Ýz Býrakanlar
Pages: 1
Maarifin vadettikleri By: sumeyye Date: 25 Haziran 2010, 15:17:53
Maarifin Va'dettikleri




Ülke saadetinin saðlam ve ümit verici olmasý, bugünkü nesillerin ciddiyetle ele alýnmasýna ve geleceðe göre kalb-kafa bütünlüðü içinde yetiþtirilmesine baðlýdýr Günümüzün talihsiz gençleri, aile ihmâlkârlýðýnýn baðrýnda hayata gözlerini açtý ve kendini insafsýz bir çevrenin, merhametsiz hâdiselerin, öldürücü fikir akýmlarýnýn ve felç edici neþriyatýn kucaðýnda buldu Yarýnlarý omuzlarýnda bayraklaþtýracak olan bugünün dinamik güçleri, hâlihazýrdaki durumun boðucu tesirinden kurtarýlarak onlara kendi irâdeleri ile var olma ve yaþama yolunu göstermek, zamanýmýzýn idareci ve zimamdârlarýna düþen rabbânî bir vazifedir
Yarýnlarý kendilerine emanet edeceðimiz bu gençler, eðer irâdeleriyle var olma yolunda ciddî bir terbiye almaz veya alamazlarsa, diðer canlýlar gibi, hatta daha aþaðý bir seviyede, þehvet, hiddet, hýrs misüllü alçaltýcý hislerin ve yetiþtiði çevreden aldýðý fena huylarýn baskýsý altýnda kalýr giderler ve bir daha da bu mahkûmiyetten kurtulamazlar Þehvet, öfke, hýrs ve verâset kanunlarýnýn insan üzerindeki tesiri o kadar ciddî ve aðýrlýklýdýr ki; pedagojinin en yeni esaslarýna göre, çok iyi terbiye görmüþ gençlerde bile az çok kendisini hissettirmekte ve onlarý yanlýþ yollara zorlamaktadýr
Ýþte terbiye, pek çok maksat ve gâyeler için insan mahiyetine yerleþtirilmiþ bulunan bu türlü hislerin, azgýnlaþtýrýcý tesirini kýrýp onlarý iyiye, güzele doðru yönlendirerek zararlý gibi görünen bu duygulardan insanî kemâlâta giden yollarý keþfetmek ve fertte fazilet duygusunu, irâde metanetini, düþünce kabiliyetini, hürriyet aþkýný geliþtirmek içindir Hakk'a esaret manâsýndaki hürriyet aþkýný!
Þâyet, heves ve ihtiraslarýn amansýz pençesi altýnda hýrpalanan nesillere, kendi ruhumuzu, iç dünyamýzý aksettirici böyle bir terbiye verilmez, ahlâk ve fazilete giden yollarda onlara ýþýk tutulmazsa, milletimiz bugün de yarýn da kargaþadan kurtulamayacaktýr Apaçýk ortadadýr ki kendi nesillerine soylu bir kültür ve irâdî terbiye veren milletler, geleceklerini teminat altýna almýþ ve bütün mukaddeslerini emanet edecekleri en saðlam bekçileri keþfetmiþler demektir Çocuklarýný ahlâk ve düþünce noktasýnda ihmâl eden cemiyetlere gelince; bunlar, yüksek deðer ve mefhumlarýyla beraber, bütün bir milleti anarþi seylaplarýyla baþ baþa býrakmýþ sayýlýrlar
Her milletin, hayatiyet ve bekâsýyla bu kadar ciddî münasebeti olan tâlim ve terbiye mevzuu, hemen her ülkenin en baþta gelen meselelerindendir Bilhassa milletlerin buhranlý anlarý sayýlan geçiþ dönemlerinde, bu husus daha da ehemmiyet arz eder Bu türlü dönemlerde ülke þartlarýný kavrayamama, icraâtýnda, hissi mantýðýn üstünde tutma, plânlarýný içinde yaþadýðý krizli dönemin baskýsý altýnda hazýrlama ve kitlelerin hayhuyuyla þaþkýnlýða düþüp yol ve yön deðiþtirme, millî bünyeyi, bir daha belini doðrultamayacak þekilde ýrgalayacak ve yerle bir edecektir Deðil bunlar gibi ciddî meseleler; bu mevzuda en küçük bir hata, en ehemmiyetsiz gibi görünen bir dikkatsizlik, az bir ihmâl dahi, milleti altüst etmeye yetip artacaktýr Aslýnda bugüne kadar cemiyet fertlerinin hazan vurmuþ yapraklar gibi savrulup gitmesi de hep iyi bir terbiye alamamýþ olmasýndan ve kültürsüzlükten kaynaklanmýþtýr Yine de bu hassas nokta, daha az ehemmiyeti olan meselelerin yanýnda unutulup gidecekse 'ya sabûr!' deyip bir hayli zaman daha Heraklit'imizi beklememiz icap edecektir
