Risale-i Nur ve hakikatler muvacehesi By: ehlidunya Date: 17 Aðustos 2010, 10:56:06
Risale-i Nur nedir ve hakikatler muvacehesinde Risale-i Nur ve tercümaný ne mahiyettedirler?'
Her asýr baþýnda hadisçe geleceði tebþir edilen dinin yüksek hadimleri, emr-i dinde müptedi deðil, müttebidirler. Yani, kendilerinden ve yeniden birþey ihdas etmezler, yeni ahkam getirmezler. Esasat ve ahkam-ý diniyeye ve sünen-i Muhammediyeye (a.s.m.) harfiyen ittiba yoluyla dini takvim ve tahkim ve dinin hakikat ve asliyetini izhar ve ona karýþtýrýlmak istenilen ebâtýlý ref ve iptal ve dine vaki tecavüzleri red ve imha ve evamir-i Rabbaniyeyi ikame ve ahkam-ý Ýlahiyenin þerafet ve ulviyetini izhar ve ilan ederler. Ancak tavr-ý esasiyi bozmadan ve ruh-u asliyi rencide etmeden, yeni izah tarzlarýyla, zamanýn fehmine uygun yeni ikna usulleriyle ve yeni tevcihat ve tafsilat ile ifa-i vazife ederler.
Bu memurin-i Rabbaniye, fiiliyatlarýyla ve amelleriyle de memuriyetlerinin musaddýký olurlar. Salabet-i imaniyelerinin ve ihlaslarýnýn ayinedarlýðýný bizzat ifa ederler. Mertebe-i imanlarýný fiilen izhar ederler. Ve ahlak-ý Muhammediyenin (a.s.m.) tam amili ve miþvar-ý Ahmediyenin (a.s.m.) ve hilye-i Nebeviyenin (a.s.m.) hakiki labisi olduklarýný gösterirler. Hulasa, amel ve ahlak bakýmýndan ve sünnet-i Nebeviyeye (a.s.m.) ittiba ve temessük cihetinden ümmet-i Muhammed’ed’e (a.s.m.) tam bir hüsn-ü misal olurlar ve numune-i iktida teþkil ederler. Bunlarýn, Kitabullahýn tefsiri ve ahkam-ý diniyenin izahý ve zamanýn fehmine ve mertebe-i ilmine göre tarz-ý tevcihi sadedinde yazdýklarý eserler, kendi tilka-i nefislerinin ve kariha-i ulviyelerinin mahsülü deðildir, kendi zeka ve irfanlarýnýn neticesi deðildir. Bunlar, doðrudan doðruya memba-ý vahy olan Zat-ý Pak-i Risaletin (a.s.m.) manevi ilham ve telkinatýdýr. Celcelutiye ve Mesnevi-i Þerif ve Fütuhul-Gayb ve emsali asar hep bu nevidendir. Bu asar-ý kudsiyeye o zevat-ý aliþan ancak tercüman hükmündedirler. Bu zevat-ý mukaddesenin, o asar-ý bergüzidenin tanziminde ve tarz-ý beyanýnda, bir hisseleri vardýr; yani bu zevat-ý kudsiye, o mananýn mazharý, miratý ve makesi hükmündedirler.
Risale-i Nur ve tercümanýna gelince: Bu eser-i aliþanda þimdiye kadar emsaline rastlanmamýþ bir feyz-i ulvi ve bir kemal-i namütenahi mevcut olduðundan ve biçbir eserin nail olmadýðý bir þekilde meþale-i Ýlahiye ve þems-i hidayet ve neyyir-i saadet olan Hazret-i Kur’anýn füyuzatýna varis olduðu meþhud olduðundan, onun esasý nur-u mahz-ý Kur’an olduðu ve evliyaullahýn asarýndan ziyade feyz-i envar-ý Muhammediyi (a.s.m.) hamil bulunduðu ve Zat-ý Pak-i Risaletin ondaki hisse ve alakasý ve tasarruf-u kudsisi evliyaullahýn asarýndan ziyade olduðu ve onun mazharý ve tercümaný olan manevi zatýn mazhariyeti ve kemalatý ise o nisbette ali ve emsalsiz olduðu güneþ gibi aþikar bir hakikattir.
Þualar
radyobeyan