Yahya Peygamberin Isa Peygambere Secdesi By: sumeyye Date: 02 Temmuz 2010, 15:45:51
Yahya Peygamberin Isa Peygambere Secdesi
Yahya’nýn anasý, Meryem’e hamlini vazetmeden az önce gizlice dedi ki: “ Karnýnda bir padiþah var Ülülazm ve her þeyi bilen bir peygamberdir Ben bunu yakinen gördüm Sana rastlatýnca karnýnda ki çocuðum hemen secdeye vardý Karnýndaki çocuk, karnýndaki çocuða secde etti Secdesinden bedenime titreme düþtü” Meryem de “Ben de karnýmdaki çocuðun secde ettiðini hissettim” dedi
Ahmaklar derler ki: “Býrak þu masalý Yalan, yanlýþ Meryem, doðuracaðý zaman yabancýdan da uzaktý, akrabadan da O güzel hatun þehirden dýþarý çýktý Doðurmadýkça þehre girmedi Doðurunca yavrusunu kucaðýna alýp, baðrýna basýp soyunun, sopunun yanýna geldi Yahya’nýn anasý, onu nerede gördü de bu hikayeyi anlattý, bu sözü söyledi?”
Bunu ilhama mazhar olan, afakta, gayp aleminde bulunan þeyleri yanýndaymýþ gibi bilen kiþi anlar Yahya’nýn anasý, uzakta olmakla beraber Meryem’in yanýnda bulunabilir Vücut, göz, göz olunca gözler kapalý olduðu halde de sevgilinin yüzü görülebilir Mamafih baþ gözüyle de görmediðini farz et ne çýkar? Ey düþkün sen kýsadan hisse almaya bak!
Kýssalarý duyup” Nakýþ” kelimesine “ Þ” harfinin eklendiði gibi o kýssalarýn suretine baðlanan, dýþ yüzüne kapýlan kiþiye benzeme Dilsiz dimme, kelýle’ye meramýný nasýl anlatýrdý? Tutalým, bunlar, birbirlerinin sözlerini anladýlar, söz söylemeden meramlarýný ifade eden bu hayvanlarýn ne demek istediklerini insan nasýl anlayabilir?
Dimne, aslanla öküz arasýnda nasýl bir elçi oldu, ikisini de nasýl kandýrdý? O akýllý öküz nasýl aslana vezir oldu Fil ayýn aksinden nasýl korktu? Bu Dimme,ve Kelile hikayesinin hepsi yalan yoksa karganýn leylekle ne alýþveriþi olur,nasýl leylekle savaþýr?” deme kardeþ, kýssa bir ölçeðe benzer, mana içindeki taneye Akýllý kiþi taneyi alýr ölçek var mý yok mu ? ona bakmaz Aralarýnda sözden eser yok, fakat bülbülle gülün macerasýna dinle!
Mumla pervanenin baþýndan geçenleri duy, bunlarýn manasýna vakýf ol güzelim Aralarýnda bir söz yýk ama sözün sýrrý, manasý var ya Agah ol, yücelere uç, baykuþ gibi aþaðýlarda uçma Birisi “ Burasý satrançta ruh hanesi” demiþ Bu sözü duyan “ o evi nereden elde etmiþ?” satýn mý almýþ, yoksa mirasa mý konmuþ?” diye sormuþ Ne mutlu mana anlayan!
Nahivcilerden biri “ Zeyd, Amr’ý dövdü” diye bir misal getirmiþ Dinleyen “Suçu yokken neye dövmüþ? Amr’ýn ne suçu varmýþ ki o çið Zeyd, onu köleler gibi suçsuz dövüyor?” der Nahivci “ Bu mana ölçeðinden ibaret Sen buðdayý almaya bak, ölçeðe lüzum yok Zeyd’le Amr, irap için kullanýlan misallerde geçer, onlar yalan olsa bile sen irabý düzeltmeye çalýþ!” derse de öbürü “ Ben onu bilmem Zeyd, Amr, fazla olarak bir “V” çalmýþtý Zeyd, anlayýnca o hýrsýzý dövdü Çünkü Amr, haddi aþmýþtý, tabii haddini bildirmek lazým
Bunun üzerine o adam “ Hah, doðru þimdi bunu canla baþla kabul ettim” der Doðru bile eðrilere eðri görünür Bir þaþýya “ Ay birdir” desen “ ikidir” Bir olmasýnda þüphe var” der Birisi alay eder, güler ve “ Sahi, iki” derse bu sözü doðru olarak kabul eder Kötü huyun layýðý budur Yalancýlar yalanla konuþurlar “Pis þeyler, pislere aittir” sözü ýþýk verip durmaktadýr Gönlü açýk olanlarýn elleri de açýk olur Körlerin taþlýk erde düþmeleri de pek tabidir
ALINTI