Seksensekizinci Mektup By: derya Date: 22 Ocak 2010, 10:03:29
SEKSENSEKÝZÝNCÝ MEKTUP
Yine mezkur halifesine, mürþide mütabeatýn faziletlerinin ve mütabeat ise, tasavvufun gýdasý olduðunun, bu tarikatýn fazileti mütabeat üzere kurulduðundan, muhabbetten mütabeat lazým geldiðinin, sofularýn bahs ettikleri bütün ahvalden maksud, mütabeat olup, lakin bir çok yüce hikmetlerden dolayý, onu baþak tabirlerle açýklandýklarýnýn, rüyalar muteber olmayýp ancak, onlarda, mürþide mensub olan bazý þeylerin görüldüðü rüyalar, muhabbetinden haber verici olduklarý için, muteber olduðunun muhabbetinden haber verici oladuklarý için, muteber olduðunun ve o konu ile ilgili þeylerin beyaný hakkýndadýr.
ALLAH’IN ADIYLA BAÞLARIM
Layýký olan bütün hamdler, Allahü tealaya mahsustur. Salat ü selam, Allah’ýn yaratýklarýndan en iyi olan Muhammed’e (Sallallahü aleyhi ve sellem) bütün al ve ashabýna olsun!
Bundan sonra, bu mektub, kutbu alem kaymakamý (Radýyallahü anh) perverdesinden, en þerefli, Allah yolundaki kardeþi Molla Ahmed’e dir. Allah, onukendine yakýn olanlardan eyleyip, onu, kendisin sevenlerin makamýna ulaþtýrsýn!
Sýhhatinizden ve hasret çektiðinizden haber veren mektubunuz perverdeye ulaþtý. Hele þeriatý Muhammediye (Sahibinin ve alinin üzerine salat ü selam ve sena olsun!) mütabeatýnýzdan dolayý, gayet sevindi. Çünkü bu iþten gaye muhabbettir. Bu tarikatýn hülasasý ve mahbubiyet yoludur.
Ýmam ý Rabbani (kuddise sirruh) buyurdular ki, Peygamber’in (Sallallahü aleyhi ve sellem) mütabeatiyle kendini boyayan kimse, Allah’ýn (Celle ve ala) sevgilisi olur. Çünkü bir kimse, birini severse, onu sevenin süs gibi kendini süsleyip boyasýyla boyar. Nitekim bu alemde, böyle müþahade edilmektedir. Zira bu alemde mevcut olan bütün þeyler alemi vücubun, yansýtmalarýndandýr. Bu yüce tarikatýn manevi yüksekliði, ve Allah’a en yakýn olan yol olmasýnýn sebebi, temeli, parlak Ýslam þeriatýnýn ve efendimiz Mustafa’nýn (Ona ve aline salat ü selam olsun!) mütabeati üzerinedir. Bu nedenle, bu tarikat en saðlam kulp olmuþtur. bu tarikatýn reisinin (Kuddise sirruh, Radýyallahü anh) farsça buyurduðu;
“Her kim ki, bizim tarikatýmýzdan yüz çevirirse, dini tehlikelidir.” Hayret, sonra hayret edilir ki, mütabeat vasfý, nasýl az ve hakir görülür. Ondan kendisine az bir þey hasýl olan kimse, nasýl sevincinden uçmaz? Bütün hayatýný o nimete karþý, sarf etmez? Ta ki, kendisinde mütabeat vasfý artarak külliyen kendisine mütabeat hasýl olsun! Kuraný Kerimde, “And olsun, þükr ederseniz, nimetinizi ziyadeleþtiririm.” Buyurdu. Tam mütabeat muhabbetten ibarettir. Onunla tefsir edilmiþtir. Mütabeat iddia edip de Allah’ýn emr ve nehiylerine tabi olmayan kimse, kezzabdýr.
