Dini makale ve yazýlar
Pages: 1
Kalbini mi yardin baktin By: sumeyye Date: 02 Haziran 2010, 12:51:12
KALBÝNÝ MÝ YARDIN BAKTIN?

Sinelerde olaný biteni bilen sadece Allah’týr Ýnsan ise bilgi edinmede sýnýrlýdýr Sýnýrlarý zorlayan insan, telafisi zor sonuçlara maruz kalabilir Ýnsan künhüne vakýf olmadýðý olaylarý zahirine göre deðerlendirir Yine insan için esas olan beyandýr Bunun ötesini zorlamak yetki aþýmýdýr Külfettir Hele hele söz konusu durum bir insanýn hukuku ise daha bir önem kazanýr Sorun þu, insanlarý yaptýklarýnda ve söylediklerinden deðil de, kalplerinde olandan dolayý yargýlamak… Birde yargýlamanýn akide alanýnda olduðunu düþünün Bu ne cesaret! ?
Bu konuda Üsame b Zeyd'in baþýna gelenleri hatýrla­yalým Rasulullah (sav) düþman üzerine gönderdiði bir grup sahabi içinde Zeyd, çatýþma esnasýnda kapýþtýðý hasmýný tam öldürecekken, adam kelime-i þehadet getirerek Müslümanlara selam veriyor Üsame bu kiþinin korkusundan, canýný kurtarmak için þehadet getirdiðine hükmederek, adamý öldürüyor, sürüsüne el koyuyor Sefer dönüþü, olay Rasulullah’a haber verilince çok üzülüyor, hiddetleniyor ve "kalbini yarýp baktýnýz da mý korkudan olduðunu anladýnýz!" diye Zeyd'e çýkýþýyor "Üsame, demek sen Rabbim Allah diyen birini öldürdün ha?" diyerek ha bire kýnýyor Üsame Re sulullah' in bu ýsrarlý kýnayýþlarý karþýsýnda ne denli sýkýldýðýný þu sözlerle dile getiriyor: "Rasulullah bu sözü o kadar tekrarladý ki kendi kendime 'keþke bu olaydan sonra Müs­lüman olsaydým" Dedim Daha sonra Üsame'nin piþmanlýk ve yakarýþlarý üzerine Peygamberimiz onun için istiðfar edi­yor, bir köle azat etmesini emrediyor Konu ile ilgili þuayet nazil oluyor :
"Ey iman edenleri Allah yolunda savaþa çýktýðýnýz za­man iyi anlayýp dinleyin, size selam verene, dünya hayatý­nýn geçici menfatýna göz dikerek "Sen mü'min deðilsin" de­meyin Çünkü Allah'ýn nezdinde sayýsýz ganimetler vardýr Önceden siz de böyle iken Allah size lütfetti; o halde iyi an­layýp dinleyin Þüphesiz Allah bütün yaptýklarýnýzdan haber­dardýr" (Nisa-94)


Kalplerde olaný okumaya izinli deðiliz Görevli de de­ðiliz Bir baþkasýnýn kalbini yarýp bakma, ona göre hüküm bildirme makamýnda olmadýðýmýza göre, nerede durmamýz gerektiðini iyi bilmeliyiz Þayet kalbe yönelik yapacak bir þeyimiz varsa, kendi kalbimizi masaya yatýralým, neþteri kendi sinemize vuralým Herkes ancak kendi kalbini sorgu­lama mevkiindedir

Ciddi bir karineye ve beyana dayanmaksýzýn, Müslü­manlarý bir takým þer'i deðil indi gerekçelerle ceffel kalem Ýslam dýþý görme yanýlgýsýndan kurtulmalýyýz Mezhebi asa­biyetler, grup asabiyetleri, çizgi asabiyetleri ile kendi dýþýndakileri din dýþý görme marazýna dönüþmemeli
Tekfir hastalýðý bir nevi insan kýyýmýdýr Þabloncu bir yaklaþýmla potansiyel muhataplarý tüketmektir Ne çaðda? Haricilik, ne de çaðdaþ Mürcie bizim çizgimiz olmamasý gerekir, diye düþünüyorum Niyet okuyuculuk yetkisini kimse bizevermedi Bize tanýnmayan yetkiyi, hangi hakla kul­lanabiliriz?

