Tevhit By: Sevdacýk Date: 27 Aðustos 2010, 13:35:32
Tevhid : Allah’a kulluk ve ibadette Allah’ý tek olarak kabullenip buna iman etmektir Çünkü yüce Allah, kullarýný kendisini tanýmalarý, kendisine kullukta bulunmalarý ve kendisinden baþkasýnýn önünde eðilmemeleri için yaratmýþtýr Tevhid inancý, kula kul olmamak ve ne türden olursa olsun tüm taðuti sistem ve rejimleri reddetmektir Nitekim yüce Allah þöyle buyurmaktadýr :
Kelime-i Tevhid ve Anlamý Allah’a kulluk ve ibadette Allah’ý tek olarak kabullenip iman etmektir
“Ben cinleri ve insanlarý ancak bana kulluk etsinler diye yarattým” (Zariyat, 51/56)
Yani "ister bana ibadet ederlerken olsun, ister duada bulunurlarken olsun sadece bana kulluk etsinler ve beni bir tek olarak tanýsýnlar, emir ve yasaklarým doðrultusunda hareket etsinler diye yarattým"
Bu ayet ayný zamanda "Bu dünya, bu kâinat Muhammed’in yüzü suyu hürmetine yaratýlmýþtýr" diyenlere de bir tokattýr, bir reddiyedir Nitekim ayet ayný zamanda: “Ey Muhammed !Eðer sen olmasaydýn, eðer sen olmasaydýn, ben bu felekleri, bu dünyayý yaratmazdým” diye sunulan ve kudsi hadis olarak lanse edilen sözün de kudsi hadis olmasý bir yana, hadis bile olmadýðýný ortaya koymakta ve reddetmektedir
Ýleride bu konu üzerinde daha etraflý olarak duracaðýz
Þimdi esas olarak ele almak istediðimiz konuya, 'Tevhid kelimesi' konusuna geçelim
“La ilahe Ýllallah Muhammedun Resulüllah” : Ýki bölümden oluþan Kelime-i Tevhid'in “Muhammed Allah’ýn Resulüdür” anlamýna gelen “Muhammedun Resulüllah” kýsmýný bir baþka yazýmýza býrakacak, burada “Allah’tan baþka ilah yoktur” anlamýna gelen “La ilahe Ýllallah” kýsmý üzerinde duracaðýz
“Hükümranlýk ve hâkimiyet kayýtsýz ve þartsýz Allah’ýndýr” þeklinde de açýklayacabileceðimiz bu kelime iki bölümden oluþmaktadýr Birincisi Allah’tan baþka mabut ve ilah olarak kabul edilen her varlýðý, sistem, rejim ve ideolojileri, Allah’ýn hükmüne raðmen kendilerini ilah yerine koyarak millet adýna hareket ettiklerini ileri süren tüm örgüt, kurum ve kuruluþlarý reddetmektedir ki, bu husus “La ilahe” ile gündeme getirilmektedir
Ýkinci bölüm ise, bu gücün yani hüküm koyma yetkisinin yalnýzca Allah’a ait olduðunun kabulünü gerektirmekte ve farz kýlmaktadýr Bu da “Ýllallah” ile ifade edilmiþtir Nitekim yüce Rabbimiz þöyle buyurmaktadýr :
“Ey Peygamber ! Bil ki, Allah’tan baþka ilah yoktur, o bir tektir Ýbadet olunmaya ve kendisine kulluk edilmeye layýk olan da O'dur” (Muhammed, 47/19)
Bu ayetin ifade ettiði gibi bu kelimenin ne anlama geldiðini bilmek ve öðrenmek farzdýr Zira bu, Ýslam’ýn diðer rükünlerinin de baþýnda yer almaktadýr
Hz Peygamber (S) bir hadislerinde þöyle buyurmaktadýr :
“Kim samimi olarak ihlâs ile ve þirkten arýnmýþ bir þekilde "La Ýlahe Ýllallah" derse, cennete girer”
Bu hadiste yer alan muhlis yani ihlâs ile anlamýna gelen kelime ile vurgulanmak istenen, "Kim bu kelimenin ne anlama geldiðini kavrayýp gereðiyle amel ederse, baþkalarýndan önce insanlarý buna davet edip, kabul etmeyenlere karþý gerekli mücadeleyi verirse" anlamýdýr Çünkü bu kelime, Tevhid inancýný yansýtan, bu inancý haykýran yegane kelimedir ki, cinler ve insanlar da zaten bunun için yaratýlmýþlardýr
