Sizden Gelenler (Tasavvuf)
Pages: 1
Takva toplumu By: sidretül münteha Date: 19 Kasým 2010, 18:56:05
Takva toplumu


þeriat nedir diye sorulduðunda." HEMEN ÝLMÝ EDEPTÝR BÝL ÞERÝAT" der ismet garibullah hazretleri.
yani þeriat +takva +edeptir. en büyük edep kalbi muhafaza etmektir,ondan sonrada gözü kulaðý eli ayaðý velhasýl bütün azalarý muhafaza etmektir.aslýda ne kadar kolaydýr,mesela elbiseyi veya çorabý saðdan giymenin sünnet olduðunu bilmek ilim,saðdan giymek edep,ve her ikiside þeriattýr.suyu üç yudumda besmeleyle oturarak ve kýbleye dönerek içmenin sünnet olduðunu bilmek ilim onu uygulamak edep her ikiside þeriattýr.bilse ve yapmazsan þeriat olmaz þeytanda biliyordu ancak bilmek ona fayda vermedi.

mevla bir hadisi kudsisinde þöyle buyuruyor "BEN NE YERLERE NE GÖKLERE SIÐARIM.BEN ANCAK MÜ'MÝN KULUMUN KALBÝNE SIÐARIM." diyor.mevla sevdiði kulu ile arasýndan peçeyi kaldýrýyor,ALLAH ile aramýzdan perdeyi kaldýrabilmemiz içinde þeriatý,hakikatý,ve marifeti yapmamýz gerekiyorki ALLAH ile olan mahremliðimiz kalksýn.bunun içinde gerekli olan hz mevlananýn dediði gibi illa edep illa edep +takva. zaten günümüz müslümanlarýnýn eksikliði bu deyilmi,þeriatý hakkýyla yaþayamamak ve takvayý terk..


insan ruh ve bedenle birleþmeden önce tarakki edemezdi.kendine mahsus makamda,derecede baðlý ve mahbus idi. ruh ve beden her bakýmdan birbirinin zýddý ve aksi olduðundan bunlarýn birarada kalabilmesi için allahteala ruhu nefse aþýk etti.bu sevgi bunlarýn birarada kalmasýna sebeb oldu.allahteala bunu tin suresinde þöyle bildirir.(ELBETTE BÝZ ÝNSANI EN GÜZEL SURETTE YARATTIK SONRA ONU AÞAÐILARIN AÞAÐISINA REDDETTÝK.) ruhun bu dereceye düþürülmesi ve bu aþka tutulmasý kötülemeye benzeyen bir medihtir.ruh kendinden geçti ve nefsi emmare halini aldý.

ruh herþeyden latif olduðundan,madde olmadýðýndan her ne ile birleþirse onun rengini ve þeklini alýr.iþte bu yüzden cahil ve gafil oldu.ancak ALLAH teala peygamberler göndererek onlarýn vasýtasýyla ruhu kendine çaðýrdý ve sevdiði nefse uymamasýný emretti.ruh bu emre uyarsa kurtuluk.ancak karþý gelirse ozaman zalimlerden olur.burda ruha allaha itaat ve emre uymak düþer.tabiki sadece emre uymakla iþ bitmiyor.çünkü cennet okadar ucuz deðil.ruhun mutmain olmasý vuslatla baþlar.vuslat derdi allaha kavuþma aþký ve isteðidirki bu ne güzel hastalýktýr.bu hastalýðý tedavi eden doktor ne güzel doktordur.zira o ALLAHýn sevgilisi bu vuslat derdinin doktorudur.peygamberimizin ali ashabý kendilerine uyulan güneþlerdir.güneþ maddi olan dünya yollarýný aydýnlatýyor,ve insanlar yollarda yürüyerek istedikleri yerlere gidiyorlar.rasulullah ve ashabýda manevi yol olan þeriat yollarýný parlatýyor.

bizler ancak bu yolla maksudumuza ulaþýrýz.onlarki birer takva örnekleri bizlere.ilmel yakin,aynel yakin ve hakkal yakin ancak takvayla olur.onlar en küçük bir mekruhtan dahi kaçýnýr.dikkat edin küçük bir günah demiyorum mekruh diyorum.þüpheli olan hiçbirþeye el uzatmaz,bir sünneti terk demek onlar için yanmak demek.edep yada hayasýzlýkmý asla.içinde sadece ALLAH yazan bir kaðýdý dahi abdestsiz tutmaya haya edenler onlar.ve tabiki zikir,kalp kapýsýný anahtarý zikirdir.eðer siz kapýnýzý açmazsanýz suç kimdedir.kalp kapýsý ancak ALLAHý zikirle açýlýr ve ozamanda ALLAHýn nuru o kalbe dolar.buna iþaret olarak mevla ayeti kerimesinde( ONLAR OTURURKEN KALKARKEN YANLARI ÜZERÝ YATARKEN ALLAHI ZÝKREDERLER) diye buyurmamýþtýr.iþte budur takva.allaha yakýn olmak,onu görüyormuþ gibi ibadet etmek.bir merkep bile günde beþbinkere ALLAHý zikrediyorsa bizlere ne oluyorki kendimizi onu zikretmakten alýkoyuyoruz.bu dünya rahatlýk yeri deyil ,müslümana burda sýkýntý ahirette ferahlýk vardýr. þeriat incedir ancak nefisde zalimdir.( BU CANDAN GEÇÝP HAKKA GÝDELÝM CEMALÝ KEMALÝNÝ SEYR EDELÝM,) rabbim bizleri takva ehli olanlardan eylesin ve cennette bizleri buluþturup cemalini seyretmeyi nasip etsin.amiiin

risalei kudsiyye

 


radyobeyan