Kanaatimce, bugün en ciddî, en derin, en büyük meselelerden daha büyük, daha hassas bir mesele varsa, o da geleceðin nesillerini kendi ruh kökümüze baðlý olarak yetiþtirmek ve onlarý her türlü yabancýlaþmadan kurtarmak meselesidir! Buna göre, bugün talim ve terbiye adýna gösterilecek her gayret, yarýnýn emniyet ve saâdetini; her ihmâl ve lâkaytlýk da geleceðin sefâlet ve periþaniyetini netice verecektir
Þu anda olsun, günümüzün mesûlleri, kitlelerin yýllar yýlý periþaniyet ve derbederliðine sebebiyet veren hususlarý yeniden gözden geçirerek, ona göre bir bakýþ ve geleceðe aydýnlýk getirecek objektif bir anlayýþla çocuklarýmýzýn yetiþtirilmesini ele almazlarsa, bu ülke ve bu millete çok yazýk olacaktýr
Þimdi olsun, dünü bugünle, bugünü de yarýnla iç içe ve müþterek mütalâa edebilecek, çaðýný idrak etmiþ nesiller yetiþtiremezsek -maâzallah- zamanýn insafsýz diþleri arasýnda çiðnenip gitmemiz mukadderdir Evet, bulunduðu muhitin þartlarýna göre duygu ve aletlerle teçhiz edilemediðinden ötürü inkiraza uðrayýp giden canlýlar gibi, yaþadýðý devri idrak edememiþ milletler de yerlerini, var olmaya daha müsait baþkalarýna býrakýr, mahvolur giderler Tarihte yok olup gitmiþ milletlerle nesli tükenmiþ bir kýsým canlý fosiller, Yaratýcý Kudret'in ayný kanunlarýný göstermesi bakýmýndan ne müthiþ bir tablodur!
Mýsýr medeniyeti, Roma imparatorluðu, Endülüs kültürü, Osmanlý cihangirliði ve daha niceleri hep ayný gaddar diþler arasýnda çiðnenip gitmiþlerdir 'Ýþte onlar, iþte periþan yurtlarý!!' sönük bir renk, ölgün bir iz ve etnoðrafik bir kýsým enkâz Genç nesilleri belli bir gaye ve belli bir ideâl istikametinde ele almayan milletler için ayný korkunç girdap bütün ürperticiliðiyle aðzýný açmýþ beklemektedir Buna karþýlýk, çocuklarýmýzýn ruhunda mayalayacaðýmýz irâde gücü, terkipçi düþünce ve Hakk sevgisi, onlarý her türlü uyuþukluktan, yýlgýnlýktan, beklenmedik þeyler karþýsýnda paniðe kapýlmaktan kurtaracak ve çalýþmaya þevklerini kamçýlayarak, onlarda hamiyyet ve gayret düþüncesi uyaracaktýr
Günümüzün idareci ve zimamdârlarý, ilmî ve içtimâî hayatýmýzý yaþadýðýmýz devir itibariyle nazar-ý itibare alma ve dünden bugüne, bugünden de geleceðe geçiþ yollarýný tespit edip, yarýnki nesillerin nasýl yetiþtirileceði hususunu en parlak çizgileriyle belirleme, tâmim ve takip etme mecburiyetindedirler Böyle bir düþünce ile þahlanmýþ ateþîn dimaðlarýn, aþk ve heyecanla coþan gönüllerin, bu meselenin üzerine yürüyecekleri güne kadar vatan ve milletin geleceðinden emin olmak ve ülkenin yükseleceðini beklemek oldukça zordur

Fethullah Gülen

radyobeyan