Güzel Sözler
Pages: 1
Tasavvufi By: Sems Date: 05 Mart 2010, 07:38:28
Tasavvuf, Hakk’ýn, seni senden öldürmesi ve seni kendisiyle diriltmesidir.
Cüneyd-i Baðdadi
   

Sen insana ulaþmadan Allah’ý nasýl arýyorsun?.
Muhammed Ýkbal
   

Allah'ým! Ýnsanlar seni verdiðin nimetler yüzünden severler; bense seni verdiðin belalar yüzünden severim.
Hallac-ý Mansur
   

Aþka delilik diyen insan, hayatýn sýrrýna ebediyen bigane kalsýn.
Muhammed Ýkbal
   

Bilmediklerimi ayaðýmýn altýna alsaydým, baþým göðe deðerdi.
Ýmam-ý Azam
   

Bir gün nefsime dedim: gel seninle Rabbime gidelim. gelmedi. Ben de tek baþýna yürüdüm, gittim.
Beyazýd-ý Bestâmi
   

Allah'ý bilenler ise, ruhun beynin özü ve hakikatý olan Hak' tan geldiðini müþahade ettiler..
Ahmed Hulûsi
   

Allah sizin kalýbýnýza ve suretinize deðil, kalbinizin temizliðine bakar.
Hz. Muhammed (s.a.v)
   

Bir insanda görülen ameller ve takvadan baþka, bir de onun cevher gibi güzel olan gizli amel ve takvasý vardýr. Bakýþ gücü olmayanlarýn nazarlarý, görünen amellerdir. Halbuki biz onlara bakmýyoruz. Biz insanýn içine, içindeki sýrra bakýyoruz...
Þeyh Hariri
   

Bir kimse kendi hakikatine arif olursa, hiçbir itikat ile kayýtlý olmaz.
Muhiddin Arabi
   

Bütün maþuktur, aþýk perdedir. Diri maþuktur, aþýk ölüdür.
Mevlâna
   

Cevizin kabuðunu kýrýp özüne inmeyen cevizin hepsini kabuk zanneder.
Gazâli
   

Eðer bir müminin kalbini kýrarsan Hakk’a eylediðin secde deðildir.
Yunus Emre
   

Ey birader, sen ancak bir düþünceden ve fikirden ibaretsin. Üst tarafýn kemik ve A’sab sinir ve adalât (kas) ve elyaftan (insan ve hayvanda adaleleri meydana getiren ince lifler) ibarettir.
Mevlâna
   

Hakikât yolu, aranmakla bulunmaz. Ama Bulanlar ancak arayanlardýr.
Beyazýd-ý Bestâmi
   

Hakikatte Arþ ve Beytullâh, Allah'ý bilen arifin kalbidir.
Muhyiddin Arabi
   

Hakk'ýn Rahmeti bizim günahlarýmýzdan büyüktür.
Muhiddin Arabi
   

Her kiþinin iki resülü vardýr. Biri zahir, diðeri batýn. Zahir dildir, Batýn gönüldür. Dil Muhammed’e, gönül Cebrail’e benzer.
Hacý Bektaþ Veli
   

Her þey maþuktur , aþýk bir perdedir. Yaþayan maþuktur , aþýk bir ölüdür.
Mevlâna
   

Ýnd-i Sânî'de, bütün mahlûk TEK bir NOKTADIR; Kâinâtýn cümlesi bu, NOKTA da bir NÜKTEDÝR!..
Ken'ân Rifâî
   

Ýstesem sýrf fatiha suresinin tefsiriyle yetmiþ beygiri yüklerim.
Hz. Ali
   

Kendimi arýyorum, gören varmý?
Erzurumlu Ýbrahim Hakký
   

Kerem, dünyayý ona muhtac olana vermen ve kendisine muhtac olduðun Allah’a yönelmendir..
Ebu Hafs
   

Kimde sevgi varsa, Allah'ýn varlýðý ondadýr.
Mevlâna
   

Kimi aþýk görürsen, onu maþuk bil. Zira o aþka nisbetle hem aþýktýr, hem de maþuktur.
Mevlâna
   

Kur'an insanlara pek çok þeyi sembollerle anlatýrken; tasavvuf ise baþtan sona, serâpa sembol ve mecazdýr.
Ahmed Hulûsi
   

Maddi hayata meyledenler için hayat deniz suyu içmeye benzer, içtikçe susarlar, susadýkça içerler.
Muhiddin Arabi
   

Musibetin sevabýna talip olmaklýðýn, musibeti çekmekte iken de varsa, zahidsin.
Hz.Muhammed (s.a.v)
   

Nazar ve nefes az kaldý kaderi geçecekti. Nefes ve nazardan Allah’a sýðýnýn.
Hz.Muhammed (s.a.v)
   

Nokta, tüm çizgilerin esasýdýr.
Hallac-ý Mansur
   

Okunacak en büyük kitap insandýr..
Pir Haci Bektasi Veli
   

Ölüm, yaradýlmýþýn Yaradan’a kavuþmasýdýr,Þeb-i arus’dur.
Mevlâna
   

Sevgin yoksa, dost arama.
Sâdi
   

Algýlanan varlýðýn, Hakkýn vücudu olduðunu müþahade, vahdet-i vücud’dur.
Ahmed Hulûsi
   

Tasavvuf zamaný en uygun bir þekilde deðerlendirmekten ibarettir.
Ebu Siad-i Ebu'l Hayr
   

Tasavvuf, Allah ile olan muamelenin saflýðýdýr. Bunun aslý da dünyadan yüz çevirmedir.
Cüneyd-i Baðdadi
   

Tasavvuf, bila-alaka (hiçbir bað olmadan) tamamiyle Allah ile olmandýr.
Cüneyd-i Baðdadi
   

Vücudun, ilmi ilahide, ilimden ibaret olduðunu müþahade, vahdet-i þuhud’dur.
Ahmed Hulûsi

radyobeyan