Kalbini mi yardin baktin By: sumeyye Date: 02 Haziran 2010, 12:51:12
KALBÝNÝ MÝ YARDIN BAKTIN?
Sinelerde olaný biteni bilen sadece Allah’týr Ýnsan ise bilgi edinmede sýnýrlýdýr Sýnýrlarý zorlayan insan, telafisi zor sonuçlara maruz kalabilir Ýnsan künhüne vakýf olmadýðý olaylarý zahirine göre deðerlendirir Yine insan için esas olan beyandýr Bunun ötesini zorlamak yetki aþýmýdýr Külfettir Hele hele söz konusu durum bir insanýn hukuku ise daha bir önem kazanýr Sorun þu, insanlarý yaptýklarýnda ve söylediklerinden deðil de, kalplerinde olandan dolayý yargýlamak… Birde yargýlamanýn akide alanýnda olduðunu düþünün Bu ne cesaret! ?
Bu konuda Üsame b Zeyd'in baþýna gelenleri hatýrlayalým Rasulullah (sav) düþman üzerine gönderdiði bir grup sahabi içinde Zeyd, çatýþma esnasýnda kapýþtýðý hasmýný tam öldürecekken, adam kelime-i þehadet getirerek Müslümanlara selam veriyor Üsame bu kiþinin korkusundan, canýný kurtarmak için þehadet getirdiðine hükmederek, adamý öldürüyor, sürüsüne el koyuyor Sefer dönüþü, olay Rasulullah’a haber verilince çok üzülüyor, hiddetleniyor ve "kalbini yarýp baktýnýz da mý korkudan olduðunu anladýnýz!" diye Zeyd'e çýkýþýyor "Üsame, demek sen Rabbim Allah diyen birini öldürdün ha?" diyerek ha bire kýnýyor Üsame Re sulullah' in bu ýsrarlý kýnayýþlarý karþýsýnda ne denli sýkýldýðýný þu sözlerle dile getiriyor: "Rasulullah bu sözü o kadar tekrarladý ki kendi kendime 'keþke bu olaydan sonra Müslüman olsaydým" Dedim Daha sonra Üsame'nin piþmanlýk ve yakarýþlarý üzerine Peygamberimiz onun için istiðfar ediyor, bir köle azat etmesini emrediyor Konu ile ilgili þuayet nazil oluyor :
"Ey iman edenleri Allah yolunda savaþa çýktýðýnýz zaman iyi anlayýp dinleyin, size selam verene, dünya hayatýnýn geçici menfatýna göz dikerek "Sen mü'min deðilsin" demeyin Çünkü Allah'ýn nezdinde sayýsýz ganimetler vardýr Önceden siz de böyle iken Allah size lütfetti; o halde iyi anlayýp dinleyin Þüphesiz Allah bütün yaptýklarýnýzdan haberdardýr" (Nisa-94)
Kalplerde olaný okumaya izinli deðiliz Görevli de deðiliz Bir baþkasýnýn kalbini yarýp bakma, ona göre hüküm bildirme makamýnda olmadýðýmýza göre, nerede durmamýz gerektiðini iyi bilmeliyiz Þayet kalbe yönelik yapacak bir þeyimiz varsa, kendi kalbimizi masaya yatýralým, neþteri kendi sinemize vuralým Herkes ancak kendi kalbini sorgulama mevkiindedir
Ciddi bir karineye ve beyana dayanmaksýzýn, Müslümanlarý bir takým þer'i deðil indi gerekçelerle ceffel kalem Ýslam dýþý görme yanýlgýsýndan kurtulmalýyýz Mezhebi asabiyetler, grup asabiyetleri, çizgi asabiyetleri ile kendi dýþýndakileri din dýþý görme marazýna dönüþmemeli
Tekfir hastalýðý bir nevi insan kýyýmýdýr Þabloncu bir yaklaþýmla potansiyel muhataplarý tüketmektir Ne çaðda? Haricilik, ne de çaðdaþ Mürcie bizim çizgimiz olmamasý gerekir, diye düþünüyorum Niyet okuyuculuk yetkisini kimse bizevermedi Bize tanýnmayan yetkiyi, hangi hakla kullanabiliriz?