Nitekim Hz Peygamber (S) ölüm döþeðinde yatan amcasý Ebu Talib’e : “Amcacýðým ! Seni Allah katýnda savunabileceðim yegane kelime olan "La Ýlahe Ýllallah"ý ikrar et ki, seni savunabileyim" dediðinde amcasý "La Ýlahe Ýllallah" demekten kaçýndý”
Resulullah (S) bu hadiste belirtildiði gibi amcasýnýn putlarý, þirk düzenini ve taðuti rejimi reddetmesini istiyor, bunun için de söylenmesi gereken kelimenin 'Tevhid kelimesi' olduðunu belirtiyor ve ondan bunu yerine getirmesini istiyordu
Ancak kiþi Kelime-i Tevhid’i söylediði halde de þirk içinde bulunabilir Çünkü bu kelimenin gereklerini yerine getirmeksizin sadece dil ile ikrar etmek hiçbir anlam ifade etmez Nitekim Tabiun, Hasan Basri’ye : “La Ýlahe Ýllallah” kelimesi, cennetin anahtarý deðil midir ?” diye sorduklarýnda o : “Evet, öyledir ama eðer anahtarýn diþlileri kapýya uyarsa açar, uymazsa açmaz” þeklinde cevap vermiþtir Demek oluyor ki, cennet bedava olmadýðý gibi cehennem de boþuna yaratýlmamýþtýr
Allah Resulü (S) Mekke’de tam 13 yýl kaldý ve bu süre içerisinde insanlarý yalnýzca “La Ýlahe Ýllallah” demeye çaðýrdý Fakat Arap toplumu ona karþý tepki gösterip "Bu kadar ilahý býrakýp bir tek ilaha mý inanacaðýz ? Biz bunu daha önce hiç duymamýþtýk Bir tek ilah dünyayý tek baþýna idare edebilir mi ?" diyerek inat ve þaþkýnlýk içerisinde hakikati reddetti Çünkü Araplar bu kelimenin ne anlama geldiðini gayet iyi biliyorlardý Öyle ki, bu kelimeyi içtenlikle söyleyen kiþi, artýk batýl rejimleri bütünüyle reddeder Bu nedenle müþrik Araplar, Tevhid kelimesini söylemeyi reddettiler ve :
"Muhammed ilahlarý bir tek ilah mý yaptý ? Doðrusu bu tuhaf ve þaþýlacak bir þeydir !" dediler" (Sad, 38/5)
Zira müþrik Arap kabilelerinin her birinin kendisine ait birer putu vardý Kelime-i Tevhid onlarýn ekonomik çýkarlarýný ve siyasi hakimiyetlerini sarsmaktaydý Nitekim Ýslam büyüklerinden biri diyor ki : “Eðer günümüz müslümanlarý, Ebu Cehil ve benzerlerinin 'La Ýlahe Ýllallah' kelimesinin manasýný anlayýp kavradýklarý gibi anlayýp kavramýþ olsalardý yeryüzünde bir tek kiþi dahi kalmaksýzýn hepsini Ýslam’a davet için ellerinden geleni yaparlardý"
Kaldý ki, yüce Allah müþrikler için þöyle buyurmaktadýr :
“Çünkü onlara : "Allah’tan baþka ilah yoktur" denildiði zaman kibirle direnirler ve "Mecnun bir þair için biz tanrýlarýmýzý býrakacak mýyýz ?" dediler Hayýr ! O, gerçeði getirdi ve peygamberleri de doðruladý” (Saffat, 37/35–37)
Hz Peygamber (S) bir hadislerinde þöyle buyuruyor : "Kim "La ilahe Ýllallah" deyip Allah’tan baþka tapýnýlan her þeyi red ve inkâr ederse, onun malý ve kaný haram olur”
Yani böyle bir kimsenin otomatikman can ve mal dokunulmazlýðý doðar
