Dört Mezheb Fýkhý
Pages: 1
Kurban Bahisleri By: ezelinur Date: 02 Þubat 2010, 18:32:48

Tanýmý:

Udhiye veya bu kelime. kurban ha ´ade, kesilen davara denir. Onunla yükümlü olan taþýnýn hac amellerin, eda etme hâ|inde olup olmamasý arasýnda, üç konusu deðildir. Mâlikîler buna muhâ- - ´bade in, eda etekte olan kiþiden kurban kesmenin ini söylemiþlerdir.

Bundan baþka bazý hadîsler daha vardýr. Ýcmâ´a gelince, müslüman-larrn tümü, kurbanýn meþru olduðu üzerinde icmâ´ etmiþlerdir.

Hükmü:

Kurban hükmen sünnettir. Kurban kesmek, müekked bir sünnet-i ayn olup kesen sevâb kazanýr. Kesmeyen cehennem ateþiyle azâblandýrýlmaz. Hükmün bu kadarý üzerinde gerçek bir ittifak vardýr. Ancak Hanefîler, kurban kesmenin müekked bir sünnet-i ayn olduðunu, kesmeyen kiþinin ce­hennem ateþiyle azaplandýrýlmayacaðýný, ancak Peygamber (s.a.v.) in þefaatinden mahrum kalacaðýný söylemiþlerdir. Ki bunun için vacib teri­mini kullanmaktadýrlar. Þâfiîler derler ki: Kurban kesmek ev halkýnýn tü­mü için deðil, yalnýz ferd için sünnet-i ayndýr.

(15) ÞÂFÝÎLER dediler ki: Kurban kesmek ferd için sünnet-i ayndýr. Ev hal­kýnýn ve geçimleri ayný kiþi tarafýndan karþýlanan birkaç ev halký içinse sünnet-i kifâyedir. Yâni geçimlerini saðlayan kiþi kurban keserse aile halký, yüküm­lülükten kurtulur. Bu hüküm, kurbanýn onlarýn her biri için sünnet olmasý­na ters düþmez.


radyobeyan