Adab-ı Fethullah K.S
Pages: 1
Mürşide Teslim Olmanın Dereceleri By: derya Date: 17 Aralık 2009, 13:37:26
MÜRŞİDE TESLİM OLMANIN DERECELERİ

Mürşid Hakkında İhlasın En Düşük Derecesi

Müridin, dünya kutuplarla dolu olsa dahi feyiz kapısını ancak şeyhinin açabileceğini ve bütün ibadetlerinin şeyhin bir tek nazarına ( bakışına ) eşit olamayacağına inanmasıdır.

Teslim Olmanın En Yüksek Derecesi

Yok olacağını bilse dahi; dünya ve ahiret yararı olmaksızın duraksamadan şeyhinin emrini yerine getirmesidir. Bununla birlikte beraber olduğu veya daha önce yaşamış olan kardeşlerinin ve sadıkların ibadetlerine bakmamalıdır. Çünkü bu teslimiyeti engeller. Zira teslim olmanın anlamı; " Her kim silahını efendisinin kapısına asarsa rahat eder" sözünden anlaşılmaktadır. Buradaki silahtan gaye, müridin çalışması ve şeyhinin nazar etmesidir.

İşin gerçeği şu ki; bilgili bir şeyh, müridinden fazla müridini tanır ve nefsinin tedavisinin bilir. Çünkü kamil mürşit,müridini birçok yollarda yürütür ve yetiştirir. Örneğin bazen yalnız rabıta bazen yalnız sohbet bazen yalnız murakabe, bazen yalnız fikir, bazen yalnız cezbe, bazen de bunların birkaçı veya hepsiyle yetiştirir. Sözün özü mürit tam teslim olmazsa, şeyhten yol gösterme ve yetiştirme olamaz. Allah-u Teala ( c.c) ve O'nun Resulü gerçeği daha güzel bilir.

(Şey Fethullah Verkanisi ( k.s) Hazretleri'nin birinci mektubu burada sona erdi. Bundan sonra ki bölüm Şeyh Abdurrahman-ı Tahi ( k.s) Hazretelri'nin Mevlana Halidi Zülcenaheyn Hazretleri'nin ( k.s) halifesi olan Şeyh Muhammen bin Süleyman-ı Bağdadi'nin El Hadikayı Nediye kitabından Şeyh Fethullah Hazretleri'ne yazdırdığı adaplardır. )

Bir mürit mürşidi kamili mükemmeli bulduğunda onunla beraberken ve ayrıyken edebi gözeterek ona malı ve canıyla hizmet etmesi gerekir. Eğer mürit edebe uymazsa feyiz kaçar; nur karanlığa dönüşür ve manevi ayrılık gelir.

Şeyh Taceddin-i Hin-i Nakşibendi?in ( k.s) Naciyetul Kübra isimli eserinde bu konu şöyle açıklanmıştır: " Bazı şeyhlerin hakkın ancak güzel edebe uymakla ödenebilir. Şeyhe saygıyla davranmak onun hakkını vermek; saygısızlıkta bulunmak ise zarar etmek ve büyük bir kusurdur. Çünkü mürşide manevi babalık hakkı vardır."

Ben de diyorum ki : Manevi nispet Allah ( c.c) aşıklarının yanında maddi babalıktan daha şereflidir. Bu yakınlık Bilali Habeşi ve Selmani Farisi ( r.a) Hazretlerini Ehli Beyte dahil etti, amcalık bağı olan Ebu Talip de manevi nispetten uzak kıldı.

Şeyh Şerafettin Ömer İbni Farid ( k.s) bu yakınlık için şöyle buyurdu : " İlahi aşk yolundaki manevi nispet anne ve babanın yakınlığından daha fazladır."

Mürit gayesinden başka her şeyle ilgisini keserek, nefsini tüm yaratıklardan daha aşağı görmelidir. Kendisi nefsi için hiç kimseden bir hak istememeli, aksine üzerine geçmiş olan kişilerin haklarını ödemelidir. Hal, maka, keramet, fena ve beka gibi isteklerde bulunmamalıdır. Böyle amacı olan nefsine uymuş sayılır. Ayrıca makam ve keşiflere ait kendisinde bir durum oluşursa tek başına karar vermemeli ve buna güvenmemelidir. Kendisini tembelliğe ve aşağılık duygusuna kaptırmamalıdır.

Tarikatın anası edeptir. İnsan Allah (c.c) ancak edeple erişir. Allah'a kavuşamayan da edebe uymadığı için kavuşamaz.
 

Ynt: Mürşide Teslim Olmanın Dereceleri By: ravzam Date: 18 Aralık 2009, 01:02:57
Tarikatın anası edeptir. İnsan ALLAH (c.c) ancak edeple erişir. ALLAH'a kavuşamayan da edebe uymadığı için kavuşamaz.
 bizim yolumuz edep ile elde edilir buyrmuştur şehy Abdulbaki.
bu konuyla ilgili olarak Dr  Dilaver Selvi nin Velileri sevmede ölçü isimli kitabını tavsiye edebilirim...
güzel paylaşımınız için Rabbim razı olsun..
himmetle inşallah..



Ynt: Mürşide Teslim Olmanın Dereceleri By: Rüveyha Date: 10 Mart 2014, 13:55:24
Sözün özü mürit tam teslim olmazsa, şeyhten yol gösterme ve yetiştirme olamaz. ALLAH-u Teala ( c.c) ve O'nun Resulü gerçeği daha güzel bilir.

Mevlam hakkıyla talebe olanlardan eylesin..Edepten ayırma bizleri Rabbim..
Ynt: Mürşide Teslim Olmanın Dereceleri By: yagmur_7-c Date: 10 Mart 2014, 15:28:50
Alıntı sahibi: Rüveyha üzerinde 10 Mart 2014, 13:55:24
Sözün özü mürit tam teslim olmazsa, şeyhten yol gösterme ve yetiştirme olamaz. ALLAH-u Teala ( c.c) ve O'nun Resulü gerçeği daha güzel bilir.

Mevlam hakkıyla talebe olanlardan eylesin..Edepten ayırma bizleri Rabbim..
Bayağı yorum yaptım Mürşide konularında ama Mürşide ne demek onu anlamadım yardımcı olur musunuz?
Ynt: Mürşide Teslim Olmanın Dereceleri By: coskun.budak45 Date: 30 Temmuz 2018, 22:05:37
 Sözün özü mürit tam teslim olmazsa, şeyhten yol gösterme ve yetiştirme olamaz.
Ynt: Mürşide Teslim Olmanın Dereceleri By: [Muhammed] Date: 30 Temmuz 2018, 22:18:45
Ve Alleykümselam.Böyle güzel Bizleri hakkikate götüren yollara Rabbim hakkıyla teslim olmayi ve kamil mürid olmayı bizlere nasip etsin İnşaAllah.
Ynt: Mürşide Teslim Olmanın Dereceleri By: Sevgi. Date: 31 Temmuz 2018, 00:26:42
  İnsan Allah Celle Celâlühe ancak edep ile ulaşabilir. Ulaşamıyanlar ise edebe uymayan insanlardır. Oyüzden illede edep illede edep
Rabbim bizleri hakkıyla edep ve adaba uyan kullardan olmayı nasip eylesin inşaAllah
Ynt: Mürşide Teslim Olmanın Dereceleri By: Bilal2009 Date: 31 Temmuz 2018, 12:34:53
Ve aleykümüsselam Teslimiyet eşine az rastlanan bir haslet Teslim olmak güvenmek ve har daim bu fikri sürdürebilmek her kimsenin harcı değildir

radyobeyan