bilimi arasındaki en temel ortak nokta aşağıdakilerden hangisidir?
  İnsanın eğitimi  Eğitimin hedefleri   Eğitimin ilkeleri   Eğitimin Problemleri    Öğretim yöntemleri 

12-Aşağıdaki ifadelerden hangileri din eğitiminin dayandığı tarihi temelleri anlatmaktadır?

1-      Yaşanan tarihi tecrübeler, din eğitim ve öğretiminin toplum için vazgeçilmez derecede gerekli olduğunu göstermektedir.
2-      Hıristiyan dünyasındaki İspanyol Fedaileri, Dominikenler, Fransiskenler gibi misyonerlik teşkilatları tarihi bir gerektir.
3- Tarihi tecrübeler göstermiştir ki din olgusu devam ettiği sürece dinin eğitim ve öğretimi de devam edecektir.
4-   Tarih boyunca insanlar kendi dinlerini yeni kuşaklara öğretmekle kalmamış, diğer insanlara da kabul ettirebilmek için olanca güçleri ile çalışmışlardır.
5-  Tarih boyunca din ile ilişkilerini üst düzeyde tutmuş olan Türk toplumunda Cumhuriyetin kurulması ile birlikte Devlet din eğitiminden çekilmiştir.

  Hepsi 
  1,3,5 
  3,4,5 
  1,4,5 
  1,3,4 
     
13-Aşağıdakilerden hangisi bir öğrenme eylemi değildir?

  Anlama 
  Bilme 
  Belleme 
  Kavrama 
  Ezberleme 
14-Aşağıdaki öğrenme basamaklarından hangisinde öğrenme deha güçlü ve kalıcıdır?

  Sentez 
  Anlama 
  Analiz 
  Uygulama 
  Kavrama 

15-İnsanları öğrenme eylemine sevk etmek, onlarda öğrenme motivasyonu sağlama üzere ödül ve müeyyide unsurlarının etkin bir şekilde kullanıldığı din öğretimi özel öğretim metodu aşağıdakilerden hangisidir?

  Davet metodu 
  Özendirme-sakındırma metodu 
  Örnek olma-model sunma metodu 
  Tartışma metodu 
  Temsili anlatım metodu Aşağıdaki ifadelerden hangisi din eğitiminde “kabiliyet ve statüye göre eğitim” ilkesine uygundur?




  Bilgi herkes değil layık olana verilmelidir. 
  Çocuğa bilgi kavrayacağı ölçüde verilmelidir. 
  ALLAH yoluna hikmetle ve güzel öğütle çağırınız 
  İnsanlara akılları miktarınca konuşun 
  Kolaylaştırın zorlaştırmayın, müjdeleyin nefret ettirmeyin 

4 )
«Düşününü ki, bir zaman siz yer yüzünde zayıf düşmüş ezilen bir azınlık idiniz, insanların sizi yerinizden yurdunuzdan koparıvereceğinden korkardınız. Böyle iken ALLAH sizi barındırdı ve yardımı ile destekledi, size temiz rızklar verdi ki şükredesiniz. Ey iman edenler ALLAH’a ve Resulüne ihanet etmeyin ki, size verilen emanetlere bilerek ihanet etmiş olmayasınız.” (Enfal, 8/26-27)

Yukarıda anlamı verilen ayetlerdeki öğretim tarzı hangi genel öğretim metoduna uygun düşmektedir.?




  Problem çözme metodu 
  Rol oynama metodu 
  Anlatım metodu 
  Gösteri metodu 
  Örnek olay incelemesi metodu
1 ) 

Aşağıdakilerden hangisi eğitim biliminin tarihi süreç içerisinde geliştirdiği metotların din eğitiminde de kullanılması gerektiğini gösteren sebeplerden bir değildir?



  Her insanın aynı anlama, öğrenme, düşünme yetilerine sahip olması 
  Din eğitim ile genel eğitimin hedeflerinin aynı olması 
  Her iki eğitimde de eğitim çabalarının insana yönelik olması 
  Her insanın aynı duygusal özelliklere sahip olması 
  Bütün insanların aynı gelişime, büyüme ve olgunlaşma kurallarına tabi olmaları 
3 ) 

Yüce ALLAH’ın varlığını, kuvvet ve kudretini kavramaya, olaylardan ibret ve dersler çıkararak hayatı anlamlandırmaya en elverişli öğretim metodu aşağıdakilerden hangisidir?



