Sufilerin Halleri By: armi Date: 23 Aralýk 2009, 16:35:52
SUFÝLERÝN HALLERÝ
Sûfi bir halden baþka bir hale geçince ikinci hali birinci halini inkar eder. Sohbet de böyle olmalýdýr. Yani ikinci sohbet birinci sohbeti inkar etmelidir.
Müridin ikinci bir sohbete katýlmaktan gaye ve maksadý ilk sohbetten af ve maðfiret dilemek olmalýdr. Nefsini birinci sohbette gördüðünden daha kusurlu görmelidir. Ta ki kusurundan mütevellid af ve maðfiret dilemelidir.
Rabiâ (k.s) bakýnýz ne diyor: Bizim af ve maðfiret dilememiz bile yine af ve maðfiret dilemeyi gerektirir. Çünkü ilk maðfiret dileme ikinciye göre gafletleAbdurrahmân-i Tâðî (k.s) Hazretlerine soruldu: karýþýk olur.
Akþam ve yatsý arasýnda gündüz iþi olan bir mürid rabýta ve zikirden birisini terketmek mecburiyetinde kalýrsa hangisini terketsin Seyda (k.s.) þöyle buyurdu: "En önde gelen ve deðeri yüce olan rabýtadýr. Zikri terketmesi evlâdýr. Rabýta daha faziletlidir. O muhabbete dayanýr. Zikir ise muhabbetin tamamlayýcýsýdýr. ALLAH´a yakýnlýk kýlavuzu mürþidin rabýtasýdýr. Eðer rabýta zikirsiz gerçekleþse zikirsiz olsa da olur. Fakat zikir öyle deðildir. Zikir hasýl olsa da zikir ile yetinilmez.
Muhabbeti olmayan sûfi ise akþam ile yatsý arasý zikir yapabilir. Seyda (k.s.) diyor:
"Gavs (k.s.) vefat edince benim müridlere akþam ile yatsý arasý zikir yapmayý emretmek istedim. Ben de dedim ki: (Ýbrahim Çokreþî):
"Mürid, mürþidi düþünüp onu zihninde canlandýramayýnca, bu aradaki nisbetsizliðe raðmen nasýl Cenab-ý Hakk’ý tefekkür edebilir. Zikir ile rabýta arasýnda fark vardýr. Ýkisi bir deðildir. Zikir parmaklarla olur. Rabýta ise öyle deðildir. Hace Azizan hz.leri þöyle buyuruyor: Sûfilerin arasýnda sadýk olup olmayanlarý birbirinden ayýrt edebilmek için onlara yüksek sesle zikir yapmalarýný emrettim. Ta ki onlarýn gayret ve sadakat dereceleri ortaya çýksýn."
Netice olarak Seyda-i Taðî (k.s.) þöyle dedi:
"Gündüz iþ sahibi olanlar ve muhabbeti eksik olan kimselerin akþam ile yatsý arasýnda zikir yapmalarý caizdir."
Müridler arasýnda vuku bulan fikir ayrýlýklarý rahmettir. Gerçek açýða çýksýn diye Cenab-ý Hakk’ýn onlara sunduðu bir rahmetttir. Sûfiler arasýnda fikir ayrýlýðý vuku bulursa bana bildiriniz. Çünkü bazý gerçekleri açýklamak olur ki böyle bir görüþ ayrýlýðýna dayanýr. Görüþ ayrýlýklarýný mürþidden saklamak doðru deðildir. Abdurrahmân b. Avf (r.a) bir meseleyi açýða kavuþturduðu için Peygamberimiz (S.A.V) onu övmüþtür.
Ynt: Sufilerin Halleri By: Sems Date: 12 Aðustos 2010, 18:51:55
Paylaþým için saolun hocam. Allah (c.c) razý olsun.
radyobeyan