Sizden Gelenler (Peygamber Efendimiz )
Pages: 1
Zikri By: sidretül münteha Date: 06 Ekim 2010, 13:46:32
HZ. RESUL (SAV) EFENDÝMÝZ'ÝN ZÝKRÝ




Resülullah (SAV) Efendimiz, Zikrullah edince cümle azalarý da zikir ederdi. Acaib olan þu ki, Resülullah (SAV) Efendimiz’in her güzel ahlâkýný söylerler, yalnýz yaptýðý Zikrullahý söylemezler. Halbuki Resulü Ekrem (SAV) Efendimiz Hz.leri, Zikrullah etmeyi çok severdi. Hem de ALLAH-ü Teala (CC) Hz.leri’ne çok aþýktý. Gözü yaþlý ciðeri yanýk idi. ALLAH-ü Teala (CC) Hz.leri’ni zikrederken halden hale geçerdi ve aþký ile yanardý.

Ashab-ý Kiram (RA): “Nebiler Nebisi (SAV) Zikrullah ettiðinde o kadar aþka gelirdi ki, bizim hiç birimiz O’nun (SAV) gibi yapamazdýk. Namaz kýlýnca O’nun (SAV) kadar kýlamazdýk. Her ibadette hepimizden ziyade idi.” demiþlerdir. “ALLAH-ü Teala (CC) Hz.leri’ni zikretmeye baþlayýnca bir ateþe düþerdi. Olduðu yerden ayaða kalkardý. Hareket ile Cehri (aþikare) Zikrullaha devam ederdi. ‘Dostunun (CC) ismini duyunca harekete gelmeyen kerim dost deðildir.’ derdi.” Ýmam-ý Þafi (RA) Hz.leri de buyurur ki: “ALLAH-ü Teala (CC) Hz.leri’ni zikretmeden bir zamanýn geçmesinden, dudaðýmdan bir parçasýnýn kesilmesini daha çok severim.”[1]

Ýmam-ý Þafi (RA) Hz.leri’nin bu hal ve hareketine “Riyakarlýk” diyenler de çýkabilir. Böyle diyenler hata etmiþ olurlar. Zira evinde, yolunda, yataðýnda, ayakta, camide ve her yerde Cenab-ý Hakk’ýn (CC) zikri ile meþgul olan Halis kullar için riya mevzuu deðildir.[2]

Onlar için halka gösteriþ ve halka beðendirme meselesi söz konusu deðildir, düþünülemez. Ancak münafýk tipinden olup, evde yalnýz halinde ve geniþ zamanlarýnda ALLAH (CC) Hzleri’ni zikretmeyip, kalabalýk içinde ve daraldýðý zaman ALLAH (CC) Hz.leri’ni zikreden kimseler riyakar kimselerdir.

Ebu Musa (RA) Hz.leri’nin Nebiler Nebisi’nden (SAV) ettiði rivayette buyurur ki: “Rabbi olan ALLAH-ü Teala (CC) Hz.leri’ni zikreden kimse ile zikretmeyen kimselerin misali hay ile meyyit misalidir.”[3] Yani Zikrullah eden kimse hayydir, yani (diridir) ve Zikrullah etmeyen kimse meyyittir, yani kalbi ölüdür. Bu Hadis-i Þerif ehli zikir pek büyük bir müjdedir.

Tilavet-i Kur’an ve Hadis-i Þerif kýraati ve ulumi diniyye tedrisi ile meþgul olmak hep Zikrullahtan maduddur. Zira hayatta olan kimsenin zahiri, nuri hayatýn iþrakiyle ve batýmda, nurý ilim ve idrakiyle tezeyyün ve tecelli eylediði gibi Zikrullah eden zatýn da zahiri, nurý amel-i salih ve taatla ve batýn nurý marifet-i sübhaniye ile tezeyyün ve tecelli eylemiþlerdir.

