Evlilikte de istisnalar kaideyi bozmaz! By: sumeyye Date: 19 Aðustos 2010, 14:53:32
Evlilikte de istisnalar kaideyi bozmaz!
Evlilik mevzuunda özellikle dindarlýk üzerinde durmamýz, “Dindar bir ailede yetiþmeyen insanlar da iyi, ahlâklý, dürüst olamaz mý? Onlarla evlenmek ne mahzur getirebilir?” sorusunu sordurdu…
Dindar bir çevrede, baþka dine mensup, hatta ateist toplum ve ailelerin içinde de gayet dindar, dürüst, ahlâklý insanlar çýkabilir, çýkmýþ ve çýkýyor Çevremizde böyle harika evlilikler yapýp, huzurlu ve mutlu bir hayat sürenleri de müþahade ediyoruz
Bunlar istisnadýr, istisnalar kaideyi bozmaz Bizim bahis mevzuu ettiðimiz, iþlediðimiz dindarlýk meselesi geneldir Elbette her þeyde olduðu gibi, bunun da istisnalarý var Biz genele göre hareket etmek durumundayýz, istisnalara göre deðil Bu meselenin aksi örnekleri de vardýr Meseleye þöyle yaklaþmalýyýz:
* Ýmtihan, dindarlýk - dinsizlik, dürüstlük - ahlâk ve edep, hayýr-þer mücâdelesi ve ilk örnekleri Hz Adem’in (as) oðullarý ile baþlamýþ Peygamber olduðu halde, pekçok çocuðu Habil gibi ahlâkýn zirvesinde; Kabil, katil olduðu anlatýlýr Mâide Sûresinin 27, 28, 29, 30 âyetlerinde
* Keza, Hûd, 42-43 âyetlerinde, insanlýðýn ikinci babasý sayýlan Hz Nuh’un (as), karýsý Vâile ve oðlunun ona imân etmediði haber verilir Oðlu kurtuluþ gemisine binmedi Hanýmý ona can yoldaþý, arkadaþ, yardýmcý olacaðýna, küfründe ýsrar etti Üstelik, Hz Nuh’un (as) sýrlarýný, kavminin müþrik reislerine taþýmýþtý
* Hz Lût’un (as) karýsý da imân etmeyenlerden idi Bu iki mümtaz þahsiyetin, peygamberin ateist hanýmlarý hakkýnda Kur’ân’da aðýr ifadeler kullanýlýr 1
* Hz Ýbrahim’in (as) babasý da diðerlerinden farklý deðildi 2
* Hz Yakub (as) ile oðlu Hz Yusuf’un (as) ve 11 oðlunun mâcerasýný düþününüz Peygamber oðullarý ve peygamber kardeþleri Kýskançlýklarýndan Hz Yusuf’u küçükken kuyuya atýyorlar
Resul-i Ekrem Efendimizin (asm) amcasý Ebu Leheb, inkâr ve eziyetlerinden dolayý o günden bugüne ve kýyamete kadar da lânetleneceklerdendir Tebbet Sûresi, onu ve karýsýný tel’in etmektedir
* Yine öz amcasý ve hamisi Ebû Talib, Peygamberimizin risâletini deðil, ama þahsýný çok ciddî sevmiþ, himaye etmiþ ve taraftarlýk göstermiþ olmasýna raðmen, imân etmemiþti3
* Hz Peygamberin (asm) sevgili kýzý, cennette hanýmlarýn sultaný kýzýna olan nasihati:
“Kýzým, baban peygamber diye sakýn güvenme! Ýbâdetlerini yerine getirerek kendini kurtar!”
Diðer taraftan cehaletin, ateizmin, sekülarizmin, ahlâkî erozyonun yaþandýðý toplum ve ailelerde çýkan pek çok insan da hidayete eriyor, gayet nezih, dürüst, ahlâklý ve hizmet yüklü bir hayat yaþýyor
* Meselâ, 1856’da, saat imalatçýsý bir babanýn, ev hanýmý bir annenin evlâdý olarak Ýngiltere’nin Liverpool þehrinde doðan, ülkenin en tanýnmýþ avukatlarý arasýnda yer alan Henry Quilliam, Fas gezisinden bambaþka bir insan olarak döndüðünde, þehirde beyaz bir at sýrtýnda dolaþýyor ve þehrin Hýristiyan ahalisini Ýslâm’a dâvet ediyordu…
* Meselâ, 21 Haziran 1948’de Londra’da Isveçli bir anne ile Yunanlý bir babanýn oðlu olarak dünyaya gelen Steven Demetre Georgiou’un çocukluðu Londra’nýn Shaftes Buryy Caddesi ile Tarafalgaf Caddesi’nde geçer S T Joseph Roman Katolik okulunda katý bir Hýristiyan eðitimi alýr 16 yaþýnda mezun olduktan sonra Hammersmith Art Koleji’nde eðitimini tamamlar Çocukluðunun ve gençliðinin geçtiði yerler Ýngiltere’nin san’at, müzik ve eðlence merkezinde geçer
Ve bir zamanlarýn pop starý, efsane ismi Cat Stevens, Yusuf Ýslâm olarak Müslüman olur Ýngiltere’de kurduðu Ýslâm okuluyla hizmetlerine devam ediyor
* Meselâ, 24 yaþýndaki Marýa Zýveyra, Alanya’ya tatile gelir, yerleþir, 17062009 Müslüman olur, Meryem adýný alýr
* Ve Risâle-i Nur’u Ýngilizceye çevirmek gibi büyük hizmetler vermeye devam eden Þükran Vahide ismini alan Marie Weld ve binlercesi tefessüh etmiþ memleketlerde doðup, çok olumsuz þartlarda yetiþtikleri halde, gayet nezih bir Ýslâmî hayat yaþýyorlar… Bunun aksi de mümkün ve vakidir…
Çýkaracaðýmýz sonuç þu: Dindar olmayan, hatta ateist çevrelerde yetiþen bazý insanlar hidayete erer, ahlâklý, dürüst, nezih bir hayat ve mükemmel bir hizmet sürdürebilir Bunlardan eþ seçmek ise, bazý þartlarda, irade haricinde, kaderin de sevkiyle vukua gelen istisnai durumlardýr Biz eþ seçerken, genel prensipleri nazara almak mecburiyetindeyiz
Dipnotlar: 1- Kur’ân, Tahrîm, 10; 2- Age, Meryem, 45, 46; 3- Age, Tevbe, 113
Ali Ferþadoðlu