Son Peygamber
Pages: 1
Peygamberimiz Rahiplerin, Kahinlerin ve Yahudi Bilginlerin Haberlerine Kulak Ver By: cennetgulu Date: 14 Aralýk 2009, 15:49:09
Peygamberimiz Rahiplerin, Kahinlerin ve Yahudi Bilginlerin Haberlerine Kulak Veriyor muydu?


Hz. Muhammed (sav), Mekke-i Mükerreme´de yaþýyordu. Bu rada yaþayanlarýn çoðu da yazma bilmeyen kimselerdi. Peygam ber efendimiz de, Mekkeliler gibi, okur yazarlýkla ilgisi olmayan birisiydi. Ýlim meclislerinde oturmaz, bir öðretmenin önünde diz çökmezdi.rHer ne kadar bazý Mekkeliler okuma yazmayý biliyor ol salar da, Peygamber efendimiz ilim tahsili yoluna gitmemiþti. Yalnýz ahlaki saðlamlýðý, idrakinin putperestlikten uzak kalmasý gibi bazý meziyetleri vardý ki, bu meziyetleri sayesinde Mekkeli-lerden üstün olmuþtu. Putlardan tiksiniyor, onlara baðlanmýyor, onlar üzerine yemin etmiyordu. Ama kavmine karþý da düþmanca davranmýyor, onlarý sevmediðini açýða vurmuyordu. Aksine seve cen ve iyi iliþkiler içinde bulunan bir kimseydi. Kavminin gittiði yanlýþ yolda gitmese de, onlarla tartýþmýyor, onlara karþý nefret ve kinini açýða vurmuyordu.

En çok öðrenmek istediði din, ibrahim peygamberin diniydi. Çünkü o dinin izleri Mekkeliler arasýnda görülmekteydi. Bazý ký sýmlarý tahrife uðramýþ olsa bile, Ýbrahim peygamberin dininin bir kýsmý Mekkeliler arasýnda revaçtaydý. Örneðin, yanlýþ þekilde bile olsa, Hac ibadetini eda ediyorlardi. Ýbrahim peygambere mensup bir kavim olmakla övünüyorlardý. Peygamber efendimiz de onun kendilerinin atasý ve Allah tarafýndan gönderilen bir pey gamber olduðunu biliyordu. Muhammed (sav), putlara tapmayý terk etmekle birlikte, Ýbrahim peygamberin rabbinden getirmiþ olduðu emirleri öðrenmek istiyordu. Çünkü o, rabbinin bir ve tek, hiçbir þeye muhtaç olmayan, doðmayan ve doðurulmayan Allah olduðunu biliyordu. Musa, Ýsa, Davud ve Süleyman peygamberler hakkýnda da bilgi edinmek istiyordu. Özellikle bunlar, bir pey gamberin geleceðine dair ince ifadeler kullanmýþlar, onun Mek ke´deki Faran daðlan arasýndan zuhur edeceðini müjdelemiþler di. Nitekim bu müjdeler, onlarýn kitaplarýnda da yeralmaktaydý. Yahudilerin kitaplarý tahrife uðradýktan ve kendileri de Allah ta-rafindan gönderilen mesajlarýn bir kýsmým unuttuktan sonra bi le, böyle bir peygamberin geleceðini biliyorlardý. Mekkeliler de bu konulardan bahsediyorlardý. Ama Muhammed (sav) onlarýn yan larýnda bulunurken bu konulara deðinmiyorlardý. Küçük yaþlar da Rahip Bahira ile buluþtuðunda, rahibin söyledikleri, Mekkeli-lerin peygamber efendimize anlattýklarý, tarihen sabit deðildir. Ýkinci kez Þam taraflarýna gittiðinde de Rahip Nastora ondan si tayiþle bahsetmiþ, onun peygamber olacaðýný söylemiþti, ama o yanlarýnda oturmaktayken bu konudan bahsetmemiþti. Bekle nen bir peygamberin geleceðine dair konuþmalar Mekkelilerin arasýnda cereyan ediyordu. Fakat o, bu konularla ilgilenmiyordu. O, hayatýnýn baharýndayken rýzýk temini için uðraþmaya baþla mýþtý. Gençliðinin ilk yýllarýnda ticaretle meþgul olmuþtu. Daha sonra geçimi rahatladýðýnda kendini ibadete vermiþti. Aylarca, gecelerce uzlete çekilmiþ ve tefekküre dalmýþtý. Kendisini yara tan yaratýcýyý düþünüyor, kainatý yoktan vareden Allah´ýn zatý üzerinde düþünüyordu. Fakat Franklar´m kitaplarý, Peygamber efendimizin bi´setten önce yahudilerin haberlerim araþtýrdýðýný ve yahudi alimleriyle hýristiyan rahiplerinin konuþmalarýna ku lak verdiðini iddia etmektedirler. Bu iddialarýyla onlar iki hususu ortaya atmaya çalýþmaktadýrlar:

