Dini makale ve yazýlar
Pages: 1
Eli kurusun Kurudu da By: sumeyye Date: 12 Temmuz 2010, 10:59:47

"Eli kurusun! Kurudu da..."

Ebu Leheb, “alev babasý” anl----- geliyor Bilindiði gibi Hz Peygamber'in öz deðil üvey amcasý olur Kardeþi Ebu Talib'in vefatýndan sonra “beyaz bir sayfa” açmak istiyor ve yeðenini çaðýrýyor Kavmiyetçilik damarlarý kabarmýþ olacak “Bak bak, yeðenini himaye etmedi, edemedi!” dedirtmemek için yapýyor bunu, adam olduðundan deðil

Amcasýnýn davetine icabet eden Hz Peygamber'e, yekten sorduðu soru þu:

“-Ben Müslüman olursam bana ne var?”

Hz Peygamberin dudaklarýndan tek cümlelik net bir cevap çýkýyor:

“-Herkese ne varsa, sana da o var?”

Vahyin “Elleri kurusun, kurudu da…” diye beddua ettiði Ebu Leheb'in buna karþýlýk söylediði söz, aslýnda sadece dünün Tevhid ve Þirk mücadelesinin arka planýný deðil, günümüz Türkiye'sindeki mücadelenin de arka planýný ele veriyor:

“-Beni herkesle bir tutan din olmaz olsun!”

Malum azýnlýðýn bu ülkede peydahlanma süreci, yaklaþýk iki asýrlýk bir hikâye Mütegallibe sýnýflar, kaleyi içten ele geçirmek için peydahlanýrlar Bu her yerde böyledir Genellikle zapt edilmesi zor, saðlam kaleler için uygulanan kadim bir desisedir bu Bir tür Truva atý yöntemi yani

Düþman, kaleyi çarpýþarak bileðinin ve yüreðinin gücüyle elde edemeyeceðini anladýðýnda bu yola baþvurur Osmanlý Ýslam kalesini bileðinin gücüyle yýkamayanlar, kaleyi içten yýkmak için bir Truva atý sýnýfý peydahlamaya koyuldular

Bu ülkedeki Batýlýlaþma projesi, Truva atý projesidir Batýlýlaþma hikayesi, bâtýllaþma hikayesidir Bu proje, “milleti iddialarýndan arýndýrma” üzerine kuruludur Bu topraklarý ancak bu yolla iddialarýndan arýndýrabileceklerini biliyorlardý Ve tabi ki iddialarýndan arýndýrmadan bu ülkeyi “kuyruk” edemeyeceklerini de…

Bundan ta iki yüzyýl mukaddem Osmanlý'nýn en cins kafa çocuklarýný Paris'e devþirilmek üzere gönderdiler Osmanlý devþirme sistemi tersine döndürülmüþtü Tanzimat ve Islahat süreciyle yabancýlarýn eðitim kurumu açmalarýnýn önü açýlýnca, devþirme süreci dýþarýda deðil içeride sürdürüldü Söz konusu yabancý misyon okullarýnda idrakini iðfal ettikleri zümreler peydahladýlar Bunlarý damýzlýk olarak kullanýp, Osmanlý Askeri mekteplerini ele geçirdiler Askeri devþirince zaten iþ kendiliðinden kolaylaþmýþ oldu

Fakat bütün bu süreçlerde Müslüman halk hep boðaza takýlan kýlçýk oldu Onu devþiremediler Müslüman halk iddialarýna sahip çýktý “iddiam duam, duam iddiam” dedi Bunu dediði her seferinde darbe yedi, dipçik yedi, muhtýra yedi, sopa yedi, zýlgýt yedi Ama aðýr aksak bugüne kadar iddialarýný taþýdý Bir avuç mütegallibenin ensesinde boza piþirmesine kendi yöntemleriyle hep itiraz etti ve edecek

Þimdi gözlerimizin önünde süren kirli kavga, aslýnda bunun kavgasý Mütegallibe, Truva atý yöntemiyle içten yýktýðý kaleyi asýl sahiplerine geri vermemekte direniyor Kalenin halký, kalesini içten savunuyor Mütegallibe, ilk defa tarihi dýþ desteðinden mahrum kalacaðý endiþesi taþýyor Çünkü mütegallibeyi Truva atý olarak kaleyi içten yýkmak için kullanan egemen dýþ odaklar için maþa kullanmanýn modasý geçti Bu modanýn geçtiðini anlayan kadim mütegallibe sýnýfý, yetiþtirme yurdundan salýnmýþ sahipsiz kýz sendromuna tutuldu Hýrçýnlýðý bundan Ele âleme kendisini maskara edecek uçuk kaçýk yöntemlere sarýlmasý bundan

Bu ülkede Truva atý olarak peydahlanmýþ mütegallibe zümresinin sorunu tali deðil aslidir

Bir: Var oluþ sorunu yaþýyorlar Zira aidiyetleri yok Öz nesebini inkâr edip kendisine düzmece nesep tedarik eden birinin tepkilerini veriyorlar Sözün özü, ben idrakinden mahrumlar

Ýki: Beka sorunu yaþýyorlar Zira kökleri yok Iþýk karþýsýnda karanlýða, inanç karþýsýnda inkâra benziyorlar En küçük sarsýntýda vaveyla koparýyor, her þeyi olmak ya da olmamak sorununa dönüþtürüyorlar

Üç: Deðer sorunu yaþýyorlar Zira sahici deðerden mahrumlar Kendilerini peydahlayan egemen güçler onlara etiketler ve fiyatlar koymuþ Onun için etiketsiz olaný kavrayamýyor, deðeri ve deðerleri olanlarý anlamýyor, deðere fiyat biçmeye kalkýyorlar

Dört: Yer sorunu yaþýyorlar Zira kelimenin tam anlamýþla yersizler Onun içindir ki, en ecnebisi en yerli gibi, en haymatlosu en vatanperver gibi görünüyor En dinsizi “Din elden gidiyor” çýðýrtkanlýðý yapýyor Yersizler, çünkü “yerlilere karþý savaþan kovboy” rolündeler

“El”, mecazen gücü ve kudreti temsil eder “Eli kurusun” demek, “gücü sönsün, kudreti yok olsun” demektir Modern Ebu Leheb'lerin derdi ayný: Herkesle bir tutulmak Millete güvenmeyenleri, “herkesle bir tutulma” korkusu sardý Dedikleri, Ebu Leheb'in dediðiyle ayný: Beni herkesle bir tutan olmaz olsun

O halde namazlarda, Tebbet suresini ta yürekten okumaya devam



Sami HOCAOÐLU

radyobeyan