Dolayýsýyla 'La ilahe illallah ' Tevhid 'in ve Ýslam’ýn temelidir Hayatýn bütününde uygulanmasý gereken bir metod ve programdýr Bu manada Ýslam, insan hayatýný düzene koyan yegane nizamdýr Siyasal, sosyal, ekonomik ve kültürel manada dengeyi saðlayacak tek nizam ! Ýslam, ayrýlýk dini deðil, birlik dinidir Ýslam’ýn esaslarý kolaydýr, açýk ve anlaþýlýrdýr Ýslam, hurafeye ve batýl inançlara izin vermez, madde ile ruhu birbirinden ayýrmaz, hepsini eþit tutar Ýslam, tüm cahili sistemleri reddeder ve Tevhid bayraðýnýn egemen kýlýnmasýný ister Ümmetin bu bayrak altýnda birleþmesini ve gruplara ayrýlmamasýný emreder Bunun içindir ki Ýbn-i Mesud þöyle demiþtir :
“Asýl Cemaat, tek baþýna da olsan hakka uygun hareket etmendir”
Baðdadi diyor ki : “Allah Resulü’nün (S) vefatý sýrasýnda dinin usul ve füruu bakýmýndan münafýklýklarýný gizleyip Müslümanmýþ gibi görünen nifak sahipleri dýþýnda insanlar bir tek yol üzere idiler”
O halde din, ancak cemaat ile yaþar, cemaat ise Ýmamsýz, lidersiz olamaz Kendisine itaat olunan, sözü dinlenilen bir lider gerekir
Hz Ömer’den gelen rivayete göre o þöyle söylemiþtir : “Cemaatsiz Ýslam olamaz, emiri - lideri bulunmayan toplum da cemaat olamaz, itaat olunmayan bir emir ve emirlik de olamaz”
Bu rivayetin bütünü þöyledir “Temim ed-Dari demiþ ki, Hz Ömer zamanýnda insanlar yüksek bina yarýþýna girmiþlerdi Bunun üzerine Ömer (ra) bir uyarý babýnda onlara þöyle seslendi : "Ey Arapcýklar topluluðu ! Dünyaya taparcasýna baðlanýp kalmayýn, dünyaya taparcasýna baðlanýp kalmayýn Ýslam kalabalýkla deðil, yalnýzca birbirine kenetlenmiþ cemaatle olur Böyle bir cemaat de ancak bir devletle ve liderle mümkündür Devlet de ancak bir kukla ile deðil, kendisine itaat olunan, emrinden çýkýlmayan bir liderle ayakta durur Her kim bulunduðu toplum tarafýndan ilim ve liyakatiyle liderliðe getirilirse, bu durum hem onun için ve hem de idaresi altýnda yaþayanlar için hayatta dik durma, canlýlýðýný yaþama temelini oluþturur Kim de halký tarafýndan hiçbir bilgi ve becerisi olmadan liderliðe getirilirse bu, hem onun için ve hem de toplumu için bir helak ve yok oluþ sebebi olur”
Buna göre tüm müslümanlar tek bir vücut gibidirler O vücudu oluþturan, meydana getiren organlar da birbirlerine kenetlenerek kardeþler haline gelen Ýslam toplumunu temsil ederler Bu bedenin ayakta durabilmesi Kitap-Kur’an ve sahih sünnetle mümkündür Buna ise 'Dinin siyaseti' denir Bu konuda onlarýn birlikteliklerini saðlamak ve onlarý birbirlerine kenetlenmiþ bir cemaat haline getirmek de bir liderin, imamýn baþkanlýðýnda gerçekleþir Bu da ilgili bedenin idari siyasetidir, mekanizmasýdýr Ümmet için geliþen ve büyüyen cismi oluþturmakta asýl unsur Ýslam’dýr Din ve dünyalarý bakýmýndan söz konusu cismi koruyacak olan da Ýmamet görevidir
O halde bütün bunlar Kitap ve Sahih Sünnet ölçüsünde olmak zorundadýr Peygamberi metodun dýþýnda bir metodla olmaz, olamaz Nitekim Ýmam Malik diyor ki :
“Bu ümmetin sonradan gelenlerinin salaha ermeleri, ancak kendilerinden önce geçenlerin ýslah olduklarý ilk þey ile mümkündür”