  Gösteri Metodu 
  Gözlem metodu 
  Örnek olay incelemesi metodu 
  Rol oynama metodu 
  Problem çözme metodu 
Dinin öğretimine dair ayet ve hadislerde sıkça geçen “tebliğ”, “davet”, “irşad”, “öğüt” kavramları hangi genel öğretim metodu ile ilgilidir?

  Anlatım metodu 
  Tebliğ metodu 
  Öğretim metodu 
  Davet metodu
  İrşat metodu 
cevap: anlatım metodu olacak. genel metodlardan soruyor. 5. hafta ders içeriklerinde var. Din Eğitimi II Sınav Soruları


1)Aşağıdakilerden hangisi İslam eğitiminin esasları bakımında doğru değildir?


 
İslam eğitimi açısından insandaki zihin, kalp ve nefis kuvvelerinin eğitilmesi esastır.
 
****İslam eğitiminin temel esasları Hz. Peygamberin hadislerine dayanır.
 
İslam eğitimine dair bütün etkinlikler insanın zihnini, kalbini ve nefsini olgunlaştırmayı hedef almak durumundadır.
 
İslam dinin Müslümanlardan istediği üç temel özellik, kamil bir iman, salih amel ve güzel ahlaktır.
 
İslam eğitimine dair bütün etkinlikler insanın zihnini, kalbini ve nefsini olgunlaştırmayı hedef almak durumundadır.





1-Aşağıdaki maddelerden hangileri din eğitimi biliminin görevi kapsamına girer?

1- Çalışmalarında sosyal, kültürel ve teknolojik gelişmeleri dikkate almak
2- Dinin tarihi gelişimini incelemek
3- İnsanları hayatın manasını aramağa teşvik etmek
4- Mevcut bilimlerden yararlanarak sosyal, kültürel ve teknik gelişmeleri iman ile ilişkilendirmek
5- Toplumdaki sosyal, kültürel ve teknolojik gelişmeleri incelemek
6- Din eğitim ve öğretim faaliyetleri için elverişli öğretim programları geliştirmek

  3,4,5,6 
  3.4.6 
  ***Hepsi 
  1,2,4,6 
  1,3,4,6 



2-Tarih boyunca toplumlarda müzikten mimariye, şiirden güzel sanatlara, insani ilişkilerden âdet ve geleneklere her alanda dinin derin izlerini görmek mümkündür.” ifadesiyle anlatılmak istenen durum din eğitiminin dayandığı hangi temele işaret etmektedir?

  Sosyal temel 
  Felsefi temel 
  Psikolojik temel 
  Tarihi temel 
  ****Kültürel temel 

3-Aşağıdaki ifadelerden hangisi din eğitiminin dayandığı kültürel temelleri anlatmamaktadır?

  a-Dinin değişmez davranış normlarının sürekliliği, bunlarım kültürel yaşantılardaki yansımalarına bağlıdır. 
b-  Din, toplum kültürü oluşturup şekillendiren en önemli unsurlardan biridir. 
c-  Her toplum şöyle veya böyle derin tarihi kökleri olan bir kültürel mirasa sahiptir. 
d-Toplumların oluşturdukları bütün değer yargılarının müşterek davranış normlarının, gelenek ve hukuk sistemlerinin temelinde onları belirleyen bir kutsallık bulunur. 
*** e- İnsanın maneviyata olan tutkusu, onun yeteneklerinin ve zevklerinin bütün tezahürlerini etkiler 

4-Aşağıdaki maddelerden hangileri din eğitimi biliminin diğer bilimlerle ilişkisinin sağladığı pratik faydalarından değildir?

  Kendi verilerini diğer ilimlerin istifadesine sunarak etki alanını genişletmek 
  Kendi ulaştığı sonuçları diğer bilimlerin verileri ile test etmek 
 **** Diğer ilimlerin literatürüne sahip olmak 
  Çalışmalarına temel oluşturacak bilgileri hazır bulmak 
  Kendi sınırları




5-Din eğitimi bilimi, farklı kültürlerde dini grupların nasıl oluştuğuna, bunların birbirleriyle ilişkilerine, karşılıklı etkileşimlerine dair bilgiler için hangi bilimin yardımına ihtiyaç duyar?

  Antropoloji 
  Eğitim Bilimi 
  Psikoloji 
  Eğitim Sosyolojisi 
  ****Sosyoloji 

6-İnsanlara durumlarına göre davranınız" anlamındaki hadiste belirtilen husus hangi din eğitimi ilkesine işaret etmektedir?