1- Güya Muhammed (sav), yahudilerle hýristiyanlann öðretile rine dayanarak putlara tapmaktan uzak durmuþtur. O kendi mantýðý ve fýtratýyla bu doðru yola girmemiþtir. O, Ýbrahim pey gamberin dininin kalýntýlarýna uyarak putlardan uzak durmuþ deðildir! Bu iddiayý ortaya atmakla onlar, Peygamber efendimizi, Zeyd bin Amr ile Varak bin Nevfel´den daha aþaðý bir þahsiyet ola rak tasvir etmek istemiþlerdir. Oysa kendisinin Lat ve Uzza´dan daha 12 yaþýndayken nefret ettiði, Rahip Bahira´nm haberlerinde anlatýlmaktadýr.

2- Güya Kur´an-ý Kerim, peygamberlerin haber ve kýssalarýný Tevrat ve Ýncil´den almýþtýr! Kur´an´daki bu bilgiler, Allah tarafin-dan gönderilen vahiyle deðil de, sanki diðer kitaplardan iktibas yoluyla elde edilmiþtir! Halbuki Kur´an-ý Kerim1 deki peygamber le ilgili kýssalar, içinde þüpheye mahal kalmayacak kadar doðru ve gerçektir. Diðer kitaplardaki kýssalar ise tahrife uðramýþtý. Ör neðin diðer dinlerin kitaplarýnda Lut peygamberin sarhoþ oldu ðu, kýzlarýyla zina yaptýðý; Davud peygamberin de, ordusundaki komutanlardan birinin karýsýyla zina yaptýðý iddia edilmektedir ki, bunlar Kur´an-ý Kerim´de yeralmayan yalanlardýr.

4 Bazý iyi niyetli yazarlar bu yalancýlarýn iddialarýna kanmýþlar, bunlarýn art niyetli olduðunu anlayamamýþlardýr.

Biz bütün bunlarý bir yana býrakarak Peygamber efendimizin haberlerini, vehimlerden uzak olan saðlam siyer kitaplarýndan anlamaya çalýþacaðýz. Böylece doðru bir senede ve saðlam tarihi olaylara dayanmadan, kasýtlý bilgiler verenlerin yazdýklarýný çü rütmüþ olacaðýz. Peygamber (sav) efendimizin rahiplerle ve yahu-di alimlerle bir iliþkisi olmadýðý, onun, kahinlerin haberlerini tas dik etmediði böylece ortaya çýkmýþ olacaktýr. Bi´setten sonra, ka hinlerin haberlerine kulak vermekten insanlarý menettiði anlaþý­lacaktýr. O, kahinlerin seci´lerini hoþ görmüyor, onlarýn sözlerini nakledenleri yalanlýyordu.


Ynt: Peygamberimiz Rahiplerin, Kahinlerin ve Yahudi Bilginlerin Haberlerine Kulak Ver By: ceren Date: 23 Þubat 2021, 02:07:56
Esselamu aleyküm.rabbim razý olsun paylaþým dan kardeþim...

radyobeyan