Yani bu ümmet, adýna 'Altýn çað' dediðimiz, Allah Resul'ünün (S) ve Raþit halifelerin döneminde uygulanan nizama dönmedikçe asla huzura kavuþamaz Þu halde peygamberi metoda dayalý bir davet süreci gerekmektedir Bu : “La ilahe Ýllallah" diyerek Allah dýþýndaki tüm ilahlarý, mabut edinilenleri ve nizamlarý reddedin ki, felaha eresiniz” hadisiyle istenen bir gerçektir Nitekim : “Ölülerinize La ilahe Ýllallah’ý telkin edin” diye buyrulurken de Tevhid'in doðum ile ölüm arasýnda kesintisiz olarak devamýný saðlayacak manada telkin edilmesinin farziyyeti gündeme getirilmiþtir Yani deyim yerindeyse bebeðin ana rahmine düþmesinden itibaren ona Tevhid'i telkin edin ki, hayatlarý tevhid kelimesiyle Allah yolunda noktalanmýþ olsun
Bu durumda Tevhid kelimesi baðlamýnda yapýlmasý gerekenleri þöyle sýralayabiliriz :
1- Takip edilmesi gereken tek yol, Kitap ve Sünnete baðlý kalmak, Ýslam cemaatinden ayrýlmamak ve varsa Ýslam devlet baþkanýna (imama) genel manada tabi olup onu dinlemek ve itaat etmektir Bunu yaparken masiyet (günah) olabilecek þeylerden uzak durmak, peygamberi metodla, ehil olan kimseler eliyle Ýslam davetini yürütmek gerekir Bu itibarla “Artýk haktan ayrýldýktan sonra sapýklýktan baþka ne kalýr?” (Yunus, 10/32) Abdullah b Ömer, peygamber’den (S) þu rivayette bulunuyor :
“Kim cennetin ortasýnda bir yer edinmek istiyorsa, Ýslam cemaatinden ayrýlmasýn”
2- Peygamberi bir metotla yürütülecek olan bu davet hem fýtridir (yaratýlýþýn bir gereðidir) ve hem de kolaydýr Çünkü fýtrata uygundur, açýktýr, nettir, müphem bir yaný yoktur Bu iþin temeli Kitap ve Sünnettir
3- Kelime-i Tevhid baðlamýnda yürütülecek olan davet açýktan yapýlmalýdýr Zira bunun hiçbir gizli yaný yoktur Bütün peygamberler “Allah'a kulluk etmeye ve taðuttan uzak durmaya” davet etmiþlerdir
”Sen yönünü ve hedefini bir hanif olarak dine, Ýbrahim peygamberin tevhid'i esas alan dinine, Allah insanlarý hangi fýtrat üzere yaratmýþ ise ona çevir Allah’ýn yaratýþýnda deðiþme yoktur Ýþte dosdoðru din budur; fakat insanlarýn çoðu bilmezler” (Rum, 30/30)
4- Ýlahi Mesajý iletmek için peygamberi metoddan ayrýlamamak gerekir Dolayýsýyla birtakým gruplarýn, cemaatlerin, partilerin, zühd yolunu (!) seçenlerin getirdiði veya benimsediði metodlardan uzak durulmalýdýr Nitekim yüce Allah þöyle buyurmaktadýr :
“Onlardan birçoðunun günah, düþmanlýk ve haram yemede yarýþtýklarýný görürsün Yaptýklarý ne kadar kötüdür ! Din adamlarý ve âlimleri onlarý, günah olan sözleri söylemekten ve haram yemekten menetselerdi ya ! Ýþledikleri fiiller ne kadar da kötü” (Maide, 5/62–63)
Ýbn-i Cerir et-Taberi diyor ki : “Ýslam âlimleri diyorlar ki : Kur’an’da âlimleri tenkit eden, bu ayet kadar önemli bir biçimde uyaran ve kýnayan, korku veren bir baþka ayet yoktur”
Yukarýdaki ayet özellikle yahudilerin ve yahudileþmiþ kitlelerin, onlarýn bilginlerinin özelliklerini taþýyanlarýn büyük bir tehlike içerisinde olduklarýný ifade ediyor
Ýbnu'l-Kayyým el-Cevziyye (rah) diyor ki : “Dünya ehlinin altý dini (inancý) vardýr Bunlardan sadece bir tanesi Rahman olan Allah’ýn gönderdiði dindir Ki bu da göklerdekilerin ve yeryüzündeki Tevhid ehlinin dinidir Geride kalan beþ tür din ve inanç ise þeytana aittir Bunlar da Yahudilik, Hýristiyanlýk, Mecusilik, Sabiilik ve müþriklerin dinidir (inancýdýr)