Öyle ise, tecelliyatýn zevk ve aþklarý, sana zahir olmazlarsa bile, mütabeata çalýþmaya devam et! Bütün vakitlerde o lazýmdýr. Bilhassa bu zamada daha fazla. Çalýþýrken istikamet hasýl olup da muhabbet, haletler zahir olmazlarsa da, hiçbir zarar yoktur. Mütabeatýn bir þeyine zarar gelse, kendisine manevi keþif ve kerametler zahir olsa bile, yine sahibi ziyan etmektedir. O keþif, kerametler, onun için nimet deðil, istidraç kabilindendir. Eðer, muhabbet sana zahir olmasýn istersen, nefsini ortadan at, yani kalbin, masiva ile hiçbir ilgisi olmayacak ki o vakit, muhabbetin zahir olmasý lazýmdýr.
Sofularýn kelamýnda zahir olan nisbet ve haletler, þeriatýn mütabeatýndan ibarettir. Fakat onlar, bir hikmete binaen, onu baþka bir libas þeklinde muhtelif tabirlerle belirtiyorlar. Ya baþkalarýnýn kalbini Allah aþkýna doðru celb etmek veya tilibin Allah yoluna hasreti ziyade olup, dolayýsýyle taat ve ibadetteki çalýþmasý da artmak suretiyle, kendisine olgun bir mütabeat hasýl olmasý içindir. Çünkü mütabeat bu üç þeyle hasýl olur.
A) Mütabeat keyfiyetinin bilinmesi,
B) Ona göre amel etmesi,
C) Niyetin halis olmasý, yani tapýnmak için Allah’dan (celle ve ala) baþkasýný bilmemektir. Ki tarikattan maksat da bu üçüncü þeydir.
Veya sofularýn maksatlarý, halleri halktan gizlemek içindir. Nitekim Allah’ýn zatýna, sýfatlarýna hat, hal, fiillerine diye tabir ederler.
Ey kardeþim! Bu vakitte çok çalýþman lazýmdýr. Çünkü gerçekten sana bir çok faydalar saðlanmasý bu çalýþmaya terettüp eder. Faydalarýn hasýl olmasý salikin zafiyetindendir, denilir. Çünkü bu tarikata mensup olan kimse, yaptýðý amelinden dolayý Allah’dan (celle ve ala)baþka bir þey göz önünde bulundurmamasý layýktýr.
Bu fakir, sana selam eder. Üstad ý azamýn (Kuddise sirruh) ev halkýnýn durumlarý ise, gördüðün gibi deðiþmemiþtir. Hepsi de sana selam dua eder, duanýzý dilerler. Bahusus Molla Mehmed Emin, Molla Emin, Fethullah, Muhammed Mahsum, Sultan Veled, Cemalüddin, Molla Muhammed Selaim ile arkadaþlarý, selam edip, size dua ederek duanýzý dilerler. Allah, mevlamýz Muhammed’in (Sallallahü aleyhi ve sellem) alinin ve sahabelerinin üzerine salat ü selam eylesin! Þeyh Piroze selam edip, dünya ve ahirette saadetli olmasýna dua ederiz. Kendisi parlak Ýslam þeriatýnýnmütabeatý, sadatý kiramýn, Allahü teala yüce sýrlarýný kutlasýn. Yollarýnda sabitolmasý lazýmdýr.
Ektiðin ekinleri kaldýrýncaya kadar köyünde ikamet edip, sonra bu aþaðý dünyanýn takallübatýna, ahvaline bakarýz. Bu taraftan o hususta, bir karar hasýl olunca, inþallah size bir cevab göndereceðiz. Buradaki havadisler, týpký tarafýnýzdaki havadisler gibidir. Molla Ahmed, kardeþi Hacý Muhammed Emin ile Molla Mustafa’ya veköylerinin aðasýna selam ederiz.
Görülen her rüyanýn itibari olmayýp, ancak onda mürþidin, ev halký, onalar tabi olanlardan birisini veya ev halkýný veya mürþidin bulunduðu memleketinden olan birisi görülse, mürþide olan muhabette delalet ettiði içinmuteberdir. Çünkü susuz olan kimse, rüyada su görür. Gördüðün iki rüyalarda da sizin için bir müjde vardýr. Ýkincisi birincisinden daha aladýr. Çünkü onda af müjdesi vardýr. Allah, efendimiz Muhammed’e (Sallallahü aleyhi ve sellem) aline ve ashabýna salat ü selam eylesin!
radyobeyan