Habil ile Kabil By: [Muhammed] Date: 27 Nisan 2015, 13:26:57
Habil ile Kabil
Vaktiyle, kardeþ olan Kabil ve Habil isminde iki Adem oðlu, Allahü Teâlâ için birer kurban, ona manevî yakýnlýk saðlayacak birer nesne arz etmiþlerdi. Kabil katý tabiatlý, Habil ise takva sahibi bir kimse idi. Herhangi bîr delil ile Habil’in kurbanýnýn kabul olunduðu Kabil’in kurbanýnýn ise kabul olunmadýðý anlaþýldý. Kurbaný kabul edilmeyen Kabil, Habil’in kurbanýnýn kabul edilmesinden dolayý ona hased ederek:
— Ahdim olsun seni öldüreceðim, dedi. Habil de dedi ki:
— Allahü Teâlâ ancak takva sahiplerinden kabul buyurur. Binaenaleyh Allah’dan kork, niyyetini düzelt. Eðer sen beni öldürmek için elini uzatýrsan, ben seni öldürmek için elimi uzatmam. Çünkü ben, âlemlerin Rabb’ý olan Allah’dan her halde korkarým. Ben bu suretle þunu isterim ki, beni günaha sokmayasýn da hem benim günahým, hem de kendi günahýnla dönüp gidesin, bu iki günahý yüklenerek can verip Hakk’ýn huzuruna Varasin da Cehennem ehlinden olasýn. Zira zalimlerin cezasý budur.
Bu takva, bu salim fikir, bu hayýr ve nasihat, bu kardeþlik hissi üzerine, kurbaný kabul edilmeyen zalim Kabil’in nefsi, kendisine kardeþi Habil’i öldürmeyi arzu ettirdi. Yani vaz geçirmek þöyle dursun öyle bir cinayet güya bur tâat þevkiyle endiþesiz yapýlabilecek, mâniden uzak, arzusuna uyulur bir þey gibi gösterdi, kolaylýk hatta gayret verdi. Bu suretle nefsi, Kabil’e bu cinayeti bir yem gibi önüne gerilmiþ pek hoþ bir þey gibi gösterip ve bu isyaný icrasý lâzým bir tâat gibi kabul ettirince de Kabil kardeþini öldürdü. Ancak, bu cinayeti ile kendisine bir fayda saðlama ihtimali olmadýðýndan baþka, dininde de, dünyasýnda da hüsrana uðradý, zarar ve ziyan içinde kaldý, öldürdüðü kardeþinin cesedini ne yapacaðýný þaþýrdý, çaresizlikler içerisinde kývrandý. Sonra Allahü Teâlâ, yerde deþinen bir karga gönderdi. Bu gönderiþ ve deþiniþ ona kardeþinin cesedini nasýl örtüp gizleyeceðini göstermek içindi. Katil, karganýn bu hareketinden ilham alarak:
— «Eyvahlar olsun, vay bana, ben þu karga kadar olup da kardeþimin iaþesini gömüp gizlemekten aciz oldum ha!..»
Dedi ve bunun üzerine nadimler güruhundan oldu, piþmanlýklar içerisinde kaldý.
Bu kýssadaki Kabil ve Habil ismindeki iki kardeþin Adem aleyhisselâmýn kendisinin iki oðlu olduðu, ekseri müfessirlerin görüþü olmakla beraber israil oðullarýndan iki Adem oðlu olduklarýný söyleyenler de vardýr. Ancak dikkat edilmesi lâzým gelen husus, þahýslarýn tâyini deðil, vak’anýn hakikatidir. Çünkü Kabil ve Habil kýssasý namýyla acaip ve garip bir çok þeyler söylenmiþtir. Binaenaleyh hata olmak ihtimalinden kurtulamayacak olan türlü türlü rivayetlerden ve tafsilâttan sakýnarak Kur’ân-ý Kerîm’deki beyanýn esas alýnmasýna dikkat çekilmiþtir. Nitekim mealen þöyle buyurulmuþtur:
—«Allahü Teâlâ iki Adem oðlu ile bir mesel darb etti, bunun hayrýný tutun, þerrini býrakýn.»(Mâide Sûresi)
Ynt: Habil ile Kabil By: Kevšer Date: 07 Eylül 2015, 04:50:32
Paylaþým için Rabbim Razý olsun kardeþim.Rabbim bizleri hayýrlý kullarýndan eylesin inþaAllah. 5:27 - Onlara Âdem'in iki oðluyla ilgili haberi hakkýyle oku. Hani her ikisi birer kurban sunmuþlardý, birinden kabul edilmiþ, diðerinden kabul edilmemiþti. (Kurbaný kabul edilmeyen, ötekine):" Seni öldüreceðim" demiþti. Diðeri ise þöyle demiþti: "Allah, yalnýz kendisinden korkanlardan kabul eder".
5:28 - "Allah'a yemin ederim ki, sen beni öldürmek için bana el uzatsan da, ben seni öldürmek için sana el uzatacak deðilim, ben âlemlerin Rabb'i olan Allah'tan korkarým.
5:29 - "Ben isterim ki sen, benim günahýmý da, kendi günahýný da yüklenip ateþ halkýndan olasýn! Zalimlerin cezasý budur".
5:30 - Bunun üzerine kurbaný kabul edilmeyenin nefsi kendisini, kardeþini öldürmeye teþvik etti ve onu öldürdü. Böylece zarara uðrayanlardan oldu.
Ynt: Habil ile Kabil By: HALACAHAN Date: 22 Mart 2017, 15:41:25
Allahü Teâlâ iki Adem oðlu ile bir mesel darb etti, bunun hayrýný tutun, þerrini býrakýn.»
(Mâide Sûresi)
Mevlam razi olsun