Nasýl ki, 'La ilahe Ýllallah' dinin aslý ve temeli ise, Ýslam kelimesi de þer’i kelimelerin temelidir ve Âdemoðlu bu ismi almýþtýr Bundan dolayý kendilerine 'Müslümanlar' denilmektedir Bunun içindir ki, Kelime-i Tevhid, müslümanlarý bir tek þiar, bir tek isim altýnda birleþtirmiþtir O da Ýslam adýdýr Yüce Rabbimiz þöyle buyurmaktadýr :
“Rabbinin sözü, doðruluk ve adalet bakýmýndan tamamlanmýþtýr Onun sözlerini deðiþtirecek hiç kimse yoktur O iþitendir, bilendir” (Enam, 6/115)
“Allah kimin gönlünü Ýslam’a açmýþsa o, Rabbinden bir nur üzerinde deðil midir ?” (Zümer, 39/22)
Tüm bu anlatýlanlarýn ýþýðýnda müslümanlar, Tevhid kelimesi doðrultusunda, Ýslam adýný almanýn ötesinde bir baþka yafta ve etiket taþýmaktan sakýnmalý, görevlerini bu doðrultuda yerine getirmelidirler
Yazýmýzý Ýbnu'l-Kayyým’ýn þu ifadeleriyle noktalayalým :
“Eðer kiþiye þeyhin kimdir” diye sorulursa, "Resulullah’týr" demelidir
"Tarikatýn nedir ?" diye sorulursa, "Kitap ve sünnete tabi olmaktýr" demelidir
Hýrkasýndan sorulursa, "O da takva elbisesidir" diye cevaplamalýdýr
Mezhebinden sorulursa, "Sünnete dört elle sarýlmaktýr" demelidir
Maksat ve arzusu sorulursa, vereceði cevap : “Allah’ýn rýzasýný arayýp isterler” (Enam, 6/52) olmalýdýr
Baðlý olduðu tekke ve zaviyesi, hangahý sorulursa vereceði cevap : “Bu kandiller birtakým evlerdedir ki, Allah o evlerin yücelmesine ve içlerinde isminin anýlmasýna izin vermiþtir Orada sabah ve akþam onu öyle kimseler tesbih eder ki; onlar ne ticaret ne de alýþ-veriþin kendilerini Allah’ý anmaktan, namaz kýlmaktan ve zekât vermekten alýkoyamadýðý insanlardýr” (Nur, 24/36) mealindeki ayet olmalýdýr
Soyu sorulursa, "Atam Ýslam’dýr, baþka ata da tanýmýyorum" olmalýdýr
Yemesinden içmesinden sorulursa vereceði cevap : "Ondan sana ne, ayaðýnda ayakkabýsý ve varacaðý su mecrasý vardýr O, Rabbine kavuþacaðý güne dek içeceði yerden suyunu içer ve aðaç meyvesini otlar” olmalýdýr
Selam ve dua ile
Ynt: Tevhit By: ikranur 7d Date: 03 Nisan 2015, 15:41:02
Tevhid : Allah’a kulluk ve ibadette Allah’ý tek olarak kabullenip buna iman etmektir Çünkü yüce Allah, kullarýný kendisini tanýmalarý, kendisine kullukta bulunmalarý ve kendisinden baþkasýnýn önünde eðilmemeleri için yaratmýþtýr Tevhid inancý, kula kul olmamak ve ne türden olursa olsun tüm taðuti sistem ve rejimleri reddetmektir.
Ynt: Tevhit By: ceren Date: 05 Temmuz 2015, 18:47:28
Aleykümselam.Rabbim razý olsun paylaþýmdan kardeþim.Tevhid inancý Allahýn tek olmasý,birliðine beraberliðine inanmaktýr.Rabbime teslim olan ve ona inanan kullardan olalým inþallah....
Ynt: Tevhit By: [Muhammed] Date: 05 Temmuz 2015, 19:57:32
Ve Alleykümselam Ve Rahmetullah Ve Berekatuh...Rabbim bizlere kendisine olunan baðlýlýðýný artýrsýn ÝnþaAllah.Rabbim bu dünyada daima kendisine iteat etmeyi nasip eylesin ÝnþaAllah.Rabbim yolundan ve inancýndan sabtýrmasýn bizleri ÝnþaAllah.
Ynt: Tevhit By: Zehra 8/C Date: 11 Ekim 2015, 18:23:34
Tevhit Allah a kulluk ve ibadette Allah ý tek olarak kabullenip buna iman etmektir. Paylaþým için Allah Razý olsun. Ayrýca odevimede yardýmcý olduðunuz için teþekkürler.
