Engellemeler By: sumeyye Date: 15 Aralýk 2009, 15:54:55
Engellemeler
Ýki Dönem Arasý
Hamza (r.a)´nm ve arkasýndan Ömer (r.a)´in müslüman olu þu, Ýslamiyet için yeni bir dönem açmýþtý. Önceki dönemde müslümanlar horlanýyor ve zulüm görüyorlardý. Kendilerine yapýlan kötülük ve eziyetlere karþý koyamýyor, kendilerini sa-vunamýyorlardý. Düþmanlarý onlara verdikleri sözlere uymuyor, güzel komþuluk ilkelerine riayet etmiyor, dostluða veya akra balýða önem vermiyorlardý. Tam aksine onlara eziyetlerin en kötüsünü çektiriyor, onlarý küçümsüyor ve karþýlýk veremeyeceklerini bildikleri için her türlü hakarette bulunuyorlardý. Müþriklerin mürüvvet sahibi olanlarý, mü´minlere eziyet etmek istemiyorlardý. Çünkü onlar köle, zayýf, korumasýz olan kimse lere eziyet etmeyi alçaklýk olarak deðerlendiriyorlardý.
Hamza (r.a) müslüman olunca, müslümanlara en çok eziyet çektiren Ebu Cehil, kafasýna darbeler yedi. Baþýndan kanlar akmaya baþladý. Eðer yardýmcýlarý ve aþireti kendisine yardým edemezlerse, bir savaþla karþýlaþmaktan korktu. Bu savaþýn baþlangýcýnda kendisi korkunç akibetle karþýlanacaktý. Noksan mürüvvetli, zayýflara karþý saldýrgan ve güçlülere karþý korkak olan kimselerin ortak karakteri budur.
Ömer de müslüman olunca, þirke büyük bir darbe indirilmiþ oldu. Böylece yeni bir dönem açýlmýþ, îslam güçlenmiþ ve gizli likten aleniyete dönüþmüþtü. Müslümanlar artýk topluca bir araya gelip bir saf halinde müþriklere karþý duruyorlardý. Hal buki daha önce daðýnýk ve ferdi hareketler içinde bulunuyorlar dý.
Hz. Ömer, Safa tepesinin yanýnda bulunan Erkaný bin Er-kam´m evinde müslüman olduðunda, müslümanlarýn sayýlarý kýrk civarýna ulaþmýþtý. Ayaða kalkýp þöyle dedi: "Ey Allah´ýn Resulü! Ne diye dinimizi gizliyoruz? Oysa biz, hak yoldayýz. Onlar batýl dinlerini açýða vururlarken, biz dinimizi gizleyecek miyiz?!" Ömer´in bu sözüne Resulullah þu karþýlýðý vermiþti: "Bizim sayýmýz azdýr, baþýmýza gelenleri görmüþsündür!.." Bu defa Ömer þöyle dedi: "Seni hak ile gönderen Allah´a yemin olsun ki, her yerde ve her topluluk içinde küfre meydan okuyaca ðým, imanýmý açýða vuracaðým!" Sonra Kabe´yi tavaf etti, kendi sini beklemekte olan Kureyþliler´in meclisine gitti. Onlar, Ömer´in müslüman olduðunu duymuþlardý. Ebu Cehil: "Ey Ömer, senin dinden çýktýðýný söylüyorlar, ne dersin?" deyince, Hz. Ömer yüksek sesle kelime-i þehadet getirerek müslüman olduðunu ilan etti. Bunun üzerine müþrikler üzerine saldýrdý lar. Baþlarýnda müslümanlarýn azýlý düþmanlarýndan Utbe bin Rebia vardý. Daha önceleri Utbe, Hz. Ebu Bekir´i vurup yere yatýrmýþ ve hýrpalamýþtý. Bu defa da Ömer´i ayný þekilde hýrpa layabileceðim sanýyordu. Fakat Hz. Ömer onun üzerine atýldý, yere yýktý ve göðsünün üstüne oturarak onu dövmeye baþladý. Parmaðýný gözlerine soktu; Utbe baðýrmaya baþladý, fakat etra fýndakiler uzaklaþtýlar. Ömer de nihayet onu býraktý. Böylece bütün müslümanlarýn, özellikle Ebu Bekir´in gönlü rahatladý.
