Eðitim Dünyasý
Pages: 1
Ders saatleri ne kadar az ne kadar fazla By: halim Date: 05 Aralýk 2016, 14:03:38
Ders saatleri ne kadar az ne kadar fazla

TEDMEM, eðitim gündemini sýkça meþgul eden ders saatleri konusunu tüm boyutlarýyla ele aldý.

Hazýrlanan raporda Türkiye’de yýllýk olarak, AB ve OECD ülkelerine göre ders saatlerinin daha az olduðu belirlendi. Buna göre ülkemizde AB  ve OECD ülkelerine göre sanata 285, sosyal bilgilere 188 saat daha az zaman ayrýlýyor. Fen bilimlerinde bu fark yýllýk 51, yabancý dilde 19, matematikte 15 saati buluyor. Türk Eðitim Derneði’nin (TED) düþünce kuruluþu TEDMEM, ders sürelerini incelediði ‘Ders Saatleri: Ne Kadar Az, Ne Kadar Fazla’ raporunu yayýnladý. Raporda genel düþüncenin aksine, Türkiye’deki öðrencilerin Avrupa Birliði (AB) ülkelerindeki akranlarýna göre yýllýk olarak daha az saat ders aldýðý tespit edildi. Buna göre, Türkiye’deki öðrenciler AB ülkelerindeki yaþýtlarýna göre sekiz yýl süresince matematik öðretiminde ortalama 15, fen bilimlerinde 51, yabancý dilde 19, sosyal bilgilerde 188 ve sanat alanýnda 285 saat daha az öðretim görüyor. Öðrenciler okuma ve yazmada ise AB ortalamasýndan 108 saat daha fazla eðitim alýyor.

OECD’DE 799 SAAT


Türkiye’de öðrenciler zorunlu eðitimin ilk sekiz yýlý içinde Ekonomik Kalkýnma ve Ýþbirliði Örgütü (OECD) ve AB ülkelerindeki akranlarýndan önemli ölçüde daha az süre öðretim görüyor.Ülkemizde ilkokulda yýllýk 720 saat eðitim veriliyor. Bu süre AB’de 775, OECD ülkelerinde 799 saati buluyor. Rapordan öne çýkanlar özetle þöyle:

- Haftalýk öðretim süresi ile ilgili problemler büyük ölçüde ikili öðretimden kaynaklanýyor.
- Ýkili öðretimden kaynaklanan sorunlarý haftalýk ders saatlerinde deðiþikliklerle çözmeye yönelmek yeni sorunlara yol açýyor. Sabahçý öðrenciler alacakaranlýkta evden çýkýyor, öðlenciler karanlýkta eve dönüyor.

ÇARE DIÞARIDA MI
Okulda zamanýn yetersiz olduðunun düþünülmesi okul dýþý eðitim sektörüne yönelimi arttýrýyor.
Türkiye’de okul dýþýnda öðrenmeye harcanan zamanýn verimliliði oldukça düþük.
Öðretim süresinin yetersizliðinden en çok sosyo-ekonomik açýdan dezavantajlý öðrenciler mustarip.
Çeþitli nedenlerle boþ geçen dersler de öðrenme düzeyini olumsuz etkiliyor.

hürriyet

Ynt: Ders saatleri ne kadar az ne kadar fazla By: HALACAHAN Date: 05 Aralýk 2016, 16:31:15
Dengeli bir program izlemeli yetkililer ..ogretmenler ogrenciler ne cok tempo ile yorulmali ne de bos birakilmali ..O yuzden dengeli bir sureclazim..Bu henuz ulkemizde oturmus degil ama insaalah etkili oluo guzel sonuclar alýnýþ
Ynt: Ders saatleri ne kadar az ne kadar fazla By: fatmakaradere 7/B Date: 05 Aralýk 2016, 18:31:09
yukarda da açýklandýðý gibi bizim ders saatlerimizin dörtte biri kadar yabancý okullar eðitim görüyo çok þaþýrdým onlarýn derslerinin az olduðunu biliyordum fakat bu kadar az olduðunu bilmiyordum yabancý ülkeler ana derslere pek üzerlerine düþmüyorlar fakat sanata bilime vb. uygulamalara bizlerin 5 veya 10 kat fazla ilgi duyuyor zaten bu sebeplede genellikle yabancý ülkelerin çocuklarý bilim adamý ressam gitarist vb diðer sanatlarý sevip sanatçý oluyorlar
Ynt: Ders saatleri ne kadar az ne kadar fazla By: enes d7 Date: 05 Aralýk 2016, 19:22:53
zaman ayrýlýyor. Fen bilimlerinde bu fark yýllýk 51, yabancý dilde 19, matematikte 15 saati buluyor. Türk Eðitim Derneði’nin (TED) düþünce kuruluþu TEDMEM, ders sürelerini incelediði ‘Ders Saatleri: Ne Kada
Ynt: Ders saatleri ne kadar az ne kadar fazla By: enes d7 Date: 05 Aralýk 2016, 19:28:52
Türkiye’de öðrenciler zorunlu eðitimin ilk sekiz yýlý içinde Ekonomik Kalkýnma ve Ýþbirliði Örgütü (OECD) ve AB ülkelerindeki akranlarýndan önemli ölçüde daha az süre öðretim görüyor.Ülkemizde ilkokulda
Ynt: Ders saatleri ne kadar az ne kadar fazla By: Alican B8 Date: 05 Aralýk 2016, 21:58:02
Alýntý sahibi: fatmakaradere 7/B üzerinde 05 Aralýk 2016, 18:31:09
yukarda da açýklandýðý gibi bizim ders saatlerimizin dörtte biri kadar yabancý okullar eðitim görüyo çok þaþýrdým onlarýn derslerinin az olduðunu biliyordum fakat bu kadar az olduðunu bilmiyordum yabancý ülkeler ana derslere pek üzerlerine düþmüyorlar fakat sanata bilime vb. uygulamalara bizlerin 5 veya 10 kat fazla ilgi duyuyor zaten bu sebeplede genellikle yabancý ülkelerin çocuklarý bilim adamý ressam gitarist vb diðer sanatlarý sevip sanatçý oluyorlar
Fatma arkadaþým sen yanlýþ anlamýþsýn. Tam tersi Türkiye de Avrupa'ya göre daha az ders yapýlýyor. Bence bizlerin de ders saati arttýrýlmalý. Ama dersler biraz daha geç baþlamalý. Rabbim paylaþým için razý olsun.

radyobeyan