Ynt: Tevhit By: musa 7-B Date: 11 Ekim 2015, 19:01:07
Tevhit inancý Allaha kuluk etmektir.eskiden tevhit inancý vardý yani Allaha inanmak tevhit demek:LA ÝLAHE ÝLL ALLAH MUHAMMEDÝN RESULULLAH demektir. Ondan sonra ALLAHÜ c.c peygamber Efendimiz için þöyle konuþtu :Ben seni yartmasaydim kainatý yaratmazdim demiþ
Ynt: Tevhit By: damla6d Date: 12 Ekim 2015, 20:54:50
Tevhid inancýmýzýn olmasý çok önemli.Var zaten.Ama bazý inanmayanlar da var.Allah bizi tevhid inancý olan biri eylesin inþAllah.Zaten kelime-i tevhid de La ilahe illallah diye baþlar.-Allah'tan baþka ilah yoktur.-diye baþlar.Rabbim yolundan ve inancýndan sabtýrmasýn bizleri ÝnþaAllah.
Ynt: Tevhit By: ceren Date: 12 Ekim 2015, 21:06:03
Aleykümselam.Tevhit inancý,Allahýn tek olduðunun,bir olduðunun inancýdýr.Allaha sonsuz inanan ve tevekkül eden ve tevhit inancýný yaþayan kullardan olalým inþallah...
Ynt: Tevhit By: selinay 7b Date: 12 Ekim 2015, 21:37:59
Selamun Aleykum
Tevhid kýsacasý : Allah'ýn tek olduguna , bir olduguna inanmaktýr.
Kelime-i Tevhid : Müslüman olan her kimsenin bilmesi ve inanmasý gereken "La ilahe illallah,Muhammedün Resulullah"
Anlamý. "Allah'tan baþka ilah yoktu. HZ. Muhammed (s.a.v) O'nun elçisidir.
Allah razý olsun.
Ynt: Tevhit By: melda 6D Date: 13 Ekim 2015, 18:04:03
Selamün aleyküm.
Tevdit Allah'ýn c.c varlýðýna ve birliðine , eþi ve benzeri olmadýðýna inanmaktýr. La ilahe illallah cennetin anahtarý gibidir. Fakat anahtar kapýya uymassa hiçbir iþe yaramaz. Allah' a inanýp hem de inanmayan kiþilere müþrik denir. Rabbim rýzasýný kazanan kullardan olmayý nasip etsin.
Ynt: Tevhit By: Melike 8/D Date: 26 Mart 2016, 00:14:23
Tevhit ;Allah'ý birlemktir
Tevhit; Allah'tan baska kimseye ibadet etmemektir.
Ynt: Tevhit By: Hatice 8/D Date: 26 Mart 2016, 00:32:59
Ve aleykumusselam
Tevhit,Allahi birlemek ,yalnýz Allahtan yardým istemek ,Allahtan baþkasýna ibadet etmemktir
Ynt: Tevhit By: Busra 8-B Date: 26 Mart 2016, 08:32:06
“Ben cinleri ve insanlarý ancak bana kulluk etsinler diye yarattým” (Zariyat, 51/56)
Ynt: Tevhit By: Kevšer Date: 26 Mart 2016, 15:06:06
Aleyna Ve Aleykümüsselăm.Tevhit Allah'ýn varlýðýný, birliðini, tüm yetkin nitelikleri kendisinde toplandýðýný, eþi ve benzeri bulunmadýðýný bilmek ve buna inanmak. Bu bilgi ve inanç en özlü biçimde "Lâ Ýlâhe Ýllallah Muhammedün Rasülüllah' (Allah'tan baþka ilah yoktur ve Hz. Muhammed onun peygamberidir) cümlesiyle ifade edilir. Bu nedenle bu cümleye tevhid kelimesi (kelime-i tevhid) denir. Tevhid kelimesini söyleyen ve buna inanan kiþi mümin ve muvahhid adýný alýr.
Ynt: Tevhit By: Hatice Akdað 7/B Date: 26 Mart 2016, 17:29:22
Ve Aleyküm Selam:
Tevhit:Birlemek Allah'tan baþka ilah olmadýðýna inanmaktýr.“Lâ ilâhe illallah"sözünü anýmsatýr.
Hz. Mevlana demiþtir ki" seni seveni zehir olsa yut,seni sevmeyeni bal olsa da unut."demiþtir.
Bu bilgileri bizimle paylaþtýðýnýz için Allah Razý Olsun...
radyobeyan