Hz. Ömer, Kureyþ´in önde gelen þahsiyetlerini dövmek isti yordu. Bu istek onda adeta bir tutku haline gelmiþti. Maksadý, onlarýn suratlarýna indirdiði tokatlarýn suratlarýnda iz yapmasý ve darbelerin hararetini hissetmeleri idi. Ömer´in baþlattýðý bu savaþta her müþrik ondan dayak yemiþ, nihayet müþrik toplu luðu onunla baþ edemeyeceklerini anlamýþtý. Bütün toplantý yerlerine uðruyor, iman ettiðini açýða vuruyordu.[1]
Hz. Ömer, daha sonra Peygamber efendimizin yanýna dön dü. Sahabiler, topluca Peygamber efendimizin etrafýnda bu lunmaktaydýlar. Ömer, onlarý topluca dýþarýya çýkmaya ve daðý nýk vaziyette kalmamaya davet etti. Onun bu daveti üzerine müslümanlar toplanýp dýþarý çýktýlar ve namaz kýlmak üzere Kabe-i Muazzama´ya gittiler, iki saf halinde namaza durdular. Birinci safýn baþýnda Allah´ýn arslaný ve þehitlerin efendisi Hz. Hamza vardý. Ýkinci safýn baþýnda da Hz. Ömer bulunuyordu. Allah hepsinden razý olsun. Müslümanlarýn toplu halde namaz kýlmalarý, müþriklere karþý meydan okumak anlamýna geliyor du. Artýk kendilerini kimsenin durduramayacaðým gösteriyor lardý. Müþrikler de bu meydan okuyuþa bir cevap veremediler. Çünkü kötülüðün davetçisi olan Ebu Cehil, kafasýna indirilmiþ ve kafasýný yarmýþ olan Hz. Hamza´nm yayýný unutmamýþtý. Rebia oðlu Utbe de, Ömer´in kendisini dövüp yere yatýrdýðýný ve parmaðýný gözlerine batýrdýðýný unutmamýþtý. Ýslamiyet açýða çýktý, nur zuhur etti. Davet kafilesi yola koyuldu, islamiyet güçlendi, þirk yardýmsýz ve güçsüz kaldý. Ýleride zulüm bahsin de de anlatacaðýmýz gibi, ferdi zulümler toplu zulme dönüþtü. Çünkü ferdi zulümler Mekke-i Mükerreme´de davetin gizli kal dýðý müddetçe devam etmiþti. Ama davet aleniyete dönüþünce toplu zulümler dönemi baþlamýþtý. Bu dönem hicretle sona er miþti.
Müþrikler, zulümle birlikte üç yol takip etmeyi kararlaþtýr mýþlardý:
1- Davetin açýða vurulmasýný engellemek ve Peygamber efendimizin gönlünü çelmek için uðraþtýlar.
2- Peygamber efendimizin inancýnda zaaf bulunduðunu yay mak, ya da onu aciz býrakmak için mücadele verdiler.
3- Onu, amcasý Ebu Talib´e þikayet ettiler.
--------------------------------------------------------------------------------[1] Ýbn Kesir, el-Bidaye ve´n-Nihaye, c.3, s.31
Ynt: Engellemeler By: ceren Date: 15 Þubat 2021, 01:59:34
Esselamu aleyküm.rabbim razý olsun bizlere sunulan bu güzel bilgilerden kardeþim...
Ynt: Engellemeler By: Bilal2009 Date: 17 Þubat 2021, 15:38:23
Ve aleykümüsselam Rabbim bizleri Peygamberimizin yolundan ayýrmasýn Rabbim paylaþým için razý olsun
Ynt: Engellemeler By: Sevgi. Date: 20 Þubat 2021, 18:21:43
Aleyküm Selâm. Rabb'im bizleri Peygamber efendimiz'in yolundan gidenlerden eylesin inþaAllah