Ýslam Tarihinde diðer bir kesit: Ýslam’ýn Mekke dönemi, Müslümanlarýn aðýr baský gördüðü bir dönemdir Ýþkence, öldürme, boykot, hakaret birbirini izliyor Ýnsan hassasiyetini ayaklar altýna alan ne varsa yapýlýyor Müslümanlar çilelere sabrediyor, meþakkatleri göðüslüyorlar, ölümü bile göze alýyorlar Yasir ve Sümeyye bu dönemde vahþice þehit edilen ilk müslümanlar
Oðul Ammar, baba ve annesinin gözleri önünde þehit ediliþine þahit oluyor O'ndan Ýslam ve Hz Muhammed (sav) hakkýnda olumsuz sözler söylenmesi isteniyor O da, iþkencenin dayanýlmaz boyutlara ulaþtýðý bir an da, kendisinden istenenleri söylüyor Sonra serbest býrakýlýyor O da doðrudan soluðu Hz Peygamberin yanýnda alýyor: "Ammar helak oldu Ey Allah'ýn Rasulü" diyor Hz Peygamber (sav) onu sakinleþtirdi, baþýndan geçenleri dinledi, sonra sordu:
"Senden istenenleri söylerken kalbin nasýldý?" Ammar kalbinin Hz Peygamber'e ve Ýslam'a derin bir muhabbetle dolu olduðunu söylediklerini zorla söylettiklerini bildirdi Ammar'a "Seni yine zorlarlarsa istediklerini söyle" diye buyuruyor
Bunun üzerin Ammar'ýn "kalbindeki itminana" dikkat Çeken þu ayet indi:
"Kim iman ettikten sonra Allah'ý inkar ederse kalbi imanla dolu olduðu halde (inkara) zorlanan baþka fakat kim kalbini kafirliðe açarsa iþte Allah'ýn gazabý bunlaradýr, onlar için büyük bir azap vardýr," (Nahl -106)
Bu olayýn bütün zamanlara uzanan bir deðerinin olduðu bilmek, gerekiyor Bütün zamanlarda hâkim güçler ile mü'minler arasýnda zorlu sýnavlar olmuþ, yukarýdan gelen baskýlara tahammül edebilenler çýkmýþ, edemeyeni olmuþ
Böyle bir süreçte egemen güçlerin baskýlarý karþýsýnda alýnan tavýrda "kalbi duruþ" öne çýkýyor
Size dayatýlanlar karþýsýnda kalbiniz nasýl?
Zilleti kanýksamak, zulmü içselleþtirmek durumundamýsýnýz yoksa kalbinizdeki öfke seli her gün kabarýyor mu? Zulme beklenen tepkiyi verememenin ýzdýrabý ile içiniz eziliyormu?
Ammar'ýn "helak oldum" çýðlýðý yüreðinizde yankýlanýyor mu?
Tabi zorluklarý, süreçleri bahane ederek kalblerini satanlar da var
Kur'an-ý Kerim'de Mümin suresi vardýr Bu sure ismini, Firavun'un ailesinden olup imanýný gizleyen kiþinin kýssasýndan alýyor Kalbinde imaný olup kendini gizleyen bu mümini Kur'an yok saymýyor:
"Firavun ailesinden olup, imanýný gizleyen bir mü'min adam þöyle dedi Siz bir adamý, Rabbim Allah'týr diyor, diye öldürecek misiniz?/' (Mümin -28)
O güne kadar gizlenen bu imanýn nerede ve ne zaman yanký bulacaðýný nasýl bir aksiyona dönüþeceðini biz bilemeyiz ki?
Bundan dolayý biraz daha temkin, biraz daha ihtiyat
Yalancý Peygamber Müseyleme Hz Peygamber (sav) in ashabýndan iki kiþiyi esir alýyor Birine : "Benim Allah'ýn Rasulü olduðuma inanýyor musun?" dedi "Evet" deyince onu býraktý Aynýsýný diðerine sordu O da: "Hayýr Bilakis sen yalancýsýn" dedi Onu öldürdü Rasulullah (sav) buyurdu ki: "Serbest býrakýlan ruhsatý almýþtýr Zararý yok Öldürülen ise, üstünü (azimeti) almýþtýr Ne mutlu ona"
Anlýyoruz ki bir baþkasýnýn kalp alaný ile ilgili bir þey söyleyeceksek tekrardan bir daha düþünmemiz gerekiyor Biz kendi kalbimize yönelelim
Ýslam'la iliþki, temelde bir kalp sýnavýdýr
Kalbimize sarýlalým
Kalbimizi kaybetmekten korkuyorum
Ramazan KAYAN