 **** Gelişim sürecine göre eğitim ilkesi 
  Bilginin yararlılığı ilkesi 
  Bütünlük ilkesi 
  İtidal ilkesi 
  Hiçbiri 

7-Hikmet müminin yitiğidir; onu nerede bulursa almaya hakkı vardır." Anlamındaki hadiste hangi din eğitimi ilkesine işaret edilmektedir?

  Bilginin gerekliliği ilkesi 
 *** Bilginin kaynağı ilkesi 
  Bilginin yararlılığı ilkesi 
  İtidal ilkesi 
  Bütünlük ilkesi 

8-Dinin öğretimine dair ayet ve hadislerde sıkça geçen “tebliğ”, “davet”, “irşad”, “öğüt” kavramları hangi genel öğretim metodu ile ilgilidir?

  ***Anlatım metodu 
  Tebliğ metodu 
  Öğretim metodu 
  Davet metodu 
  İrşat metodu 

 

9-Dikkatin uyarılmasını, bilginin zihne yerleşmesini ve zihinde pekişmesini sağlamaya yönelik olan din öğretimi özel öğretim metodu aşağıdakilerden hangisidir?

  Tedrici öğretim metodu 
  Davet metodu 
  Tartışma metodu 
 *** Tekrarlayarak belletme metodu 
  Özendirme-sakındırma metodu 




10-Din eğitimi faaliyetlerinde İslam eğitiminin üç temel esasının hangi sıraya göre gözetilmesi gerekir?

  Kalp Eğitimi, Zihin Eğitimi, Nefis Eğitimi 
 **** Zihin Eğitimi, Kalp Eğitimi, Nefis Eğitimi 
  Nefis eğitimi, Kalp eğitimi, zihin eğitimi 
  Zihin eğitimi, Nefis Eğitimi, Kalp Eğitimi 
  Kalp Eğitimi, Nefis Eğitim, Zihin Eğitimi 

11-Eğitim Bilimi ile Din Eğitimi Bilimi arasındaki en temel ortak nokta aşağıdakilerden hangisidir?

  *****İnsanın eğitimi 
  Eğitimin hedefleri 
  Eğitimin ilkeleri 
  Eğitimin Problemleri 
  Öğretim yöntemleri 

12-Aşağıdaki ifadelerden hangileri din eğitiminin dayandığı tarihi temelleri anlatmaktadır?

1-      Yaşanan tarihi tecrübeler, din eğitim ve öğretiminin toplum için vazgeçilmez derecede gerekli olduğunu göstermektedir.
2-      Hıristiyan dünyasındaki İspanyol Fedaileri, Dominikenler, Fransiskenler gibi misyonerlik teşkilatları tarihi bir gerektir.
3- Tarihi tecrübeler göstermiştir ki din olgusu devam ettiği sürece dinin eğitim ve öğretimi de devam edecektir.
4-   Tarih boyunca insanlar kendi dinlerini yeni kuşaklara öğretmekle kalmamış, diğer insanlara da kabul ettirebilmek için olanca güçleri ile çalışmışlardır.
5-  Tarih boyunca din ile ilişkilerini üst düzeyde tutmuş olan Türk toplumunda Cumhuriyetin kurulması ile birlikte Devlet din eğitiminden çekilmiştir.

**** Hepsi 
  1,3,5 
  3,4,5 
  1,4,5 
  1,3,4 
     
13-Aşağıdakilerden hangisi bir öğrenme eylemi değildir?

  Anlama 
  ***Bilme 
  Belleme 
  Kavrama 
  Ezberleme 

14-Aşağıdaki öğrenme basamaklarından hangisinde öğrenme deha güçlü ve kalıcıdır?

  ****Sentez 
  Anlama 
  Analiz 
  Uygulama 
  Kavrama 


15-İnsanları öğrenme eylemine sevk etmek, onlarda öğrenme motivasyonu sağlama üzere ödül ve müeyyide unsurlarının etkin bir şekilde kullanıldığı din öğretimi özel öğretim metodu aşağıdakilerden hangisidir?

  Davet metodu 
  ***Özendirme-sakındırma metodu 
  Örnek olma-model sunma metodu 
  Tartışma metodu 
  Temsili anlatım metodu 


Aşağıdaki ifadelerden hangisi din eğitiminde “kabiliyet ve statüye göre eğitim” ilkesine uygundur?




   
******İnsanlara akılları miktarınca konuşun
   
Bilgi herkes değil layık olana verilmelidir.
   
Çocuğa bilgi kavrayacağı ölçüde verilmelidir.
   
