Dini makale ve yazýlar
Pages: 1
Kopukluk ve kopukluklar By: sumeyye Date: 25 Mayýs 2010, 11:34:45
Kopukluk ve Kopukluklar

Ýslâm dininde kopukluk meydana getirmek isteyenler var. Ýddialarý þu:

1. Kitaplarý Türkçe'ye çevrilmiþ Pakistanlý Ýslâmcý ve aktivist bir yazar, Ýslâm'ýn ilk üç yüzyýlýndan yani Selef-i Sâlihîn devrinden sonra Müslümanlar, Kur'ân'ýn dört ana terimi (deðeri, kavramý) olan Rab, Ýlâh, Din, Ýbadet konusunda sapýttýlar. Bunlarýn doðrusunu ben biliyorum, ben anlýyorum ve anlatýyorum... tezini ortaya attý. Hindistanlý bir Ehl-i Sünnet âlimi bu iddiayý red eden bir kitap yazdý ama fazla itibar görmedi.

2. Vehhabîlik, büyük bir "Dinde kopukluk" hareketidir. O da petro-dolarlar sayesinde çok yayýldý.

3. Selefîlik de böyledir.

Ehl-i Sünnet'in dinde kopukluk konusunda dediði þudur:

A. Peygamberimizden (Salat ve selâm olsun O'na) bugüne kadar Ýslâm dininde kopukluk olmamýþtýr. Kur'ân, indirildiði gibi, hiçbir ilave ve çýkartma olmaksýzýn, hiçbir deðiþikliðe uðramaksýzýn aynen günümüze kadar gelmiþtir ve Kýyamet'e kadar da böyle olacaktýr.

B. Peygamberimizin Sünneti ve onbinlerce hadîs-i þerifi de güvenilir ve muteber kitaplarda yazýlýdýr. Onlar da korunmuþtur. Sünnet ve hadîs sahasýnda kopukluk olmamýþtýr.

C. Ýslâm'da asla kopukluk olmamýþtýr, din-i hanif, yani doðru din günümüze kadar gelmiþtir. Lakin bir kýsým Müslümanlarda kopukluk olmuþtur. Peygamberimizin haber verdiði üzere bid'at fýrkalarý zuhur etmiþtir.

Ç. Ýslâm'ý anlamakta ve hayata uygulamakta birtakým zaaflar görülse de, din teorik (nazariye) olarak bütün safiyetiyle, bütünüyle devam etmiþtir.

Kopukluk oldu tezini savunanlar yeni bir Ýslâm türetmek istiyor.

Onlar ilâhî ve münzel Ýslâm dininde reform yapmak istiyor.

Onlar dinde deðiþim, baþkalaþtýrma istiyor.

Kopukluk tezini savunan kesim homojen (mütecânis) bir yapýya sahip deðildir. Bir uçta Vehhabîlik (Selefîlik) ifratý, öbür uçta Fazlurrahmancýlýk (Tarihsellik)tefriti...

Bugün Ýslâm dünyasýnda terörü mübah görenler var.

Ýntiharý mübah görenler var.

Ýslâm adýna, din ve iman adýna beline patlayýcý madde saracak, kalabalýk bir yerde fünyesini çekecek berhava olacak. Bir yýðýn suçsuz, mâsum kadýný, çocuðu, ihtiyarý, sivili katledecek.

Kur'ân-ý mübîn, Sünnet-i seniye, Þeriat-ý Garra-i Ahmediyye, fýkh-ý Ýslâmî, ahlâk-ý Ýslâmî, hikmet-i islâmiyye, selim akýl, vicdan böyle bir intiharý, böyle bir cinayeti, böyle bir vahþeti kabul eder mi?

Ýslâm'ý en iyi anlamýþ kul, Yâr-ý gar-i Nebevî Ebubekir Sýddik radiyAllahu anh hazretleridir. Onun Suriye ordusu kumandanýna bir talimatnamesi vardýr. Kadýnlara, çocuklara, güçsüzlere kýlýç çekme, onlara iliþme, inzivaya çekilmiþ rahiplere keþiþlere dokunma, meyveli aðaçlarý kesme, tahrip etme...

Ýslâm'da kopukluk olduðunu, Ýslâm'ýn bozulduðunu iddia edenler Kur'ân'a, Sünnete, icmâ-i ümmete, hikmete, ahlâka uymayan bir din türetmek istiyorlar.

Bunu çeþitli yollarla Ümmet-i Muhammed'e kabul ettirmek istiyorlar.

Þeytanî propagandalarla cahil halkýn ve gençliðin beynini yýkýyorlar.

Kendileri gibi düþünmeyen, kendi meþreb ve görüþlerini paylaþmayan Ehl-i Sünnet ve Cemaat Müslümanlarýný þirkle, küfürle suçluyorlar.

Onlar yüzünden Ýslâm dünyasý hercümerc içinde, toz duman içinde... Müslümanlarýn bir kýsmý birbirine girmiþ vaziyette...

Müslümanlar arasýnda kardeþlik baðlarý, ittihad, vifak sarsýldý.

