Arada bi kaybedin ne olacak ki By: sumeyye Date: 08 Aðustos 2010, 16:23:11
Arada bi kaybedin ne olacak ki
Efendimiz bir gün Hz Aiþe Validemiz ile çölde yürüyorlar Aiþe Validemiz genç ve son derece heyecanlýPeygamberimiz bunu fark ediyor ve “Haydi Aiþe seninle bir yarýþ yapalým” diyor Aiþe Validemiz çoktan hazýr, “Hemen” diyor ve efendimizi yarýþta geçiyorBeyi tarafýndan takdir edilmek de Aiþe Validemiz’i ayrýca mutlu ediyor
Bir sene sonra, ayný çölden yine geçerlerken Efendimiz, “Ya Aiþe geçen yýl burada sen beni geçmiþtin Yine yarýþalým mý?” diye sorar Hz Aiþe kabul eder Bu sefer Efendimiz Hz Aiþe’yi geçiyor Ama Efendimiz, Hz Aiþe mahzun olunca bu durumu kullanmak yerine, "Üzülme üzülme geçen sefer sen geçmiþtin þimdi de ben geçtim Eþit olduk ödeþtik" diye eþini taltif ediyor Ne önceki durumunu kullanarak geri kaldýðýný üzüntü vesilesi yapýyor ne de ileri geçtiðini þýmarma vesilesi yaparak eþini incitiyor
Duygusallýk zayýflýk deðil
Çölde hanýmýný geçemeyen Efendimiz Miraç’ta yaptýðý yolculukta bir noktadan öteye gidemeyen Cebrail’i geçiyor Gökte Cebrail'i geçen Efendimiz yerde hanýmýný geçemiyor Burada þöyle bir mesaj veriyor Efendimiz: “Hanýmýnýzý ezmeyiniz, üzmeyiniz Onun duygu dünyasýna þefkat dünyasýna girin hatta bazen onun mutlu olmasý için kaybedin Bazen de siz kazanýrsanýz onu teselli edin ki onun duygu dünyasýna hitap edin”
Biz beyler Efendimiz’in bu mesajýný alýyor muyuz? En ufak bir meselede hanýmýnýzla tartýþmaya giriyor musunuz?
Hanýmlar þefkat yüklü yaratýlmýþtýr Bediüzzaman bu sebeble hanýmlar için "þefkat kahramaný" demiþtir Eðer bu duygu olmasaydý, içinde çocuklarýnýn bütün sýkýntýsýný çekemez, katlanamazdý Beyefendiler hanýmýn bu yüklerinden dolayý Rabbi tarafýndan verilen duygusallýktan ötürü onu eleþtirmemeli tam tersine anlayýþla hürmet etmelidir Bir atasözünde “Erkekte akýl kadýnda his hâkimdir” denilir Bazý erkekler bunu üstünlük olarak görürler Hâlbuki bu üstünlük deðil bir yükümlülük getirir Bu yüklendikleri görevin neticesidir Eðer erkekte akýl hâkimse akýllý davranýp muhatabýný rencide etmemelidir Duygusallýðýna hürmet gösterip “Yüklendiði görevi icabýdýr” demelidir
Her zaman eþitlik
Peygamberimizle ilgili bir baþka hatýraya geçmek istiyorum Efendimiz Bedir Savaþý’na gidiyor Ama yolda deve sayýsý yüz ise insan sayýsý üç yüzPeygamberimiz devesi olanlar devesi olmayanlardan adam alsýn diyor ve hesap ediliyor ki deve baþýna üç adam düþüyor Peygamberimizin devsine de üç adam düþüyor ve sýrasý gelince adamlarý çaðýrýp kendisi yaya yürüyor Sýrasý gelen diðer iki kiþi binmek istemiyor ve “Ya RasulAllah biz senin yanýnda yürüyelim” diyorlar Efendimiz de, “Eðer yürümek insaný yorarsa siz de insansýnýz siz de yorulursunuz Yok, eðer yürümede bir sevap varsa ben de insaným benim de sevaba ihtiyacým var” Her iki halde de kendisine ayrý bir muamele yapýlamasýný istemiyor
Burada çok önemli bir mesaj var: “Ey ümmetim çevrenizle olan münasebetinizde eþitlik ölçüsünü kaybetmeyin” O her zaman halký ile eþitlik örneði vermiþtirBu örnekte de kendimize ne kadar hak tanýyorsak baþkalarýna da ayný hakký kullandýrmamýzýn gereðine dikkat çekiyor
“Vahiy mi, sizin emriniz mi?”
Bedir’e vardýklarýnda bir daðýn dibinde konaklamak üzere yükler indirilirken Bedir'de çobanlýk yapan Habbab isimli bir adam geliyor Çoban, “Ya ResulAllah burayý seçmeniz vahyin emri ile mi yoksa sizin emriniz midir” diyor? Resulullah, “Bu benim fikrimdir” deyince, “Ya ResulAllah ben burada çobanlýk yaptýmÝleride su var Biz oraya gitmezsek oraya düþman gider ve su ile de kuvvet bulur Biz gidelim orada konaklayalým hem bizim için faydalý olur hem de düþmaný kuvvetsiz býrakmýþ oluruz”
Peygamberimiz çobanýn dediði yere gidiyor ve suyun yanýna konaklýyorlar Düþman orayý iþgal niyeti ile geldiði için sudan da mahrum kalýp kuvvetsiz kalýyorBurada dikkat çeken husus, Peygamberimiz’in herhangi bir önyargýya sahip olmaksýzýn çobanýn fikrini dinlemesi ve hatta makul görerek uygulamasýdýrÇevresindeki insanlarý dinlemek ve makul olan fikirleri uygulamak da sünnettir Ýnsan hep enaniyetini desteklememeli Sünnet sadece namazlarýn önünde kýldýðýmýz sünnetler deðil peygamberimizin hayatýndaki uygulamalarý da sünnettirahmet þahin