Ýslam Tarihinde diðer bir kesit: Ýslam’ýn Mekke dönemi, Müslümanlarýn aðýr baský gördüðü bir dönemdir Ýþkence, öldürme, boykot, hakaret birbirini izliyor Ýnsan hassasiyeti­ni ayaklar altýna alan ne varsa yapýlýyor Müslümanlar çile­lere sabrediyor, meþakkatleri göðüslüyorlar, ölümü bile gö­ze alýyorlar Yasir ve Sümeyye bu dönemde vahþice þehit edilen ilk müslümanlar

Oðul Ammar, baba ve annesinin gözleri önünde þehit ediliþine þahit oluyor O'ndan Ýslam ve Hz Muhammed (sav) hakkýnda olumsuz sözler söylenmesi isteniyor O da, iþkencenin dayanýlmaz boyutlara ulaþtýðý bir an da, kendisinden istenenleri söylüyor Sonra serbest býrakýlýyor O da doðru­dan soluðu Hz Peygamberin yanýnda alýyor: "Ammar helak oldu Ey Allah'ýn Rasulü" diyor Hz Peygamber (sav) onu sakinleþtirdi, baþýndan geçen­leri dinledi, sonra sordu:

"Senden istenenleri söylerken kalbin nasýldý?" Ammar kalbinin Hz Peygamber'e ve Ýslam'a derin bir muhabbetle dolu olduðunu söylediklerini zorla söylettikleri­ni bildirdi Ammar'a "Seni yine zorlarlarsa istediklerini söy­le" diye buyuruyor

Bunun üzerin Ammar'ýn "kalbindeki itminana" dikkat Çeken þu ayet indi:
"Kim iman ettikten sonra Allah'ý inkar ederse kalbi imanla dolu olduðu halde (inkara) zorlanan baþka fakat kim kalbini kafirliðe açarsa iþte Allah'ýn gazabý bunlaradýr, onlar için büyük bir azap vardýr," (Nahl -106)

Bu olayýn bütün zamanlara uzanan bir deðerinin olduðu bilmek, gerekiyor Bütün zamanlarda hâkim güçler ile mü'minler arasýnda zorlu sýnavlar olmuþ, yukarýdan gelen baskýlara tahammül edebilenler çýkmýþ, edemeyeni olmuþ

Böyle bir süreçte egemen güçlerin baskýlarý karþýsýnda alýnan tavýrda "kalbi duruþ" öne çýkýyor

Size dayatýlanlar karþýsýnda kalbiniz nasýl?

Zilleti kanýksamak, zulmü içselleþtirmek durumundamýsýnýz yoksa kalbinizdeki öfke seli her gün kabarýyor mu? Zulme beklenen tepkiyi verememenin ýzdýrabý ile içiniz eziliyormu?

Ammar'ýn "helak oldum" çýðlýðý yüreðinizde yankýlaný­yor mu?

Tabi zorluklarý, süreçleri bahane ederek kalblerini sa­tanlar da var

Kur'an-ý Kerim'de Mümin suresi vardýr Bu sure ismini, Firavun'un ailesinden olup imanýný gizleyen kiþinin kýssasýn­dan alýyor Kalbinde imaný olup kendini gizleyen bu mümi­ni Kur'an yok saymýyor:

"Firavun ailesinden olup, imanýný gizleyen bir mü'min adam þöyle dedi Siz bir adamý, Rabbim Allah'týr diyor, diye öldürecek misiniz?/' (Mümin -28)

O güne kadar gizlenen bu imanýn nerede ve ne zaman yanký bulacaðýný nasýl bir aksiyona dönüþeceðini biz bile­meyiz ki?

Bundan dolayý biraz daha temkin, biraz daha ihtiyat

Yalancý Peygamber Müseyleme Hz Peygamber (sav) in ashabýndan iki kiþiyi esir alýyor Birine : "Benim Allah'ýn Rasulü olduðuma inanýyor mu­sun?" dedi "Evet" deyince onu býraktý Aynýsýný diðerine sordu O da: "Hayýr Bilakis sen yalancýsýn" dedi Onu öl­dürdü Rasulullah (sav) buyurdu ki: "Serbest býrakýlan ruhsa­tý almýþtýr Zararý yok Öldürülen ise, üstünü (azimeti) almýþtýr Ne mutlu ona"

Anlýyoruz ki bir baþkasýnýn kalp alaný ile ilgili bir þey söyleyeceksek tekrardan bir daha düþünmemiz gerekiyor Biz kendi kalbimize yönelelim

Ýslam'la iliþki, temelde bir kalp sýnavýdýr

Kalbimize sarýlalým

Kalbimizi kaybetmekten korkuyorum

Ramazan KAYAN


radyobeyan