ALLAH yoluna hikmetle ve güzel öğütle çağırınız
   
Kolaylaştırın zorlaştırmayın, müjdeleyin nefret ettirmeyin






din eğitiminin niteliği bakımından aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?




   
Din eğitimi, doğum öncesi tedbirlerle başlayıp hayat boyu sürecek bir ilgi alanıdır.
   
Dini bilgilerin öğretilmesini sağlamayan bir etkinlik din eğitimi kabul edilemez
   
*****Çocuğa davranış ve anlayış kazandırma anlamında din eğitimi doğumla başlar.
   
Hangi yaşta olursa olsun bireyin dini duygu, anlayış ve davranış kazanmasına yönelik her çaba din eğitimidir.
   
Kişiye dini değerlere uygun kişilik ve karakter kazandırılması din eğitimidir


Aşağıdaki ifadelerden hangisi kalp eğitimini tam ve doğru bir şekilde tanımlamaktadır?




   
Kalbin dini değerlere karşı duyarlı hale getirilmesidir
   
Kalbin kötü duygulardan arındırılmasıdır
   
Dine ve dini değerlere karşı bir sevginin kalbe yerleştirilmesidir.
   
Kişinin baş gözü ile değil kalp gözü ile bakıp eşyadaki olaylardaki hikmetleri kavramasını sağlamaktır.
   
****İnsanın bilgileri, kanaatleri ve değer yargıları ile davranışlarının uyumlu hale getirilerek teori pratik bütünlüğünün sağlanmasıdır.




Aşağıdaki ifadelerden hangisi zihin eğitimini tam ve doğru bir şekilde tanımlamaktadır?



   
Dini duyguların düzenlenmesidir.
   
İnsanın zihin yapısını hedef alan bir eğitimdir.
   
*****İnsanın düşünür, değerlendirir ve hakikati kavrar hale getirilmesidir.
   
Öğrenilmesi gereken bilgilerin zihne yerleştirilmesidir.
   
Öğretimin bilişsel alanda gerçekleştirilmesidir.




Dikkatin uyarılmasını, bilginin zihne yerleşmesini ve zihinde pekişmesini sağlamaya yönelik olan din öğretimi özel öğretim metodu aşağıdakilerden hangisidir?



   
*****Tekrarlayarak belletme metodu
   
Tartışma metodu
   
Özendirme-sakındırma metodu
   
Davet metodu
   
Tedrici öğretim metodu




Aşağıdaki maddelerden hangileri din eğitimi biliminin diğer bilimlerle ilişkisinin sağladığı pratik faydalarından değildir?



   
*****Diğer ilimlerin literatürüne sahip olmak
   
Kendi ulaştığı sonuçları diğer bilimlerin verileri ile test etmek
   
Kendi verilerini diğer ilimlerin istifadesine sunarak etki alanını genişletmek
   
Kendi sınırlarına hapsolmaktan ve içine kapanmaktan kurtulmak
   
Çalışmalarına temel oluşturacak bilgileri hazır bulma




Aşağıda verilen İslam eğitiminin üç temel esası ile gerçekleştirilecek üç hedefin doğru eşleşmesi nasıldır?
I. Zihin Eğitimi          A. Amel-i Salih
II. Kalp Eğitimi          B. Ahlak-ı Hamide
III.Nefis Eğitimi        C. İman-ı Kamil


  I-A, II-C, III-B 
  I-B, II-A, III-C 
  I-C, II-B, III-A 
  I-C, II-A, III-B 
  I-A, II-B, III-CAşağıda verilen İslam eğitiminin üç temel esası ile gerçekleştirilecek üç hedefin doğru eşleşmesi nasıldır?
I. Zihin Eğitimi          A. Amel-i Salih
II. Kalp Eğitimi          B. Ahlak-ı Hamide
III.Nefis Eğitimi        C. İman-ı Kamil


  I-A, II-C, III-B 
  I-B, II-A, III-C 
  I-C, II-B, III-A 
 **** I-C, II-A, III-B 
  I-A, II-B, III-C

SORUNUN CEVABI D ŞIKKI ARKADAŞLAR KOLAY GELSİNİnsanların anlayış düzeylerine, kavrama ve benimseme kabiliyetlerine göre bilgi muhtevasının belli bir öncelikler düzeni içinde sindirerek verilmesi şeklindeki din öğretimi özel öğretim metodu aşağıdakilerden hangisidir?