Yüz milyonlarca tarikat ve tasavvuf mensubu Müslüman þirkle, küfürle suçlanýyor.

Kopukluk taraftarlarý zamanýmýzýn neo-Haricîleridir.

Nuh diyorlar Peygamber demiyorlar.

Peki bunlarýn mezhepleri nasýl yayýlýyor?.. Petro-dolarlarla yayýlýyor.

Ehl-i Sünnet dünyasýnýn itikatta (inanç mesele ve hükümlerinde) iki büyük imamý (büyük âlimi, önderi) vardýr. Biri Ýmamý Eþ'arî, diðeri Ýmamý Mâturidî... Yenilikçiler, kopukçular, Selefîler bunlarý imam kabul edenleri mürted (dinden çýkmýþ) sayýyor.

Ýslâm tarihinin iki büyük þahsiyeti, iki samimî dindar hükümdar, Sultan Selahaddin Eþ'arî idi, Sultan Fatih Mehmed Mâturidî idi...

Eþ'arîlik ve Mâturîdilik Allah'a iman konusunda iki temiz ana prensibi esas ve temel alýr:

1. Allah'ý kemal sýfatlarla vasf etmek.

2. Allah'ý noksan sýfatlardan tenzih etmek.

Ehl-i Sünnetin akidesi sahih ve pâk bir akidedir.

Allah-u Teâlâ yaratýklara, diðer mevcudata benzemez.

Allah-u Teâlâ zamandan ve mekândan münezzehtir.

Allah-u Teâlâ cihetten, cisim olmaktan, insana benzemekten, bir yerde oturmaktan münezzehtir.

Kopukluk taraftarlarý, ârýzacýlar temiz ve saf bir akideye sahip deðildirler.

Onlar Yüce dinimizi beþerî bir ideoloji haline getirmek istiyorlar. Onlarýn bir kýsmý dinimizi bir hümanizmaya dönüþtürmek istiyor.

Onlarýn bir kýsmý da dinimizi terörizmle özdeþleþtiriyor.

Ýslâm bütün bunlardan müberrâdýr.

Ýslâm'da cihad fî sebilillah vardýr ama esas olan, öncelikli olan dinimizin bir barýþ (silm) olduðudur.

Ýslâm dini Kur'ân, Sünnet,Þeriat, Fýkýh, Ýslâm ahlâký ve Ýslâm hikmeti her hâl ü kârda terörizmi kabul etmez.

Ýslâm'da çeþit çeþit fetihler (açýlýmlar, açmalar) vardýr. En geniþ ve en þümullü fetih kalplerin fethidir.

Birçok Batý ülkesinde büyük sayýda insan tasavvuf sayesinde hidayete ermekte, Ýslâm'a girmektedir.

Yüce Ýslâm dini bedevî dini deðildir. Ýslâm nezaket, mürüvvet, incelik, medeniyet, görgü, kibarlýk, mücamele, efendilik, fütüvvet dinidir.

Ýslâm bomba, dinamit, patlayýcý madde, tabanca, mermi dini deðildir.

Ýslâm tahrip etmez, imar eder.

Öncelikle gönülleri imar eder.

Ýslâm'da terörist militanlýk yoktur.

Resulullah efendimiz sabýr ve hilm timsaliydi. Mekke'yi feth ettiðinde birkaç çok azýlý, çok zalim, çok eziyet etmiþ müþrik dýþýnda kimseyi idam ettirmemiþtir, Hazret-i Hamza'nýn katili Vahþi'yi bile affetmiþtir.

Ýslâm af dinidir, baðýþlama dinidir.

Kur'ân "Kötülüðü iyilikle uzaklaþtýrmayý" emir ve tavsiye buyurmaktadýr. Böyle yapýlýrsa, en azýlý düþmanýn dost olacaðý haber verilmektedir.

Ýslâm kýrma dökme, yakma, tahrip etme, asma kesme, havaya uçurma dini deðildir. Ýslâm ölüm dini deðil, hayat dinidir.

Bu yüce dini anlamak, algýlamak, hikmetlerini ve meziyetlerini öðrenmek için Ashab-ý Kirama, Tâbiîne, Tebe-i Tâbiîne ve ondan sonra her asýrda gelip geçmiþ hakikî ulemâya, hakikî fukahaya, hakikî meþayihe tâbi olmak gerekir.

Ehl-i Tevhid, Ehl-i Kýble, Ehl-i Kur'ân, Ehl-i Sünnet olan Müslümanlara müþrik diyen, kâfir diyen, bid'atçi diyen, sapýk diyenler hayýrlý insanlar deðildir.

Ýslâm'da, müþrikleri, kâfirleri, zalimleri, gafilleri, azgýnlarý uyarmak ve korkutmak vardýr ama dinimiz öncelikle müjde dinidir.

Ne mutlu Cadde-i Kübra-yý Ýslâmiye'de yürüyenlere.

Ya Rabbi bizi, Ýslâm'ý, Senin rýzana uygun ve Peygamberin anlattýðý þekilde anlayanlardan eyle. Âmin.


M.Þevket Eygi

radyobeyan