Alemlerin Efendisi Nebiler Nebisi (SAV) buyururlar ki: “ALLAH (CC) Hz.leri’ne yemin ederim ki, sabah namazýndan sonra güneþ doðuncaya kadar ALLAH (CC) Hz.leri’ni zikreden bir cemaatle oturmam, her birinin diyeti on iki bin olan, Ýsmail (AS) oðullarýndan dört köle azad etmemden benim için daha sevimlidir. Benim için ikindi namazýndan sonra güneþ batýncaya kadar ALLAH (CC) Hz.leri’ni zikreden cemaatle oturmam, her birinin diyeti on iki bin olan Ýsmail (AS) oðullarýndan dört köle azad etmemden daha efdaldir.”[4]

Nebiler Nebisi (SAV) Efendimiz yine buyururlar ki: “Her kim sabah namazýný cemaatle kýldýktan sonra güneþ doðuncaya kadar Zikrullah ile meþgul olarak namazgahta oturur, sonra kalkýp iki rekat namaz kýlarsa, o kimse Hac ve Umre sevabýna nail olarak kalkar.”[5]

“Her kim sabah namazýný cemaatle kýlar da, sonra güneþ doðuncaya kadar (yani iþrak vaktine kadar) ALLAH-ü Teala (CC) Hzleri’ni zikreder, sonra kalkýp iki rekat namaz kýlarsa, (ki buna iþrak namazý denir) o kimse tam bir Hac ve Umre sevabý kazanýr.”[6]

“Her kim sabah namazýný kýlar, sonra namaz kýldýðý yerde oturur ve dünyaya ait bir þeylerle meþgul olmayýp, dört rekat duha namazýný kýlýncaya kadar Zikrullahla meþgul olursa, anasýndan doðmuþ gibi hiç günahsýz olarak camiden çýkar.”[7]

“Her kim sabah namazýný kýlar, sonra güneþ doðuncaya kadar Zikrullah yaparak oturursa ona cennet vacib olur.”[8]

Ýmam-ý Ali (KV) Hz.leri’nin oðlu Ýmam-ý Hasan (RA) Hz.leri’nden dinleyelim: “Ben ceddim Resulüllah’tan (SAV) iþittim, buyurdular ki: ‘Hiç bir kul yoktur ki, sabah namazýný kýlar, sonra ALLAH-ü Teala (CC) Hz.leri’ni zikir ederek güneþ doðuncaya kadar oturursa, muhakkak onun bu hali cehennem ateþine hicab (sed) olur.”[9]

Hanefi fukahalarý hüküm ve karar vermiþlerdir ki, sabah namazýndan sonra Zikrullah ile meþgul olmak en efdal ameldir. Dürri muhtar sahibi de Fecirden iþrak vaktine kadar Zikrullah ile iþtigal, Kur’an-ý Kerim okumaktan evladýr.”[10]

Yüce ALLAH (CC) Hz.leri zikrullahýn aþkýna erip Nebiler Nebisi (SAV) Efendimiz’in þefaatine erip dünyadan ebedi aleme Ýman-ý Kamil ve Ýnsan-ý Kamil sýnýfýnda göç eden kullarýndan ayýrmasýn. (AMÝN)



[1] Kenarlý Berika 1. S.187

[2] Bak. Al-i Ýmran S. A.191

[3] Zübtetül Buhari 1089 Nolu. Had. Þer.

[4] Ramuzel Hadis 4275 Nolu. Had. Þer.

[5] Ebi Ümame (RA) Hz.leri’nden riv.ed.Had.Þer. Taberani ve Mecmauz-Zevaid Cild 10. S.104

[6] Enes B. Malik (RA) Hz.leri’nden riv.ed.Had.Þer. (Bu hadsi Tirmizi hasen olarak zikreder)

[7] Macmaüz-Zevaid Cild 10. S.105 (Aiþe-i Sýddika (RA) rivayet etti)

[8] Mecmaüz-Zevahid Cild 10. S.105 (Muaz Ýbn Enes (RA) rivayet etti)

[9] Mecmaüz-Zevahid Cild 10. S.105 (Ýmam-ý Hasan (RA) rivayet etti)

[10] Ýbni Abidin Haþiyesi Cild 5. S.290
 


 

Ynt: Zikri By: ceren Date: 19 Kasým 2016, 22:57:11
Esseamu aleyküm.Rabbim bizleri peygamber efendimizin yolunda gidip onun gibi ibadet edip edip zikir çekip dua eden ve feyzine eriþen kullardan eylesin inþallah...
Ynt: Zikri By: muratb8 Date: 19 Kasým 2016, 23:48:36
zikir çekerken kalbimizin derinlikleriden çekmeliyiz Allah aþký ile çekmeliyiz ozaman lezzet ve tat alýrýz


radyobeyan