   Tedrici öğretim metodu ******
   Tekrarlayarak belletme metodu
   Tebliğ metodu
   Davet metodu
   Anlatım metodu

İnsanın sağlam bir dini kişilik kazanması ve dengeli dini davranışlar geliştirebilmesi için onun eğitiminde birbiri ile uyumlu bir bütünlük içinde dikkate alınması gereken üç özellik aşağıdakilerden hangisidir?


   Beden, zihin, kalp
   Kalp, ruh, nefis
   Beden, zihin, duygular
   Zihin, kalp ,ruh
   Zihin, ruh, duygular

ARKASLAR BUNUN CEVABI NE ACABA?......
“İnsanlar arasında dini konulardaki tereddütlerin ortaya konularak, kapalı yönlerin aydınlatılması, zihindeki soruların cevaplandırılması ve ikna yoluyla sağlam kanaatler oluşturma çabası” olarak tanımlanan din öğretimi özel öğretim metodu aşağıdakilerden hangisidir?


   Tedrici öğretim metodu
   Tartışma metodu ********
   Tebliğ metodu
   Davet metodu
   Terğib ve Terhib metodu“İnsana olumlu tavır ve davranışlar kazandırarak onu bulunduğu seviyeden daha üst bir seviyeye ve mükemmel bir insan durumuna getirmektir.” diye tanımlanan kavram aşağıdakilerden hangisidir?



   
Edep
   
Öğretim
   
Eğitim
   
Talim
   
Terbiye

Bu soru olsa gerek... 2-Aşağıdaki maddelerden hangileri din eğitimi biliminin görevi kapsamına girer?

1- Çalışmalarında sosyal, kültürel ve teknolojik gelişmeleri dikkate almak
2- Dinin tarihi gelişimini incelemek
3- İnsanları hayatın manasını aramağa teşvik etmek
4- Mevcut bilimlerden yararlanarak sosyal, kültürel ve teknik gelişmeleri iman ile ilişkilendirmek
5- Toplumdaki sosyal, kültürel ve teknolojik gelişmeleri incelemek
6- Din eğitim ve öğretim faaliyetleri için elverişli öğretim programları geliştirmek
 3,4,5,6 
 3.4.6 
 Hepsi
 1,2,4,6 
 1,3,4,6 ******(doğru şık) -Aşağıdaki ifadelerden hangisi din eğitiminde “kabiliyet ve statüye göre eğitim” ilkesine uygundur?




  Bilgi herkes değil layık olana verilmelidir.
  Çocuğa bilgi kavrayacağı ölçüde verilmelidir.
  ALLAH yoluna hikmetle ve güzel öğütle çağırınız
  İnsanlara akılları miktarınca konuşun
  Kolaylaştırın zorlaştırmayın, müjdeleyin nefret ettirmeyin

Ynt: Din Eğitimi II Sınav Soruları By: aksan05 Date: 16 Kasım 2011, 21:43:46


“İnsanın, fıtratı gereği sahip olduğu sevgi-bağlılık, korku-umutsuzluk gibi duyguları aşırı noktalara götürmemesi için din eğitiminde her konu gerekli ağırlık derecesine göre öğretilmelidir” ifadesiyle anlatılan din eğitimi ilkesi hangisidir?

Bütünlük ilkesi
Kabiliyet ve statüye göre eğitim ilkesi
Bilginin yararlılığı ilkesi
Gelişim sürecine göre eğitim ilkesi İtidal ilkesi

«Düşününü ki, bir zaman siz yer yüzünde zayıf düşmüş ezilen bir azınlık idiniz, insanların sizi yerinizden yurdunuzdan koparıvereceğinden korkardınız. Böyle iken Allah sizi barındırdı ve yardımı ile destekledi, size temiz rızklar verdi ki şükredesiniz. Ey iman edenler Allah’a ve Resulüne ihanet etmeyin ki, size verilen emanetlere bilerek ihanet etmiş olmayasınız.” (Enfal, 8/26-27)
 
Yukarıda anlamı verilen ayetlerdeki öğretim tarzı hangi genel öğretim metoduna uygun düşmektedir.?

Rol oynama metodu
Problem çözme metodu
Anlatım metodu
Örnek olay incelemesi metodu
Gösteri metodu




Eğitim Bilimi ile Din Eğitimi Bilimi arasındaki en temel ortak nokta aşağıdakilerden hangisidir?

 Eğitimin Problemleri
Eğitimin hedefleri
Eğitimin ilkeleri
İnsanın eğitimi
Öğretim yöntemleri




radyobeyan